Досега, не видях никъде съществени доводи за голямата скъпотия при батериите. Споровете ви тук по електромобила, ме навяха на мисълта за блочно-модулна конструкция на батерията, при която, отделните модули, са спуснати в малки „кладенчета”, като пчелна пита, примерно, като, напречноса елементите на един модул, са а размер на монета но, са пакетирани в групи с единичен капацитет (НА ГРУПАТА, НЕ НА ЕЛЕМЕНТА!) , напр. от по 100 [ Wh], но, с цялото напрежение на батерията, свързвани паралелно. Така,
1.Единичната енергия в модул, се минимизира,
2.При евентуално КС, се отстрелва цял модул от тази батерия, като, конструкцията е елементарно проста, заменима, без проблеми.
3.Лесно се решава се проблемът със замените, т.к.при периодична профилактика и тестовв, се сменят само част (показалите лош капацитет) от модулите...
Например, има 360[ V] двигател, модулите за с по 100 3,6 ([V] всяка), и си редиш, напр.200 модула - 20 [kWh], спаднат ти 10% капацитет , сменяш примерно, 15% модули, и пак си със 100%, бързо, евтино, ЛЕСНО ЗА СТАНДАРТИЗАЦИЯ...
Елемент 3,6 V, 100 mAh са 0,36 Wh, x 100=36 Wh...
1.Единичната енергия в модул, се минимизира,
2.При евентуално КС, се отстрелва цял модул от тази батерия, като, конструкцията е елементарно проста, заменима, без проблеми.
3.Лесно се решава се проблемът със замените, т.к.при периодична профилактика и тестовв, се сменят само част (показалите лош капацитет) от модулите...
Например, има 360[ V] двигател, модулите за с по 100 3,6 ([V] всяка), и си редиш, напр.200 модула - 20 [kWh], спаднат ти 10% капацитет , сменяш примерно, 15% модули, и пак си със 100%, бързо, евтино, ЛЕСНО ЗА СТАНДАРТИЗАЦИЯ...
Елемент 3,6 V, 100 mAh са 0,36 Wh, x 100=36 Wh...
Коментар