Първоначално изпратено от Mateev
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Пропускаш газа. Аз смятам 3млн*10к=3.10`10km*.2kw=6теравата. Козлодуй произвежда 15-16. Почти един реактор.
Кофти са уикенд пиковете по морето. Кой ще направи десетки хиляди зарядни там?
Ще остане обаче проблемът, че съществуващата електроразпределителна мрежа НН (ниско напрежение) не е изчислена за такива товари, ако колите искат бърз заряд за 30 минути. Това обаче изисква трафопост от 160-200 kW за една лека кола, а с такава мощност в момента се захранва цял жилищен блок с 20 апартамента..Last edited by Mateev; 23.06.2020, 21:36.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Не знам откъде ги вадиш тия сметки. Пак ни пускаш по пързалката
Ако зареждаш на суперчарджър (на магистралата напр.) Тесла ти търси 33 цента на киловат. За 100км изминато разстояние сметката е под 5 евро. Ако зареждаш вкъщи само можеш да си направиш сметката според разхода от ютилитито (обикновено 2-3 пъти по-нисък разход).
При сходен автомобил (БМВ, Мерцедес или Ауди) разход под 8-10/на сто бензин няма начин да докараш, ако щеш и с 90 да ги караш. 8*1,2= 9,60 евро за 100км.
При 3-4 пъти по-ниски разходи за електричка дали е случайно че Теслите продават в пъти повече от споменатите немски марки в съответните сегменти?!?
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Сметнах го с чесане зад врата и гледане в тавана, защото нямам реални статистически данни. Да, за колите горе-долу е такава статистиката, но какво ще кажеш за служебните автомобили и за TIR-овете, които на майтап правят по 100-150 хиляди километра в година.
Ето една надявам се малко по-точна сметка. Намерих една статия, в която се казва за годишен внос в България от 296 хиляди тона дизел и 838 хиляди тона бензин.
https://money.bg/finance/kolko-peche...no-gorivo.html
Сумата на двете прави 1 134 000 000 литра гориво. Ако приемем, че разход от 10 на 100 гориво е еквивалентен на 17 kW при ел. колите, то тогава горната цифра я делим на 10 и умножаваме по 17 и получаваме 1 927 800 000 kWh електроенергия. Делим това число на 8760 часа в една година и получаваме 220 068 kW (220 MW мощност),
Ако това са верните начални данни, значи няма нужда от нито един реактор. Стана ми обаче интересно да се опитаме да сметнем истинската ситуация колкото се може по-точно, така че ако някой има някакви по-точни начални данни, нека да ги каже.
Кофти са уикенд пиковете по морето. Кой ще направи десетки хиляди зарядни там?Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение
Това на каква база го сметна? Ако приемем че имаме 3 млн. мпс с по 10 хил. км. среден годишен пробег, то твоите изводи са силно преувеличени.
Ето една надявам се малко по-точна сметка. Намерих една статия, в която се казва за годишен внос в България от 296 хиляди тона дизел и 838 хиляди тона бензин.
https://money.bg/finance/kolko-peche...no-gorivo.html
Сумата на двете прави 1 134 000 000 литра гориво. Ако приемем, че разход от 10 на 100 гориво е еквивалентен на 17 kWh при ел. колите, то тогава горната цифра я делим на 10 и умножаваме по 17 и получаваме 1 927 800 000 kWh електроенергия. Делим това число на 8760 часа в една година и получаваме 220 068 kW (220 MW мощност),
Ако това са верните начални данни, значи няма нужда от нито един реактор. Стана ми обаче интересно да се опитаме да сметнем истинската ситуация колкото се може по-точно, така че ако някой има някакви по-точни начални данни, нека да ги каже.Last edited by Mateev; 23.06.2020, 21:26.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Възниква обаче проблемът с електроенергийната система. Един реактор в Белене няма да е достатъчен. Ще трябват поне 3 на брой или много много нови ВЕИ, преди всичко фотосолари, защото работят през деня.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Статистически консумацията ще се разпределя през целия ден така, както е и сега по бензиностанциите. Затова са ФЕЦ. Колкото до нощния заряд - там са атомните реактори и ПАВЕЦ.
Нощем ще се зареждат 1 милион автомобилa, но в режим с малка консумация, защото има ограничения по ток в битовите електромери. Коренно различна ще е консумацията денем, където ако една кола спре на зарядна станция, ще се нуждае от собствен трафопост 200 kW. Ако едновременно се зареждат 20-25 коли, то това вече ще изисква 5 MW трафопост, който може да се захрани само от собствен за зарядната станция далекопровод 20 kV. Цялата тази нова инфраструктура ще е невероятно скъпа, но е повече от ясно, че появи ли се търсене, ще се появи и предлагане.
Все си мисля, че ще стане мода всяка една зарядна станция в непосредствена близост да си има и собствена ФЕЦ с мощност от 1 до 5 MWp. Така ще се икономисат много от разходите за ЕРП-тата и печалбата ще бъде по-голяма.
Ако го направят 10€ за да има някакъв смисъл, как се избиват 10к€? Па и за 1000-2000 зареждания тамън избиеш цената и тя се скапе тотално.
Я кажи 5мв централа колко пара излиза и кой ще даде тези пари? (по мои сметки милиони)Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Обаче, Проблем:
Точно, когато ФЕЦ работят, колите трябвада пътуват...
Нощем ще се зареждат 1 милион автомобилa, но в режим с малка консумация, защото има ограничения по ток в битовите електромери. Коренно различна ще е консумацията денем, където ако една кола спре на зарядна станция, ще се нуждае от собствен трафопост 200 kW. Ако едновременно се зареждат 20-25 коли, то това вече ще изисква 5 MW трафопост, който може да се захрани само от собствен за зарядната станция далекопровод 20 kV. Цялата тази нова инфраструктура ще е невероятно скъпа, но е повече от ясно, че появи ли се търсене, ще се появи и предлагане.
Все си мисля, че ще стане мода всяка една зарядна станция в непосредствена близост да си има и собствена ФЕЦ с мощност от 1 до 5 MWp. Така ще се икономисат много от разходите за ЕРП-тата и печалбата ще бъде по-голяма.Last edited by Mateev; 23.06.2020, 19:16.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Аз мисля, че ще е още по-коректно ако сравняваме аналогични по мощност и динамика автомобили. Например Aud S8 гори 13-14 L/100, което по 2 лева литъра прави 26-28 лв./100 км. В същото време Теслата "гори" по 17-18 kWh на 100 km по 20 стотинки - това прави 3.40-3.60 лв. на 100 км. Като ги разделим, и се получава, че Tesla-та е 7.5 пъти по-икономична в български условия.
Ако отчетем и по-малкото части, които се повреждат, което прави подръжката по-евтина, въобще няма място за сравнение. Тоест ел. колите имат тотално превъзходство, и много бързо ще подменят автомобилния парк в целия свят. Ограничение се явява само и единствено скороста, с която се произвеждат. Така или иначе съм склонен да направя прогноза, че за 15-20 години ще се промени целия автомобилен парк с ел. коли.
Възниква обаче проблемът с електроенергийната система. Един реактор в Белене няма да е достатъчен. Ще трябват поне 3 на брой или много много нови ВЕИ, преди всичко фотосолари, защото работят през деня.
Точно, когато ФЕЦ работят, колите трябвада пътуват...
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Не знам откъде ги вадиш тия сметки. Пак ни пускаш по пързалката
Ако зареждаш на суперчарджър (на магистралата напр.) Тесла ти търси 33 цента на киловат. За 100км изминато разстояние сметката е под 5 евро. Ако зареждаш вкъщи само можеш да си направиш сметката според разхода от ютилитито (обикновено 2-3 пъти по-нисък разход).
При сходен автомобил (БМВ, Мерцедес или Ауди) разход под 8-10/на сто бензин няма начин да докараш, ако щеш и с 90 да ги караш. 8*1,2= 9,60 евро за 100км.
При 3-4 пъти по-ниски разходи за електричка дали е случайно че Теслите продават в пъти повече от споменатите немски марки в съответните сегменти?!?
Ако отчетем и по-малкото части, които се повреждат, което прави подръжката по-евтина, въобще няма място за сравнение. Тоест ел. колите имат тотално превъзходство, и много бързо ще подменят автомобилния парк в целия свят. Ограничение се явява само и единствено скороста, с която се произвеждат. Така или иначе съм склонен да направя прогноза, че за 15-20 години ще се промени целия автомобилен парк с ел. коли.
Възниква обаче проблемът с електроенергийната система. Един реактор в Белене няма да е достатъчен. Ще трябват поне 3 на брой или много много нови ВЕИ, преди всичко фотосолари, защото работят през деня.Last edited by Mateev; 23.06.2020, 18:33.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Много си прав- например в германия да си заредиш колата ти струва около 1,20 на литър бензин- харчи 6,5/100. Да си заредиш ел колата е около 70 цента- нормално елколата харчи около 17/100. Добре дошъл в новия свят
Ако зареждаш на суперчарджър (на магистралата напр.) Тесла ти търси 33 цента на киловат. За 100км изминато разстояние сметката е под 5 евро. Ако зареждаш вкъщи само можеш да си направиш сметката според разхода от ютилитито (обикновено 2-3 пъти по-нисък разход).
При сходен автомобил (БМВ, Мерцедес или Ауди) разход под 8-10/на сто бензин няма начин да докараш, ако щеш и с 90 да ги караш. 8*1,2= 9,60 евро за 100км.
При 3-4 пъти по-ниски разходи за електричка дали е случайно че Теслите продават в пъти повече от споменатите немски марки в съответните сегменти?!?
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Политиката винаги е била пред икономиката. Проблемът е че често финансово силните лобита надделяват над обществения интерес и дълго време се забавяха ограниченията за вредните индустрии (Тютюн, алкохол, петрол, ДВГ).
Вредните продукти е редно да се „наказват“ с акцизи, данъци и такси, за да се насърчи потреблението на по-добри алтернативи.
Колкото по-бързо се отървем от ДВГ, толкова по-малко замърсяване ще има в градовете (където е концентрирано голяма част от населението), респективно по-малко заболявания, респективно по-малко смъртност, респективно по-ниски разходи за здравеопазване.
Бонус е че EVта са много по-добри и приятни за шофьорите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение
Не ми е ясно доколко елколите са по-малко вредни в глобален мащаб, защото електричеството, което използват, е произведено в по-голяма или малка степен от изгаряне на изкопаеми ресурси и, допълнително, харчат повече енергия за разкарването напред назад на масата на акумулатора.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениевредните индустрии (Тютюн, алкохол, петрол, ДВГ).
Вредните продукти е редно да се „наказват“ с акцизи, данъци и такси, за да се насърчи потреблението на по-добри алтернативи.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
А бе друго разправят производителите- че били длъжни да имат такива модели защото иначе ги санкционирали- демек политиката пред икономиката- ще вземем от сулю и пулю и ще дадем на грую. Това е в момента екологичната политика в автомобилостроенето
Вредните продукти е редно да се „наказват“ с акцизи, данъци и такси, за да се насърчи потреблението на по-добри алтернативи.
Колкото по-бързо се отървем от ДВГ, толкова по-малко замърсяване ще има в градовете (където е концентрирано голяма част от населението), респективно по-малко заболявания, респективно по-малко смъртност, респективно по-ниски разходи за здравеопазване.
Бонус е че EVта са много по-добри и приятни за шофьорите.
Коментар
Коментар