Може би фактическото напрежение се гледа по тези графики, номиналното е това което се очаква да се поддържа най дълго време от източника - батерията предполагам. Този спор става като за джаулите и киловатчасите.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Именно. Щото, на деца кибрит не се дава.
Измамник!
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Всички знаят че няма.
Знаят и защо,
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Точно на теб ли? ХА!
(Ядец. Няма!)
Знаят и защо,
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Когато кажеш как се измерва вътрешното съпротивление на една батерия, яла пак.
(Ядец. Няма!)
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Трябва да знаеш, че си в грешка. НОМИНАЛНОТО напрежение е това, за което, е проектирана и произведена. Има още вътр.съпротивление и фактическо напрежение, +капацитет и т.н. Ще рече, фактите са други и напразно лъжеш човека.
ПП
какво е това "фактическо" напрежение?
Леле-мале!
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Трябва нещо да знаеш. А то е че всичко в една батерия независимо каква се измерва само с напрежението.
За това казах че не се "приема" стойност. Единственото вярно е номиналното напрежение. Номиналното напрежение на една литиева батерия е 3.8V (според Тесла). Достигането на 4.2V е само при заряд, след което зареждането трябва да се прекрати.
За да измериш напрежението на която и да е батерия - в случая на Тесла - след достигане на 4.2 V зареждането се прекратява и батерията се оставя да "отлежи" 24 часа. Ако напрежението върху нея е различно от 3.8V то тя е негодна.
Както казах всичко се следи чрез напрежението - товарът върху батерията, колко е разредена, при определени условия колко се е загряла... всичко.
Преди няколко дена показах една картинка на "модул" на Тесла за 85Квт батерия.
Данните му са
5.3Квт,
22.8V номинално, 25.2V максимално, 18V минимално напрежение
444 батерии.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев напълно съм съгласен че графиката не е съвсем коректна, зависи от електрохимията също мога да кажа и литиевата има разновидности . Дори не можем да ги обхванем, а също и при химията може да има много неща които производителите пазят в тайна успешно. Просто взех тази графика като най общ случай, не че е направено прецизно и коректно изследването.
За това казах че не се "приема" стойност. Единственото вярно е номиналното напрежение. Номиналното напрежение на една литиева батерия е 3.8V (според Тесла). Достигането на 4.2V е само при заряд, след което зареждането трябва да се прекрати.
За да измериш напрежението на която и да е батерия - в случая на Тесла - след достигане на 4.2 V зареждането се прекратява и батерията се оставя да "отлежи" 24 часа. Ако напрежението върху нея е различно от 3.8V то тя е негодна.
Както казах всичко се следи чрез напрежението - товарът върху батерията, колко е разредена, при определени условия колко се е загряла... всичко.
Преди няколко дена показах една картинка на "модул" на Тесла за 85Квт батерия.
Данните му са
5.3Квт,
22.8V номинално, 25.2V максимално, 18V минимално напрежение
444 батерии.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Матеев напълно съм съгласен че графиката не е съвсем коректна, зависи от електрохимията също мога да кажа и литиевата има разновидности . Дори не можем да ги обхванем, а също и при химията може да има много неща които производителите пазят в тайна успешно. Просто взех тази графика като най общ случай, не че е направено прецизно и коректно изследването.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнениеhttps://www.economic.bg/bg/a/view/kr...lkoto-izglejda
А, тука някои пишеха, че тесла щели да останат единствен хегемон на пазарите
Ето ви един интересен филм, който направо ще ви впечатли толкова много, щото да започнете да завиждате на китайците:
Коментар
-
https://www.economic.bg/bg/a/view/kr...lkoto-izglejda
А, тука някои пишеха, че тесла щели да останат единствен хегемон на пазарите
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Така е, но за затоплянето се хаби енергия, така че танто за кукуриго. Истината е, че през зимата не може да се разчита на Тесла-та за далечни преходи. Не само че енергията е много по-малко, ами и парното трябва да работи. Същото е и през пролета и есента. Само лятото може да се вярва на километрите, дадени от производителите, но дори и тогава тези километри се намаляват от климатика. През нощта пък се намаляват от фаровете.
Въпросът е как човек да прогнозира колко километра ще измине колата му, за да си направи предварително сметката да тръгва ли на приключение с екшън по пътищата, или да използва добрата стара ДВГ кола.Last edited by Pyramid; 25.03.2021, 11:58.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
...Но, това "намаляване на капацитета", е твърде условно, т.к.зарядът никъде не е изчезнал (поради утечки и т.н.), а по-рано спада напрежението, заради понижена интензивност на химичните реакции, които, го генерират. И "понижението" Е ОБРАТИМО. Т.е. когато, такава батерия с "понижен капацитет" поради студа, се затопли, "изгубеният капацитет" се завръща. КОЕТО, Е ЕСТЕСТВЕНО.
Въпросът е как човек да прогнозира колко километра ще измине колата му, за да си направи предварително сметката да тръгва ли на приключение с екшън по пътищата, или да използва добрата стара ДВГ кола.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеВолтамперната характеристика на твоята картинка съвсем не е вярна. Няма такъв хоризонтален участък в 90% от времето на разряд. Участъка е наклонен, и освен това зависи от температурата.
Ето една много по-вярна картинка. В нея се вижда как с намаляването на температурата се намалява и капацитета на батерията и при -20 градуса е буквално 2 пъти по-малък.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеЕто защо приех че напрежението на литиевойонните батерии е 4 волта а не 4.2, причината е че още в началото на разряд го много бързо пада. На тази графика се вижда че не е изразходван повече от 2-3 процента от капацитета а то е под 4 волта. Между другото някой беше написал, че от Тесла софтуерно като ограничили заряда до 80 процента много били ощетили собствените на модел 3, не са ги ощетили а са направили едно добро дело - да не се съсипва скъпата батерия.
Ето една много по-вярна картинка. В нея се вижда как с намаляването на температурата се намалява и капацитета на батерията и при -20 градуса е буквално 2 пъти по-малък.
Last edited by Mateev; 25.03.2021, 11:19.
Коментар
Коментар