IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение

    Метанът е рециклируем, като може да стигне до нулев въглеотпечатък, трябва само ток...
    Ами да, кравите пърдят...

    Коментар


    • satz, да но цената ще бъде убийственно висока и това е реалната цена на въглеводородите. Производството на водород с ток не е екологично ако не е скъпо и да се използват благородни метали в електролизерите.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

        И ще заменим нефта с газ - пак полезно изкопаемо. Тея смотани еколози ще изместят центъра на земята .
        Никой не го ебе кръговрата на веществата на земята. Важното е да плащаме прескъпо да сме еко и т.нар. еколози да прибират парите
        Метанът е рециклируем, като може да стигне до нулев въглеотпечатък, трябва само ток...

        Коментар


        • bota156 , няма такова нещо - горивата са много качественни и лошото изгаряне се дължи само на лош горивен процес при променливи режими на работа и повредена техника - износени части на двг. Също така производителите много форсират моторите и ги правят замърсяващи.

          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            bota156, петролните деривати в двг изгарят като в началото на горивния процес въглеводородните вериги се разпадат до метан и той изгаря в двг. Т.е. двг на бензин или дизел изгарят метан и няма причина да са по малко еко. Съвременните дизели са с комън рейл впръскване или италианците са го кръстили мултиджет, горивото се впръсква с такова налягане че образува супер фин слой по повърхността на нагретите части и под действие на температурата и налягането то се трансформира метан, затова моторите работят меко и кпд е висок. Това трябва да се обясни на еколозите, няма такова нещо - на метан е чисто а на бензин и дизел не е, винаги изгаря метан.
            Харесва ми че ползваш моите коли за пример (АЛФИ) .
            Ама има и примеси - сероводороди, амонити и силикати най вече.
            И проблема е ГОРИВОТО - чистотата му, а не двигателя.
            Затова и го правят всеядно животно, да може да издържа на боклуците.
            Ако е чисто горивото и КПД-то ще е 70-80% и десетки пъти по малко ще замърсява
            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

            Коментар


            • bota156, петролните деривати в двг изгарят като в началото на горивния процес въглеводородните вериги се разпадат до метан и той изгаря в двг. Т.е. двг на бензин или дизел изгарят метан и няма причина да са по малко еко. Съвременните дизели са с комън рейл впръскване или италианците са го кръстили мултиджет, горивото се впръсква с такова налягане че образува супер фин слой по повърхността на нагретите части и под действие на температурата и налягането то се трансформира метан, затова моторите работят меко и кпд е висок. Това трябва да се обясни на еколозите, няма такова нещо - на метан е чисто а на бензин и дизел не е, винаги изгаря метан.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                bota156 , ако е от газови централи според мен не е лошо също защото кпд 60 процента не е зле особенно ако с отпадъчната топлина се отопляват и домове. Възможно е след време газопреносните мрежи да са равни по капацитет с електропреносните и електричеството да се доставя чрез газ на някои места, където разбира се е целесъобразно. Предполагам че ще се разработят и по малки но ефективни газови турбини и горивните клетки за природен газ също ще се усъвършенстват, но засега такива технологии още няма в практиката. Много по вероятно е да се случат от масово навлизане на електромобили с батерии, пък особенно с тегло само на батериите над половин тон.
                И ще заменим нефта с газ - пак полезно изкопаемо. Тея смотани еколози ще изместят центъра на земята .
                Никой не го ебе кръговрата на веществата на земята. Важното е да плащаме прескъпо да сме еко и т.нар. еколози да прибират парите
                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                Коментар


                • bota156 , ако е от газови централи според мен не е лошо също защото кпд 60 процента не е зле особенно ако с отпадъчната топлина се отопляват и домове. Възможно е след време газопреносните мрежи да са равни по капацитет с електропреносните и електричеството да се доставя чрез газ на някои места, където разбира се е целесъобразно. Предполагам че ще се разработят и по малки но ефективни газови турбини и горивните клетки за природен газ също ще се усъвършенстват, но засега такива технологии още няма в практиката. Много по вероятно е да се случат от масово навлизане на електромобили с батерии, пък особенно с тегло само на батериите над половин тон.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • mathematician , точно така е въглеводородите са жестока компресия на енергия и при добро изгаряне се отделя вода и въглероден диоксид..забележи че същия механизъм захранва с енергия и организми в природата и включително и нас хората. Т.е. това нещо е доста добре измислено и е част от нещо много голямо. Литиевойонните батерии тежат 7 килограма за киловатчас ел.енергия и наистина 10 киловатчаса са само 70 кг, което не много но не е и малко, но според мен е приемливо и пробег от над 200 км. е наистина нещо което по може да се ползва разбира се ограничено и там където е удачно.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение


                      Само да ти кажа, че в един галон (4 литра бензин или нафта - една тубичка малка) има повече енергия отколкото в първата версия на Нисан Леаф.

                      One gallon of gasoline contains approximately 33.7 kWh of energy. The 100 kWh battery pack in a Tesla Model S 100D contains the energy equivalent of less than 3 gallons of gasoline

                      Т.е. КПД-то може и да е такова, но в момента бензина и нафтата имат 10+ пъти по-голяма енергия в единица обем отколкото батерията.
                      А тоя ток с какво КДП се произвежда.
                      От перки, от соларки, от газови централи от въглищни централи, от АЕЦ.
                      Дали е повече от двигател, а от работата му на темпомат (90км).
                      И съотношението кг/енергията е 50 пъти само не 10
                      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
                        Кпд гориво -> движение на най-ефективните ДВГ
                        е поне на половина по-зле от Ток->ел.двигател->движение

                        Най-ефективните ДВГ по някои Скании, и по доста кораби е ~50%
                        Най-смотаните ел.двигатели (сглобени в гараж) са с КПД поне 88%, средностатистическия добър ел.двигател е с КПД над 95%

                        средностатистическия ДВГ е с КПД гориво->движение <28%...

                        Само да ти кажа, че в един галон (4 литра бензин или нафта - една тубичка малка) има повече енергия отколкото в първата версия на Нисан Леаф.

                        One gallon of gasoline contains approximately 33.7 kWh of energy. The 100 kWh battery pack in a Tesla Model S 100D contains the energy equivalent of less than 3 gallons of gasoline

                        Т.е. КПД-то може и да е такова, но в момента бензина и нафтата имат 10+ пъти по-голяма енергия в единица обем отколкото батерията.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                          Кофти тръпка - инцидент с автопилота на Тесла. Но като се предовериш на техниката така се получава.

                          https://www.kqed.org/news/11801138/a...bout-autopilot
                          Добре де, добре. А с акциите теслЯни, какво става?

                          Коментар


                          • Кофти тръпка - инцидент с автопилота на Тесла. Но като се предовериш на техниката така се получава.

                            https://www.kqed.org/news/11801138/a...bout-autopilot

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                              Много ми е интересно какво именно е патентовано и къде. Цветът, името, "вградения акумулатор", петолъчката?
                              Някои много ги хапе кравата, май.

                              Коментар


                              • analog - концепцията им изглежда много по смислена за електромобили, точно за приложенията които според мен са добри за електромобили и да са модулни. Освен това казват че задвижването е с 50 процента по икономично за енергия, а това означава и два пъти по малка батерия.
                                Last edited by supertrader; 12.02.2020, 19:57.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X