IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • И пак нещата отиват към конструкцията на батериите, т.е. тези които изискват добавки са обречени с времето да отпаднат. Те са временно явление. Например антимона е за да направи оловните плочи по здрави физически да не се рушат, няма отношение към електрохимията на батерията - тя си е оловна батерия. Същото нещо е с кобалта при литиевойонните, без него слоя литий при загряване отънява..прегрява на места и стават точкови пробиви на мембраната - дендрити, батерията е с много малък живот...
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Pyramid, по скоро ще има проблем с това което е добавки в състава на батериите. Например за оловните антимон, за литиевойонните - кобалт ...Проблема ще се яви защото тези залежи ще се изчерпят и ще се вложат в батерии които не се рециклират стрикно. Очевидно е че ще стане точно така. При оловните май вече се е случило.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Батериите са ок. Поне до тук. Бръмченето на безименния, за пожароопасността - на която пък, Матеев така държи - притихнаха (дано не го е отнесъл ковидът, безименния иначе, е забавен) но, така и не разнищихме пазара на метали: Мед, алуминий, стомана... магнезият, очаквано, може да поевтинее но, тези трите?

        Коментар


        • Модератор, дали пък, колегата след мен, не е искал да коментира нещо за електромобилите?

          Коментар


          • Споменавах ли, че тези плочи между клетките, са оформени от двете страни като различен полюс? А, че има ред технологии които, само ги пренастройваш, и буквално, печаташ елементите, по-бърже от вестник? Печаташ, щанЦовац, нареждаш, просмукваш (с едно нещо, електролит) пакетираш, и си готов. С бясно темпо, видока еднаквост, на половин цена.
            Кое е лошото? Че не си инвестирал години време, не си изхарчил милиарди да предъвкваш глупости?

            А аз не съм броил годините, които, съм го обмислял. Вярно, не са ми плащали...

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              d333, двата потенциала са от двете страни на едно и също парче метал, сигурно ще кажеш че това е лудост обаче като се свържат последователно батерии от каквато и да било конструкция пак е същото. Само има външни връзки които са с малко сечение, а така няма да ги има което е предимство и не е никаква загуба а ПРЕДИМСТВО. Защо не са я направили до сега инженерите ? Представи си сборниците със задачи, с години се търкалят и задачите се решават от хиляди да кажем човеци а не математици и хоп по някое време цъфва задача с грешно решение, човеците преди това масово са я решавали грешно. Така излиза. В интерес на истината тази батерия е високотехнологична, изглежда просто но дори да се осмисли не е толкова лесно.
              Ето, кой наистина е внимавал. Харесах поста. И още, Дани, "двата потенциала", от двете страни на един и същи проводник в малка дебелина и голямо сечение, са...практически еднакви, до микроволти, т е. отсъства едната от двете причини за утечката: потенциалната разлика. Проводимост, ако сме пределно точни, и в отвора, има но, тя е в пъти по-ниска от метала наоколо и да при нула потенциална разлика, ликвидира утечката. Няма я. А електролитът, вкл.дребни мехурчета газ - отново, благодаря на Матеев - е общ, т. е., може да преминава през дупчиците. Друг въпрос, дали има кой да го прелива, разбира се. Защо големите експерти, като този от Габрово, не са забелязали грешната постановка на въпроса, не питай. Те са много, много умни, и не им е до такива дребни работи. А, който е забелязал такава дреболия, непременно, страда от мания за величие и чака санитарите да го приберат, да не сее ереси. Ама-ха!

              Коментар


              • d333, двата потенциала са от двете страни на едно и също парче метал, сигурно ще кажеш че това е лудост обаче като се свържат последователно батерии от каквато и да било конструкция пак е същото. Само има външни връзки които са с малко сечение, а така няма да ги има което е предимство и не е никаква загуба а ПРЕДИМСТВО. Защо не са я направили до сега инженерите ? Представи си сборниците със задачи, с години се търкалят и задачите се решават от хиляди да кажем човеци а не математици и хоп по някое време цъфва задача с грешно решение, човеците преди това масово са я решавали грешно. Така излиза. В интерес на истината тази батерия е високотехнологична, изглежда просто но дори да се осмисли не е толкова лесно.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Прочее, тук е мястото и времето да благодаря (НАИСТИНА) на Матеев, задето с негова помощ осъзнах, че утечка през отвори в еквипотенциални равнини е невъзможна, дори отворите да са много (стига те, отворите) да спазват определена геометрия тъй, щото, акумулаторът с общ електролит, Е НАПЪЛНО ВЪЗМОЖЕН и горното, важи както за киселинни, така и за алкални, ТЕЧНИ електолити.
                  БЛАГОДАРЯ ТИ, МАТЕЕВ.
                  Last edited by Pyramid; 17.04.2021, 21:31.

                  Коментар


                  • Ефективност, лекота на замяна на повредените елементи, цена (както на елементите, така и на самата операция по замяната), рециклируемост, безопасност, икономия на материали и т.н. Кое от всичко това, решават традиционните дизайни?

                    Коментар


                    • Споменавах ли преди време за или интегралните технологии на производство, всички елементи в един технологичен цикъл? Точно микромодулната структура позволява да се използват редица от преимуществата на идеята, което, да доведе до качествен скок в ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ СВОЙСТВА (онези, които, влияят на търсенето от крайните клиенти), и да увеличат продажбите. После може да дискутираме и тях. Искам сега да се върна и да попитам Лорда, какво разбира под споменатото словосъчетание "доста напред с батериите" за българския колега с явната конотация че, го сравнява с мен, неуспешния. Тъй де, да се копира, ли е напредъкът?

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение

                        Ви ся човече, не знам кои звезди ти казват това? Човекът ми показа прототип, който ще се бори за патент в Германия. Много е напред с батериите за разлика от теб.
                        Лошо няма. Радвам се за него.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                          Пирамиде,

                          Не, аз не те питам нищо. : )
                          Опитвам се да ти помогна да мислиш в по-правилна посока.

                          По света сигурно има 1000+ производителя на акумулатори. Всичките те имат инженери, физици, технолози, химици т.н.
                          Не е възможно всички те вече да не са си задавали същия въпрос, като теб:

                          "Бе не може ли да ползваме по-малко олово?... Така ще имаме технологично и ценово предимство пред другите производители. Плюс някой патент ще барнем, другите ще ни плащат, ако искат да правят като нашите."

                          Разбираш ли, след десетилетия производство и мислене не са измислили как да стане тоя номер. Явно си има причина или не само една, а няколко причини за това.
                          Благодаря за загрижеността, оценявам жеста. Да си призная, аз НЕ мислих, първоначално, за оловните. Те се явиха по-късно. Ала има нещо, което подвежда. Традицията.
                          Last edited by Pyramid; 16.04.2021, 12:46.

                          Коментар


                          • Пирамиде,

                            Не, аз не те питам нищо. : )
                            Опитвам се да ти помогна да мислиш в по-правилна посока.

                            По света сигурно има 1000+ производителя на акумулатори. Всичките те имат инженери, физици, технолози, химици т.н.
                            Не е възможно всички те вече да не са си задавали същия въпрос, като теб:

                            "Бе не може ли да ползваме по-малко олово?... Така ще имаме технологично и ценово предимство пред другите производители. Плюс някой патент ще барнем, другите ще ни плащат, ако искат да правят като нашите."

                            Разбираш ли, след десетилетия производство и мислене не са измислили как да стане тоя номер. Явно си има причина или не само една, а няколко причини за това.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              Видях, какво си дал. Ала на човекът няма пари да си плати за know-how, нито физически, човешки и финансов потенциал да си проектира машини за нова конструкция батерии. Ако мислиш, че вие с Матеев ,ТУК, сте ми сериозният опонент или изобщо, от НЯКАКВО значение за развитието на технологията, грешиш. С вас, си чеша езика и, междувременно, докато габровският екс-аспирант ме плюе, току си подхващам някои въпроси и идеи, проверявам си ги, и си подготвям контактите с наистина, сериозни Фактори. Повтарям, бледите ви напъни, ме забавляват. Сладури.
                              Ви ся човече, не знам кои звезди ти казват това? Човекът ми показа прототип, който ще се бори за патент в Германия. Много е напред с батериите за разлика от теб.
                              Last edited by X_Y; 15.04.2021, 22:03.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение

                                Мани, ама много настойчиво с трейдъра питаха кой българин произвежда батеррии за ел. коли и като им го дадох, млъкнаха
                                Видях, какво си дал. Ала на човекът няма пари да си плати за know-how, нито физически, човешки и финансов потенциал да си проектира машини за нова конструкция батерии. Ако мислиш, че вие с Матеев ,ТУК, сте ми сериозният опонент или изобщо, от НЯКАКВО значение за развитието на технологията, грешиш. С вас, си чеша езика и, междувременно, докато габровският екс-аспирант ме плюе, току си подхващам някои въпроси и идеи, проверявам си ги, и си подготвям контактите с наистина, сериозни Фактори. Повтарям, бледите ви напъни, ме забавляват. Сладури.

                                Коментар

                                Working...
                                X