IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Автомобило-строенето е изключително тежка и капиталоемка индустрия. Трябва икономия от мащаба за да си с позитивен резултат. Не е случаен факта, че досега са се появили десетки кандидати за електромобили и почти нито един не е успял (с изключение на Тесла). Ключът от бараката в бъдеще ще е в батерията и в софтуера. Който изгради достатъчно мощности за батерии и прави подобрения в тази област ще дърпа конците. Засега изглежда че ще е Тесла, но ще видим.

    Хляб за по-малките ще има ако Тесла (или някой друг) комодитизира батериите и започне да ги продава на други производители, които само обличат колата с ламарина и бранд – при това в сегментите на малки градски автомобили.
    Въпросителната е кога автономното движение ще стане факт! Когато това се случи ще се наводни с компании тип UBER, при които цената на километър ще падне драстично и ще е нерентабилно за обикновените купувачи да купуват и поддържат автомобил. По-малко продажби, повече фалити! За дългите пътувания 3-4 пъти в годината ще си наемаш автомобил и пак ще ти е по-евтино отколкото да поддържаш собствен – поддръжка, застраховки, амортизация, гараж, …

    За водорода не знам, но ми се струва, че ако има приложение то ще е при товарните транспорти.
    Не, не. Вие с колегата сатз определено не сте за тоя свят. Както се казва - чемодан, вакзал, Марс.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
      Според мен ще се появят множество малки (електричка се прави много по-лесно от ДВГ) с 3d принтнати купета.
      А после силово(най-рано след 15год.) ще се направи опит за олигополизация на водорода
      Автомобило-строенето е изключително тежка и капиталоемка индустрия. Трябва икономия от мащаба за да си с позитивен резултат. Не е случаен факта, че досега са се появили десетки кандидати за електромобили и почти нито един не е успял (с изключение на Тесла). Ключът от бараката в бъдеще ще е в батерията и в софтуера. Който изгради достатъчно мощности за батерии и прави подобрения в тази област ще дърпа конците. Засега изглежда че ще е Тесла, но ще видим.

      Хляб за по-малките ще има ако Тесла (или някой друг) комодитизира батериите и започне да ги продава на други производители, които само обличат колата с ламарина и бранд – при това в сегментите на малки градски автомобили.
      Въпросителната е кога автономното движение ще стане факт! Когато това се случи ще се наводни с компании тип UBER, при които цената на километър ще падне драстично и ще е нерентабилно за обикновените купувачи да купуват и поддържат автомобил. По-малко продажби, повече фалити! За дългите пътувания 3-4 пъти в годината ще си наемаш автомобил и пак ще ти е по-евтино отколкото да поддържаш собствен – поддръжка, застраховки, амортизация, гараж, …

      За водорода не знам, но ми се струва, че ако има приложение то ще е при товарните транспорти.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
        ..

        С прехода повeчето няма да се адаптират и ще останат 4-5 произовдителя – Тесла, VW, Toyota (не е много сигурно), BYD и още някой друг китайски или американски start up....
        Според мен ще се появят множество малки (електричка се прави много по-лесно от ДВГ) с 3d принтнати купета.
        А после силово(най-рано след 15год.) ще се направи опит за олигополизация на водорода

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          ED - може би от бмв са си дали сметка че няма как масовите коли да са с батерии. Средния пробег на частните автомобили е под 20 хиляди километра на година, при това положение батерията ще деградира от старост - остаряване във времето а не поради постигане на максималния брой цикли. Може да се ползват за таксита, за служебни автомобили които изминават задългителен голям пробег на ден.
          А може би от БМВ живеят със стара слава и не схващат, че като се променят нагласите на потребителя промените се случват много бързо и най-вероятно ще последват събата на Нокиа, Моторола, Блекбери, Саджем, Сименс, и безброй други! Помниш ли ги???

          С прехода повeчето няма да се адаптират и ще останат 4-5 произовдителя – Тесла, VW, Toyota (не е много сигурно), BYD и още някой друг китайски или американски start up.

          Отделен е въпроса, че ако автономното движение се развие и наложи следващите 4-5 години всичките големи в момента са GAME OVER. Най-вероятно ще останат по-малки производители, които ще произвеждат за waymo (google), Епъл и китайските гиганти в автономното задвижване.

          Коментар


          • ED - може би от бмв са си дали сметка че няма как масовите коли да са с батерии. Средния пробег на частните автомобили е под 20 хиляди километра на година, при това положение батерията ще деградира от старост - остаряване във времето а не поради постигане на максималния брой цикли. Може да се ползват за таксита, за служебни автомобили които изминават задългителен голям пробег на ден.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

              А ти би ли си признал защо е тая твоя истерия че Тесла било бъдещето?Щото според мен е от чиста глупост
              Какво искаш да ти признавам

              Мнението ми е че Тесла преобърна автоиндустрията с главата надолу. Предлагат най-добрия продукт на пазара и респективно не могат да смогнат на поръчките. Най-динамичната, най-сигурната, най-технологичната, най-бързата, най-забавната, най-лесната за поддръжка и най-евтината ако се сравнява със сходни модели (мерц, бмв, ауди, ягуар, тойота, хонда или VW). Хората имат предубеждения към това което не познават, но е забавно да ги гледаш, като се качат на електричка и после се чудят защо и техните таралясници не са като Тесла.

              От години се говори как традиционните авто производители ще изкарат Тесла килър и един по един се вижда че са на години след Тесла. Няма ауди, няма порше, няма мерцедес, за тойота и нисан даже не ми се говори. Хюндай и Киа имат сносни модели, но не ги предлагат масово най-вероятно защото не могат да ги произвеждат печелившо или защото нямат достъп до достатъчно батерии.

              Като резултат почти всяка голяма традиционна компания започва да инвестира в елетрички и една по една обявяват края на ДВГ ерата. За мое съжаление БМВ за заровили глави в пясъка и в резултат до 10 години няма да ги има на пазара, ако нещо не се промени.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

                А ти би ли си признал защо е тая твоя истерия че Тесла било бъдещето?Щото според мен е от чиста глупост
                Вчера имах късмета да се возя на Ес-ка (теслА). Абе това повече шуми от старата ми бангия при 160км. Може и щото не се чува да реве двигател, ама ми направи лошо впечатление.
                Супер странно е шума да е отстрани. Някакси съм свикнал с респонса - натискаш педала чуваш рев на двигател, тука натискаш чуваш шум от джамците. Аз джамците не ги натискам.
                Все едно да клецаш жената и да чуваш само мухата покрай теб. От главното значимо действие нищо. Добре че има гръб, стомах да усетиш бруталното ускорение. Наистина е брутално
                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Непоправим случай си. Като отвориш уста и разсейваш всички съмнения …

                  Докога ще копираш жълтини без капка мисъл да влагаш???

                  NHTSA получава един имейл със 127 предполагами случая … интересно от кой Брайън Спаркс – известен тесла шорт селър!?! Интересно ми е с тия загуби човек какво ли не би направил, за да „очерни“ компанията която продава на късо!!!

                  Не че е невъзможно да има проблем и с кола на Тесла, но само за сравнение - само в щатите за миналата година има над 16000 подобни искания към производителите. А както знаем съдебната система в САЩ е доста използвана от ищците да изкарат някой долар.

                  Пич, разликата между Тесла и всички останали автопроизводители е че за всичко, което се случва в колата има логове (записи) и изхода от тази петиция е лесно решим.

                  Умните хора знаят кога да се спрат, да разгледат обективно обстоятелствата и да променят мнението когато фактите се променят. Егото е лош съветник, обаче явно няма как да го разбереш.

                  Със здраве
                  А ти би ли си признал защо е тая твоя истерия че Тесла било бъдещето?Щото според мен е от чиста глупост

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                    Та, още малко ще потърпим, за да приключим четвъртото тримесечие...

                    И еуфорията бавно /и безславно/ ще отшуми...
                    Поукроти съветите малко, че с твоите насоки да се шорти тесла сигурно си "подхлъзнал" доста хора.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                      Националната администрация за безопасност на движението в САЩ (NHTSA) започна проверка по жалбите на 127 собственици на коли на Tesla, които се оплакват от "внезапно и преднамерено ускорение" на техните електромобили. Проблемът, който е причинил повече от 100 катастрофи, е открит при Model S, Model X и Model 3.

                      В жалбите са посочени уникалните идентификационни номера на 123 електромобила. Сред тях са Model S (2012–2019), Model X (2016-2019) и Model 3 (2018-2019). Всички тези автомобили са започнали внезапно ускорение, като не са се подчинили на действията на водача. Така се е стигнало до 110 катастрофи, при които са пострадали 52 човека.

                      Сега отделът за разследване на дефекти на автомобили (ODI) ще трябва да даде оценка на изложените в жалбите факти, за да прецени дали да ги приеме или отхвърли. Ако те бъдат приети, NHTSA ще стартира разследване, в което ще бъдат включени и представители на Tesla......

                      https://automedia.investor.bg/a/2-no...100-katastrofi
                      Непоправим случай си. Като отвориш уста и разсейваш всички съмнения …

                      Докога ще копираш жълтини без капка мисъл да влагаш???

                      NHTSA получава един имейл със 127 предполагами случая … интересно от кой Брайън Спаркс – известен тесла шорт селър!?! Интересно ми е с тия загуби човек какво ли не би направил, за да „очерни“ компанията която продава на късо!!!

                      Не че е невъзможно да има проблем и с кола на Тесла, но само за сравнение - само в щатите за миналата година има над 16000 подобни искания към производителите. А както знаем съдебната система в САЩ е доста използвана от ищците да изкарат някой долар.

                      Пич, разликата между Тесла и всички останали автопроизводители е че за всичко, което се случва в колата има логове (записи) и изхода от тази петиция е лесно решим.

                      Умните хора знаят кога да се спрат, да разгледат обективно обстоятелствата и да променят мнението когато фактите се променят. Егото е лош съветник, обаче явно няма как да го разбереш.

                      Със здраве

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                        Врато, отдалеч ти личи, че техниката не ти е слабост. Размерностите на физичните величини - още по-малко са ти слабост.

                        Ще ти припомня какво си учил в пети клас. Очевидно, там някъде си останал, без да завършиш пети...

                        Припомням ти: килограмът е единица за маса.

                        ..................................

                        Елементарно е: в размерността на топлотворната способност ИМА И ДРУГИ величини, ОСВЕН КИЛОГРАМА от изречението на твоя "ментор", който след теб се опитва да "закърпи" ситуацията... /на топлотворната способност още ѝ казваМЕ - топлина на изгаряне/.

                        КИЛОГРАМЪТ е единица за МАСА!

                        .................................

                        Ще си позволя да повторя по-важната информация, която остава извън полезрението ти и това е разбираемо за хората, които са концентрирани върху рекламата...
                        килограмът не е единица за маса. а за тегло/ Масата включва пълната енергия на един обект, а теглото само потенциалната й съставка
                        Last edited by lalka 75; 23.01.2020, 05:44.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                          Националната администрация за безопасност на движението в САЩ (NHTSA) започна проверка по жалбите на 127 собственици на коли на Tesla, които се оплакват от "внезапно и преднамерено ускорение" на техните електромобили. Проблемът, който е причинил повече от 100 катастрофи, е открит при Model S, Model X и Model 3.

                          В жалбите са посочени уникалните идентификационни номера на 123 електромобила. Сред тях са Model S (2012–2019), Model X (2016-2019) и Model 3 (2018-2019). Всички тези автомобили са започнали внезапно ускорение, като не са се подчинили на действията на водача. Така се е стигнало до 110 катастрофи, при които са пострадали 52 човека.

                          Сега отделът за разследване на дефекти на автомобили (ODI) ще трябва да даде оценка на изложените в жалбите факти, за да прецени дали да ги приеме или отхвърли. Ако те бъдат приети, NHTSA ще стартира разследване, в което ще бъдат включени и представители на Tesla......

                          https://automedia.investor.bg/a/2-no...100-katastrofi



                          Това е важно за хората тук!

                          Хората ТУК ТРЯБВА ДА ИМАТ ИНФОРМАЦИЯ ВЪВ ВСИЧКИ ПОСОКИ! Не само в твоята!

                          Та, още малко ще потърпим, за да приключим четвъртото тримесечие...

                          И еуфорията бавно /и безславно/ ще отшуми...

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
                            Някой не вижда разликата в изразите
                            В кг.
                            На кг.

                            5 клас е това Врато па смЕх,
                            па смеха е Здраве, дай следващия бисер

                            Врато, отдалеч ти личи, че техниката не ти е слабост. Размерностите на физичните величини - още по-малко са ти слабост.

                            Ще ти припомня какво си учил в пети клас. Очевидно, там някъде си останал, без да завършиш пети...

                            Припомням ти: килограмът е единица за маса.

                            ..................................

                            Елементарно е: в размерността на топлотворната способност ИМА И ДРУГИ величини, ОСВЕН КИЛОГРАМА от изречението на твоя "ментор", който след теб се опитва да "закърпи" ситуацията... /на топлотворната способност още ѝ казваМЕ - топлина на изгаряне/.

                            КИЛОГРАМЪТ е единица за МАСА!

                            .................................

                            Ще си позволя да повторя по-важната информация, която остава извън полезрението ти и това е разбираемо за хората, които са концентрирани върху рекламата...

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                              Тоя тръгнал да ме ограмотява! /"Топлотворната способност се измерва на килограм."/

                              Леле, леле!

                              Това ще да начинът, по който се измерва само и единствено в Горна Оряховица!

                              Това да не са ти круши, ве, инДЖИНЕРИНО?!?

                              Сигурен съм, че в някоя друга Оряховица - не биха били съгласни с теб! ))
                              Именно, на килограм. Т.е., отделената топлина при изгарянето на един килограм гориво. Ама „инж.Пеше” те разправя, че не е и т.н. Определено, заслужавате се един друг. Прави са хората: „Кажи ми, кои са ти приятели, да ти кажа ти какъв си”.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                                Тоя тръгнал да ме ограмотява! /"Топлотворната способност се измерва на килограм."/..
                                Някой не вижда разликата в изразите
                                В кг.
                                На кг.

                                5 клас е това Врато па смЕх,
                                па смеха е Здраве, дай следващия бисер
                                Last edited by satz; 22.01.2020, 22:24.

                                Коментар

                                Working...
                                X