IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
    По-скоро нашите прадядовци - веднага след файтоните са скочили в електромобилите, а по-късно двигателите с вътрешно горене са изместили електромобилите...

    По-скоро ти трябва да си дадеш сметка, че пътуваш през океана - или със самолет с газова турбина, или с кораб - с топлинен двигател. Многократно СМЕ обяснявали защо това ще продължи, въпреки електромобилите.

    ИИ - да не би да те е омаял с различни "предсказания"? Ако е така - бий му шута, или си избери най-хубавата пещера, докато все още има свободни места...
    Плътността на опаковане на енергията в хим.батерии расте, (кога лека-полека, а кога - и със скокове). А кпд на топлинните машини, нещо стагнира и остава твърде далеч от 100[%].
    С топлинен двигател, иначе, са и атомоходите. А, че ползването им ще продължи, да. Ще. До момента на някакво събитие с преломен ефект. Бъдещето ще покаже, какъв точно.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
      Чудя се защо още продължавате да спорите по въпроса:
      "Имат ли бъдеще електромобилите ?"

      Сигурно защото прадядовците ви са защитавали тезата, че
      "Автомобилите с ДВГ нямат бъдеще! Конските файтони ги превъзхождат!"

      По-скоро нашите прадядовци - веднага след файтоните са скочили в електромобилите, а по-късно двигателите с вътрешно горене са изместили електромобилите...

      По-скоро ти трябва да си дадеш сметка, че пътуваш през океана - или със самолет с газова турбина, или с кораб - с топлинен двигател. Многократно СМЕ обяснявали защо това ще продължи, въпреки електромобилите.

      ИИ - да не би да те е омаял с различни "предсказания"? Ако е така - бий му шута, или си избери най-хубавата пещера, докато все още има свободни места...

      Коментар


      • Те са по толкова 22 и 300 кг. батерия и отгоре. 10 - годишна батерия не осигурява повече от 30 км. пробег и трябва да се смени, но струва доста пари. Затова има купили за 1000 и нещо колата и направо и направил малка батерия 7 киловатчаса с китайски елементи, малко под 30кг тежи. Колата с нея бяга защото и е леко, сложил едни тесни гуми и демонстрира със 60 -70 км.ч. изминава 98 км. Тя с голямата батерия е минавала 150 -170км. пробег. Пробега зависи от от скороста с която се движи. Гледах клип такъв преди време. За градско каране 100 км. са достатъчни 7 киловатчаса при вече по ниската маса.
        Има батерии 340 ватчаса за килограм , може да се купят.
        Мисълта ми е че с тези по нови батерии ще има и електромобили, които са изгодни и за хора с малък годишен пробег и ако имат и време да зареждат бавно също не е проблем. 7 киловатчаса батерия докато е на работа се зарежда бавно и не представлява изключително натоварване за мрежата.
        Last edited by supertrader; 21.08.2024, 21:11.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Най много произведени бройки има от Нисан Лийв които са по на 12-14 години. Махат им оригиналната батерия и поставят само 7 киловатчаса, махат всичко което е излишно тегло и лукс, слагат тънки гуми - тесни и със 7 киловатчаса изминава 100км път с един заряд. Ползват ги за да ходят на работа през лятото на 30 - 40 км. отиване и връщане. С оригиналната батерия не може да мине 30км.
          Комшия търкаля един такъв, 22 киловатчаса едва му стигат за 100÷120 км...уж. реално, капацитетът му сигурно е наполовина, ама знам ли, не съм го измервал.
          Last edited by Pyramid; 21.08.2024, 17:57.

          Коментар


          • Най много произведени бройки има от Нисан Лийв които са по на 12-14 години. Махат им оригиналната батерия и поставят само 7 киловатчаса, махат всичко което е излишно тегло и лукс, слагат тънки гуми - тесни и със 7 киловатчаса изминава 100км път с един заряд. Ползват ги за да ходят на работа през лятото на 30 - 40 км. отиване и връщане. С оригиналната батерия не може да мине 30км.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • barbaron, електромобили ще има, но първо трябва да се появят, това са коли с батерии и кой знае какво приложение нямат. Пълно с електромобили на 12 - 14 години и на 100 хиляди километра, купили са си ги частни лица с намерение да ги използват както ползват колите си с ДВГ. Да ама Не, батерията е приключила на смешен пробег. Техните електромобили само са изгорили още петролни горива за да бъдат произведени.
              Сега на прегледите се записва пробега, трябва да се направи селекция и електромобили да имат право да закупят само тези които имат голям пробег, не навърта ли голям пробег това е похабяване на електромобила.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Чудя се защо още продължавате да спорите по въпроса:
                "Имат ли бъдеще електромобилите ?"

                Сигурно защото прадядовците ви са защитавали тезата, че
                "Автомобилите с ДВГ нямат бъдеще! Конските файтони ги превъзхождат!"

                Коментар


                • mikomikov, предприятия за рециклиране ще се правят не само за батерии, неизбежно е и не си убедителен въобще че ще вредят на природата. Техническия боклук като се изхвърли в сметища е много по вреден. От теб не искаме нищо да вземаме. Да тези технически нови неща се продават. Да си чувал приказката - Мама и тати затова си харчиха парите да ни изучат ! Та хората за това учат и инвестират в образование. Заводите за рециклиране няма да замърсяват въобще, хората са измислили как да използват едни и същи консумативи в работата им, например водата я пречистват и ползват една и съща. Това са хубави неща. ДВГ колите за да се произведат също се копае и добиват суровини, неизбежно е. Вторичните суровини са с много по голяма концентрация и е изгодно да се преработят. Цените на суровините сега са много ниски, защо САЩ водят постоянни войни с цел да ги потискат, но войните са скъпи и разрушават икономиката и ще се принудят да спрат. Когато войните спрат цените на суровините ще излетят ! Рециклирането е това което ще ги спре на някакво ниво и ще замести войните. В търговията винаги ще е така - този който продава му се вижда че цената е много ниска, този който купува му изглежда безумно скъпо. Това е един неизбежен конфликт. В рециклирането е надеждата за мир...образно казано.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                    Diesel Hero & Дизел Юнак by Dr. Yonco Mermerski ·

                    Последване
                    2 дни ·

                    Наистина ли електромобилите са с нулеви емисии?
                    ЧОВЕКЪТ С ОТГОВОРИТЕ - Проф. Йонко Мермерски (Дизел Юнакът) отговаря на вашите въпроси
                    Ето я и батерията на Tecлa.
                    За да я произведеш, трябва да изкопаеш:
                    • 12 тона литиева сол
                    • 5 тона от кобалтови минерали
                    • 3 тона от минерал за никел
                    • 12 тона минерал за медта
                    Трябва да се преместят 250 тона почва, за да се получи:
                    • 12 кг литий
                    • 25 кг никел
                    • 22 кг манган
                    • 6,8 кг кобалт
                    • 200 кг алуминий, стомана и пластмаса.
                    Машината - Caterpillar 994A, използван за преместване на тази земя, консумира 1000 литра дизел за 12 часа.
                    Така за производството на 1 брой 100 киловатчасова батерия, която не стига да ви закара от София до Бургас се излъчват 7 тона въглероден двуокис в атмосферата. За отправна точка, средно голям автомобил с бензинов или дизелов двигател излъчва средно 7 тона въглероден двуокис при пробег от 150000 километра. Тоест въглеродният отпечатък на електромобила преди да е изминал 1 милиметър е равен на въглеродния отпечатък ма автомобил с ДВГ изминал 150000 км. Също, 85% от електричеството, с което се зарежда батерията на електромобила идва от изкопаеми горива - въглища, нефт, газ
                    Ето толкова електромобилът е кола с “НУЛЕВИ ЕМИСИИ”

                    Много точно определени бъдещи проблеми за хората, които искат да ги видят днес!

                    Да не говорим за фактите, които покаьват, че в Щатите все още няма регламент за рециклиране на батериите... В ЕС - ВЕРОЯТНО щяло да има такъв регламент, което наистина е много вероятно...

                    Разбира се, един регламент ще даде много работа на хората, които ЩЕ работят върху него. Още повече работа ще имат хората, които ще прилагат тоя (бедещ) регламент и вероятно ще обосновават средства за бъдещи предприятия за рециклиране...

                    Ъм - как ще се "борят" и ще убеждават "зелените", че тия рециклиращи комплекси няма да замърсяват околната среда и... опааа (кобалтът и литият - имат специфично действие върху човека...- в линкчето се загатва...) Сигурно ще има много страни, в които едни ВРЕМЕННО управляващи - ще попълнят личните си банкови сметки, за да адмирират рециклирането и построят тия производствени "мощности"... и - сбогом на хора и природа...

                    Много въпросителни с тая зелена енергия, че то вече много батерии са за рециклиране а още регламент нямаЛО - казват...

                    https://money.bg/economics/retsiklir...omobilite.html

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Pyramid, 95% ще може да се възтанови това което е в батерията. Трябва рециклирането да е предварително заложено. Една връв към която са закачени анодите и една към която са катодите, автомата като отвори контейнерчето и с две куки ги закача електродити, после се пускат в една машина с телени четки да почисти медта от въглерода и алуминия от лития. Полимерната мемрана също може да се преработи дори до много чист полимер, ще мине през газ, той ще се очисти и после въглеводороди и полимеризация. 10 киловатчаса батерия ако колата не е такси трябва да са и достатъчни, няма смисъл защото не може да и се направят огромния брой цикли на заряд и разряд. Обаче често щяла да закъсва без ток на пътя ..ами сложии и един двигател и генератор и прави с него ток най лесното. СО2 не е парников газ, СН4 е парников газ по лек от въздуха.
                      Харесах, макар че, може и по-лесно да стане. Пък и рециклирането е заложено в самата концепция на батерията а'ла моя милост. Ще видим. Наближава.

                      Коментар


                      • Pyramid, 95% ще може да се възтанови това което е в батерията. Трябва рециклирането да е предварително заложено. Една връв към която са закачени анодите и една към която са катодите, автомата като отвори контейнерчето и с две куки ги закача електродите, после се пускат в една машина с телени четки да почисти медта от въглерода и алуминия от лития. Полимерната мемрана също може да се преработи дори до много чист полимер, ще мине през газ, той ще се очисти и после въглеводороди и полимеризация. 10 киловатчаса батерия ако колата не е такси трябва да са и достатъчни, няма смисъл защото не може да и се направят огромния брой цикли на заряд и разряд. Обаче често щяла да закъсва без ток на пътя ..ами сложии и един двигател и генератор и прави с него ток най лесното. СО2 не е парников газ, СН4 е парников газ по лек от въздуха.
                        Last edited by supertrader; 20.08.2024, 19:29.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                          Diesel Hero & Дизел Юнак by Dr. Yonco Mermerski ·

                          Последване
                          2 дни ·

                          Наистина ли електромобилите са с нулеви емисии?
                          ЧОВЕКЪТ С ОТГОВОРИТЕ - Проф. Йонко Мермерски (Дизел Юнакът) отговаря на вашите въпроси
                          Ето я и батерията на Tecлa.
                          За да я произведеш, трябва да изкопаеш:
                          • 12 тона литиева сол
                          • 5 тона от кобалтови минерали
                          • 3 тона от минерал за никел
                          • 12 тона минерал за медта
                          Трябва да се преместят 250 тона почва, за да се получи:
                          • 12 кг литий
                          • 25 кг никел
                          • 22 кг манган
                          • 6,8 кг кобалт
                          • 200 кг алуминий, стомана и пластмаса.
                          Машината - Caterpillar 994A, използван за преместване на тази земя, консумира 1000 литра дизел за 12 часа.
                          Така за производството на 1 брой 100 киловатчасова батерия, която не стига да ви закара от София до Бургас се излъчват 7 тона въглероден двуокис в атмосферата. За отправна точка, средно голям автомобил с бензинов или дизелов двигател излъчва средно 7 тона въглероден двуокис при пробег от 150000 километра. Тоест въглеродният отпечатък на електромобила преди да е изминал 1 милиметър е равен на въглеродния отпечатък ма автомобил с ДВГ изминал 150000 км. Също, 85% от електричеството, с което се зарежда батерията на електромобила идва от изкопаеми горива - въглища, нефт, газ
                          Ето толкова електромобилът е кола с “НУЛЕВИ ЕМИСИИ”
                          При вторична преработка, тези материали, вече се до имат много по-евтино. Т.е., тези 150 000 км, вече ще са примерно вече само 30÷50000 км, а възможно, и по-малко. Абе нещата не са толкова еднозначни.

                          Коментар


                          • Diesel Hero & Дизел Юнак by Dr. Yonco Mermerski ·

                            Последване
                            2 дни ·

                            Наистина ли електромобилите са с нулеви емисии?
                            ЧОВЕКЪТ С ОТГОВОРИТЕ - Проф. Йонко Мермерски (Дизел Юнакът) отговаря на вашите въпроси
                            Ето я и батерията на Tecлa.
                            За да я произведеш, трябва да изкопаеш:
                            • 12 тона литиева сол
                            • 5 тона от кобалтови минерали
                            • 3 тона от минерал за никел
                            • 12 тона минерал за медта
                            Трябва да се преместят 250 тона почва, за да се получи:
                            • 12 кг литий
                            • 25 кг никел
                            • 22 кг манган
                            • 6,8 кг кобалт
                            • 200 кг алуминий, стомана и пластмаса.
                            Машината - Caterpillar 994A, използван за преместване на тази земя, консумира 1000 литра дизел за 12 часа.
                            Така за производството на 1 брой 100 киловатчасова батерия, която не стига да ви закара от София до Бургас се излъчват 7 тона въглероден двуокис в атмосферата. За отправна точка, средно голям автомобил с бензинов или дизелов двигател излъчва средно 7 тона въглероден двуокис при пробег от 150000 километра. Тоест въглеродният отпечатък на електромобила преди да е изминал 1 милиметър е равен на въглеродния отпечатък ма автомобил с ДВГ изминал 150000 км. Също, 85% от електричеството, с което се зарежда батерията на електромобила идва от изкопаеми горива - въглища, нефт, газ
                            Ето толкова електромобилът е кола с “НУЛЕВИ ЕМИСИИ”

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              Тодоре никой няма за цел да направи нещо по добро, целта е да вземат пари и да вдигнат шум, да скочат цените на електрическите коли акции.
                              Друго имах предвид бе, брат.

                              Коментар


                              • Тодоре никой няма за цел да направи нещо по добро, целта е да вземат пари и да вдигнат шум, да скочат цените на електрическите коли акции.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X