IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • bota156, защото ги продват скъпо. Електромобилите би трябвало да са доста по евтини, два - три пъти, имат много екстри - трябва да се свързват да зареждат и това става бавно, трябва да има ток в мрежата за тях а него също го няма. Тези големи елементи които са в китайските електромобили се разбалансират за около 50 зареждания, това означава сервиз с разглобяване на батерията и свързването им в паралел да се изравнят. Ако ползваш бързо зареждане само трябва често да ги балансираш и работи само класическия начин с разкачването на елементите добре. Това е сериозно обслужване, не са направени още добре.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

      Интересно що китай се зарина с непродадени електрички?
      Щото Кризата, реално, вършее не от вчера и покупателната способност на населението на Европа - че и по други места, където са им клиенти - вече се срива. Съответно, хората претеглят двойно и тройно, електричка ли да си вземат, или газ за топло през зимата.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        1984- батериите са по 70 евро за киловатчас, по толкова ги продават CATL, всъщност има и нещо за търговеца в тази цена. Не са по 140. На LFP енергийната плътност е 5 кг за 1 киловатчас. Казват че издържат 10 000 цикъла вече, дори ги наричат вечни. Има една малка кола на BYD и тя е с такива батерии, та един казваше батерията и е вечна - 10 800 е цената на колата. 4 милиона записани да си я купят имаха, може да са повече защото беше отдавна.
        Интересно що китай се зарина с непродадени електрички?
        Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

        Коментар


        • 1984- батериите са по 70 евро за киловатчас, по толкова ги продават CATL, всъщност има и нещо за търговеца в тази цена. Не са по 140. На LFP енергийната плътност е 5 кг за 1 киловатчас. Казват че издържат 10 000 цикъла вече, дори ги наричат вечни. Има една малка кола на BYD и тя е с такива батерии, та един казваше батерията и е вечна - 10 800 е цената на колата. 4 милиона записани да си я купят имаха, може да са повече защото беше отдавна.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

            Точно като междинно звено са ферофосфатните батерии, продават се с гаранция 10 години и след 3500 цикъла запазват 70- 80% капацитет. При стационарните батерии няма строги изисквания за плътност, затова запазените авт.батерии ги използват за стационарно съхранение, преди да отидат за скрап.
            Гърци започнаха изграждане на ПАВЕЦ в македонско. Сърбите имат 2 проекта, както и румънците, нашата Чаира рано или късно ще я възстановят.
            То хем така, хем иначе. Пък и очаквах някое и друго число като отговор за свръхкапацитета, няма ли да подскажеш?

            Коментар


            • Порше Тайкан има един си пуснал клип - болен съм, физически се разболях, купих го за 150 000 преди две години а сега струва 50 хиляди, за две години ми е струвало 100 хиляди. Никога не съм имал кола от която толкова бързо да загубя толкова много, тези които купуват електромобили са секта казва той. Били надъхани и зомбирани.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • 1984- те точно Китай ще цъфнат с електромобилите и батериите, в момента няма никакви продажби, а фабриките работят и трупат, накрая ще ги подаряват със скапани от стоене батерии. Батериите не понасят престой, трябва да е много нова и да не е свързана за да може да престои една година и половина. Никой не ги зарежда и подържа през това време, защото е разход и се пилее и ток, оказва се че се е скапала след 6 месеца. Теслите като ги возят с кораби за 3 седмици има разредили се напълно, а след малко повече месеци тока и пада под минималното напрежение и те са деградирали. Защо има в елекрониката за управление на зареждането 3.6 волта под които падне ли батерията вече не можеш да я зареждаш. Дори има елементи които паднат ли под 3.6 и започва деградация при това мощна със загряване, не съм виждал запалени но надула се и отделила много газове онзи ден видях, я има 10 цикъла направени, я няма но избила капака на мобилния телефон като се надула. Нищо няма да стане с електромобилите голямо, сега както ги натрупаха по площадките ще видите какъв рев ще има по някое време. BYD решили да атакуват пазара в Австралия, струпали едни хиляди бройки и разумно обаче батериите отделно, минали 6 месеца и си прибрали обратно батериите без да ги монтират, после продадат се 100 броя и им докарат батерии и ги монтират, иначе стоят но без батерии. Как ще се подържа капацитета, ето в момента и Тесли не купуват за пръв път откакто са на пазара не могат да се пласират. Всички си мислят че за електричките заобикалят дилърите и ги изключват от веригата за да ги предложат по евтино на крайния потребител ! Няма такова нещо, дилърите държат коли с месеци а на батериите това не им понася въобще и не могат да ги продават през дилъри защото не ще ревнат че губят ако задържат коли.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  .. И този свръхкапацитет, колко хиляди мегаватчаса трябва да а е? Имам предвид че, когато грее, хората и най-много пътуват а докато пътува, електричката НЕ МОЖЕ да е свързана на нормален заряд и ще е нужно междинно звено, батерия за претоварване (в тези на електричките) която, ще се износва кратно по-бързо, т.к. ако днес зареди / разреди 3 пъти, обикновената електричка, може да го прави този цикъл средно веднъж на 2-3 дни. Тогава, едни 1000 цикъла, ТАКАВА батерия, ще ги прави за около и под година, а после - сменяй отново. И смях и грях, както се казва.
                  Точно като междинно звено са ферофосфатните батерии, продават се с гаранция 10 години и след 3500 цикъла запазват 70- 80% капацитет. При стационарните батерии няма строги изисквания за плътност, затова запазените авт.батерии ги използват за стационарно съхранение, преди да отидат за скрап.
                  Гърци започнаха изграждане на ПАВЕЦ в македонско. Сърбите имат 2 проекта, както и румънците, нашата Чаира рано или късно ще я възстановят.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

                    Вероятно не съм се изразил ясно - "необходимото време" е нужно, за да се достигне до икономия от мащаба, както в Китай. Форд губи петцифрени суми от всеки пикап, не защото вложените материали са по-скъпи от цената, на която продава, а защото продава много малко и т.н."постоянни разходи" се разпределят на малък брой автомобили.
                    По същия начин мобилните оператори разпределяха високите първоначални разходи за инвестиции и труд върху малък брой клиенти.
                    Парите, насочени към R&D на батерии днес, са в пъти повече.
                    Значителното поевтиняване на батериите е факт, това е отпреди 2 години:
                    https://automedia.investor.bg/a/2-no...i-za-13-godini
                    До началото на тази година падна още малко - до 138 долара за киловатчас, но оттогава на спот пазара имаме това:
                    https://www.dailymetalprice.com/meta...=li&u=kg&d=240
                    Батерия от 40 киловатчаса струва около 5500 долара и не отразява поевтиняването на металите от последната година.

                    Относно чистият въздух, едва ли някой е против. Можем да си подбираме храната, водата, но въздухът - не.
                    Не става въпрос за СО2, а за коктейлът, който трови деца, бременни, пенсионери и хронично болни.
                    За замяната на 2 млн.леки автомобила, които изгарят годишно около 1.5 млрд. л. гориво, е нужна и условна мощност от 440 мегавата, работеща 11 месеца(8000 часа годишно), която да добави 3.5 млн.мегаватчаса.
                    Реновирането на Топлофикация София може да добави към съществуващите 260 мегавата още 300 - до 560 мегавата е.мощност. При това ще се използват зимата, а най-активните месеци за шофиране има достатъчно слънце, остава да се появи свръхкапацитет при изграждащите се фабрики за батерии около нас
                    .. И този свръхкапацитет, колко хиляди мегаватчаса трябва да а е? Имам предвид че, когато грее, хората и най-много пътуват а докато пътува, електричката НЕ МОЖЕ да е свързана на нормален заряд и ще е нужно междинно звено, батерия за претоварване (в тези на електричките) която, ще се износва кратно по-бързо, т.к. ако днес зареди / разреди 3 пъти, обикновената електричка, може да го прави този цикъл средно веднъж на 2-3 дни. Тогава, едни 1000 цикъла, ТАКАВА батерия, ще ги прави за около и под година, а после - сменяй отново. И смях и грях, както се казва.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                      Не виждам много прилики. В електромобилите не се ползват съществено нови технологии, поне засега. Големи тъч скрийни и интернет и толкоз. Литиевите батерии не са се променили драматично през последните 30 години, доколкото е възможно са поевтинели, но отсега нататък причини за поевтиняване няма, напротив. Очевидно имат по-висока плътност на енергията и по-дълъг живот от едно време, но плътността за 30г се е подобрила само около 3 пъти.

                      За мен електромобилите имат важна функция свързана с чистия въздух и ниския шум в градовете, просто изнасят мръсотията далеч от местата където повечето от нас живеят. Наистина, на много висока цена.

                      Обещания за технологични революции и розови очила обаче има в изобилие.
                      Вероятно не съм се изразил ясно - "необходимото време" е нужно, за да се достигне до икономия от мащаба, както в Китай. Форд губи петцифрени суми от всеки пикап, не защото вложените материали са по-скъпи от цената, на която продава, а защото продава много малко и т.н."постоянни разходи" се разпределят на малък брой автомобили.
                      Не са си направили добре сметката, че електричките са удачни в града.
                      По същия начин мобилните оператори разпределяха високите първоначални разходи за инвестиции и труд върху малък брой клиенти.
                      Парите, насочени към R&D на батерии днес, са в пъти повече.
                      Значителното поевтиняване на батериите е факт, това е отпреди 2 години:
                      https://automedia.investor.bg/a/2-no...i-za-13-godini
                      До началото на тази година падна още малко - до 138 долара за киловатчас, но оттогава на спот пазара имаме това:
                      https://www.dailymetalprice.com/meta...=li&u=kg&d=240
                      Батерия от 40 киловатчаса струва около 5500 долара и не отразява поевтиняването на металите от последната година.

                      Относно чистият въздух, едва ли някой е против. Можем да си подбираме храната, водата, но въздухът - не.
                      Не става въпрос за СО2, а за коктейлът, който трови деца, бременни, пенсионери и хронично болни.
                      За замяната на 2 млн.леки автомобила, които изгарят годишно около 1.5 млрд. л. гориво, е нужна и условна мощност от 440 мегавата, работеща 11 месеца(8000 часа годишно), която да добави 3.5 млн.мегаватчаса.
                      Реновирането на Топлофикация София може да добави към съществуващите 260 мегавата още 300 - до 560 мегавата е.мощност. При това ще се използват зимата, а най-активните месеци за шофиране има достатъчно слънце, остава да се появи свръхкапацитет при изграждащите се фабрики за батерии около нас
                      Last edited by 1984-; 07.11.2023, 14:40.

                      Коментар


                      • Дори по лошо, има такива на които напрежението на клетките пада ако стоят няколко месеца под минимално допустимото и батерията вече трябва да се смени, не само губи капацитет но е и опасна при зареждане може да се запали. Не знам как ще ги препродават дилъри масово, втора употреба ако престои в автокъщата може да се наложи смяна на батерия, а те скъпата част в колата.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Не са удачни с тези батерии, и да не се използва разхода за батерия си върви всеки ден и като направи 10 години трябва да се смени ако е качественна батерия, за по ниското качество на 4 години нова батерия ще трябва да се поставя.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
                            За мен електромобилите имат важна функция свързана с чистия въздух и ниския шум в градовете, просто изнасят мръсотията далеч от местата където повечето от нас живеят. Наистина, на много висока цена.
                            нито има толкова руди за новите предвидени батерии като брой, нито токът ще е достатъчен.

                            Колите влияят във ЕУ само за около 10% от замърсяването със СО, ФПЦ2.5 и СО2, другото са камиони, автобуси, самолети, заводи, мини, земеделие и животновъдство.
                            Хибридите са перфетни, 5-8л бензин/100км и безшумни като котки, ама нямат сметка от тях.
                            От октомри до април във София, въздухът е като изпушване на 15-20 цигари на час.

                            Коментар


                            • analog, имам СД плейър с литиевойонна батерия..преди 2000 - та година е произвеждан. Старата му батерия е като камъче, едно тежко блокче. Има нови за тях китайски и в сравнение с оригиналната е като перце със 100 милиамперчаса по голям капацитет и работи по дълго наистина го има този капацитет. Първите цилиндрични са на Сони, едни сини..и такива имам и са по 700 милиамперчаса, последно стигнаха до 3400 милиамперчаса този стандарт батерии - 5 пъти е скока на енергийната им плътност.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • bota156, работата върви към китайски електромобили, при положение че няма производство на място ще им махнат таксите и митата. Китай също слага много сериозни такси на износа си, при тях е обратно имат износни мита. Но и на тях икономиката им копае яко дъно, ще ги махнат таксите ако искат да продават. По всичко личи че в бързи зарядни няма да се инвестира, в Япония ги демонтират защото те също се повреждат и трябва да се подържат постоянно. Кой ще плаща за това ? Ако който може да ползва електричка си я зарежда в къщи от контакта бавно, той не обременява никой. Съществуват и така наречените последователни хибриди. Ще им направят и генератори за ток с двг които са модул и може бързо да се свали или да се постави ако пътуваш на дълго растояние. На практика всички мъкнат големите батерии за да зареждат един път в седмицата, ще зареждат всеки ден и нещата се оправят, а за дълго растояние слагаш генератор за ток и караш. Има много варианти.
                                Last edited by supertrader; 06.11.2023, 19:01.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X