Порше Тайкан има един си пуснал клип - болен съм, физически се разболях, купих го за 150 000 преди две години а сега струва 50 хиляди, за две години ми е струвало 100 хиляди. Никога не съм имал кола от която толкова бързо да загубя толкова много, тези които купуват електромобили са секта казва той. Били надъхани и зомбирани.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
1984- те точно Китай ще цъфнат с електромобилите и батериите, в момента няма никакви продажби, а фабриките работят и трупат, накрая ще ги подаряват със скапани от стоене батерии. Батериите не понасят престой, трябва да е много нова и да не е свързана за да може да престои една година и половина. Никой не ги зарежда и подържа през това време, защото е разход и се пилее и ток, оказва се че се е скапала след 6 месеца. Теслите като ги возят с кораби за 3 седмици има разредили се напълно, а след малко повече месеци тока и пада под минималното напрежение и те са деградирали. Защо има в елекрониката за управление на зареждането 3.6 волта под които падне ли батерията вече не можеш да я зареждаш. Дори има елементи които паднат ли под 3.6 и започва деградация при това мощна със загряване, не съм виждал запалени но надула се и отделила много газове онзи ден видях, я има 10 цикъла направени, я няма но избила капака на мобилния телефон като се надула. Нищо няма да стане с електромобилите голямо, сега както ги натрупаха по площадките ще видите какъв рев ще има по някое време. BYD решили да атакуват пазара в Австралия, струпали едни хиляди бройки и разумно обаче батериите отделно, минали 6 месеца и си прибрали обратно батериите без да ги монтират, после продадат се 100 броя и им докарат батерии и ги монтират, иначе стоят но без батерии. Как ще се подържа капацитета, ето в момента и Тесли не купуват за пръв път откакто са на пазара не могат да се пласират. Всички си мислят че за електричките заобикалят дилърите и ги изключват от веригата за да ги предложат по евтино на крайния потребител ! Няма такова нещо, дилърите държат коли с месеци а на батериите това не им понася въобще и не могат да ги продават през дилъри защото не ще ревнат че губят ако задържат коли.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
.. И този свръхкапацитет, колко хиляди мегаватчаса трябва да а е? Имам предвид че, когато грее, хората и най-много пътуват а докато пътува, електричката НЕ МОЖЕ да е свързана на нормален заряд и ще е нужно междинно звено, батерия за претоварване (в тези на електричките) която, ще се износва кратно по-бързо, т.к. ако днес зареди / разреди 3 пъти, обикновената електричка, може да го прави този цикъл средно веднъж на 2-3 дни. Тогава, едни 1000 цикъла, ТАКАВА батерия, ще ги прави за около и под година, а после - сменяй отново. И смях и грях, както се казва.
Гърци започнаха изграждане на ПАВЕЦ в македонско. Сърбите имат 2 проекта, както и румънците, нашата Чаира рано или късно ще я възстановят.
Коментар
-
Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение
Вероятно не съм се изразил ясно - "необходимото време" е нужно, за да се достигне до икономия от мащаба, както в Китай. Форд губи петцифрени суми от всеки пикап, не защото вложените материали са по-скъпи от цената, на която продава, а защото продава много малко и т.н."постоянни разходи" се разпределят на малък брой автомобили.
По същия начин мобилните оператори разпределяха високите първоначални разходи за инвестиции и труд върху малък брой клиенти.
Парите, насочени към R&D на батерии днес, са в пъти повече.
Значителното поевтиняване на батериите е факт, това е отпреди 2 години:
https://automedia.investor.bg/a/2-no...i-za-13-godini
До началото на тази година падна още малко - до 138 долара за киловатчас, но оттогава на спот пазара имаме това:
https://www.dailymetalprice.com/meta...=li&u=kg&d=240
Батерия от 40 киловатчаса струва около 5500 долара и не отразява поевтиняването на металите от последната година.
Относно чистият въздух, едва ли някой е против. Можем да си подбираме храната, водата, но въздухът - не.
Не става въпрос за СО2, а за коктейлът, който трови деца, бременни, пенсионери и хронично болни.
За замяната на 2 млн.леки автомобила, които изгарят годишно около 1.5 млрд. л. гориво, е нужна и условна мощност от 440 мегавата, работеща 11 месеца(8000 часа годишно), която да добави 3.5 млн.мегаватчаса.
Реновирането на Топлофикация София може да добави към съществуващите 260 мегавата още 300 - до 560 мегавата е.мощност. При това ще се използват зимата, а най-активните месеци за шофиране има достатъчно слънце, остава да се появи свръхкапацитет при изграждащите се фабрики за батерии около нас
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Не виждам много прилики. В електромобилите не се ползват съществено нови технологии, поне засега. Големи тъч скрийни и интернет и толкоз. Литиевите батерии не са се променили драматично през последните 30 години, доколкото е възможно са поевтинели, но отсега нататък причини за поевтиняване няма, напротив. Очевидно имат по-висока плътност на енергията и по-дълъг живот от едно време, но плътността за 30г се е подобрила само около 3 пъти.
За мен електромобилите имат важна функция свързана с чистия въздух и ниския шум в градовете, просто изнасят мръсотията далеч от местата където повечето от нас живеят. Наистина, на много висока цена.
Обещания за технологични революции и розови очила обаче има в изобилие.
Не са си направили добре сметката, че електричките са удачни в града.
По същия начин мобилните оператори разпределяха високите първоначални разходи за инвестиции и труд върху малък брой клиенти.
Парите, насочени към R&D на батерии днес, са в пъти повече.
Значителното поевтиняване на батериите е факт, това е отпреди 2 години:
https://automedia.investor.bg/a/2-no...i-za-13-godini
До началото на тази година падна още малко - до 138 долара за киловатчас, но оттогава на спот пазара имаме това:
https://www.dailymetalprice.com/meta...=li&u=kg&d=240
Батерия от 40 киловатчаса струва около 5500 долара и не отразява поевтиняването на металите от последната година.
Относно чистият въздух, едва ли някой е против. Можем да си подбираме храната, водата, но въздухът - не.
Не става въпрос за СО2, а за коктейлът, който трови деца, бременни, пенсионери и хронично болни.
За замяната на 2 млн.леки автомобила, които изгарят годишно около 1.5 млрд. л. гориво, е нужна и условна мощност от 440 мегавата, работеща 11 месеца(8000 часа годишно), която да добави 3.5 млн.мегаватчаса.
Реновирането на Топлофикация София може да добави към съществуващите 260 мегавата още 300 - до 560 мегавата е.мощност. При това ще се използват зимата, а най-активните месеци за шофиране има достатъчно слънце, остава да се появи свръхкапацитет при изграждащите се фабрики за батерии около насLast edited by 1984-; 07.11.2023, 15:40.
Коментар
-
Дори по лошо, има такива на които напрежението на клетките пада ако стоят няколко месеца под минимално допустимото и батерията вече трябва да се смени, не само губи капацитет но е и опасна при зареждане може да се запали. Не знам как ще ги препродават дилъри масово, втора употреба ако престои в автокъщата може да се наложи смяна на батерия, а те скъпата част в колата.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнениеЗа мен електромобилите имат важна функция свързана с чистия въздух и ниския шум в градовете, просто изнасят мръсотията далеч от местата където повечето от нас живеят. Наистина, на много висока цена.
Колите влияят във ЕУ само за около 10% от замърсяването със СО, ФПЦ2.5 и СО2, другото са камиони, автобуси, самолети, заводи, мини, земеделие и животновъдство.
Хибридите са перфетни, 5-8л бензин/100км и безшумни като котки, ама нямат сметка от тях.
От октомри до април във София, въздухът е като изпушване на 15-20 цигари на час.
Коментар
-
analog, имам СД плейър с литиевойонна батерия..преди 2000 - та година е произвеждан. Старата му батерия е като камъче, едно тежко блокче. Има нови за тях китайски и в сравнение с оригиналната е като перце със 100 милиамперчаса по голям капацитет и работи по дълго наистина го има този капацитет. Първите цилиндрични са на Сони, едни сини..и такива имам и са по 700 милиамперчаса, последно стигнаха до 3400 милиамперчаса този стандарт батерии - 5 пъти е скока на енергийната им плътност.D.Y.F-091066
Коментар
-
bota156, работата върви към китайски електромобили, при положение че няма производство на място ще им махнат таксите и митата. Китай също слага много сериозни такси на износа си, при тях е обратно имат износни мита. Но и на тях икономиката им копае яко дъно, ще ги махнат таксите ако искат да продават. По всичко личи че в бързи зарядни няма да се инвестира, в Япония ги демонтират защото те също се повреждат и трябва да се подържат постоянно. Кой ще плаща за това ? Ако който може да ползва електричка си я зарежда в къщи от контакта бавно, той не обременява никой. Съществуват и така наречените последователни хибриди. Ще им направят и генератори за ток с двг които са модул и може бързо да се свали или да се постави ако пътуваш на дълго растояние. На практика всички мъкнат големите батерии за да зареждат един път в седмицата, ще зареждат всеки ден и нещата се оправят, а за дълго растояние слагаш генератор за ток и караш. Има много варианти.Last edited by supertrader; 06.11.2023, 20:01.D.Y.F-091066
Коментар
-
В момента батериите им са слабото им място. Зареждат бързо, могат но батерията живее много малко тогава, прави под 1000 цикъла заряд - разряд. Има такива които са зареждали само бързо и за 1 година батерията приключва и трябва да се смени защото е зареждал и по два пъти на ден, пробега му е 100 хиляди мили, работи към Юбер. 730 цикъла е направил на батерията и тя е паднала до капацитет само 30 %. Тесла 3 с новите батерии. Има такива които са изминали по 300 хиляди мили с една батерия, но никога не са зареждали бързо, никога не са ускорорявали - разреждали бързо, пазили са батерията и тя изкарва 3 пъти повече тогава.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение
Spoko, мобилните телефони в началото също бяха много скъпи като тарифи и апарати.Нужно е време за всяка нова технология.
За мен електромобилите имат важна функция свързана с чистия въздух и ниския шум в градовете, просто изнасят мръсотията далеч от местата където повечето от нас живеят. Наистина, на много висока цена.
Обещания за технологични революции и розови очила обаче има в изобилие.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
Потърси в интернет, в Китай е по 20 хиляди долара, в Европа е два пъти по скъп но предполагам като почнат да продават произведини в Китай и тук ще са по 18 хиляди евро. Той е с рестайлинг направен сега и ще бъде произвеждан само в Китай.Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Интересно като излиза по 18к що ги продават по 50к а не по 25к примерно?D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бедният брoкер Разгледай мнениеБившите заводи на Volkswagen, Peugeot и Volvo Trucks в региона на Калуга ще отворят отново врати в края на настоящата година.
Това съобщи губернаторът на областта Владислав Шапша, цитиран от агенция ТАСС.
То хубаво Западът да го играе обиден, ощипан и сърдит, ама компаниите съществуват само със печалба.
"Представители на компанията Avilon - ръководството на автомобилния завод, преди това собственост на Volkswagen, обявиха удължаването на спирането до 30 ноември 2023 г., докато през август проведоха панаир на труда, където производителите на автомобили от групите GAZ, HAVAL и KAMAZ също присъстваха. През октомври 2023 г. Shapsha обяви, че групата от компании Industrial Investments става новият собственик на Volvo; камионите Ural ще започнат да се произвеждат в бившия завод на Volvo в Калуга тази година."
Ще произвеждат Урал, Хавал и подобни, защото Москвич 6 се продава като Ламбо - по 2 на ден:
https://www.kaldata.com/%d0%b0%d0%b2...81-449705.html
Коментар
Коментар