redcretin, Теслата промени играта в автомобилостроенето, много ги разбираш нещата. Ако беше Теслата да не може да печели нямаше да построи тези заводи и в тях променя технология на която другите лежаха и се влачеха. Като разбираш толкова много от техника можеш ли да разглабиш и подмениш фрикционите на една аноматична кутия и знаеш ли колко е сложна само кутията без двигателя. Ел- трансмисията въобще не е по сложна, а при ДВГ по отношение на трансмисията какво ли не опитваха - е това нещо с автоматичната трансмисия при електромобилите го имаш достатъчно надеждно. Не може да има печалба, а капитализацията на компанията расте, те инвеститорите не са чак толкова прости да влагат пари в компания която няма переспектива и принос. Да ти кажа ако беше така, тази компания нямаше да порасне. На Мъск може да му изиграе лоша шега това че отиде в Китай, можеше да локализира производства в Източна Европа. Сега има един Санди Монро, той направо го казва - китайците ще бъдат допуснати да направят експанзия в Америка, както и японците навремето, защото те ще кажат ако не ни пуснете ще национализираме вашите компании в Китай. Тогава собствениците на американските компании ще отидат при техните политици и ще им кажат - пуснете ги защото ние ще загубим там много в противен случай. Другото е пълни електрички чак до фанатизъм, това няма смисъл и ще донесе загуби, защото и тока е гориво както и другите възможни горива, много по добре когато може да се задвижва с много видове гориво и това може да се направи. Третото е разхода на ток, за масови коли той има голямо значение, но засега Тесла са само и по скоро спортни коли, те нямат масова кола, нямат кола каквато е била навремето Форд модел Т. Та това нещо като пазарни възможности не е пипнато дори и може би защото не му е дошло времето.
А глупостите които си си внушил, че в България не може да се произвежда, ами имаше в България производство на ел. инструменти с четкови електродвигатели които бяха железни и много по здрави и дълговечни от тези на БОШ. Никой не произвеждаше ъглошлайф който като натиснеш диска чак да спре и да не изгори, за българските ъглошлайфи майсторите го смятаха за нормално ел. двигателя да не се повреди от такова спиране. Мой познат много набързо преди години изгори една вносна скъпа машина, май беше БОШ, натисна го да го спре да видел дали има мощност и изпуши. Като му казаха че така не се прави той не може да разбере и им казва - аз такива машини имам 5 и са ми като част от ръцете, постоянно работя това нещо от много години и няма да знам как се борави с тях, това нещо да изгори толкова лесно не е нормално.
А глупостите които си си внушил, че в България не може да се произвежда, ами имаше в България производство на ел. инструменти с четкови електродвигатели които бяха железни и много по здрави и дълговечни от тези на БОШ. Никой не произвеждаше ъглошлайф който като натиснеш диска чак да спре и да не изгори, за българските ъглошлайфи майсторите го смятаха за нормално ел. двигателя да не се повреди от такова спиране. Мой познат много набързо преди години изгори една вносна скъпа машина, май беше БОШ, натисна го да го спре да видел дали има мощност и изпуши. Като му казаха че така не се прави той не може да разбере и им казва - аз такива машини имам 5 и са ми като част от ръцете, постоянно работя това нещо от много години и няма да знам как се борави с тях, това нещо да изгори толкова лесно не е нормално.
Коментар