IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Pyramid, имаше едни които тестват и сравняват намотката Славянка, първо измериха мощността и казват - разликата няма , но като замерваха въртящия момент - 3 пъти по голям. Работи това което са измислили. Обаче и те казаха че не им е ясно какво се случва. Толкова му е мощността на такъв електродвигател - колкото и традиционната намотка, но преодолява натоварвания - по висок въртящ момент. Но и за двигателите с постоянни магните казват - как ще има 350 киловата на този вал, я му вижте вала колко е тънък и там спорят. Факт е че с 5.5 киловатов мотор си върви добре. Виж те си греят електродвигателите, имаше едни хидравлични помпи произведени в Италия с някакви техни електродвигатели, мисля 3.5 бяха и много грееха, едната изгоря и сложиха български електродвигател който също се стопляше не повече от 50 градуса, стария италиански го пренавиха и като изгоря друг го смениха с италиански пренавит, беше леко топъл сигурно 30 градуса и твоите колеги ел. инженери преди да го свържат бяха в шок - как ги свързал майстора намотките, какво е това чудо. Дядото каза - слагайте го и не ме занимавайте. Те като го свързваха коментираха че бил с 5 диоптъра очила и не виждал. Славянката я има много отдавна, но не си я учил защото в един учебник бях чел че има такова свързване, но не било нещо различно и...Тогава не са им трябвали електродвигатели с толкова променливо натоварване. Тези хидравлични помпи точно това че се товареха много променливо, тя напомва един обемист цилиндър до невисоко налягане , после помпи в един друг който е мултипликатор за налягането в първия и то доколкото може да вдигне налягането. Рядко машина в която електродвигателя ще се товари по този начин, електромобилите и те са така.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Pyramid, три пъти по голям е въртящия момент с такава намотка, затова успява да тръгне. 5.5 киловата е 40кг с чугунено тяло на статора, с алуминиево ще е с 5 кг по лек. Ефективноста им е по висока от тази на с постоянните магнити, не ги охлаждат и не греят чак толкова, няма охлаждане. Не е измама.
      Предлагам ти да хвърлиш внимателно око на курса по ел.машини (от техникумите). После, прегледай концепцията за ел.автомобили, която се е наложила, белким ти стане ясно че, хората не случайно са избрали определен тип задвижвания. ЦЯЛ КОМПЛЕКС ПРИЧИНИ стоят зад това решение, което излиза и по-скъпо, и по-НЕнадеждно от АД. Спирам да си губя времето да те вкарвам в пътя, ентусиазмът ти идва в повече и той взема решенията ти.

      Коментар


      • Pyramid, три пъти по голям е въртящия момент с такава намотка, затова успява да тръгне. 5.5 киловата е 40кг с чугунено тяло на статора, с алуминиево ще е с 5 кг по лек. Ефективноста им е по висока от тази на с постоянните магнити, не ги охлаждат и не греят чак толкова, няма охлаждане. Не е измама.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Бъpзоходко, по принцип си прав, ако не бяха открили как да ги направят. Да евтини са, магнитите са скъпи. Причината да го направят е че са купували в Крим от Китай едни автомобили за туристи и двигателите слабовати да се катерят по техните чукари, наклони и измислят това нещо с по мощни асинхронни.
          Асинхрончо има ред причини да е относително (според мощност и стартов момент) по-тежък и материалоемък, а също, показва високи постижения единствено в установен режим каквито, при колите, не са особено трайни. Да не говорим за високите загуби в стоманата от ВЧ комутация и търсената чиста синусоидални пи захранване. А тази намотка на Дуюнов, аз така не и разбрах физическата обосновка. Вероятно, защото съм изостанал. Добър маркетингов трик е, да. И способ да се финансира частно предприятие със средства на желаещите. А от там нататък?

          Коментар


          • Бъpзоходко, по принцип си прав, ако не бяха открили как да ги направят. Да евтини са, магнитите са скъпи. Причината да го направят е че са купували в Крим от Китай едни автомобили за туристи и двигателите слабовати да се катерят по техните чукари, наклони и измислят това нещо с по мощни асинхронни.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Бъpзоходко Разгледай мнение
              А също така и мизерните възможности за регулиране на оборотите. При ниски обороти хич ги няма. Като цяло от всички видове ел двигатели, асинхроните са с най ниско КПД, но са най-прости за производство, респективно най ефтини..
              печелиш приз за най-много глупости с най-малко думи
              Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

              Коментар


              • https://www.youtube.com/watch?v=T7oxddolUJA
                https://www.youtube.com/watch?v=v_yIj1rypOo
                , еладата също
                Last edited by supertrader; 10.12.2024, 21:18.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  Заради лошите пускови характеристики.
                  А също така и мизерните възможности за регулиране на оборотите. При ниски обороти хич ги няма. Като цяло от всички видове ел двигатели, асинхроните са с най ниско КПД, но са най-прости за производство, респективно най ефтини..

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    bota156, асинхронните електродвигатели са тези които се поставят на всякакви машини, сещаш ли се кои са, те се използват много отдавна. За електромобили се използват предимно такива с постоянни магнити за да има рекуперация, като спираш с електромотора, спреш му тока той ако е с постоянни магнити е генератор и връщаш енергията в батерията, като намаляваш скоростта или спираш кинетичната енергия се превръща в ток и той се зарежда в батерията. При асинхронния двигател това нещо го няма в класическата му конструкция, но при него може може да му спреш тока и да продължи да се върти по инерция, докато тези с постоянни магнити не могат дори и да не вкарва ток в батерията той започва да тормози и убива инерцията. Динамо на велосипед е с постоянен магнит, нали знаеш как се спротивлява и нищо да не е включено към него като го въртиш на ръка. При асинхронния двигател ротора като му спреш тока се върти като маховик. Тези автомобили с асинхронни двигатели ще се за нормално каране, просто да се придвижиш от точка А до точка Б и се движат с по малко енергия, пак има добро ускорение - нормално. В Крим една фирма са ги пригодили за електромобил, там за пръв път видят в техните клипове как са го преправили да има по голям въртящ момент като инвертора управлява дефазирането и са сложили и намотка да може да рекуперира в самия ротор. Самите електродвигатели са много по евтини, ако си спомняш през соца ги имаше по магазините и ние имахме два - три завода в които се произвеждат, един електродвигател 6 киловата струваше 300 лв. доколкото си спомням. Сега приправени с усилена намотка - Славянка имат голям въртящ момент, за електромобила трябва при потегляне, той е 5 киловата но за кратко произвежда и 70 дори, но като ускори си прави 5. Те са достатъчни автомобил като Ауди А4 да се движи добре. И няма никакви охлаждания с течност, само въздушно - корпуса на статора нали е оребрен. Става евтино и по икономично за разхода на ток.
                    Абе дай да не се увличаме, а? Пишеш, колкото да не мълчиш. Успокой се, Интернет и утре ще е още тук. Имаш трибуна, ама не се напиняй като някое магаре да се изказваш на всяка цена, не е на добро тая работа. Вместо да пишеш глупости, иди си направи едно кафе или чай, разходи се, нека си починат пръстите ти от щракане е по клавиатурата, Аман бе. Аман.

                    Коментар


                    • bota156, асинхронните електродвигатели са тези които се поставят на всякакви машини, сещаш ли се кои са, те се използват много отдавна. За електромобили се използват предимно такива с постоянни магнити за да има рекуперация, като спираш с електромотора, спреш му тока той ако е с постоянни магнити е генератор и връщаш енергията в батерията, като намаляваш скоростта или спираш кинетичната енергия се превръща в ток и той се зарежда в батерията. При асинхронния двигател това нещо го няма в класическата му конструкция, но при него може може да му спреш тока и да продължи да се върти по инерция, докато тези с постоянни магнити не могат дори и да не вкарва ток в батерията той започва да тормози и убива инерцията. Динамо на велосипед е с постоянен магнит, нали знаеш как се спротивлява и нищо да не е включено към него като го въртиш на ръка. При асинхронния двигател ротора като му спреш тока се върти като маховик. Тези автомобили с асинхронни двигатели ще се за нормално каране, просто да се придвижиш от точка А до точка Б и се движат с по малко енергия, пак има добро ускорение - нормално. В Крим една фирма са ги пригодили за електромобил, там за пръв път видят в техните клипове как са го преправили да има по голям въртящ момент като инвертора управлява дефазирането и са сложили и намотка да може да рекуперира в самия ротор. Самите електродвигатели са много по евтини, ако си спомняш през соца ги имаше по магазините и ние имахме два - три завода в които се произвеждат, един електродвигател 6 киловата струваше 300 лв. доколкото си спомням. Сега приправени с усилена намотка - Славянка имат голям въртящ момент, за електромобила трябва при потегляне, той е 5 киловата но за кратко произвежда и 70 дори, но като ускори си прави 5. Те са достатъчни автомобил като Ауди А4 да се движи добре. И няма никакви охлаждания с течност, само въздушно - корпуса на статора нали е оребрен. Става евтино и по икономично за разхода на ток.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                        Само градско е възможно, извън ще си е поне 10, а магистрално 20. Аз не знам що не ползват асинхронни двигатели в електричките, с милиони бройки ще е на същата цена като постоянните магнити
                        Заради лошите пускови характеристики.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          bota156, това няма да е вечно, парите свършват някога в един момент и ще се появят по евтини неща, направени да работят ефективно. Важното е че е възможно с 5-6 киловата да изминаваш 100км.
                          Само градско е възможно, извън ще си е поне 10, а магистрално 20. Аз не знам що не ползват асинхронни двигатели в електричките, с милиони бройки ще е на същата цена като постоянните магнити
                          Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                            Дори и в България ги реализираха асинхронните двигатели в тролеите. И тестове правиха в Русе като беше кмет Калчев. Реализираха 65-70% икономия на енергия. Преобразуването на един тролей струваше 50к ЛЕВА, ама къде по добре е да купиш чешки за 400к и да гушнеш 100к под масата.
                            Могат да се направят такива асинхронни и при ВЛАКОВЕТЕ и там ще има поне 50% икономия, че по рядко спира/тръгва. Ама къде ти - вземаме стари западни боклуци от комунистическите години
                            ...а кой да "бори корупцията", избират сега измежду тези, реализирали такива "изгодни" сделки. Да ти се отще.

                            Коментар


                            • bota156, това няма да е вечно, парите свършват някога в един момент и ще се появят по евтини неща, направени да работят ефективно. Важното е че е възможно с 5-6 киловата да изминаваш 100км.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Тези които последно се включат ще ползват отработена технология. Сега гледам пробват с асинхронни двигатели да правят електромобили, има една фирма в Крим която прави някакви открити туристически коли и първи използваха асинхронен двигател с променлив фактор на мощноста. Сега други пробват този вариант. Тези електродвигатели са много евтини, няма в тях метали които са скъпи и постоянни магнити, нормален автомобил като Ауди А4 има разход 6 киловатчаса и ако се кара по икономично 5.5.. - 140 км.ч. максимална скорост, батерията е микроскопична за пробег 200км. и бързо се зарежда от евтини с малка мощност зарядни станции. Няма радиатори, няма течно охлаждане на електродвигател и батерия..Има соларни клетки с 33% ефективност, от 4 квадрата площ лятото могат да заредят 5 -6 киловатчаса в батерията. Лятото може да се движат хората така и всеки ден да изминават по 100км. без да натоварват мрежата, няма да има и разходи за зарядна инфраструктура, а и тези мощни зарядни станции енергия харчат. Може да се поставят генератори за ток с мощност 7 киловатчаса, ако се наложи да го ползваш за далече поставяш генератора и изминаваш автономно 3000км в лошо време, когато не ти трябва просто лесно може да се демонтира. Идеята е да се ползва напрежение колкото е мрежовото напрежение за да няма преобразуване по напрежение и скъпо зарядно устройство, то ще бъде в самия щепсел за зареждане. Инвертора на електроднигателя се разтоварва чрез един хидравличен съединител и няма потребление на някакви жестоки ампери при потегляне, съответно и самия инвертор става по маломощен и по евтин и няма и да се охлажда принудително освен с един въздушен радиатор. Това ще бъде вече отработената технология за електромобил - лек.
                                Дори и в България ги реализираха асинхронните двигатели в тролеите. И тестове правиха в Русе като беше кмет Калчев. Реализираха 65-70% икономия на енергия. Преобразуването на един тролей струваше 50к ЛЕВА, ама къде по добре е да купиш чешки за 400к и да гушнеш 100к под масата.
                                Могат да се направят такива асинхронни и при ВЛАКОВЕТЕ и там ще има поне 50% икономия, че по рядко спира/тръгва. Ама къде ти - вземаме стари западни боклуци от комунистическите години
                                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                                Коментар

                                Working...
                                X