IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
    В цитираното шведскко изследване хипотезата е че бензина/дизела дето си слагаш в резервоара магически се появява там без никакви последствия (помпане, рафиниране, транспорт до бензиностанцията и пр.)

    „The study's finding of 8.2 years is "based on a series of assumptions." To get to that figure, two of those assumptions must have been that the internal-combustion vehicle in question gets great mileage and isn't driven very much. Oh, and while battery production incurs a carbon footprint in these statistics, the gasoline in the study magically appears in your tank and the only carbon emitted is from burning it (that is, the calculations ignore the carbon emissions created by producing and moving large quantities of gasoline). Those are nifty assumptions.“
    Шведската публикация, която даде Пинокио, не е изследване, а е обзор на наличната литература за вредните емисии при производството на литиево-йонни батерии. Само.
    ​​​​​​Някакво сравнение, в каквото и да е, с ДВГ не видях.

    Не знам горния ти цитат от къде е и в какъв контекст е бил.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      national power - на ел. колите основното им предимство е ниския енергие разход. Все едно че имаш бензинова или дизелова кола която изразходва литър и нещо за 100 пробег. Тракторите може да си стоят на петрол, но те също са пазар и кой знае какво ще се измисли. Имам познати които живеят в градове в които движението е много натоварено и кракати е на съединителя постоянно и трябва да имаш здрав крак. Някои минаха на електрически коли а тези които не са се канят, защото лесно се движат на автомат в трафика, а кола с двг да я направиш да ги върши тези неща е трудно и не е сполучливо. Аз карах със старт-стоп система и като поработи молко започна да прави проблеми, просто с електромотора е лесно с двигателите с вътрешно горене не е така. Имай впредвид дизелгейт е нищо ако някой вземе да им измери емисиите на тези форсирани коли, 150 коня от 1400 кубика моторче, толкова е форсирано и такива красиви емисии бълва. Та въпроса е за трафика в градовете най вече.
      Заминавайте си по селата работа в градовете нямате

      Коментар


      • v_tin - няма да са 10 години, мисля че много повече за някои части на света.Сигурно ще има такива които ще си останат на двг.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • national power - на ел. колите основното им предимство е ниския енергие разход. Все едно че имаш бензинова или дизелова кола която изразходва литър и нещо за 100 пробег. Тракторите може да си стоят на петрол, но те също са пазар и кой знае какво ще се измисли. Имам познати които живеят в градове в които движението е много натоварено и кракати е на съединителя постоянно и трябва да имаш здрав крак. Някои минаха на електрически коли а тези които не са се канят, защото лесно се движат на автомат в трафика, а кола с двг да я направиш да ги върши тези неща е трудно и не е сполучливо. Аз карах със старт-стоп система и като поработи молко започна да прави проблеми, просто с електромотора е лесно с двигателите с вътрешно горене не е така. Имай впредвид дизелгейт е нищо ако някой вземе да им измери емисиите на тези форсирани коли, 150 коня от 1400 кубика моторче, толкова е форсирано и такива красиви емисии бълва. Та въпроса е за трафика в градовете най вече.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Сега става ясно, че Toyota и Panasonic планират създаването на джойнт венчър през 2020 г. за производство на батерии за електрически автомобили. Това обединение е с цел постигане на икономии от мащаба, които да позволят на японците да дадат сериозен отпор на китайските играчи, съобщава японската медия Nikkei.

            Джойнт венчърът, в който Toyota ще държи 51% от акциите, се очаква да бъде официално обявен тази седмица. Panasonic ще изнесе производството си от пет завода в Япония и Китай в нов, съвместно изграден с Toyota. Заводът на марката в САЩ, който работи в партньорство с Tesla, няма да бъде включен в новата сделка.

            Всичко това се прави, за да може в началото на следващото десетилетие двете компании да лансират нова масова батерия, която да предложи 50 пъти по-висок капацитет от батериите, които в момента се използват в хибридните автомобили.


            Работата е - я камилата, я камиларя, демек поне 10 години още ДВГ, а после ще видим

            Коментар


            • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

              Няма, ако не работи климатика - да духа на топло или студено.
              Почти

              Коментар


              • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение

                В шведската статия-обзор, която даде, казват, че е линейна. То ест батерии 350 кВт.ч при производството им замърсяват 3,5 пъти повече от 100.
                За неразбралите от първия път – това е сравнение на изразходваните емисии:

                Стара бензинка, нова бензинка (тойота камри), Тойота Приус, VW Jetta (дизел), Форд F150, tesla M3 в калифорния, tesla M3 във Вашингтон.

                Тесла компенсира по-високите емисии за 18 месеца спрямо Тойота камри (бензинова). Ако живота на един автомобил е 20 год. имаме 18+ години позитивен баланс!

                Click image for larger version

Name:	TESLA.jpg
Views:	1
Size:	57.8 КБ
ID:	3434560

                В цитираното шведскко изследване хипотезата е че бензина/дизела дето си слагаш в резервоара магически се появява там без никакви последствия (помпане, рафиниране, транспорт до бензиностанцията и пр.)

                „The study's finding of 8.2 years is "based on a series of assumptions." To get to that figure, two of those assumptions must have been that the internal-combustion vehicle in question gets great mileage and isn't driven very much. Oh, and while battery production incurs a carbon footprint in these statistics, the gasoline in the study magically appears in your tank and the only carbon emitted is from burning it (that is, the calculations ignore the carbon emissions created by producing and moving large quantities of gasoline). Those are nifty assumptions.“


                Все още има валидни аргументи в полза на ДВГ като бързото зареждане и големия брой бензиностанции, но екологията определено не е от тях

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Че те там най-много се продават

                  Освен това в такъв трафик почти няма разход на енергия. Всъщност най-голямото предимство е точно в градпвете със задръствания, защото не замърсява.
                  Няма, ако не работи климатика - да духа на топло или студено.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                    Ако това стане - ще е добре.
                    Я ти ми кажи с какво ще орем с тесла ли или с теслата??Или ша прегна тебе и Бобчо и почваме..Тва евроатлантиците земете намалете холивудските бичкии вредни са за здравето.Уж умни се пишете а пак ше ви прекарат.Както ви прекараха с дизелите...Не допускайте медиите да ви промиват мозъците....Това с електрокарите е смешка голема смешка.Стават за косачки на райграс и детски колички за друго нищо

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                      Ще се събират по-малко приходи от акцизи, но ще стане постепенно за 10тина години. Ефекта ще се компенсира от други пера (ДДС, пътни такси, т.н)
                      Отделен е въпроса, че падат разходите за поддръжка на колата защото няма какво да поддържаш по нея – гуми, чистачки и спирачки след 150-200 хил. км. Междувременно паралелно ще намалеят разходите за здравеопазване, отбрана и др. косвени свързани с негативните ефекти от замърсяването на въздух, храна вода.
                      Е че кой им пречи да турят и акциз на тока

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        Че те там най-много се продават

                        Освен това в такъв трафик почти няма разход на енергия. Всъщност най-голямото предимство е точно в градпвете със задръствания, защото не замърсява.
                        Ми ти какво очакваш от генетичния отпадък на човечеството.По другият свят хората са разумни ползват си главите и не допускат да ги управляват по телевизора.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение

                          В шведската статия-обзор, която даде, казват, че е линейна. То ест батерии 350 кВт.ч при производството им замърсяват 3,5 пъти повече от 100.
                          +

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                            В тоя трафик Теслите ще издържат ли?

                            https://www.youtube.com/watch?v=Bp1uLeExGyE


                            Проблем със скалирането. 1 кола е добре, 10 са добре, 100 са добре. Но като станат 1 милион и опс картинката се променя.


                            Това се случва всяка година по време на Thanksgiving деня в щатите. И подобно е и в София и Пловдив по празниците. Задръствания 1-2 часа, вън е студено, климатика трябва да работи щото ще замръзнеш и караш бавно.
                            Че те там най-много се продават

                            Освен това в такъв трафик почти няма разход на енергия. Всъщност най-голямото предимство е точно в градпвете със задръствания, защото не замърсява.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение


                              И като говорим за цена на пробег при замяната на ДВГ с електрички някой отчита ли проблема че сега горивата имат сериозни акцизи и с тях се пълни бюджета и се плащат пенсии. Сега си представете че всички карат електрички. Държавите в Европа ще им липсват едни сериозни приходи. И трябва да ги набавят отнякъде. Могат да ги разхвърлят по-равно - чрез увеличаване на ДДС примерно. Или па чрез увеличаване цената на тока. Могат да цакат само собствениците на коли (което е по правилно) - било с високи данъци, било с винетки и тол такси.

                              Така че цената на пробег може да остане същата. Доста по-евтино гориво под формата на ток, но другите данъци свързани с колата високи, за да се пълни бюджета.
                              Ще се събират по-малко приходи от акцизи, но ще стане постепенно за 10тина години. Ефекта ще се компенсира от други пера (ДДС, пътни такси, т.н)
                              Отделен е въпроса, че падат разходите за поддръжка на колата защото няма какво да поддържаш по нея – гуми, чистачки и спирачки след 150-200 хил. км. Междувременно паралелно ще намалеят разходите за здравеопазване, отбрана и др. косвени свързани с негативните ефекти от замърсяването на въздух, храна вода.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение
                                Ами 350 kWh не знам какво би означавало, може би характеристиката на нарастване на мощостта спрямо отделените диоксиди не е линейна и в такъв случай става доста компрометиращо.
                                В шведската статия-обзор, която даде, казват, че е линейна. То ест батерии 350 кВт.ч при производството им замърсяват 3,5 пъти повече от 100.

                                Коментар

                                Working...
                                X