IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
    Ти и 1000 пъти да повториш едно и също нещо едвали някой ще се заблуди вече. Вятъра е ясно на къде духа.

    Факт е че търсенето надхвърля предлагането, затова и Тесла строи още няколко ОГРОМНИ завода. Сега е на 14 място, догодина на 10-то по догодина на 5 и така докато тръгнат заводите.
    Тесла има най-ефективния процес и най-новите машини и роботи, както и най-големите кастинг машини в СВЕТА. Дали няма да изпревари другите които ще бъдат притиснати от намаляващи продажби и огромни разходи по ДВГ бракмите си? Ето това е въпроса!
    И това да стане, безименният, ще вее бойни знамена. Споко.

    Коментар


    • Ти и 1000 пъти да повториш едно и също нещо едвали някой ще се заблуди вече. Вятъра е ясно на къде духа.

      Факт е че търсенето надхвърля предлагането, затова и Тесла строи още няколко ОГРОМНИ завода. Сега е на 14 място, догодина на 10-то по догодина на 5 и така докато тръгнат заводите.
      Тесла има най-ефективния процес и най-новите машини и роботи, както и най-големите кастинг машини в СВЕТА. Дали няма да изпревари другите които ще бъдат притиснати от намаляващи продажби и огромни разходи по ДВГ бракмите си? Ето това е въпроса!

      Коментар


      • Интересно е, че Тесла НЕ Е и между 10-те най-продавани премиум-модели в Европа за 2020 г.

        Най-вероятно - по тази причина е направена и класацията до 20-то място. Тесла е на 14-тото... /многоточие/... Вече споменах ЗАЩО другите големи производители не се хвърлят на чистите електрички /Тесла не може да прави други, освен тях/... Хибридите - хем използват по-малко /земни/ ресурси, хем за същите ресурси се правят 50 ПЪТИ повече хибриди, които няма да те оставят на магистралата, поради разредена батерия, хем пък - при същите ресурси - замърсяването намалява с 1/3 !!! Много предимства имат хибридите и е добре правителствата да се огледат в тия реалности!...

        https://automedia.investor.bg/a/2-novini/44454-koi-sa-nay-prodavanite-premium-modeli-v-evropa



        Кои са най-продаваните премиум модели в Европа?
        Обичайният победител измежду BMW, Mercedes, Audi... или може би Tesla?

        Константин Томов 07.01.2021 10:25 Прочитания: 25596

        От 80-те години насам в европейския премиум сегмент не е имало особена интрига: челото по продажби винаги е окупирано от Mercedes, BMW и Audi, в една или друга конфигурация. Но може ли 2020 година най-сетне да разбие германската хегемония? Още от края на предишната година Tesla Model 3 даваше подобни заявки, а и някои други марки показват растящи амбиции - две от тях даже влизат в Топ 5.



        1. Mercedes A-class - 144 974
        Най-продаваният премиум модел в Европа през 2020 година, и то със солиден аванс. Заслуга за това има плъг-ин хибридната версия, която бе най-популярният PHEV модел изобщо през първите 11 месеца. Все пак и при А-класата резултатът е с около 40 000 бройки по-нисък в сравнение с 2019.

        2. BMW 3 Series - 106 149
        Трета серия си остава бестселърът на BMW в Европа и почти не е забавила темпо през 2020 - разликата с предишната година не надхвърля 2000 автомобила.

        3. MINI Hatch - 100 325
        Статистиката на JATO брои тук и Convertible версиите. Резултатът на MINI е впечатляващ - с близо сто бройки повече в сравнение със същия месец на 2019. За цялата 2020 моделът отчита около 17% спад, което е доста под средното за пазара.

        4. BMW 1 Series - 96 013
        "Единицата" е сред най-малко засегнатите от коронакризата модели. Резултатът му е с по-малко от 3000 автомобила по-слаб от миналогодишния, а през ноември всъщост продажбите са 10 548 при само 8580 година по-рано.

        5. Volvo XC40 - 95 113
        Един от големите печеливши през 2020 година, с около 20 000 продажби повече в сравнение с предишната година. Само през ноември от XC40 бяха пласирани 11 445 бройки, за което спомагат излязлата плъг-ин хибридна версия и щедрите държавни субсидии в повечето европейски държави.

        6. Mercedes GLC - 89 291
        Доста умерен спад (около 10 000 бройки) за компактния кросоувър на Mercedes.

        7. Audi A3, S3, RS3 - 85 615
        Ефектът от пазарния дебют на новото поколение си личи през ноември - 10 500 продажби, срещу едва 7700 година по-рано. За цялата 2020 обаче А3 отбелязва спад от около 30 000 бройки.

        8. Audi Q3 - 81 752
        Обновеният компактен кросоувър на Audi има едва около 1400 автомобила спад спрямо 2019, а през ноември всъщност отчита с 1200 продажби повече, отколкото през същия месец на миналата година, така че с добавянето на декемврийските продажби Q3 може да е от шепата модели, за които 2020 всъщност е била по-силната от двете последни години.

        9. BMW X1 - 77 118
        Един от малкото модели, които през този ноември продадоха повече бройки (9987), отколкото през миналия (9537). За цялата година изоставането на Х1 е над 22 000 автомобила.

        10. Mercedes C-class - 74 099
        По-достъпните премиум модели пострадаха повече от кризата, и С-class е добро доказателство - 74-те хиляди продажби тази година са почти наполовина спрямо 137-те хиляди през 2019.

        11. Audi A4, S4, RS4 - 70 995
        За същите 11 месеца на 2019 моделът е реализирал цели 95 613 бройки

        12. Mercedes E-class - 61 855
        Над 38 000 бройки по-малко за Е-класата през тази година в сравнение с миналата. Навлизането на пазара на представения фейслифт трябва да обърне тенденцията.

        13. Volvo XC60 - 61 844
        След като шефът на Volvo Хакон Самуелсон се извини за проблемите с качеството при ранните серии на модела и обеща корекция, продажбите се стабилизираха и спадът спрямо миналата година е само около 11 500 автомобила
        .
        14. Tesla Model 3 - 61 651
        Около 12 000 автомобила спад за Model 3 спрямо 2019 година - но през 2020 американският електромобил вече има доста повече конкуренция в този сегмент.
        През ноември продажбите му са 5006, а тези на Volkswagen ID.3 - 8415.

        15. Mercedes CLA - 61 604
        Най-достъпното купе в гамата от Щутгарт даже отчита пазарен ръст в сравнение с 2019, когато продажбите му бяха 55 771.

        16. BMW 5 Series - 54 296
        Един от най-популярните корпоративни автомобили в Европа логично забави продажбите, защото покрай коронакризата много компании отложиха обновяването на автопарковете си. 48% спад спрямо 2019

        17. BMW X3 - 54 208
        Точно 20 000 пласирани бройки по-малко в сравнение с 2019.

        18. Audi Q2 - 54 014
        С близо 18 000 бройки по-малко в сравнение със същия период на 2019 година.

        19. Audi A1 - 52 471
        Най-малкият модел от Инголщад е пласирал точно с 20 000 бройки по-малко през 2020.

        20. Audi A6, S6, RS6, Allroad - 50 636
        Спадът в сравнение с предходната година е около 26 000 автомобила.
        Last edited by безимeн; 10.02.2021, 10:31.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


          Това не е защита на твоята теза.

          А тя е?

          Поради незнанието ти - не отчиташ въртящ момент и способност за преодоляване на препятствия и претоварване от двигателите.

          Дори не отчитам другите проблеми на електродвигателите по отношение на автономността....

          Чрез пресилената разлика на числата, които ползваш "60% и ПОД 15%" - сравняваш най-вероятно електродвигател с парна машина...

          Не се разбира как подобно сравнение доказва твоята теза, ако и тя да е вече достатъчно компрометирана от недоразбраните от теб и отричан въртящ момент.

          ...................

          И е ясно, че няма да направиш опит да разбереш пропуснатото от теб. Това ти е абсолютно противопоказно. Тия разговори водим тук от години. Първи беше Маранди, сега си ти. Той поне искаше да му освободя работното си място. Наистина го освобождавах, но изглежда той никога "не сядаше" (не го заемаше) и все беше недоволен, че съм на ново работно място.

          На моите работни места не се "седи на бюро" - както той мислеше.

          Това са странични неща. Поне обърни внимание на стойностите на кпд, в противен случай ти си един манипулатор за публиката, която иска нещо да научи...

          Освен това - точно ти искаше да топлиш София с вода от АЕЦ... (не беше Маранди)... Т.е. имаше идея да използваш (някак) топлината. Очевидно нямаше последователи. Зная причините.

          Това обаче реално се прави в корабни условия от десетилетия. А какъв е извън това КПД на бавнооборотният дизел (неманипулиран и без утилизацията) - 41-42 %.

          Почувствай нещата, дай си сметка на огромните въртящи моменти, с които стотици хиляди тонове УСПЕШНО се преместват на десетки хиляди километри.

          Това не е в сферата и възможностите на електродвигателите, които ускоряват за 2 секунди, защото...?

          Защото за 2 секунди стотици хиляди тонове НЕ могат да бъдат помръднати, нито пък отлепени от кейовата стена, камо ли пък да изминат стотици хиляди километри! За това трябва ДОСТАТЪЧНО голям ВЪРТЯЩ момент!

          ...........,

          Това е и при товарните автомобили. Леките са ПРЕоразмерена, но това не дава основания за високите им цени...
          1. Сравних действително прехвърлената мощност от източник към път, за движение.
          2. За способността за претоварване и момента, точно ти да ми хортуваш? Нейсе, забавен си.
          3. Все повече кораби преминават към електро тяга. Дали ще познаеш, защо?
          4. Относно "ученето", ти вече трета година не обясняваш специфичните загуби на напрежение при преноса, от фантастично измислените от теб, "5% на сто км." При ВН.
          5. Относно отоплението, "липсата на последователи", ако са като теб, не е учудваща, нито странна. И никой не обори принципите, така че...
          6. И въртящият момент, от шрифта, не се влияе. От "НИКАК" .

          Накратко, бедни ми Дърдорко,

          Пак греда. Ама ти си глаголи, не ми пречи.
          Last edited by Pyramid; 10.02.2021, 10:05.

          Коментар


          • Първите 10 в света имат над половин милион, до един милион продажби в света. Тесла не е между тях, защото няма половин милион продажби, а също изтегли от пазара много бройки по различни причини...


            https://automedia.investor.bg/a/2-no...za-2020-godina

            10-те най-продавани автомобила в света за 2020 година
            Едни и същи модели диктуват пазара отново, но има и изненади
            Христомир Николов 22.01.2021 16:30 Прочитания: 22068

            Вече са ясни най-продаваните автомобили в света за изминалата 2020 година. Специализираната изследователска компания Focus2Move публикува данните за глобалните продажби, като е видно, че може и да има спад заради кризата с коронавируса, но лидерите са общо взето несменяемии най-продаваните три автомобила са едни и същи спрямо 2019 година, макар и "на подиума" да има голяма изненада. Която не е свързана със световния бестселър.
            Сред 10-те най-продавани коли на нашата планета има само един нов претендент, различен от тези през 2019 година. Има и някои други промени в класацията, които са интересни, но най-сериозен е фактът, че през 2020 година само един-единствен модел е успял да отбележи над 1 милион продажби (през 2019 бяха 2).

            1. Toyota Corolla (1 134 262 бройки)
            За поредна година най-продаваният автомобил в света е Toyota Corolla. Макар и да отбелязва спад с 9% в търсенето спрямо 2019 година, японският компактен модел е единственият, който е успял да реализира над 1 милион продадени бройки.

            2. Toyota RAV4 (971 516 бройки)
            Кросоувърът на Toyota е винаги сред най-продаваните автомобили на света. Това е и единственият модел сред най-продаваните 5, който успява да отбележи ръст на реализациите през тежката 2020. Макар и само с 2% повече, RAV4 е успял да се представи по-добре от 2019 година (когато на свой ред имаше повишение с 11%).

            3. Ford F Series (968 179 бройки)
            Пикапите от F серията на Ford са непобедим шампион по продажби в САЩ, не само в сегмента си, а и на пазара като цяло. Реализациите в родината им съставляват 98% от общите и то десетилетия наред. Миналата година, обаче, F-150 и компания реализираха със 100 000 продажби по-малко и заради кризата, и заради очакването на фейслифта в последното тримесечие. Така, американската машина трябваше да отстъпи традиционното от доста време второ място в класацията.

            4. Honda CR-V (705 651 бройки)
            Няколко години поред CR-V бе най-продавания SUV света и традиционно е в челната петица. През 2020 година и той отбеляза спад - 13,2%, което се дължеше и на коронакризата и на решението за отказ от дизела. Но кросоувърът успя да изпревари Civic с около 7000 бройки.

            5. Honda Civic (697 945 бройки)
            Един от двата модела на Honda, които традиционно присъстват сред най-търсените в света отбеляза 16,3% спад в продажбите си спрямо 2019 година, като слиза и с една позиция по-надолу в класацията. Положителното е, че е изпреварен от друг модел на японската компания.

            6. Chevrolet Silverado (637 750 бройки)
            Silverado традиционно е третият най-продаван модел в САЩ след Ford F и RAM, но тази година изпреварва единия си съперник. Също така, пикапът е с един от най-малките спадове в продажбите, като е реализира с едва около 6000 бройки по-малко спрямо 2019 година.

            7. Ram (631 593 бройки)
            Считан за основен съперник на Ford F Series, RAM стана самостоятелна марка през 2009 година. След като през 2019 отбеляза ръст на продажбите с 11%, през 2020 регистрациите паднаха с цели 100 000 бройки и "овните" бяха изпреварени от друг представител на сегмента.

            8. Volkswagen Tiguan (607 121 бройки)
            Глобалният кросоувър модел на Volkswagen се продава изключително добре още от появата си, като неизменно е в топ 10. Но миналата година загуби сериозен пазарен дял, като реализациите паднаха с 18,8%. Което го свали и две места надолу в класацията спрямо 2019 г.

            9. Toyota Camry (592 648 бройки)
            В Европа моделът се появи неотдавна, за да замени Avensis, но на доста други пазари по света се продава изключително добре, особено в САЩ. Все пак, продажбите на машината бяха доста сериозно засегнати от кризата, както и от глобалния отказ от пълноразмерни седани и Camry отбелязва 13,2% спад за 2020.

            10. Nissan Sylphy (544 376 бройки)
            Един сравнително неизвестен модел за българските и европейските потребители, Silphy се продава основно в Япония, Китай и още няколко пазара в Югоизточна Азия. Но в зависимост от поколенията и, понякога, с различно име, се е появявал и в Русия и Великобритания.
            Nissan Sylphy за първи път влиза в топ 10 на най-продаваните коли в света, като детронира от тази позиция не кой да е, а Volkswagen Golf. Продажбите на японския модел отбелязват солиден ръст с 14,4%.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Много си напръхнал. Лошо.

              Това не е защита на твоята теза.

              А тя е?

              Поради незнанието ти - не отчиташ въртящ момент и способност за преодоляване на препятствия и претоварване от двигателите.

              Дори не отчитам другите проблеми на електродвигателите по отношение на автономността....

              Чрез пресилената разлика на числата, които ползваш "60% и ПОД 15%" - сравняваш най-вероятно електродвигател с парна машина...

              Не се разбира как подобно сравнение доказва твоята теза, ако и тя да е вече достатъчно компрометирана от недоразбраните от теб и отричан въртящ момент.

              ...................

              И е ясно, че няма да направиш опит да разбереш пропуснатото от теб. Това ти е абсолютно противопоказно. Тия разговори водим тук от години. Първи беше Маранди, сега си ти. Той поне искаше да му освободя работното си място. Наистина го освобождавах, но изглежда той никога "не сядаше" (не го заемаше) и все беше недоволен, че съм на ново работно място.

              На моите работни места не се "седи на бюро" - както той мислеше.

              Това са странични неща. Поне обърни внимание на стойностите на кпд, в противен случай ти си един манипулатор за публиката, която иска нещо да научи...

              Освен това - точно ти искаше да топлиш София с вода от АЕЦ... (не беше Маранди)... Т.е. имаше идея да използваш (някак) топлината. Очевидно нямаше последователи. Зная причините.

              Това обаче реално се прави в корабни условия от десетилетия. А какъв е извън това КПД на бавнооборотният дизел (неманипулиран и без утилизацията) - 41-42 %.

              Почувствай нещата, дай си сметка на огромните въртящи моменти, с които стотици хиляди тонове УСПЕШНО се преместват на десетки хиляди километри.

              Това не е в сферата и възможностите на електродвигателите, които ускоряват за 2 секунди, защото...?

              Защото за 2 секунди стотици хиляди тонове НЕ могат да бъдат помръднати, нито пък отлепени от кейовата стена, камо ли пък да изминат стотици хиляди километри! За това трябва ДОСТАТЪЧНО голям ВЪРТЯЩ момент!

              ...........,

              ​​​​​​​Това е и при товарните автомобили. Леките са ПРЕоразмерена, но това не дава основания за високите им цени...

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                Много си напръхнал. Лошо.
                Объркал се е явно човека. Или е служител във бензиностанция...

                НО, мен успя да ме убеди да продам Теслата и да мина на ID3. ПРИЗНАВАМ че ID3 продава повече!!! и е "най-добрата кола".
                Все пак обаче реших преди да продам теслата и да се изръся СОЛЕНО за ново ID3 фолксвагенче реших да изгледам поне едно ревю от СОБСТВЕНИК:


                https://www.youtube.com/watch?v=xvkfw04RTQg

                А какво казва този бе? Софтуера не работи, (видеото е от онзи ден), пълно с бъгове и забележете СПИРАЧКИТЕ не работели всеки път! Ааа май няма да продавам и да купувам скъпото!

                Не не, замислете се. ПРЕДСТАВЯТЕ ли си на ТЕСЛА да не работеше софтуера и спирачките??? Какво писане щеше да има!

                Да не говорим че няма нитго зарядна мрежа за това фолксвагенче нито има автопилот! Тесла не влияела на пазарите, обречена е на фалит и погром! Смех!
                Last edited by DaveBG; 10.02.2021, 07:56.

                Коментар


                • Знаем, че ДВГ колите имат много натрупвания и че си емоционално привързан но, знаеш: Което е писано, ще стане. Бъди мил със себе си, не се излагай.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



                    Глупости на търкалета. Кои са по-зле и кои по-малко - са пак твои фантазии. Къде тръгна с тия нови примери? "Зверски пусков момент" - майтапчия! И какво следва от това?

                    Ще ти помогна, че съвсем почна да пелтечиш и да вадиш тъпотии от ръкава си...

                    Въртящият момент зависи от мощността. Сигурно знаеш и от какво зависи мощността? (и недей "разширява" темата, за да замажеш незнанието си за въртящият момент. Водородният не прави нещо по-различно от останалите, но съхранението на горивото е проблем и също - новата инфраструктура, но това е различна тема)...

                    Най-много обичаш да избягаш от гафа си с една камара нови фантасмагории с... многоточията: "Уточнявам: двигател на Отто е, т.к. водороден дизел е. ."

                    Не разбрах какво точно "уточняваш" с многоточието си (и то - вън от темата за ЗНАЧИМОСТТА на въртящият момент, който зависи от мощността и - за да го разбереш, хайде да се сетиш - как влияе честотата на въртене на въртящият момент? Усещам, че не зацепваш, та реших да те попитам.

                    Така, ако се сетиш - ще разбереш, че нещата не са много сложни, но сега в главата ти е каша. Зверска!
                    Много си напръхнал. Лошо.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                      А Моментът... Има си трансмисии, превключване на броя полюси и т.н., все отработени и проверени решения, на които, може да се разчита. Едно е за работа по същество, да ти отидат 60% и някак съвсем друго, под 15%.

                      . Освен, ако не гониш самоцелно да се препираш с някого.

                      Пак си оплел конците. Уж почваш с момента, отиваш на брой полюси и доникъде не достигаш. 60-15 %%... "за работа"...

                      И - каква е цената на тази работа? При какви условия се извършва тази работа? Имаме ли достатъчно автономност? Безопасността ни гарантирана ли е, както до сега?

                      И сигурно си чувал, че производството на изцяло електрически автомобили носи много по-малко ползи за околната среда, отколкото производството на хибриди? Това е смисълът на нещата. Може да бъде обоснован само от компаниите, които са минали по тоя път.
                      ....................
                      Тойота твърди, че има капацитет да произвежда батерии за 28 000 електромобила за година. Същият капацитет е достатъчен, за да произведат 1 500 000 хибриди. И хибридите им са на ниво!

                      И това намалява вредните емисии в атмосферата с 1/3, сравнено с продажбата на 28 000 електрички.

                      Отделно - с хибрида няма как да останеш на магистралата, ако няма зарядно устройство наблизо.

                      Та, можеш да се концентрираш върху фактите. Стига си фантазирал, че се препирам с теб. Това е дискусия! Споко - ако имаш някое гадже тук - тя винаги ще те обича. В противен случай не е била правилната!
                      Last edited by безимeн; 09.02.2021, 23:25.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                        С думи прости, щото не искам да те засягам: Матеев спомена автомобил на водород. С единица енергия, ще измине повече път на Ел.тяга, имах предвид. И още, ел.двигателят -да поясня, щото си пропуснал - има по-висок въртящ момент от ДВГ със същата мощност и почти линейна, х-ка момент/обороти, при постоянна мощност. МНОГО ВИСОК ПУСКОВ МОМЕНТ. ЗВЕРСКИ. ДВГ са просто мъниче по ТАЗИ линия.
                        Уточнявам: двигател на Ото, т.к.водороден дизел е ... Абе, твърде сложен, предвид огромната скорост на горене на водорода и ред други особености. В съчетание с проблемното, все още, съхраняване на огромно количество водород (дори с пастата, т.к.е с изкл.ниска плътност) ТАЗИ е причината, да спомена именно КПД, а не момента. Повтарям: Автономността, изисква кпд. ДВГ са просто ЗЛЕ по тази линия...
                        Разбра ли, Всезнайко?


                        Глупости на търкалета. Кои са по-зле и кои по-малко - са пак твои фантазии. Къде тръгна с тия нови примери? "Зверски пусков момент" - майтапчия! И какво следва от това?

                        Ще ти помогна, че съвсем почна да пелтечиш и да вадиш тъпотии от ръкава си...

                        Въртящият момент зависи от мощността. Сигурно знаеш и от какво зависи мощността? (и недей "разширява" темата, за да замажеш незнанието си за въртящият момент. Водородният не прави нещо по-различно от останалите, но съхранението на горивото е проблем и също - новата инфраструктура, но това е различна тема)...

                        Най-много обичаш да избягаш от гафа си с една камара нови фантасмагории с... многоточията: "Уточнявам: двигател на Отто е, т.к. водороден дизел е. ."

                        Не разбрах какво точно "уточняваш" с многоточието си (и то - вън от темата за ЗНАЧИМОСТТА на въртящият момент, който зависи от мощността и - за да го разбереш, хайде да се сетиш - как влияе честотата на въртене на въртящият момент? Усещам, че не зацепваш, та реших да те попитам.

                        ​​​​​​​Така, ако се сетиш - ще разбереш, че нещата не са много сложни, но сега в главата ти е каша. Зверска!

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Gerasim_Burgaski Разгледай мнение

                          имал е издънки,НО КАТО ЦЯЛО му се получава на южноафриканеца.В ЕЛЕКТРОНИКАТА Е ПЕТ години пред втория
                          В коя електроника, дето почнаха сега поголовно да я сменят на старите м модели ли? Само в обещанията е напред, резултати леко липсват

                          Коментар


                          • А Моментът... Има си трансмисии, превключване на броя полюси и т.н., все отработени и проверени решения, на които, може да се разчита. Едно е за работа по същество, да ти отидат 60% и някак съвсем друго, под 15%.

                            . Освен, ако не гониш самоцелно да се препираш с някого.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                              Видях колко си "акцентирал". Казваш, че бъркам кораб с автомобил. Това потвърждава факта, че хабер си нямаш...

                              Та, кажи все пак, защо постоянно акцентуваш на кпд? Да не би да твърдиш, че това е факторът, който създава въртящият момент, или пък ми казваш, че кпд е фактор, който помага на автомобила за преодоляване на препятствия? Грешиш!

                              (затова нямаш база за сравнение, когато тръгнеш да сравняваш кпд, а ти често го правиш и затова ти обръщам внимание, но зная, че не си склонен да научиш нещо, защото науката и практиката "тръгват от теб", т.е. - което вече си научил - до там)...
                              С думи прости, щото не искам да те засягам: Матеев спомена автомобил на водород. С единица енергия, ще измине повече път на Ел.тяга, имах предвид. И още, ел.двигателят -да поясня, щото си пропуснал - има по-висок въртящ момент от ДВГ със същата мощност и почти линейна, х-ка момент/обороти, при постоянна мощност. МНОГО ВИСОК ПУСКОВ МОМЕНТ. ЗВЕРСКИ. ДВГ са просто мъниче по ТАЗИ линия.
                              ​​​​​​​ Уточнявам: двигател на Ото, т.к.водороден дизел е ... Абе, твърде сложен, предвид огромната скорост на горене на водорода и ред други особености. В съчетание с проблемното, все още, съхраняване на огромно количество водород (дори с пастата, т.к.е с изкл.ниска плътност) ТАЗИ е причината, да спомена именно КПД, а не момента. Повтарям: Автономността, изисква кпд. ДВГ са просто ЗЛЕ по тази линия...
                              Разбра ли, Всезнайко?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Отчитам и даже акцентирах, ПРЕДИ ТЕБ но, едно си баба знае, едно си бае... Затуй и не ти се сърдя, толкова можеш.

                                Видях колко си "акцентирал". Казваш, че бъркам кораб с автомобил. Това потвърждава факта, че хабер си нямаш...

                                Та, кажи все пак, защо постоянно акцентуваш на кпд? Да не би да твърдиш, че това е факторът, който създава въртящият момент, или пък ми казваш, че кпд е фактор, който помага на автомобила за преодоляване на препятствия? Грешиш!

                                (затова нямаш база за сравнение, когато тръгнеш да сравняваш кпд, а ти често го правиш и затова ти обръщам внимание, но зная, че не си склонен да научиш нещо, защото науката и практиката "тръгват от теб", т.е. - което вече си научил - до там)...
                                ​​​​​​​

                                Коментар

                                Working...
                                X