Първоначално изпратено от STARKUS
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
С какви автомобили, ако не е тайна? Питам от любопитство
Коментар
-
Първоначално изпратено от satz Разгледай мнениеТойота също имат автопилот. Волво също експериментират и т.н.
Автопилота вече не е хайтека който беше.
Не забравяйте и че живота на патентите е 25год. и това тук https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94...1%80%D1%81_EV1 скоро ще стане общодостъпно
Досега не съм виждал автопилотите на Волво, Тойота или други в условия като на видеото отдолу.
Също така, преди време Тесла си направи патентите публични. Още никой не изглежда да се е възползвал.
Не забравяйте, че ежедневно Тесла събира информация от милионни сензори работещи в реални, а не тестови условия. Това е идеална база данни за трениране на алгоритмите. Нещо, което в момента никой няма.
Само си представете живота след 10г. : Колата ти те кара сама към дестинацията. Благодарение на хилядите старлинк сателити, тя знае къде си, какво има около тебе, какво е времето. Може да кара бързо или бавно, според външните фактори,които даже не ти се налага да следиш. Благодарение на 5Г и сензори в асфалта, колата ти знае каква точно е пътната обстановка, и с това допълнително се увеличава безопасността.
Между времмено ти си седиш вътре зяпнал големия екран и пазаруваш, гледаш ТВ или работиш, което също може да носи допълнителни доходи на Тесла...
Понеже никой от другите автопроизводители не е успял да постигне и 1/2 на това, те са принудени да лицензират част от софтуера от Тесла, което носи допълнителни приходи.
Въобще не е невъзможно Тесла да стигне 1трлн маркет кап. до 15 години.
https://youtu.be/tlThdr3O5Qo
Last edited by STARKUS; 29.01.2020, 18:15.
Коментар
-
Първоначално изпратено от satz Разгледай мнениеАми кой е откъснатия?
Вече десетина мои конкурента ги скъсвам, защото цената ми на доставка е под техните разходи за гориво....
Коментар
-
Интересно е какво мислят за интервюто на CEOто на VW - мрежата, безимения, валентинчо и останалите хейтъри на елетрическата промяна
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение[... Нормално е да има хора откъснати от реалността ...[/B]
Вече десетина мои конкурента ги скъсвам, защото цената ми на доставка е под техните разходи за гориво....
Коментар
-
national power , не се гневи чак толкова. Нормално е да има хора откъснати от реалността и понеже технологично е възможно да се направят с тези литиевойонни батерии електрически коли те се появиха. Сега доколко е практично е друг въпрос, а че някой си мисли че ще се разпространят не означава че въобще е възможно да се случи. Въглеводородите са много ценна суровина и ако употребата им се ограничи и пести това ще е повече от добре и може да стане само с адекватна цена, но пак ще ме подигравате че смятам че проблемите се решават при цена на петрола от 600 долара за барел. Погледни за какво става дума, и в автомобилите на природен газ и още повече в тези на водород за които нещо са се подпалили бутилката се изработва от петрол, няма ли петрол тази технология няма как да се реализира а доколко е сполучлива е друг въпрос. Онези надежди че ще се открие заместител на въглеводородите и технология която да може да мине без тях и след 200 години са само едни голи надежди и може би е сигурно че няма да стане..а петрола ще го унищожат до тогава няколко пъти. Тези ниски цени на петрола са нещо както рязане на клона на който са се качили всички. Електромобилите може да са безсмислица, но още по голяма са автомобилите с 5 литра двигател и 500 конски сили които возят един човек, защото това е хищническо. И понеже петрола продължава да е евтин си мисля че свободен пазар на който да се определя цената на тази стратегическа суровина е вреден, набива му се една висока цена , пазарът географски се фиксира - кой къде продава и с недомислиците се свършва. Не става така , боричкат се кой къде да продавал и цената ниска защото много продавачи се плашели да не им останел непродаден и бързали сигурно да го пласират всичкия за седмица че по следващата седмица хората щели да се качат на електрически недоразумения, а между другото и в литиевойонните батерии пак петрол е вложен.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
Аз пък се чудя колко прост и необразован трябва да бъде един човек за да вярва сляпо на един доказан измамник.Единствената цел на Мъск са парите на глупаците зомбита с образование от Гугъл и интернет.Живее си като принц с парите на зомбираните неуки индивиди и се кефи на глупостта им.Глупака се качил вед нъж на такси електричка и решил че разбира от производството на ел коли.Лошото е че глупаците дето като се качат на кола си мислят че разбират от производството им и раздават съвети без никой да им ги иска.В днешно време интенет форумите се превърнаха в място за изява на прости нахални и агресивни индивиди.В реалният живот такива хора биват изолирани и никой не им слуша глупостите и като няма поле за изява хоп да плеснем във форума...
Жувей.Last edited by Pyramid; 29.01.2020, 19:14.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Посочените аргументи са напълно валидни! Авто производството е мнооого труден бизнес, с изключително високи изисквания за капитал. Същото може да се каже и за ракетостроенето?!?
И като видя някой загубеняк да обяснява какъв измамник бил Мъск и как правил пирамида, след пирамида да обере парите на балъците направо се чудя колко трябва да си прост и облъчен, за да ти мине през главата такава мисъл
Ако някой иска да прави пирамида горните индустрии са последните, с които ще се пробва!!! Добър пример за съвременна пирамида е WE WORK.
Маржовете са наистина ниски, макар че при Тесла са от порядъка на 17-25%. За да има печалба трябва масово производство и ниски разходи. Може би 2019та ще е първата година с печалба за компанията. Да видим
Както стана дума и преди, пазара дисконтира бъдещето, в което Тесла е доминант, останали са 3-4 компании но голямата печалба се обира от Тесла. Компанията освен хардуер (коли), продава и софтуер (автономно движение, апликации, таксита). В другите линии от бизнеса ще продава соларни покриви и батерии, интернет връзка и кой знае какво още.
Това са резултатите, а целта на Мъск е различна – да промени транспорта, производството и използването на енергия към по-устойчиви източници.
Индустрии за трилиони годишно! Съпротивата и облъчването на медиите срещу Мъск е най-малкото, което биха направили лобитата в тези индустрии – петрол, въглища, авто производство, ракетостроене, …
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеСамо дето има няколко дребни проблема.
И като видя някой загубеняк да обяснява какъв измамник бил Мъск и как правил пирамида, след пирамида да обере парите на балъците направо се чудя колко трябва да си прост и облъчен, за да ти мине през главата такава мисъл
Ако някой иска да прави пирамида горните индустрии са последните, с които ще се пробва!!! Добър пример за съвременна пирамида е WE WORK.
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Но тези маржове няма как да ги запазят при колите или при другата техника.
Те така, Тесла не може вечно да е на загуба. Все някога трябва да почне да печели и да си връща дълговете. Тесла до момента е била 3 пъти на ръба на фалита и се разминавала на косъм. Но със скромните маржове от 10% кога ли ще почне да си връща дълговете.
Както стана дума и преди, пазара дисконтира бъдещето, в което Тесла е доминант, останали са 3-4 компании но голямата печалба се обира от Тесла. Компанията освен хардуер (коли), продава и софтуер (автономно движение, апликации, таксита). В другите линии от бизнеса ще продава соларни покриви и батерии, интернет връзка и кой знае какво още.
Това са резултатите, а целта на Мъск е различна – да промени транспорта, производството и използването на енергия към по-устойчиви източници.
Индустрии за трилиони годишно! Съпротивата и облъчването на медиите срещу Мъск е най-малкото, което биха направили лобитата в тези индустрии – петрол, въглища, авто производство, ракетостроене, …
Last edited by ED; 29.01.2020, 13:00.
Коментар
-
Първоначално изпратено от national power Разгледай мнениеТова от кораба майка ли ти го спуснаха???Или звездите ти го нашепват?
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Ще бъдат мъчителни и за производители и за потребители на двг, особено в луксозния сегмент. Редукцията на обичайният живот на подобни коли от 20г на Хг ще удари всички по веригата. Направо се чудя как някой в момента си купува двг кола за 60-100к €. Само за лизинг стават вече, ама какво ще ги правят лизинг компаниите след 5г не се сещам. Фалити ми се привиждат.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Точно така. Апъл идва от софтуера и преби цялата мобилна индустрия. Самсунг печели около 100 пъти по-малко от Апъл, истинските кинти от Андроид света ги рине Гугъл, Самсунг и останалите печелят само от желязото - жълти стотинки, доста от китайците са дори на загуба. Но дори Гугъл не може да се сравнява с парите които прави Апъл, оценките са че нещо от сорта на над 90% от печалбите на цялата смартфон индустрия - желязо и софтуер заедно ги прибират ябълките.
Същото ще стане и при автомобилите. Скоро те ще се превърнат в commodity - цели флотилии от самоуправляващи се коли с различни схеми на споделяне, включително и разни частни - примерно личен автомобил който се споделя в семейство. Но така няма нужда да се купуват по 2-3-4 коли на семейство а само една или даже една на 2-3 семейства и всеки си я вика като му потрябва. Тука именно софтуера ще е от критично значение и то не само за самоуправлението а и платформите за шеърване, развлечения и прочие.
И кой според тебе е най-напред, при положение че Тесла е МНОГО пред всички останали по простата причина че за самоуправление ти трябват най-вече огромен обем данни за пътища, движещи се обекти, атмосмферни явления, знаци и прочие, а всяка Тесла в момента праща такива данни дори и докато се управлява от шофьора. Дори Waymo са далеч назад, хвърлят маса пари за голям брой колички да щъкат, ама пак са далеч.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Точно така. Апъл идва от софтуера и преби цялата мобилна индустрия. Самсунг печели около 100 пъти по-малко от Апъл, истинските кинти от Андроид света ги рине Гугъл, Самсунг и останалите печелят само от желязото - жълти стотинки, доста от китайците са дори на загуба. Но дори Гугъл не може да се сравнява с парите които прави Апъл, оценките са че нещо от сорта на над 90% от печалбите на цялата смартфон индустрия - желязо и софтуер заедно ги прибират ябълките.
Същото ще стане и при автомобилите. Скоро те ще се превърнат в commodity - цели флотилии от самоуправляващи се коли с различни схеми на споделяне, включително и разни частни - примерно личен автомобил който се споделя в семейство. Но така няма нужда да се купуват по 2-3-4 коли на семейство а само една или даже една на 2-3 семейства и всеки си я вика като му потрябва. Тука именно софтуера ще е от критично значение и то не само за самоуправлението а и платформите за шеърване, развлечения и прочие.
И кой според тебе е най-напред, при положение че Тесла е МНОГО пред всички останали по простата причина че за самоуправление ти трябват най-вече огромен обем данни за пътища, движещи се обекти, атмосмферни явления, знаци и прочие, а всяка Тесла в момента праща такива данни дори и докато се управлява от шофьора. Дори Waymo са далеч назад, хвърлят маса пари за голям брой колички да щъкат, ама пак са далеч.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Само дето има няколко дребни проблема.
Първо Гугъл, Айпъл, а и Мъск идват от сферата на софтуера. Мъск натрупва кинти като съосновател на няколко сайта и PayPal. Айпъл само има идея от това как се произвежда хардуер. Но и там софтуера е водещ.
Софтуерът има едно голямо предимство. Като "идеално" нещо - различно от материалното. Начи пишеш го веднъж и го продаваш милиони/милиарди пъти и ставаш милионер/милиардер. Марджините на печалба са космически.
Докато при колите (хардуера). Бизнеса е съвсем различен - там имаш разходи за една бройка, които са ти основни. Пак имаш разходи за измисляне (разработка, етц). Но най-сериозния ти разход е да събереш чаркулаците на колата. Марджините са 5-10%.
Та не се чуди що Тесла са иноватори, но до момента генерират само загуби. Просто те продължават да мислят, че разходите за една бройка кола са като разходите за една бройка ЦД на което ти е записан софтуера или разходи по един клик да го изтеглиш.
Т.е. софтуерната индустрия и останалата материална индустрия работят по съвсем различен начин.
Само да те светна че чаркулаците + производството на един Айфон е около 100 долара. Останалото отива в развойна дейност/печалба/етц. А в цената на един телефон Самсунг имаш калкулирани 40% за реклама.
Демек Айпъл имат сериозни маржове на печалба от Айфоните. Но тези маржове няма как да ги запазят при колите или при другата техника.
Те така, Тесла не може вечно да е на загуба. Все някога трябва да почне да печели и да си връща дълговете. Тесла до момента е била 3 пъти на ръба на фалита и се разминавала на косъм. Но със скромните маржове от 10% кога ли ще почне да си връща дълговете.
Същото ще стане и при автомобилите. Скоро те ще се превърнат в commodity - цели флотилии от самоуправляващи се коли с различни схеми на споделяне, включително и разни частни - примерно личен автомобил който се споделя в семейство. Но така няма нужда да се купуват по 2-3-4 коли на семейство а само една или даже една на 2-3 семейства и всеки си я вика като му потрябва. Тука именно софтуера ще е от критично значение и то не само за самоуправлението а и платформите за шеърване, развлечения и прочие.
И кой според тебе е най-напред, при положение че Тесла е МНОГО пред всички останали по простата причина че за самоуправление ти трябват най-вече огромен обем данни за пътища, движещи се обекти, атмосмферни явления, знаци и прочие, а всяка Тесла в момента праща такива данни дори и докато се управлява от шофьора. Дори Waymo са далеч назад, хвърлят маса пари за голям брой колички да щъкат, ама пак са далеч.
- 1 like
Коментар
Коментар