Първоначално изпратено от BobyB
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Точно така. Апъл идва от софтуера и преби цялата мобилна индустрия. Самсунг печели около 100 пъти по-малко от Апъл, истинските кинти от Андроид света ги рине Гугъл, Самсунг и останалите печелят само от желязото - жълти стотинки, доста от китайците са дори на загуба. Но дори Гугъл не може да се сравнява с парите които прави Апъл, оценките са че нещо от сорта на над 90% от печалбите на цялата смартфон индустрия - желязо и софтуер заедно ги прибират ябълките.
Същото ще стане и при автомобилите. Скоро те ще се превърнат в commodity - цели флотилии от самоуправляващи се коли с различни схеми на споделяне, включително и разни частни - примерно личен автомобил който се споделя в семейство. Но така няма нужда да се купуват по 2-3-4 коли на семейство а само една или даже една на 2-3 семейства и всеки си я вика като му потрябва. Тука именно софтуера ще е от критично значение и то не само за самоуправлението а и платформите за шеърване, развлечения и прочие.
И кой според тебе е най-напред, при положение че Тесла е МНОГО пред всички останали по простата причина че за самоуправление ти трябват най-вече огромен обем данни за пътища, движещи се обекти, атмосмферни явления, знаци и прочие, а всяка Тесла в момента праща такива данни дори и докато се управлява от шофьора. Дори Waymo са далеч назад, хвърлят маса пари за голям брой колички да щъкат, ама пак са далеч.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Само дето има няколко дребни проблема.
Първо Гугъл, Айпъл, а и Мъск идват от сферата на софтуера. Мъск натрупва кинти като съосновател на няколко сайта и PayPal. Айпъл само има идея от това как се произвежда хардуер. Но и там софтуера е водещ.
Софтуерът има едно голямо предимство. Като "идеално" нещо - различно от материалното. Начи пишеш го веднъж и го продаваш милиони/милиарди пъти и ставаш милионер/милиардер. Марджините на печалба са космически.
Докато при колите (хардуера). Бизнеса е съвсем различен - там имаш разходи за една бройка, които са ти основни. Пак имаш разходи за измисляне (разработка, етц). Но най-сериозния ти разход е да събереш чаркулаците на колата. Марджините са 5-10%.
Та не се чуди що Тесла са иноватори, но до момента генерират само загуби. Просто те продължават да мислят, че разходите за една бройка кола са като разходите за една бройка ЦД на което ти е записан софтуера или разходи по един клик да го изтеглиш.
Т.е. софтуерната индустрия и останалата материална индустрия работят по съвсем различен начин.
Само да те светна че чаркулаците + производството на един Айфон е около 100 долара. Останалото отива в развойна дейност/печалба/етц. А в цената на един телефон Самсунг имаш калкулирани 40% за реклама.
Демек Айпъл имат сериозни маржове на печалба от Айфоните. Но тези маржове няма как да ги запазят при колите или при другата техника.
Те така, Тесла не може вечно да е на загуба. Все някога трябва да почне да печели и да си връща дълговете. Тесла до момента е била 3 пъти на ръба на фалита и се разминавала на косъм. Но със скромните маржове от 10% кога ли ще почне да си връща дълговете.
Същото ще стане и при автомобилите. Скоро те ще се превърнат в commodity - цели флотилии от самоуправляващи се коли с различни схеми на споделяне, включително и разни частни - примерно личен автомобил който се споделя в семейство. Но така няма нужда да се купуват по 2-3-4 коли на семейство а само една или даже една на 2-3 семейства и всеки си я вика като му потрябва. Тука именно софтуера ще е от критично значение и то не само за самоуправлението а и платформите за шеърване, развлечения и прочие.
И кой според тебе е най-напред, при положение че Тесла е МНОГО пред всички останали по простата причина че за самоуправление ти трябват най-вече огромен обем данни за пътища, движещи се обекти, атмосмферни явления, знаци и прочие, а всяка Тесла в момента праща такива данни дори и докато се управлява от шофьора. Дори Waymo са далеч назад, хвърлят маса пари за голям брой колички да щъкат, ама пак са далеч.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от satz Разгледай мнениеОще 5-10год. до края на мача
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Това е факт бе момче! Това че ти си сляп да го видиш е съвсем друг въпрос.
Играчите в автономията са waymo (google) и Тесла. Апетити имат и много други, но като гледам резултати никакви. Само парите не помагат, когато нямаш know-how и фокус.
Историята не познава случай за налагане на технологична промяна от установен играч в дадена индустрия. Винаги са нови, гладни и целенасочени компании, които изместват установените играчи!
Първо Гугъл, Айпъл, а и Мъск идват от сферата на софтуера. Мъск натрупва кинти като съосновател на няколко сайта и PayPal. Айпъл само има идея от това как се произвежда хардуер. Но и там софтуера е водещ.
Софтуерът има едно голямо предимство. Като "идеално" нещо - различно от материалното. Начи пишеш го веднъж и го продаваш милиони/милиарди пъти и ставаш милионер/милиардер. Марджините на печалба са космически.
Докато при колите (хардуера). Бизнеса е съвсем различен - там имаш разходи за една бройка, които са ти основни. Пак имаш разходи за измисляне (разработка, етц). Но най-сериозния ти разход е да събереш чаркулаците на колата. Марджините са 5-10%.
Та не се чуди що Тесла са иноватори, но до момента генерират само загуби. Просто те продължават да мислят, че разходите за една бройка кола са като разходите за една бройка ЦД на което ти е записан софтуера или разходи по един клик да го изтеглиш.
Т.е. софтуерната индустрия и останалата материална индустрия работят по съвсем различен начин.
Само да те светна че чаркулаците + производството на един Айфон е около 100 долара. Останалото отива в развойна дейност/печалба/етц. А в цената на един телефон Самсунг имаш калкулирани 40% за реклама.
Демек Айпъл имат сериозни маржове на печалба от Айфоните. Но тези маржове няма как да ги запазят при колите или при другата техника.
Те така, Тесла не може вечно да е на загуба. Все някога трябва да почне да печели и да си връща дълговете. Тесла до момента е била 3 пъти на ръба на фалита и се разминавала на косъм. Но със скромните маржове от 10% кога ли ще почне да си връща дълговете.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение..
Та се чудя - влакът ли чакат да ги удари привържениците на ДВГ, за да разберат че мача вече е свирен?!?
Според мен ще излязат и газотурбинни хибриди. Чистите електрички трудно ще стигнат 50% от общия пазар.
Коментар
-
CEOто на VW сложи точка на спора - ще ги бъде ли електрическите коли и каква е съдбата на ДВГ.
Ето и няколко коментара:
Коментар за цената на Тесла и тази на VW „The market evaluation tells you something about the future. Then Tesla has a product that describes the future of auto industry – fully connected, electric car. Tesla is paving the way to the future“
Коментар за автономията – кой ще спечели надпреварата – „I would take more seriously Tesla than Google. The winner will be company that is the fastest, most innovative and has enough scale.“
На въпроса какво прави VW за бъдещето – „We are heavily investing in new software skills, in EV battery cells, so I think we do the right thing to be competitive“.
Въпрос за бъдещето на ДВГ – „No the future will be definitely electric in the passenger car and I think it is pretty clear now and this train is moving gaining speed and momentum. For this world, we are preparing. And Tesla is quite advanced“
Коментар за цената на прехода към електрически коли за VW – „If you look at the figures, the renewable energy is already as cheap as carbon based energy and new technology are really stepping in. The world will be different. We gave up on investing in old technologies and heavily investing in new“
Та се чудя - влакът ли чакат да ги удари привържениците на ДВГ, за да разберат че мача вече е свирен?!?
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеPyramid не знам но нямам спомен за мръсен въздух през зимата.
Коментар
-
Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
Да Трейдърко и аз се чудя как хората търпят тия циркаджии да управляват
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеanalog, а не е ли отоплението причина за мръсен въздух.
1.Енергетика
2.Индустрия
3.Транспорт
и,
4. отопление/климатизация
Съответно на потреблението.
И НЯМА ЛОКАЛЕН А, ГЛОБАЛЕН ОТПЕЧАТЪК/ПОСЛЕДИЦИ.
Коментар
-
Тойота също имат автопилот. Волво също експериментират и т.н.
Автопилота вече не е хайтека който беше.
Не забравяйте и че живота на патентите е 25год. и това тук https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94...1%80%D1%81_EV1 скоро ще стане общодостъпно
Коментар
-
https://leakreality.com/video/97221/...goes-for-a-dip
Интересни коментари има тук
VIP
immo2019 - 287 days ago - (Points 452)
Autopilot?
2
VIP
Guilleromera - 287 days ago - (Points 1075) immo2019
Yes ... set to 'Autofucking'
Коментар
Коментар