IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

    викаш ще си купиш 2-3 електрички по 100к, че да има поне една дома да се зарежда от соларките за 100к за да спестиш 10лв на ден и то само лятото.
    Никога не съм си мислел ще хората ще станат такива разсипници
    95% от времето колата ми стои паркирана. Ти ако си бакшиш и въртиш геврека по цял ден, друг въпрос.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

      Темата е за ел. коли, нови. Не мисля че са толкова малко хората с нов автомобил, дори да погледнем статистиката - около 40 000 нови срещу 100 000 втора употреба, дори и половината нови да са служебни, пак излиза нещо от сорта на 20% нови.
      Ами не излиза 20 процента,щото в тия 40 хиляди нови коли се включват освен фирмени и държавни автомобили.Както и много чужденци/румъмци ,италианци и други/купуват коли в България и тук ги регистрират.
      И темата е как влияят елавтомобилите на пазарите.Пазарите са както за нови,така и за употребявани автомобили.Теб ако не те бърка,аз правя на година по 20 хиляди км с автомобил.
      ​​​​​​

      Коментар


      • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

        Досега не съм купувал нова кола, колите по начало са доста назад в приоритетите ми, минимален разход и минимум грижи. Дори не се занимавам аз с ремонти и обслужване а оставям това удоволствие на брат ми. Но като взема нова, 100% ще е ел. А сега и с този bidirectional метод се появява и нова сериозна причина - решава се проблема с батерията за вкъщи и смисъл да се сложат най-накрая солари.
        викаш ще си купиш 2-3 електрички по 100к, че да има поне една дома да се зарежда от соларките за 100к за да спестиш 10лв на ден и то само лятото.
        Никога не съм си мислел ще хората ще станат такива разсипници
        Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

        Коментар


        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

          Що ти ква електричка си купи?
          Може и още как - една Тойота хибрид приус . Ще се бие в гърдите колко е "ЕКО", Друга полза нема.
          Досега не съм купувал нова кола, колите по начало са доста назад в приоритетите ми, минимален разход и минимум грижи. Дори не се занимавам аз с ремонти и обслужване а оставям това удоволствие на брат ми. Но като взема нова, 100% ще е ел. А сега и с този bidirectional метод се появява и нова сериозна причина - решава се проблема с батерията за вкъщи и смисъл да се сложат най-накрая солари.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

            Ами 95 процента от автомобилите са купени на старо.Да не говорим,че и голяма част от петте процента нови автомобили са фирмени,а не лични.А част от тях се купуват и от чужденци заради по-ниските цени и данъци в България.А в тази бройка влизат и закупените автомобили от държавни институции.
            Така че в България нов автомобил си купуват не повече от 2-3 процента от хората.
            Не смяташ ли,че и останалите 97 процента са важни?
            Темата е за ел. коли, нови. Не мисля че са толкова малко хората с нов автомобил, дори да погледнем статистиката - около 40 000 нови срещу 100 000 втора употреба, дори и половината нови да са служебни, пак излиза нещо от сорта на 20% нови.

            Коментар


            • Tesla quietly adds bidirectional charging capability for game-changing new features

              ПС: нямам и няма да си купя EV.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                Ми не можеш да си купиш нито електричка, нито ДВГ. Ще си вземеш някой кошник "нов внос" и това е, какъв е смисъла от философщини в стил гроздето е кисело?
                Ами 95 процента от автомобилите са купени на старо.Да не говорим,че и голяма част от петте процента нови автомобили са фирмени,а не лични.А част от тях се купуват и от чужденци заради по-ниските цени и данъци в България.А в тази бройка влизат и закупените автомобили от държавни институции.
                Така че в България нов автомобил си купуват не повече от 2-3 процента от хората.
                Не смяташ ли,че и останалите 97 процента са важни?
                Last edited by mirodes; 21.05.2020, 10:26.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                  Ми не можеш да си купиш нито електричка, нито ДВГ. Ще си вземеш някой кошник "нов внос" и това е, какъв е смисъла от философщини в стил гроздето е кисело?
                  Що ти ква електричка си купи?
                  Може и още как - една Тойота хибрид приус . Ще се бие в гърдите колко е "ЕКО", Друга полза нема.
                  Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

                    Остава проблемът със скоростта на зареждане и цената на електричките.Когато батерията може да се зареди за не повече от 5 минути и цената е същата като на колите с ДВГ,тогава ще има смисъл да си купя елавтомобил.Друг въпрос е,че сега държавата има големи приходи от акциз,та нищо чудно да им лепнат някакъв данък на електричките,за да компенсират това.
                    Иначе ми е интересно колко от адептите на елавтомобилите притежават такъв?Аз не съм против тяхното навлизане,щото ДВГ постоянно прави проблем и има нужда от ремонт.Ама икономически и практически на този етап няма логика да се купува такъв автомобил.В България ще има масово навлизане не по-рано от 2040г.
                    В момента си търся автомобил като разполагам с бюджет от 10 хиляди лева.Каква електричка бих си купил с тези пари,която да е с по-добри параметри от тези с ДВГ?
                    Ми не можеш да си купиш нито електричка, нито ДВГ. Ще си вземеш някой кошник "нов внос" и това е, какъв е смисъла от философщини в стил гроздето е кисело?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                      Samsung reveals long-range, solid-state, EV battery prototype


                      At 50 percent smaller by volume than a typical lithium-ion battery, Samsung's prototype solid-state pouch cells could enable 500-mile electric car ranges and cycle lives over 1,000 charges in a much safer package.

                      https://newatlas.com/energy/samsung-...te-ev-battery/

                      Промените изглежда са много бързи, а изглежда и драматични за двг
                      Остава проблемът със скоростта на зареждане и цената на електричките.Когато батерията може да се зареди за не повече от 5 минути и цената е същата като на колите с ДВГ,тогава ще има смисъл да си купя елавтомобил.Друг въпрос е,че сега държавата има големи приходи от акциз,та нищо чудно да им лепнат някакъв данък на електричките,за да компенсират това.
                      Иначе ми е интересно колко от адептите на елавтомобилите притежават такъв?Аз не съм против тяхното навлизане,щото ДВГ постоянно прави проблем и има нужда от ремонт.Ама икономически и практически на този етап няма логика да се купува такъв автомобил.В България ще има масово навлизане не по-рано от 2040г.
                      В момента си търся автомобил като разполагам с бюджет от 10 хиляди лева.Каква електричка бих си купил с тези пари,която да е с по-добри параметри от тези с ДВГ?
                      Last edited by mirodes; 21.05.2020, 08:04.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        Айде от инвестора тогава: От 2021 г. тази батерия ще се ползва в Model 3

                        Battery specialist Novonix (ASX:NVX) soared today after announcing it had come up with a breakthrough method for making battery materials. The process, dubbed dry particle microgranulation (DPMG), consolidates and synthesises fine materials that would otherwise be wasted and makes them suitable for use in lithium-ion batteries. Novonix has already filed a patent for the process. NVX shares tacked on a healthy 38.46 per cent today to close worth 45 cents each. How Tesla tapped a tiny Canadian lab for battery breakthroughs

                        Novonix discovers ‘breakthrough’ method for low-cost synthesis of lithium-ion battery materials

                        Novonix



                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                          Samsung reveals long-range, solid-state, EV battery prototype

                          At 50 percent smaller by volume than a typical lithium-ion battery, Samsung's prototype solid-state pouch cells could enable 500-mile electric car ranges and cycle lives over 1,000 charges in a much safer package.

                          https://newatlas.com/energy/samsung-...te-ev-battery/

                          Промените изглежда са много бързи, а изглежда и драматични за двг
                          Аз чакам Натеев да направи мрежа зарядни ФЕЦ, съъфсем да прецакаме и Лукойл, и Енергото.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение


                            Горното, + Електромобилите на Tesla вече могат да подават трифазен ток

                            До 5 години ще има големи промени в пазарите електрически.
                            Samsung reveals long-range, solid-state, EV battery prototype

                            At 50 percent smaller by volume than a typical lithium-ion battery, Samsung's prototype solid-state pouch cells could enable 500-mile electric car ranges and cycle lives over 1,000 charges in a much safer package.

                            https://newatlas.com/energy/samsung-...te-ev-battery/

                            Промените изглежда са много бързи, а изглежда и драматични за двг

                            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение


                              Горното, + Електромобилите на Tesla вече могат да подават трифазен ток

                              До 5 години ще има големи промени в пазарите електрически.
                              Vehicle to grid се предполага че ще го пуснат за новата батерия, която пък ще е за моделите от 2021 година. ЗА продадените вече автомобили не ми се вярва т.к постоянното зареждане/разреждане ще деградира батерията. При новата батерия от над милион мили вече има смисъл защото няма човек който да гони такъв пробег.
                              Бизнеса с пиикърите няма да просъществува дълго.
                              Last edited by ED; 20.05.2020, 23:29.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                                Според ройтерс:...

                                “The cost of cobalt-free lithium iron phosphate battery packs has fallen below $80 per kilowatt-hour, with the cost of the battery cells dropping below $60/kWh, the sources said. Low-cobalt NMC battery packs are close to $100/kWh.

                                Auto industry executives have said $100/kWh for battery packs is the level at which electric vehicles reach rough parity with internal combustion competitors.”[/SIZE]


                                Както изглежда цената на батериите ще падне под заветните 100$/квч доста по-бързо от очакваното (Поне за Тесла)

                                Game over за ДВГ

                                Горното, + Електромобилите на Tesla вече могат да подават трифазен ток

                                До 5 години ще има големи промени в пазарите електрически.

                                Коментар

                                Working...
                                X