IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Нали я знаеш приказката за негативиста, че за всяко решение намира проблем

    Живей си и хейтвай на воля. Не пречиш на никой освен на себе си

    Само за информация, ей така да научиш нещо – инвестирането ако може да се сведе до един единствен фактор то се свежда до „proper evaluation of discounted FUTURE cash flows“.

    Та в тази връзка „ЩЕ“ е основният фактор, който движи пазарите – очакванията за бъдещето.
    Бенджамин Греъм май беше казал - “In the short run, the market is a voting machine but in the long run, it is a weighing machine”.

    Ако се върнем на Тесла, компания в разтеж (growth company) ето това е основният показател, който има значение. Има ли разтеж на производство и приходи!!! И да повтаряш като папагал каква е печалбата за последното тримесечие това няма никакво значение в дългосрочен план (справка Бенджамин Греъм).

    Click image for larger version

Name:	TESLA GROWTH.jpg
Views:	1
Size:	55.7 КБ
ID:	3472859

    Относно плъг-ин хибридите и продажбите на Тесла в Европа можеш и сам да провериш как вървят. Тесла вече е #1 по продажби на EV & plug-in hybrids на пазарите в които има представителства и продава. Като отворят Китайския завод в края на годината ще утроят продажбите и в Китай (без мита и със серизни стимули от Китайското правителство). А да не забравяме, че най-големия пазар е Китай. За символичната инвестиция трябва само да завиждаш, защото Тесла е единствената Американска компания „подкрепена“ от Китай да стъпи на техния пазар. Изграждат завод с помощта на Китай и със солидна кредитна подкрепа. До момента имат два завода, а Китай става третия.

    Другите глупости за батериите и химичните елементи са проблем само в твоята глава. С търсенето ще дойде и предлагането – не бери грижа.

    А, относно продажбите гледай майтап като излязат за Q2 над очакванията какъв short squeeze ще се заформи (не е препоръка разбира се)




    Първоначално изпратено от безимeн



    Най-много "харесвам" подобни отговори - точка по точка! Защо?

    1. Във всички тях е застъпено БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ. Много "ЩЕ" - много нещо! Инвеститорите едва ли се интересуват толкова от бъдещето, защото вече сме в това бъдеще, което Мъск им обещава повече от десетилетие! Противно на очакванията - точно когато нещата трябва да се "оправят" - Мъск почва да ги работи..., т.е. - да ги "оправя"!
    Многото "ще" ме накараха да изтрия първите 3 твои "отговора".
    Четвъртата точка ти е от любимите: "аналогия" с нещо, което е встрани от реално случващото се с Тесла! Така е и с аналогиите с каруците и двигателите, с телефоните - и т.н. - НЕСРАВНИМИ "примери" от други области, с които Мъск няма общо.
    Неадекватна реклама на РАЗКЛАТЕНИ кули! Защо са разклатени? Ето защо:

    2. През април 2019 Тесла отчете една от най-големите тримесечни загуби в своята история. През първите три месеца на 2019 г. Тесла загуби $ 702 млн. Приходите на Тесла са намалели с 37% в сравнение с предходното тримесечие, а доставките на автомобили са намалели с 31%.

    3. "Тесла БИЛА /е/ обект на целенасочени атаки с цел да се забави/убие развитието и навлизането на EV".

    Напротив! Тесла използва абсолютен МЕДИЕН КОМФОРТ и ПРЕФЕРЕНЦИИ, но това НЕ ѝ помага! Справка: намалени доставки и намалени приходи!

    Повече от производителите на топлинни двигатели имат електрически прототипи от десетилетия! Подкупните правителства, освен преференциите - ги юрнаха да вкарват излишни пари в СВОИТЕ електромобили. По-УМНИТЕ заложиха на плъг ин хибридите! Ако търсим бъдеще - това е то - бъдещето! Сигурността на комбинацията от двигател с вътр.горене и електродвигател с батерия! На всичко отгоре - това са утвърдени вече японски марки, които пласират плъг ин-ите си в Западна Европа, така че Мъск ще види Европа най-вероятно през крив макарон...

    За Китай не отварям дума. Там инвестицията е толкова символична, че Мъск би трябвало ДА СЕ СРАМУВА да я произнася! САМО загубата на Тесла през първото тримесечие на 2019 е над 1.5 пъти по-голяма от сумата по подобна "инвестиция" в Китай...

    Тук ще използвам цитат от твоя пост: (много си наивен), но за мен е неясно, защо смяташ, че хората тук също са наивни???

    "Липсва планиране и прогнозиране, от които Тесла страда", коментира анализаторът Джоузеф Спак, от RBC Capital от RBC Capital Markets в Wall Street Journal.


    Това, че Тесла е била "жертва на завист" - си е твоя интерпретация. Виж си постовете надолу. В тоя смисъл - наивният си ти, щом така и не обръщаш внимание на сравненията в отчетите на Тесла по тримесечия!

    Отново повтарям, че тук не са събрани петокласниците, чието мнение ти можеш да манипулираш с линкчета и графики, както на теб ти изнася.

    4. Коментар за токсичност на химичните елементи, от които се правят елементите /батерия и ел.двигател/ - нямаш, нали? "Екологично" производство, отвсякъде..., щом в същият Китай, който споменаваш огромни площи са превърнати в пустиня, именно по причина - добивът на неодим за електродевигателя... За батерията - няма да пиша, защото много се каза /можеш да си преговориш нещата назад в темата/

    5. Накрая - пак по твоя пост: какво лапат шараните като теб? Не вярваш на отчетите на компанията, чието производство рекламираш? Защо не пишеш на Мъск да манипулира повече резултатите? И така те са достатъчно манипулирани!
    Забавянето на растежа на продажбите е тревожно, тъй като компанията трябва да поддържа продажби на високо ниво, за да изплаща натрупаните дългове. Tesla би трябвало да регистрира продажбата само когато автомобилът е доставен на купувача, а не когато е направена нова поръчка или резервация /с подобни трикове си служите и самите вие, когато рекламирате Тесла и цитирате манипулирани данни!/

    В тоя смисъл, данните за продажбите не отразяват търсенето, отбелязва и CNN.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Ако живееш в Европа, Хюндай кона или Киа Е-ниро са много добра алтернатива. Единствения проблем е че ще ти ги доставят догодина

      Не бързат да си затриват печелившия бизнес с ДВГ
      Amiii и без това за догодина ще купувам нова кола, така че...... ама са ми малко големи- трябва ми да ходи жената на работа, в момента ходи с фиеста на работа и съм много доволен от колцата, така че тези двете са мааалко по големи отколкото ми трябва

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
        A be тези тесли много скъпи- под 58000 няма за нова кола, уещам че ще си карам дизела
        Ако живееш в Европа, Хюндай кона или Киа Е-ниро са много добра алтернатива. Единствения проблем е че ще ти ги доставят догодина

        Не бързат да си затриват печелившия бизнес с ДВГ

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение


          Mи това е!
          За какво бяха всичките ти безсмислени постове за изохорни процеси, колянови валове и мюони-бариони?
          Изречението ти е синтез на всичките ти постове досега в темата.

          Коляновите валове бяха твои, не на безименния

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн
            Отговарям на поста ти, Имхотеп НЕлогореев: гроздето е не само кисело, то е и вкиснато.
            ...

            Mи това е!
            За какво бяха всичките ти безсмислени постове за изохорни процеси, колянови валове и мюони-бариони?
            Изречението ти е синтез на всичките ти постове досега в темата.

            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              То мърчъндайзингът е добре дошъл но...емох травмира чивеко де. Ами то вмера Мъск се изцепил, че Тесла я чака рекордно тримесечие...
              ...
              ...пак?
              Ми за който е фен а няма пари за кола.

              Та цялата работа от въпроса в темата се измести в плюене по Мъск колко бил лош. И колко си преебан ако си купиш електричка.
              Целта е ясна, те плюват по мъск още от времето на първите му ракети.
              Изпитват чиста, от сърце, дълбоко от душата им омраза към този човек.

              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                Значи безсмислен цялата работа е че гроздето е кисело.


                Ами ето нещо и за теб и за ватето:

                Цък

                То мърчъндайзингът е добре дошъл но...немой травмира човеко де. Ами то вчера Мъск се изцепил, че Тесла я чака рекордно тримесечие...
                ...
                ...пак?
                Last edited by Pyramid; 31.05.2019, 07:44.

                Коментар


                • Значи безсмислен цялата работа е че гроздето е кисело.


                  Ами ето нещо и за теб и за ватето:

                  Цък

                  Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • A be тези тесли много скъпи- под 58000 няма за нова кола, уещам че ще си карам дизела

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                      https://www.dokumentalni.com/archives/593- eto ти филмчето. Мисля че това наистина са колите на бъдещето, но доколко със сегашните батерии и със сегашното време за зареждане е съвместимо това бъдеще - не знам. Просто ми беше интересно дали знаеш нещо по въпроса и дали си се интересувал
                      Ще го гледам при възможност.

                      На въпроса – „Защо традиционните производители на автомобили НЕ правят тези коли, така или иначе бъдещето е в тях, а чакат някакъв мингиянин да дойде и да им вземе бизнеса“ съм отговорил преди няколко седмици. казват,че повторението е майка на знанието:


                      Хората са доказано слаби в прогнозите. Не е учудващо защо няма икономисти или анализатори, способни да предвиждат рецесиите! Една от причините е че сме с „кратка памет“ и имаме склонността да екстраполираме като прогноза това което ни се е случвало в близкото минало, или това което познаваме най-добре. Историята е добър учител, затова е добре да я четем и интерпретираме с повечко мисъл и въображение.
                      Препоръчвам на любознателните книгата „The Innovator’s Dilemma“. Описва защо пазарните лидери към даден момент се провалят при появата на нови технологии.

                      Те запазват и увеличават пазарната си позиция поради различни фактори – изградено име, дистрибуторска мрежа, икономия от мащаба, висока капитализация, достъп до евтин финансов ресурс, патенти, постоянно развитие и подобряване на съществуващата технология и пр. IBM в компютърните системи, Kodak във фотографията, Microsoft в информационните системи. Изключително трудно е на нов играч да пробие и застраши лидерите в дадена област, освен ако не предложи нещо ново - процес, удобство, цена или техология, които са привлекателни за потребителя. Но при появата на нова технология все още няма установен пазар за нея. Дори и да има той е все още малък. Големите компании гледат на тази технология с пренебрежение поради незначителния за тях размер. Никой не инвестира в нещо което е неустановено, и представлява 1/100 или хилядна от годишните им приходи. Това е и причината новите технологии да се налагат от неустановени играчи, за които все пак нишата е голям потенциал. Когато обаче новите играчи достигнат няколко милиарда капитализация те вече са изградили име, развили са конкуренти предимства и опит, натрупали са клиентска база, която реферира и продава продукта, защото е впечатлена от него. Докато Гугъл достига 1 млрд вече е твърде късно за Майкрософт да доминира интернет.

                      Автомобилостроене:
                      За последните 100 години основните играчи са - Ford, Chrysler, GM, Toyota, VW, Hyundai, Nissan и пр. Десетилетия наред те подобрява съществуващата технология, дизайн, производство, дистрибуция. Та въпросът е как да очакваме от същите компании да предложат нещо различно. Произведените от някои от тях EV донесоха славата че електричките са непрактични, скъпи, нишови, непривлекателни и никой не ги иска. На лице е класически пример Новият играч срещу съществуващите гиганти. Оказва се че при достатъчно желание, мотивация, инвестиции, инженерна мисъл и рискове EV вече са практични, ценово конкурентни (във високия сегмент засега), далеч по-ефективни, икономични и екологични (обратното се тиражира от заинтересованите и застрашени играчи като KOCH brothers например).

                      Това което прави Тесла, никой от традиционните играчи няма нито желанието, нито амбицията, нито възможността да постигне. Стигнахме до момент в който моделите на тесла са #1 по продажби в техните ценови сегменти (без изключение) и както изглежда гигантите си отвориха очите и решиха че ако не действат решително ще последват съдбата на Нокиа след навлизането на iPhone и промяната на нагласите на потребителя към смарт телефоните. Заделят се милиардни бюджети за развитие на EV-та.

                      Наблюдателите (анализатори) са на мнение, че Тесла са изиграли своята роля да трасират пътя на новата технология и че Традиционните гиганти след като налеят парите за разработки ще затрият компанията поради лошото и управление. Дали е така обаче???

                      Новата технология е различна от наложената до момента! Колкото и да се говори че производството на EV е лесна работа за традиционните производители се оказва, че от 2012та година няма нито един автомобил с по-добри показатели от Тесла S от 2012та.
                      Кодак са пионер в дигиталната фотография от 90те и са имали най-съвременната дигитална технология дълго преди навлизането и на пазара! Нокиа развива прототипи на устройства с TUCH SCREEN няколко години преди да излезе iPhone. GM създава EV1 1996та година. Обаче когато на карта са активи и ноу хау за милиарди не е толкова лесно да заместиш старата технология с нова. Това е и основната причина поради която няма как някой от традиционните производители да се „престарае“. Нито искат, нито могат да създадат конкурент на Тесла в близко бъдеще. Да предположим, че въпреки всичко Ауди или Тойота например направи конкурентен модел на Тесла в техническо и ценово отношение е ясно какво ще избере потребителя при равни други условия.
                      Съществуващия бизнес от производство на печеливши ДВГ, в който са инвестирани милиарди и от който идват печалбите е обречен. Единственото което им остава е да се надяват и да направят необходимото да забавят транзита към EV, за да могат някак си да се адаптират.

                      Не е случайно че в медийте основно виждаме негативни новини за ТЕСЛА. Ако не можеш да победиш някой с продукт, то можеш да го направиш с дискредитиране. Хвърлят се огромни ресурси в т.н. FUD (fear, uncertainty and doubt) срещу Тесла с основната цел хората да са разколебани и негативно настроени към Тесла като основен „двигател“ на EV трансформацията. Медийната „обработка“ не е иновация – Гьобелс май беше казал „Дайте ми власт над медиите и аз ще превърна всяко общество в стадо свине“.
                      Тесла е големият победител и ясен лидер в EV производството, чийто продажби и търсене ще растат експоненциално, докато на традиционните производители продажбите, маржове и печалби ще намаляват неминуемо.

                      И досега говоря само за производството на автомобили! Като сложим в уравнението и другите 2 грандиозни тенденции – Car on demand (Uber) и Autonomous Vehicles картината става съвсем различна.

                      Car on demand - Uber и Lyft са основните конкуренти, които започват да влияят на нагласите относно необходимостта да се притежава личен автомобил. Разбирайте намаление на продажбите на автомобили заради нежеланието на все по-голяма част от потребителите да купуват и поддържат такъв. Засега тази тенденция не се усеща осезаемо в Европа, но рано или късно ще стане факт. Конкурентното предимство на тези компании е голямо засега. Пазарната им капитализация е от порядъка на 50-100 милиарда всяка.
                      Uber, Lyft, Гугъл, Епъл и някои автомобилните компании работят усилено защото са наясно че бъдещето е в Автономното управление. Въпросът е кой ще е първи.

                      Uber & Lyft вече имат такава услуга, но основният фактор в разхода е шофьора! Ако някой от тях успее да създаде автономно управление си остава другата част от разхода – самите автомобили, оборудването им с хардуер и софтуер, както и горивото (ДВГ или EV). Въпросът е че и двете компании нямат ресурса, с който да закупят голям брой автомобили (въпреки пазарната им капитализация).

                      Реалните играчи в надпреварата ще са Гугъл (Waymo) и Епъл заради ресурсите и технологичния им бекграунд, както и Тесла. Към днешна дата най-напред технологично и практически е Waymo с тестовите си автомобили които работят от няколко години. Да предположим че Гугъл успее да създаде автономно управление, след това трябва да инвестират милиарди за самите автомобили.

                      Тесла – по всеобщо мнение са значително след Гугъл като развитие, но по-интересното е темпа на развитие. Защо? Имат над 400 хил автомобила в движение, които събират данни за да „учат“ AI на компанията. А кое е най-важното за Изкуствения интелект – ДАННИТЕ. Нито един от останалите играчи не разполагат с толкова „безплатни данни“, които да им помагат в развитието на софтуера.
                      И ако за Гугъл един оборудван автомобил ще струва 100-150 хилки разход, то Тесла прави 5-20 хилки нет от всеки автомобил платен от купувачите на Тесла. В момента в който Тесла са готови с възможността да предложат автономно задвижвани автомобили единствената стъпка е да направи OVER THE AIR SOFTWARE UPDATE за да превърне всеки автомобил в потенциално автономно такси!!!

                      От това което съм виждал, анализаторите оценяват потенциала на бизнеса с автономно управление на 1-2 трилиона. Та въпросът е кой първи ще успее да го наложи и да вземе лъвския пай от баницата.

                      Коментар


                      • Ясно е че си негативно настроен и трудно ще приемеш каквото и да било различно от твоето мнение, но щом и фактите не ги приемаш какво да коментираме:

                        •Паркира ракети по средата на океана - Watch SpaceX Make History With Rocket Landing on Drone Ship / https://www.youtube.com/watch?v=1sJlFzUQVmY
                        •Продава най-бързия и най-сигурен седан в света, който къса шортите на 5-10 пъти по-скъпи автомобили - Tesla Model S v AMG GT 4 v BMW M5 v Porsche Panamera Turbo S / https://www.youtube.com/watch?v=8I-6_H0haAw
                        •Продава няколко пъти повече автомобили от преките си конкуренти – БМВ 5, Ауди 6 и Мерцедес Е клас –
                        Click image for larger version

Name:	sales 2019.jpg
Views:	1
Size:	60.3 КБ
ID:	3472567


                        •Създаде мрежа от зарядни устройства в цяла Европа и САЩ, за да могат собствениците да се радват на безпроблемно пътуване - и до момента няма подобна на тяхната мрежа.
                        •Произвежда половината батерии в света – за електромобили
                        Click image for larger version

Name:	Battery producer.jpg
Views:	1
Size:	36.4 КБ
ID:	3472568




                        Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

                        Намали холивудската продукция

                        Коментар


                        • Тъй като гледам бат факи не отговаря защо традиционните производители не са първенци в изработването на електрокари. Някой може ли да разсъждава малко над този въпрос

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                            Краткият отговор е че не съм гледал филма и нямам коментар.

                            Ако искаш по-задълбочен отговор ме интересува ЗАЩО ПИТАШ? Очевидно имаш мнение по темата. Сподели.
                            https://www.dokumentalni.com/archives/593- eto ти филмчето. Мисля че това наистина са колите на бъдещето, но доколко със сегашните батерии и със сегашното време за зареждане е съвместимо това бъдеще - не знам. Просто ми беше интересно дали знаеш нещо по въпроса и дали си се интересувал

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн
                              Редките земни елементи са 17 метала /за сега!/. Събрани са накуп в периодичната таблица. Няма да ти ги изброявам,
                              Мен пък ми е кеф да назова едни, коите са открити в една и съща мина до шведското градче Итербю, щото сега погледнах в Уикипедията.
                              Мисля, че може да се напише малка история по този списък.

                              Гадолиний (Gd), после Скандалий (Sc).
                              После близнаците Ербий, Тербий и Итербий с баща им Итрий.
                              После Церий.
                              И всичките отишли в Стокхолмий (Ho).

                              https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ytterby

                              Коментар


                              • Прочее, миналата година, се обтегнаха отношенията Токио-Пекин заради откритите на дъното от японците фантастични залежи и ясно заявените им намерения да добиват. Та, в тази връзка, не изключваха гореща война. Сблъсъкът Китай-УСА , временно, е отклонил този но, временно. Японците нямат физически нито финансово, нито икономически потенциала да го издържат.

                                Коментар

                                Working...
                                X