IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Затова писах, че не знам какво може да се постигне в тази посока. 1мм не е малко като дебелина, сега фолиата може да ги видите колко са дебели. Друго има при електродите на батериите, не знам колко е масата на активното вещество - електрода, но определено е нищожна в сравнение с масата на фолиата и металите от които са направени - основно те тежат. Плосък електрод който няма да се навива и има по малко вложен метал в него е предимство, поне за разхода на суровини. Та в тази посока също може да стане нещо, ако не се повиши драстично енергийната плътност поне да не се унищожават толкова много суровини. Това за деградацията на съвременните батерии, ами все като гледам повредите които се случват са пречупено фолио, дори се спуква и прекъсва при сплескваните навивки, не го достигат момента на деградация.
    То да видим фолиата колко са дебели убаво, но може също да видите и колко са меки. Например дебелина като на станиол няма никаква якост на огъване. А колкото до разхода на суровини... Според теб ако сложиш един литър вода в една бутилка, и в пет бутилки по двеста грама, кое от двете е по-икономично?
    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Затова писах, че не знам какво може да се постигне в тази посока. 1мм не е малко като дебелина, сега фолиата може да ги видите колко са дебели. Друго има при електродите на батериите, не знам колко е масата на активното вещество - електрода, но определено е нищожна в сравнение с масата на фолиата и металите от които са направени - основно те тежат. Плосък електрод който няма да се навива и има по малко вложен метал в него е предимство, поне за разхода на суровини. Та в тази посока също може да стане нещо, ако не се повиши драстично енергийната плътност поне да не се унищожават толкова много суровини. Това за деградацията на съвременните батерии, ами все като гледам повредите които се случват са пречупено фолио, дори се спуква и прекъсва при сплескваните навивки, не го достигат момента на деградация.
      Плосък електрод, във вид на фолио, със синтериран активен материал от двете страни, едновременно, препятства смесването на електролит от двете си страни, и представлява минимален път за тока през плътен метал. Дебелината на плочите на оловните батерии при колите е такава, понеже, те са сериозно механично натоварени под собствената си тежест, а също, от напречни ускорения от вибрации, при тръгване и рязко спиране а също, от тежестта на гъбестото олово.

      Коментар


      • Затова писах, че не знам какво може да се постигне в тази посока. 1мм не е малко като дебелина, сега фолиата може да ги видите колко са дебели. Друго има при електродите на батериите, не знам колко е масата на активното вещество - електрода, но определено е нищожна в сравнение с масата на фолиата и металите от които са направени - основно те тежат. Плосък електрод който няма да се навива и има по малко вложен метал в него е предимство, поне за разхода на суровини. Та в тази посока също може да стане нещо, ако не се повиши драстично енергийната плътност поне да не се унищожават толкова много суровини. Това за деградацията на съвременните батерии, ами все като гледам повредите които се случват са пречупено фолио, дори се спуква и прекъсва при сплескваните навивки, не го достигат момента на деградация.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

          Не е изгодно.
          Изгодно е, и още как. Иначе, не се увличай. Почне ли синтерираният материал да става тънък, рязко се вдига деградирането, трайността започва да спада, а вътр.съпротивление... Думата ми бе че, всяко нещо, си има граници, с изключение импотециевите глупости.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Защо 6 шайби по 1мм ? Това че в корпуса - кутията ще се поставят безкорпусни елементи отдавна е известно, а дебилината им е условна. Ако елементите могат да се направят по тази технология за синтерирани порести електроди, а те със сигурност ще могат защото не се налага след това да се навиват. Предположете вие какво ще се случи с енергийната плътност на тези елементи и от там на модулите и цялата батерия. Капацитета на батерията - енергията съхранена в ния ще нарастне ..един, два...двадесет пъти ? Когато за пъръв път прочетох за такива електроди в изследването пишеше 20 пъти по ефективни от обикновен плътен електрод, естественно си помислих че се шегуват. После писах че видях че са се появили такива електроди и електролизери с тях, за повторно учудване - дебит един обемен литър газ само с 3 броя електроди. Но за големи електролизери все още не го прилагат, биха могли по друг начин да направят и големи електроди с работна площ - активна площ по голяма от физическата им площ, но това е вече по темата за водорода.
            Ако въпроса е за модул направен с такива елементи с тези електроди на принципа на това чудо, не знам какво ще се получи - , 1 път по висока енергийна плътност или 20 пъти или същата като навитите батерии, но електродите няма да се навиват а просто ще се отпресоват и синтерират се нарича процеса. Най вероятно ще е възможно да се направят синтерирани електроди с дебелината на сегашните плътни лентови електроди в батериите и тогава енергийната плътност, която много трудно и почти невъзможно било да се повиши още при днешните батерии, може да отлети в небесата и да подмине 500вата за 1 килограм тегло на батерията като на шега.

            Супертрейдър това са фантазии. Ако пишеш фантастика може и да имаш успех, обаче щеш не щеш ще се наложи да се върнеш на земята.
            А на земята от целия този пост е най-важно ето това подчертаното.
            Защото както и да се въртиш и сучеш, не може да покажеш как ще вкараш в дебелина един милиметър два електрода, сепаратор, че и 'електролит'.
            Не се хаби да казваш 'безкорпусни' защото все пак не може да ги сложиш в общ електролит. Ще трябва да са отделни.

            Айде по-натам и за зелената кутийка ще питам.

            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • Защо 6 шайби по 1мм ? Това че в корпуса - кутията ще се поставят безкорпусни елементи отдавна е известно, а дебилината им е условна. Ако елементите могат да се направят по тази технология за синтерирани порести електроди, а те със сигурност ще могат защото не се налага след това да се навиват. Предположете вие какво ще се случи с енергийната плътност на тези елементи и от там на модулите и цялата батерия. Капацитета на батерията - енергията съхранена в ния ще нарастне ..един, два...двадесет пъти ? Когато за пъръв път прочетох за такива електроди в изследването пишеше 20 пъти по ефективни от обикновен плътен електрод, естественно си помислих че се шегуват. После писах че видях че са се появили такива електроди и електролизери с тях, за повторно учудване - дебит един обемен литър газ само с 3 броя електроди. Но за големи електролизери все още не го прилагат, биха могли по друг начин да направят и големи електроди с работна площ - активна площ по голяма от физическата им площ, но това е вече по темата за водорода.
              Ако въпроса е за модул направен с такива елементи с тези електроди на принципа на това чудо, не знам какво ще се получи - , 1 път по висока енергийна плътност или 20 пъти или същата като навитите батерии, но електродите няма да се навиват а просто ще се отпресоват и синтерират се нарича процеса. Най вероятно ще е възможно да се направят синтерирани електроди с дебелината на сегашните плътни лентови електроди в батериите и тогава енергийната плътност, която много трудно и почти невъзможно било да се повиши още при днешните батерии, може да отлети в небесата и да подмине 500вата за 1 килограм тегло на батерията като на шега.
              Last edited by supertrader; 20.12.2021, 00:34.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                Дори и малките вятърни, не е проблем да ги регулираш, в т.ч.със стъпка, брой чифтове полюси и т.н. Това, че някой проектант го помързява, не значи непременно, че всички ги мързи, нали
                Не е изгодно.

                Коментар


                • Супертрейдър, оставете водорода а разкажете за зелената кутийка и шейсетте шайби по един милиметър?

                  Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Pyramid, не знам как е направено, дали може с автоматичен регулатор на напрежението. Гледах турбините на атомните централи също ги водеха при спиране да се прехвърлят към баласт, обаче как и към какъв ? Водорода няма смисъл да се обсъжда, особенно в частта му с горивни клетки, 30 долара е една мембрана 10 на 10 см и това означа че цената много наедро е поне 10 долара..да си ги държат на такава цена Дюпон. 20 вата ток преобразува такава мембрана.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Горивните клетки със сух електролит - този лолимер Нафион, също като батериите има живот на деградация и не работят повече от 10 години. На всичко отгоре Дюпон искат луди пари за него, състава му е известен защото спектрографите са много напреднали, но рецептата как се забъква такъв полимер е тайна. Има направени аналози, но са много по зле от Нафиона при който електролизата се случва при 2 волта напрежение интензивно, при аналозите електролизата е при 3 волта и греят много, ефективността е много лоша при 3 волта повечето ток се превръща в топлина и малка част от него за разграждане на водата.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Не той проблема е решен, тръбите ги правят с покритие от вътрешната страна от сплав на магнезий с някои други метали и не пропускат атомите на водорода, под налягане не е опасен защото пробие ли изтича чист водород с такава скорост при която поради липса на кислород в него гаси пламъка и той няма как да влезе в съда до момента в който налягането не се изравни с атмосферното, но и тогава трябва да влезе и кислород. Експлоадира смесен с много малко - 4% кислород звучно, но не и силно, дори съдовете за съхранение ако се случи ще се повредят от имплозията - свиването на съдържащия се в тях газ, ако не е имал налягане. Много голям смисъл особенно за всички, на всички географски ширини няма от водорода.
                        - По лесно е съхранението на ток в батерии, а това което написах за порьозните електроди ако се приложи в батериите най после ще има и достатъчно батерии. Защото и батериите са едно такова нещо като водорода, ако се разчита на днешните технологии и цени никаква електрификация няма да се получи. Цената на истинските батерии никога не е падала до 100 долара за киловатчас. Водорода като вариант не е много по различен от батериите, приликите са повече от разликите. Няма гръмнали Тойоти Мирай, има изхвърлени буквално на 60-70 хиляди километра се продава за 5 пъти по ниска цена от нова. А толкова добре са направени тези коли, че единственния им недостатък е че пикаят вода по асвалта, само този кусур им намират.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                          Стария ти експеримент с топленето със солари на местната река?
                          Предполагам, рибоците (от реката, разбира се ) са изпратили масовка да подскача пред Матейкови и да протестира и Той, понеже, е милостив, да се е отказал. Ама само така предполагам.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                            Това са само вятърни централи и то много дребни модели на перките до 1-2 киловата за хоби, големите имат други типове регулиране на скоростта на въртене.
                            Дори и малките вятърни, не е проблем да ги регулираш, в т.ч.със стъпка, брой чифтове полюси и т.н. Това, че някой проектант го помързява, не значи непременно, че всички ги мързи, нали

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              redcretin, при всички ел.централи е предвидено тока да се даде към баласт поне за кратко време, защото ако падне потреблението рязко не може да се остави турбината да се развърти до обороти които се критични за нея и да се повреди механично.
                              Това са само вятърни централи и то много дребни модели на перките до 1-2 киловата за хоби, големите имат други типове регулиране на скоростта на въртене.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                                Матеев гледах прадаване , някакви около пловдив гледали 2000 кошера- това много ли е
                                ...Ти да видиш пък, в картофите, колко бръмбар се въди...

                                Коментар

                                Working...
                                X