IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • http://www.investor.bg/news/article/114613/334.html
    Европейската комисия (ЕК) се прицели в използването на автомобили с бензинови двигатели в градовете и в самолетните полети на къси разстояния, предлагайки да бъдат забранени до 2050 г.
    Концепцията на транспортната реформа включва четири глобални цели - до 2050 да не се използват автомобили с бензинови двигатели в градовете, делът на нисковъглеродните горива в авиацията да се повиши до 40%, емисиите на парникови газове от морския транспорт да се понижат с 40%, а половината от пътническите превози в автомобилния транспорт да се прехвърлят към железопътен и воден транспорт.
    http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

    Коментар


    • Бъдещето е някъде там, но не и в автомобилите задвижвани от петролни продукти.
      Недвижими имоти [URL=http://bit.

      Коментар


      • Репортаж от Пекин гледах вчера. В момента масово налагат електромобилите при такситата. А до 2020 год. в столицата на Китай ще се движат над 5 млн. електромобила.
        http://georgipiskov.blogspot.com

        Коментар


        • 1. EV range claim is derived from EPA testing methodology. 50 miles is based on Urban Federal Test Procedure, which represents a miserly driver using no air conditioning in mild outdoor temperatures. 25 miles is based on a slightly more aggressive driving style using the heater in ECO setting at 74 degrees with cold outdoor temperatures of 25 degrees F.

          2. EPA estimated 35 miles initial electric range. Actual range varies with conditions. EPA estimated 93 MPGe (electric); 35 city, 40 hwy MPG (gas).
          ================================================== =============
          Не ми се смята, но нещата май не са точно така, както се представят в рекламите. И вижте там...литрите, галоните.....пер/майлс, при увеличение на скоростта какво става...

          Citroen C2 - 4, 4 разход на гориво, евро 5, сравнете цената на двата автомобила......
          Разходът му ще е 1/100 само през първите 100км, ако автомобила е напълно зареден. След първите 64 км си работи бензиновия мотор като генератор и тогава разхода си му е над 6/100..
          Ще го сметна.After that the gas engine will kick in and allow the car to be driven an additional 344 miles on a full tank (9.3 gallons) of gas.

          Така. Ще бъдат изминати след запалването на ДВГ 344 мили ( 1609 м) с 9,3 галона (3,785 л) бензин.
          344 x 1,609 = 553 км.
          9,3 x 3,785 = 35,2 литра.

          По формулата се получава:
          35, 2л - 553 км
          xл - 100 км

          разход - 6,360 литра/100 км.

          Абе преди да се пише, не е зле да се знаят някои данни. Ама нищо, сигурно и аз изглеждам така, като сериозно коментирам неща, които не разбирам.
          Last edited by rover; 20.02.2011, 13:10.
          Партия была, есть и будет есть!

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Georgi Разгледай мнение
            ""Шевролет Волт": 1,6 л/100 км, доказано!
            12.08.2009 10:34
            Бензиновият мотор на новаторския автомобил обаче не служи за задвижване, а само за зареждане на батериите за електродвигателя

            Шевролет Волт
            "Дженерал мотърс", съвместно с американската агенция за защита на околната среда (EPA, Environmental Protection Agency), подложи на тестове новия "Шевролет Волт".

            Автомобилът даде среден разход на гориво от 1,6 л/100 км при движение с бензиновия си двигател и 15,5 киловатчаса електричество на 100 км при движение чрез батериите си.

            "Волт"е новото поколение електромобил на GM, който се очаква да излезе на пазара в края на следващата година. Той може да изминава 64 км при движение на ток.

            Автомобилът разполага и с бензинов двигател, който обаче не се използва за задвижване, а работи като стационарен агрегат за електричество, с което се зареждат батериите, така че движението отново става с електромотора.

            Тестовете, направени от EPA, показват 1,2 л/100 км разход на гориво при градско движение. Съобразено с европейските стандарти, това означава 1,6 л/100 км среден разход на гориво при движение с бензиновия двигател.
            Възможно е все пак при европейските тестове да има леки разлики с този показател.

            Разходът при движение на електричество от батериите пък е 15,5 киловатчаса на 100 км. Съобразено с европейските цени на киловатчас електричество, това означава 1,2 евро на 100 км, или около един евроцент на изминат километър.

            "От данните, с които разполагаме, се вижда, че "Шевролет Волт"може да се движи ежедневно изцяло на електричество. При тези цени това означава напълно нов
            начин на придвижване", коментира президентът на GM Фриц Хендерсън.

            "Ключът към тези показатели обаче е ежедневното зареждане на автомобила от електрическата мрежа. Колата трябва да се зарежда с ток поне веднъж на ден, за да се постигнат подобни числа", предупреди той."

            Не е лошо 2 стотинки на километър.
            Да и 40 000 евро за тъпия опел. Смятай колко километра трябва да изминеш, за да си ги изкараш...
            "Only when the dusk starts to fall does the owl of Minerva spread its wings and fly."

            Коментар


            • Бензиновият мотор служи само за ДОЗАРЕЖДАНЕ на батерията.
              Този автомобил е пародия на превозно средство, нещо като количка за голф ( имам предвид спорта, а не моделът на VW).
              Прекаленият ентусиазъм може да се окаже смешен и излишен. Електроавтомобилите вероятно няма да навлязат в масовата практика, поне докато не бъде изобретен нов източник на енергия - нещо фантастично, с размерите на цигарена кутия и с многогодишен капацитет.
              Онзи ден видях една детска количка, свързана с винтоверт. С онази малка батерия едно дете се возеше и забавляваше. Та така, и това Шеви е същата работа. !,6 л на сто - ама само добавя, та да не си останеш на пътя. И те вози от дома до офиса.
              Не бързайте да погребвате конвенционалните бутални двигатели.
              Партия была, есть и будет есть!

              Коментар


              • ""Шевролет Волт": 1,6 л/100 км, доказано!
                12.08.2009 10:34
                Бензиновият мотор на новаторския автомобил обаче не служи за задвижване, а само за зареждане на батериите за електродвигателя

                Шевролет Волт
                "Дженерал мотърс", съвместно с американската агенция за защита на околната среда (EPA, Environmental Protection Agency), подложи на тестове новия "Шевролет Волт".

                Автомобилът даде среден разход на гориво от 1,6 л/100 км при движение с бензиновия си двигател и 15,5 киловатчаса електричество на 100 км при движение чрез батериите си.

                "Волт"е новото поколение електромобил на GM, който се очаква да излезе на пазара в края на следващата година. Той може да изминава 64 км при движение на ток.

                Автомобилът разполага и с бензинов двигател, който обаче не се използва за задвижване, а работи като стационарен агрегат за електричество, с което се зареждат батериите, така че движението отново става с електромотора.

                Тестовете, направени от EPA, показват 1,2 л/100 км разход на гориво при градско движение. Съобразено с европейските стандарти, това означава 1,6 л/100 км среден разход на гориво при движение с бензиновия двигател.
                Възможно е все пак при европейските тестове да има леки разлики с този показател.

                Разходът при движение на електричество от батериите пък е 15,5 киловатчаса на 100 км. Съобразено с европейските цени на киловатчас електричество, това означава 1,2 евро на 100 км, или около един евроцент на изминат километър.

                "От данните, с които разполагаме, се вижда, че "Шевролет Волт"може да се движи ежедневно изцяло на електричество. При тези цени това означава напълно нов
                начин на придвижване", коментира президентът на GM Фриц Хендерсън.

                "Ключът към тези показатели обаче е ежедневното зареждане на автомобила от електрическата мрежа. Колата трябва да се зарежда с ток поне веднъж на ден, за да се постигнат подобни числа", предупреди той."

                Не е лошо 2 стотинки на километър.
                http://georgipiskov.blogspot.com

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Georgi Разгледай мнение
                  Бързоходко, първо плачем че сме в криза, че няма инвестиции, и не знаем аджеба как да се оправим, и т. н . След туй плачем че имаме достатъчно. енергия и не ни трябва никакво Белене. Никой не споменава за ПАВЕЦ Чаира. След туй плачем срещу ВЕИ. Много скъпа им била енергията и щели да изместят държавните ТЕЦове от пазара! Що никой не споменава че нашата електропреносна мрежа е свързана с европейската. Знаете ли колко енергоемки производства бяха спрени последните 20 години. Не ми се рови в нета да сравня потреблението преди 20 год. и сега, и какви са възможностите на мрежата. Който иска нека го направи.
                  Трябва ли да произвехдаме ел. мобили? Не!! Не можем. Не сме дорасли. Ще купуваме от Европа, Румъния, Турция ...
                  НАИВHИК, прав си че сега домовете ни станаха непревземаеми крепости. И това си има своята причина, но тя не е за коментар тук. Важното е че интернета навлезе в бита ни . Няма младо семейство без компютър. Няма студент без лаптоп.
                  Напротив казах че можем, но че нетрябва да се рпави наивно. А относно енергийния баланс - спомни си какво стана миналотот лято по Южнотот Черноморие, като надуха климатиците на Макс!

                  Коментар


                  • Бързоходко, първо плачем че сме в криза, че няма инвестиции, и не знаем аджеба как да се оправим, и т. н . След туй плачем че имаме достатъчно. енергия и не ни трябва никакво Белене. Никой не споменава за ПАВЕЦ Чаира. След туй плачем срещу ВЕИ. Много скъпа им била енергията и щели да изместят държавните ТЕЦове от пазара! Що никой не споменава че нашата електропреносна мрежа е свързана с европейската. Знаете ли колко енергоемки производства бяха спрени последните 20 години. Не ми се рови в нета да сравня потреблението преди 20 год. и сега, и какви са възможностите на мрежата. Който иска нека го направи.
                    Трябва ли да произвехдаме ел. мобили? Не!! Не можем. Не сме дорасли. Ще купуваме от Европа, Румъния, Турция ...
                    НАИВHИК, прав си че сега домовете ни станаха непревземаеми крепости. И това си има своята причина, но тя не е за коментар тук. Важното е че интернета навлезе в бита ни . Няма младо семейство без компютър. Няма студент без лаптоп.
                    http://georgipiskov.blogspot.com

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Georgi Разгледай мнение
                      Баланса на възможности и интереси знаеш ли къде е?? Поредната технологична революция!! Ако преди 10 год. някой ми бе казал че 3100000 българи ще се преброят по интернет, щях да му кажа да иде да се прегледа при психиатър. За колко години и интернет, и GSMите станаха нещо естествено и нормално от бита ни. Дори забравихме че и телевизията се пръкна по наше време. Още помня когато в квартала имаше един телевизор, и всяка вечер се събираха близки и познати като на митинг. Да гледат единствената програма с времетраене от 17,30 до 22,00 часа.
                      Така че няма и да усетим кога електромобила е станал нещо от нас!! Всички технически проблеми са решими. Има и предприемачи и банки и най-важното - потребителя!!
                      Причината за тази умопомрачителна цифра при преброяването е само една, а именно страх от влизане в къщата. Не е резултат от каквато и да е революционна нагласа на българина. В противен случай интернет продажбите ми би следвало да са 50% от всичките ми продажби, а не 0.05%

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Georgi Разгледай мнение
                        Баланса на възможности и интереси знаеш ли къде е?? Поредната технологична революция!! Ако преди 10 год. някой ми бе казал че 3100000 българи ще се преброят по интернет, щях да му кажа да иде да се прегледа при психиатър. За колко години и интернет, и GSMите станаха нещо естествено и нормално от бита ни. Дори забравихме че и телевизията се пръкна по наше време. Още помня когато в квартала имаше един телевизор, и всяка вечер се събираха близки и познати като на митинг. Да гледат единствената програма с времетраене от 17,30 до 22,00 часа.
                        Така че няма и да усетим кога електромобила е станал нещо от нас!! Всички технически проблеми са решими. Има и предприемачи и банки и най-важното - потребителя!!
                        Сравнението не е коректно. Изброените технологични пробиви не са свързани с големи енергийни и масови(суривини и горива) потоци. Бъдещето на електромобилът обаче е тясно обвързано с точно такива неща. Като посочих част от лимитиращите фактори не се опитвах да изкарам идеята за безперспективна а да посоча че темпа и на навлизане в живота ни няма да е мълниеносен. В същотот време обаче смятам че елмобила може да е добър и печеливш бизнес но с уговорката че ще е рисков бизнес. Елмобили може и да се произвеждат в БГ но реализацията им трябва да си е основно на външни пазари. Иначе сметката няма да излезе. Българската икономика има редица предпоставки да се включи в "глобалната игра на Елмобили" но не и с илюзията че това ще е за местния пазар и с качество като за нашенци. Напротив. качеството трябва да е като за "световно". Иначе файда няма да има. Най-много да повторим историята с електорокарите и мотокарите.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          Истината е някъде в златната среда сиреч, в баланса на възможности и интереси. Ще рече, че, трябва наистина да залягаме и да оценим пълноценно това, което имаме.
                          Не е малко, вярвайте ми.
                          Баланса на възможности и интереси знаеш ли къде е?? Поредната технологична революция!! Ако преди 10 год. някой ми бе казал че 3100000 българи ще се преброят по интернет, щях да му кажа да иде да се прегледа при психиатър. За колко години и интернет, и GSMите станаха нещо естествено и нормално от бита ни. Дори забравихме че и телевизията се пръкна по наше време. Още помня когато в квартала имаше един телевизор, и всяка вечер се събираха близки и познати като на митинг. Да гледат единствената програма с времетраене от 17,30 до 22,00 часа.
                          Така че няма и да усетим кога електромобила е станал нещо от нас!! Всички технически проблеми са решими. Има и предприемачи и банки и най-важното - потребителя!!
                          http://georgipiskov.blogspot.com

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от STRAHO Разгледай мнение
                            Има много истина в това което пишеш!
                            На моменти, сам се плаша от това
                            Иначе, на Jay Gould да споделя: Ще си заминат едни, за да дойдат други производства. Няма как - налага се и ние, хората, да се променяме.
                            И това е за добро.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              Момент:
                              1. КПД на задвижването на елекромобилите е поне два и половина пъти по-висок от това на ДВГ. При акумулацията, обаче, имаме ок.60-70% кпд. Тоест, харчовете, прехвърлени от нефт към ел.енергия няма да са чак толкова високи, но, снижаване под 25-30% едва ли ще се случи. Не и по този начин, не и с тези средства.
                              2. Акумулаторите са ресурс, подлежащ на рециклиране. Е, трябва да се събират по-старателно...
                              3. НЕ СА "по-съвършени" тези на подводниците - просто, тяхната експлоатация не е в такъв режим, както на автомобилите.
                              4. За да се модернизира енергийната система на страната, НЯМА КАК, едновременно, да се остави старата. Ще има яко бачкане и вс.екстри, свързани с него. За начало, например, мрежите НН /ниско напрежение/ биха могли да станат СН /средно напрежение/, да речем, 1000 V=
                              5. "Излишък" на енергия няма и през нощта, има снижаване в потреблението. Системите за пренос и разпределение са проектирани с определен Ке /коефициент на едновременност/ и, след като го назорим, ще зачестят проблеми, аварии, сривове.
                              ...
                              и др. и т.н.
                              Истината е някъде в златната среда сиреч, в баланса на възможности и интереси. Ще рече, че, трябва наистина да залягаме и да оценим пълноценно това, което имаме.
                              Не е малко, вярвайте ми.
                              Има много истина в това което пишеш!

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Ballomed Разгледай мнение
                                ..след колко време ще ти се наложи да смениш батериите и колко ще ти струва това?
                                При правилна употреба ще издържат колкото на мобилните телефони, а цените ще са същите, увеличени по размера и бройката нужна за една кола. Старите акумулатори са вече история.
                                Първоначално изпратено от bbzz24 Разгледай мнение
                                за да могат да се движат по пътища, елетромобилите трябва да отговарят на определени изисквания за издръжливост при катастрофи. може би трябва да има улици, на които е забранено да се движат и така да се направи нужния компромис, за да влязат в широка употреба.
                                Разбира се, но пък както при съвременните коли какво пречи купето да е укрепено, а останалото да е от леки материали? Нищо. Голяма част от теглото на колата и ще отпадне защото това което днес има в една кола ще е излишно. Има обаче един проблем за който си мисля. Да се снижи разхода на енергия - обаче днес хората са разглезени и искат климатик в колата... той също ще харчи.. Може да се помисли и за фотоволтаични панели отгоре на возилото.. Докато се печеш на плажа, колата да се зарежда... и т.н. 4Х4 пък въобще няма да е проблем за абсолютно всичко коли и то при много по-лека конструкция. За икономии пък докато караш предполагам ще може да се прехвърля движението върху само 2 колела, предно или задно предаване според случая, а когато се наложи пускаш 4Х4..Вариантите са много, но големия + е че една електрическа кола е много по-просто устроена с пъти по малко части, цели бизнеси ще си заминат, и няма да ги има, ако се вкарат електромобили. От там обаче цената на колата при производство ще е много по-ниска. По-малко материали, много по-малко части, по-лесно сглобяване, по-лесно производство, по-ниски цени. Ще стане като с ДВД татака и със СД татата. Първоначално бяха много по-скъпи от един грамофон или видеомагнетофон, после цените им паднаха - защото реално съдържат много пъти по-малко части и материал в себе си, после цените драстично паднаха, докато днес грамофони се правят само за професионалисти защото са си скъпа и трудоемка апаратура.
                                Last edited by Jay Gould; 13.02.2011, 21:41.
                                http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                                Коментар

                                Working...
                                X