IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Националната администрация за безопасност на движението в САЩ (NHTSA) започна проверка по жалбите на 127 собственици на коли на Tesla, които се оплакват от "внезапно и преднамерено ускорение" на техните електромобили. Проблемът, който е причинил повече от 100 катастрофи, е открит при Model S, Model X и Model 3.

    В жалбите са посочени уникалните идентификационни номера на 123 електромобила. Сред тях са Model S (2012–2019), Model X (2016-2019) и Model 3 (2018-2019). Всички тези автомобили са започнали внезапно ускорение, като не са се подчинили на действията на водача. Така се е стигнало до 110 катастрофи, при които са пострадали 52 човека.

    Сега отделът за разследване на дефекти на автомобили (ODI) ще трябва да даде оценка на изложените в жалбите факти, за да прецени дали да ги приеме или отхвърли. Ако те бъдат приети, NHTSA ще стартира разследване, в което ще бъдат включени и представители на Tesla......

    https://automedia.investor.bg/a/2-no...100-katastrofi

    Коментар


    • national power - не се излагай, какъв е въобще този конфликт с него. При въглеводородите калоричността на килограм гориво съвсем случайно е почти равна независимо от вида на горивото.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


        Тоя тръгнал да ме ограмотява! /"Топлотворната способност се измерва на килограм."/

        Леле, леле!

        Това ще да начинът, по който се измерва само и единствено в Горна Оряховица!

        Това да не са ти круши, ве, инДЖИНЕРИНО?!?

        Сигурен съм, че в някоя друга Оряховица - не биха били съгласни с теб! ))
        Ха ха ха гения изобретател измамник.Тоя в която тема се появи става мазало.освен че е тъп на галош е и нахален като конска муха

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          Топлотворната способност се измерва на килограм. При метана е над 11000ссаl/kg. Плътността на втечнения е около 0,416 но, поради по/високия кпд на горивните клетки, самите потребни количества са по-ниски. Накратко, резервоарът на метанов кораб няма да е значително по-обемен. Ама замърсяването от горене СН4,е в пъти по-ниско.

          Тоя тръгнал да ме ограмотява! /"Топлотворната способност се измерва на килограм."/

          Леле, леле!

          Това ще да начинът, по който се измерва само и единствено в Горна Оряховица!

          Това да не са ти круши, ве, инДЖИНЕРИНО?!?

          Сигурен съм, че в някоя друга Оряховица - не биха били съгласни с теб! ))

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Pyramid те превозват огромни количества метан и ако температурата се вдигне в някой резервоар едва ли могат да я смъкнат с източване на гориво колкото е консумацията на двигателите. Не съм сигурен, нямам информация но просто разсъждавам. По същия начин разсъждавам доколко електромобилите могат да се ползват масово, от опита ми с устройства с батерии съм установил че дори да не ги ползваш те деградират. Дори мога са дам информация от моя опит по подробна - батерия която е стояла дълги години неизползвана прави изключително малък брой цикли на заряд - разряд и загива много бързо. Така че големия проблем на батериите е че икономическата изгода ако не се ползват ще бъде силно отрицателна, скъпи са и тези средства просто ще се губят. Другия голям проблем е теглото - половин тон батерии не могат да заместят един резервоар дизелово гориво. И другото а то е очевидно е че производителите на автомобили силно се напъват да пуснат електромобили и да има смяна на автомобилите с двг с такива ! Това се прави единственно поради желание да се произведе целия автопарк наново, но няма да им се получи.
            За батериите си прав. Също и за мотивите на индустриалците. Ама за теглото, само донякъде. Заряд-разряд, батерията почти не променя масата си (въпреки, че Е=m.c^2). Т.е., при сериен транспорт и съхранение...Колко гориво изгаря едно двг? А за целия цикъл добив на суровина, транспорс, рафиниране, доставка, съхранение...Нещата са комплексни.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

              ТАБЛИЦА ЗА КАЛОРИЧНОСТ НА ГОРИВАТА
              Гориво (енергия) Калоричност на горивото
              Кафяви въглища 3500 kcal/kg
              Природен газ
              8500 kcal/m3
              Дърва 2500 kcal/kg
              Мазут 9520 kcal/kg
              Ел. енергия 860 kcal/kWh
              Пропан-бутан 11950 kcal/kg
              Нафта 10000 kcal/kg
              Топлотворната способност се измерва на килограм. При метана е над 11000ссаl/kg. Плътността на втечнения е около 0,416 но, поради по/високия кпд на горивните клетки, самите потребни количества са по-ниски. Накратко, резервоарът на метанов кораб няма да е значително по-обемен. Ама замърсяването от горене СН4,е в пъти по-ниско.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                ТАБЛИЦА ЗА КАЛОРИЧНОСТ НА ГОРИВАТА
                Гориво (енергия) Калоричност на горивото
                Кафяви въглища 3500 kcal/kg
                Природен газ 8500 kcal/m3
                Дърва 2500 kcal/kg
                Мазут 9520 kcal/kg
                Ел. енергия 860 kcal/kWh
                Пропан-бутан 11950 kcal/kg
                Нафта 10000 kcal/kg
                течния метан е грубо 600 пъти по-плътен от тоя м3 дето си дал

                Коментар


                • Pyramid те превозват огромни количества метан и ако температурата се вдигне в някой резервоар едва ли могат да я смъкнат с източване на гориво колкото е консумацията на двигателите. Не съм сигурен, нямам информация но просто разсъждавам. По същия начин разсъждавам доколко електромобилите могат да се ползват масово, от опита ми с устройства с батерии съм установил че дори да не ги ползваш те деградират. Дори мога са дам информация от моя опит по подробна - батерия която е стояла дълги години неизползвана прави изключително малък брой цикли на заряд - разряд и загива много бързо. Така че големия проблем на батериите е че икономическата изгода ако не се ползват ще бъде силно отрицателна, скъпи са и тези средства просто ще се губят. Другия голям проблем е теглото - половин тон батерии не могат да заместят един резервоар дизелово гориво. И другото а то е очевидно е че производителите на автомобили силно се напъват да пуснат електромобили и да има смяна на автомобилите с двг с такива ! Това се прави единственно поради желание да се произведе целия автопарк наново, но няма да им се получи.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    Грешиш по две линии: Не съм се отплеснал, а нарочно обяснявам на безименния, с примера за локомотивите. Да вдене, че се работи и отдавна има някакви материализиращи се речения. И после, корабите: Резервоари с двойна и тройна дори, вакуумна изолация, се правят не от вчера и с такива, возят LNG по цял свят. Масово. Изпарения метан, транспортните кораби ползват в двигателите си като гориво. Няма принципен проблем кораби, превозващи и други материали, да преминат на LNG и, ако вече някъде не е започнало да се случва, ще почне. Убеден съм. Скоро. Метанът е много по-енергонаситен от мазута а, значи, моментът настъпва.
                    ТАБЛИЦА ЗА КАЛОРИЧНОСТ НА ГОРИВАТА
                    Гориво (енергия) Калоричност на горивото
                    Кафяви въглища 3500 kcal/kg
                    Природен газ
                    8500 kcal/m3
                    Дърва 2500 kcal/kg
                    Мазут 9520 kcal/kg
                    Ел. енергия 860 kcal/kWh
                    Пропан-бутан 11950 kcal/kg
                    Нафта 10000 kcal/kg

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                      ДВГ на водород е тойота мурай за която някой от умниците се беше изцепил че била много евтина- стартовата и цена в германия е около 70000 евро. Джапанките вдигаха патаклама че нямало зарядни станции за мурая и правителствата трябвало да направят нещо по въпроса. Само че гледах някакво ставнение в тубата че водорода излиза около 20-25% по скъп от батерията. Какво ще правят не знам- имам една фиеста на 150000 бензин за смяна- оглеждам се за дизел или газ. Меркел каза за 10 години 10 милиона електроколи, но ще предпочета да изчакам
                      „Ще предпочетеш да изчакаш”? Да не би, към момента, още да не?
                      - Само питам.
                      А Трейдърко, ако ми покаже един експлоатиран ТЕРМОЯДРЕН реактор (без изследователските и Слънцето), ще го почерпя. Щото още не съм чул нещо на синтез да е стартирало, че успешно, че ей така, да си джитка... Те реакторите на делене са редки...

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        .. С метана не съм наясно как се съхранява в тези криогенни резервоари втечнен и дали както водорода се налага да се изпуска в атмосферата от време на време някакво количество метан - това няма да е никак екологично но не бих се учудил ако е така.
                        LNG е по-безопасен от компресирания метан, това което трябва да се изпуска, се ползва за двигателите.

                        А по темата: бъдещето ще е смесено
                        LNG, ток,и водород, като LNG и тока вече се усещат на пазарите.
                        Last edited by satz; 22.01.2020, 18:02.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          Май си се отплеснал и си започнал да пишеш глупости- електропоездите ги има навсякъде, вече има и електроколи волво в60 е такова- дизелов двигател + батерия и ел двигател- разход на дизел около 2 литра. Електрически мотори се ползуват в пасажерските кораби, не за друго, а заради по доброто управление и за генераторите отдавна не се ползува дизел а леко корабно гориво с 1,5% сяра. Едно се прави за поетене на енергия, но трябва да изразходваш енергия за друго- как ще съхраняваш ЛНГ в кораб- трябва да имаш специален танк с минусова температура. До момента горивото се съхранява в двойното дъно и във ахтерпика, този танк къде ще го разположиш

                          Въобще в тази тема се упражнявате кой да напише по голяма глупост- хеле онези двамата тиквеника са безспорни първенци. А да и да не забравя- с оглед на екологията имаше няколко кораба с платна- всъщност е като парашут и се пуска при определен вятър и щяло да покачи скоростта на кораба с около 0,1 възел. Лично не съм виждал, но четох за тази глупост екологична. Ако иска някой от двамата тъпунгери може да се разрови и да каже дали е вярно
                          Грешиш по две линии: Не съм се отплеснал, а нарочно обяснявам на безименния, с примера за локомотивите. Да вдене, че се работи и отдавна има някакви материализиращи се речения. И после, корабите: Резервоари с двойна и тройна дори, вакуумна изолация, се правят не от вчера и с такива, возят LNG по цял свят. Масово. Изпарения метан, транспортните кораби ползват в двигателите си като гориво. Няма принципен проблем кораби, превозващи и други материали, да преминат на LNG и, ако вече някъде не е започнало да се случва, ще почне. Убеден съм. Скоро. Метанът е много по-енергонаситен от мазута а, значи, моментът настъпва.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            v_tin - бмв преди години бяха пуснали експериментални автомобили с двг на водород, резервоара за съхранение беше криогенен и при съхранението на горивото за да се охлажда от време на време през специален клапан се изпуска водород в атмосферата. С метана не съм наясно как се съхранява в тези криогенни резервоари втечнен и дали както водорода се налага да се изпуска в атмосферата от време на време някакво количество метан - това няма да е никак екологично но не бих се учудил ако е така.
                            ДВГ на водород е тойота мурай за която някой от умниците се беше изцепил че била много евтина- стартовата и цена в германия е около 70000 евро. Джапанките вдигаха патаклама че нямало зарядни станции за мурая и правителствата трябвало да направят нещо по въпроса. Само че гледах някакво ставнение в тубата че водорода излиза около 20-25% по скъп от батерията. Какво ще правят не знам- имам една фиеста на 150000 бензин за смяна- оглеждам се за дизел или газ. Меркел каза за 10 години 10 милиона електроколи, но ще предпочета да изчакам

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              v_tin има кораби и подводни такива с термоядрени реактори, това вече е навлязло и може да се прави и сигурно в бъдеще ще се развие. А кораби на батерии едва ли ще се случат, може някоя дребна лодка с която някой да се разхожда в някой гьол. Обаче тези нови технологии ще намерят някакво приложение, някакво но в никакъв случай не стават за основно.
                              Дребната лодка вече е направена в китай и е около 2000 тона. За каботажно/крайбрежно плаване става, но за друго не. Всъщност и за това я ползуваха - превоз на товари по жълтата река. Информация отпреди поне 2 години

                              Коментар


                              • v_tin - бмв преди години бяха пуснали експериментални автомобили с двг на водород, резервоара за съхранение беше криогенен и при съхранението на горивото за да се охлажда от време на време през специален клапан се изпуска водород в атмосферата. С метана не съм наясно как се съхранява в тези криогенни резервоари втечнен и дали както водорода се налага да се изпуска в атмосферата от време на време някакво количество метан - това няма да е никак екологично но не бих се учудил ако е така.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X