Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Pyramid, при електромобилите загубата на енергия също е много голяма. Такова полезно действие 70% въобще няма. Не ми се търси, но съм чел твърдения че загубата била само 5% преди години, дори съм спорил с един човек който се тръшкаше да ме убеждава - ама толкова е. Задвижването - електромотора с редуктор е много далеч от съвършенство, в един момент неизбежно ще се направят същественни изменения, ще стане по сложен но много по икономичен. Нали изказах мнение че 15 кв.ч. за 100 км. пробег са много и то в пъти повече от необходимото, появиха се данни за електромобил на Мерцедес, който харчел около 8 киловатчаса.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Видяхме ти картинката. Не казва нещо, което да не ни е ясно. Следователно, бъдещето е на микромодулите.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеPyramid, не са верни тези картинки, в действителност параметрите не са константни и не варират толкова малко. Ето вече от опит показват как на бързозарядната станция батерия под 80киловатчаса зарежда 100, само там 20%. Тока ако е от мрежата зависи колко губи тя, а тя може да губи и цели 30% без проблем. За водородните горивни клетки е същото нещо, може от 100-те вата накрая на колелата да са само 20 вата.
Коментар
-
Pyramid, не са верни тези картинки, в действителност параметрите не са константни и не варират толкова малко. Ето вече от опит показват как на бързозарядната станция батерия под 80киловатчаса зарежда 100, само там 20%. Тока ако е от мрежата зависи колко губи тя, а тя може да губи и цели 30% без проблем. За водородните горивни клетки е същото нещо, може от 100-те вата накрая на колелата да са само 20 вата.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеИмхотеп, много транспортни средства е невъзможно да се направят с батерии в бъдеще, ако няма въглеводородни горива с какво ще бъдат ? Как да ти има доверие човек ? Мога да ти дам линкове разбира се, но ще ми отнеме време да ги търся и ще си загубя времето.Last edited by Pyramid; 14.03.2022, 21:51.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
А какво твърдиш всъщност?
Само плямпаш едно към гьотере. За всичките ти приказки по-горе можеш ли да дадеш някакви линкове с изследвания, приложения... Щото ето какво казват Фолксваген:
Volkswagen, meanwhile, made a statement comparing the energy efficiency of the technologies. “The conclusion is clear” said the company. “In the case of the passenger car, everything speaks in favour of the battery and practically nothing speaks in favour of hydrogen...”
Сега, как да ти има доверие човек като всичко което говориш се оказва ...неистина?
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Няма да си загубиш времето. Тоест, ще го загубиш, защото такива линкове няма.
Но понеже не можеш да четеш, ето една картинка
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеИмхотеп, много транспортни средства е невъзможно да се направят с батерии в бъдеще, ако няма въглеводородни горива с какво ще бъдат ? Как да ти има доверие човек ? Мога да ти дам линкове разбира се, но ще ми отнеме време да ги търся и ще си загубя времето.
Но понеже не можеш да четеш, ето една картинка
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Имхотеп, много транспортни средства е невъзможно да се направят с батерии в бъдеще, ако няма въглеводородни горива с какво ще бъдат ? Как да ти има доверие човек ? Мога да ти дам линкове разбира се, но ще ми отнеме време да ги търся и ще си загубя времето.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеКъде твърдя, че не се губи енергия при водородните автомобили. Дори може да се загуби повече отколкото твърдиш, и при електрическите има загуби които не са чак толкова малки, само при бързото зареждане се губят над 20% от тока който е доставен до колонката.Водорода може да се произведе сега само с 15% загуба, т.е. ефективността да бъде 85 %, при колкото по ниско напрежение на клетката е електролизата, толкова по малка е загубата. Само че за това трябва разлика в електрохимичните потенциали на електродите, а за нея метали които са скъпи и то много. Горивни клетки с ефективност 94% също има, също са много скъпи и пак трябва да се използват такива метали. Обаче се откриват начини да се направят електроди с покрития и голяма ефективна площ, но тези неща в серийно произвежданата Тойота още ги няма защото са на ниво лаболатарно постижение. И дори не твърдя, че с конвензиотнална електролиза ще се произвежда някога много водород за транспортни следства, бях написал термолиза а не електролиза. Има един филм - Верижна реакция. Не им е дошъл момента на тези неща. Ако Тойотата я направят с още по добри горивни клетки тя в момента ще е още по непродаваема. Има автомобили с много приличен дизайн, вършат работа и са малко по скъпи от 10 000 долара, те се продават много в момента.
Само плямпаш едно към гьотере. За всичките ти приказки по-горе можеш ли да дадеш някакви линкове с изследвания, приложения... Щото ето какво казват Фолксваген:
Volkswagen, meanwhile, made a statement comparing the energy efficiency of the technologies. “The conclusion is clear” said the company. “In the case of the passenger car, everything speaks in favour of the battery and practically nothing speaks in favour of hydrogen...”
Сега, как да ти има доверие човек като всичко което говориш се оказва ...неистина?
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Къде твърдя, че не се губи енергия при водородните автомобили. Дори може да се загуби повече отколкото твърдиш, и при електрическите има загуби които не са чак толкова малки, само при бързото зареждане се губят над 20% от тока който е доставен до колонката.Водорода може да се произведе сега само с 15% загуба, т.е. ефективността да бъде 85 %, при колкото по ниско напрежение на клетката е електролизата, толкова по малка е загубата. Само че за това трябва разлика в електрохимичните потенциали на електродите, а за нея метали които са скъпи и то много. Горивни клетки с ефективност 94% също има, също са много скъпи и пак трябва да се използват такива метали. Обаче се откриват начини да се направят електроди с покрития и голяма ефективна площ, но тези неща в серийно произвежданата Тойота още ги няма защото са на ниво лаболатарно постижение. И дори не твърдя, че с конвензиотнална електролиза ще се произвежда някога много водород за транспортни следства, бях написал термолиза а не електролиза. Има един филм - Верижна реакция. Не им е дошъл момента на тези неща. Ако Тойотата я направят с още по добри горивни клетки тя в момента ще е още по непродаваема. Има автомобили с много приличен дизайн, вършат работа и са малко по скъпи от 10 000 долара, те се продават много в момента.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеИмхотеп, има ги продават се такива от Тойота. Това каквото си го постнал въобще ? Ами то няма вярно в него нищо. Причината да ги няма по улиците е цената. Може да я видиш в сайта им, единия модел е 50к долара, другия 64. Ами няма желаещи да купят, нямат такъв бюджет за коли.
Обаче както съм казвал и друг път, безпросветността ви играе лоша шега. Ето сега ще ти постна още едно малко цитатче от друго място:
Hydrogen’s efficiency problem
The reason why hydrogen is inefficient is because the energy must move from wire to gas to wire in order to power a car. This is sometimes called the energy vector transition.
Let’s take 100 watts of electricity produced by a renewable source such as a wind turbine. To power an FCEV, that energy has to be converted into hydrogen, possibly by passing it through water (the electrolysis process). This is around 75% energy-efficient, so around one-quarter of the electricity is automatically lost.
The hydrogen produced has to be compressed, chilled and transported to the hydrogen station, a process that is around 90% efficient. Once inside the vehicle, the hydrogen needs converted into electricity, which is 60% efficient. Finally the electricity used in the motor to move the vehicle is is around 95% efficient. Put together, only 38% of the original electricity – 38 watts out of 100 – are used.
Тоест супертрейдър отново показа че даже хабер си нямаш за какво говориш. А после се чуди що ви се смеят.
Last edited by Имхотеп; 14.03.2022, 16:09.Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Имхотеп, има ги продават се такива от Тойота. Това каквото си го постнал въобще ? Ами то няма вярно в него нищо. Причината да ги няма по улиците е цената. Може да я видиш в сайта им, единия модел е 50к долара, другия 64. Ами няма желаещи да купят, нямат такъв бюджет за коли.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Дано да е повече отколкото за микромодула.
Ама я виж тук кво пише:
...
In reality,- You cannot fill up like you do with gasoline or diesel. It is actually pretty ridiculous how hard it is to fill up a HFC powered car
- You won’t even go 100 miles on current tech hydrogen tanks that are still safe to carry around in a car
- Fuel cells wear out crazy fast and are hard to regenerate
- Hydrogen as a fuel is incredibly hard to make and distribute with acceptably low losses
- Hydrogen fuel cells have bad theoretical and practical efficiency
- Hydrogen storage is inefficient, energetically, volumetrically and with respect to weight
- HFCs require a shit ton of supporting systems, making them much more complicated and prone to failure than combustion or electric engines
- There is no infrastructure for distributing or even making hydrogen in large quantities. There won’t be for at least 20 or 30 years, even if we start building it like crazy today.
- Hydrogen is actually pretty hard to make. It has a horrible well-to-wheel efficiency as a result.
- Easy ways to get large quantities of hydrogen are not ‘cleaner’ than gasoline.
- Efficient HFCs have very slow response times, meaning you again need additional systems to store energy for accelerating
- Even though a HFC-powered car is essentially an electric car, you get none of the benefits like filling it up with your own power source, using it as a smart grid buffer, regenerating energy during braking, etc.
- Battery electric cars will always be better in every way given the speed of technological developments past, present and future
Ето сега знаеш още повече.
Last edited by Pyramid; 14.03.2022, 12:44.
Коментар
Коментар