Първоначално изпратено от Бързоходко
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение
С какво ще го горим? - с кислород, това дава енергия и вода.
А кислорода от къде? - от атмосферата. Значи теглим кислород от въздуха и го правим вода.
А кво ше дишаме?!
Що се отнася за догадката на Piramid че май цялата работа отива към ядрена енергетика май си на прав път. Най накрая ще излезе че елМобилите ги промотира Ядреното Лоби.Last edited by Бързоходко; 08.01.2021, 11:30.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Gerasim_Burgaski Разгледай мнение
тц.както обикновено РФ няма да има кой да купи 90% от това което изнася-фосилни горива.
...А можеха да живеят нормално живота си. Защо избират постоянното бръмчене?
- Загадка.
...Което, не отменя факта на руското изоставане. Ама нА, "некои другари" се нервят...
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Както обикновено батак
Коментар
-
Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение
Откъде ще добиваме водород?
Да си направим нов Голям взрив, при който единствено е бил създаден?
Но нека си представим, че добиваме от някъде водород.
С какво ще го горим? - с кислород, това дава енергия и вода.
А кислорода от къде? - от атмосферата. Значи теглим кислород от въздуха и го правим вода.
А кво ше дишаме?!
За разлагането на водата обратно на водород и кислород теоретично трябва също толкова енергия, колкото се получава от обратното - изгарянето на водород с кислород. Но на практика в такъв цикъл напред-назад винаги се губи част от енергията.
По горните некои съображения водородът не е източник на енергия.
Но нека си представим, че дедо боже ни снабдява отвънка безплатно с кислород и водород и ние ги горим. Кеф, чиста енергия, продуктът е само енергия и вода.
А тая вода къде ще я даваме?! Нов Потоп ли ще правим?
Хъм...
Нещо... не.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеАсо Пика, водородът е ясен. Проблем са добивът и съхранението му.
Да си направим нов Голям взрив, при който единствено е бил създаден?
Но нека си представим, че добиваме от някъде водород.
С какво ще го горим? - с кислород, това дава енергия и вода.
А кислорода от къде? - от атмосферата. Значи теглим кислород от въздуха и го правим вода.
А кво ше дишаме?!
За разлагането на водата обратно на водород и кислород теоретично трябва също толкова енергия, колкото се получава от обратното - изгарянето на водород с кислород. Но на практика в такъв цикъл напред-назад винаги се губи част от енергията.
По горните некои съображения водородът не е източник на енергия.
Но нека си представим, че дедо боже ни снабдява отвънка безплатно с кислород и водород и ние ги горим. Кеф, чиста енергия, продуктът е само енергия и вода.
А тая вода къде ще я даваме?! Нов Потоп ли ще правим?
Хъм...
Нещо... не.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеКакто обикновено батак
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеТ.е.? Увеличаваме ВЕИ и...става...КАКВО?
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеНа прав път си с голяма разлика в полза на електричките. С увеличаване дела на въозбновяемите източници тази разлика само ще се увеличава.
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнениеЯсно е,че електричките имат бъдеще. За мен интересен момент е консумацията и как ще се отрази този нов потенциален товар на електропреносната мрежа и енергетиката като цяло.
Една средна електричка минава 100км с разход около 20Kwh електро енергия. https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...A_fuel_economy
ако един средно статистически гражданин върти 20км на ден да иде до работа, да закара децата на училище и тн това прави 5-10киловата разход на ден. при едни 100 000 автомобила в град като софия това би дало съществен разход на енергия. Както и да го мислим тази енергия е силно вероятно да се консумира в тъмната част на денонощието - връщаш се от работа и включваш колата на зарядната станция в гаража.
В момента много се говори за ВЕИ, но поне по нашите ширини основно са слънчеви
как ще се отрази тази консумация на системата според вас
може би пак ще се юрнат да правят Белене, но там ще бъде по-скоро за кражби и геополитика отколото за ефект, защото виждаме колко пари се откраднаха и накрая пак нищо.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Отново поставям акцента върху НЯКОЛКОТО възможности (едновременно!) - при работата на съвременните централи (което прочетох в твоя пост) :
1. Получаване на електроенергия.
2. Получаване на пара с различни параметри (за различни производства + за отопление)
3. Получаване на топла вода за отопление.
Значи: енергията (както пишеш)- "която се вади с изгаряне на горивото" - има доста възможности, вкл. и да отоплява и осветява градове и да се вършат много производствени задачи... от "едното изгаряне" на горивото...
Ами така е. Ала аз, като писах, имах предвид ЕДИНСТВЕНО ел.енергията, понеже, Берти така постави въпроса.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
След, като гориво, така или иначе, се гори то, не е ли екологично и икономически по-изгодно, ТОВА ИЗГАРЯНЕ да става в оптимизирани условия, каквито, в ДВГ просто няма? И ДВГ-колите, разнасят един мъртъв товар (самото гориво), разнасят го още кораби, цистерни и т.н... Съгласно Айнщайн, самата енергия в горивото, е части от микрограма, защо да не спре разнасянето на стотици, хиляди и милиони тонове насам - натам? Ако в централа, имаш кпд над 30-40%, защо да се натискаш на под 20% в обикн.коли?
- Само питам.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Ами аз съм споделял но, вероятно, си пропуснал:И мен, лично, проблемите с автономността на електричките, ме спират да си купя: По ще не изградена инфраструктурата, която, би минала нужната свобода на придвижване. Въпросът беше друг:Ако така или иначе,ненергия се вади с изгаряне на гориво, не ли по-добре за единица, да сенизгори по-малко? Оптималните (най-добрите) условия именно до това водят. ТОВА в целта и т.н. Берти зададе своя въпрос, и аз се присъединявам към него.
Отново поставям акцента върху НЯКОЛКОТО възможности (едновременно!) - при работата на съвременните централи (което прочетох в твоя пост) :
1. Получаване на електроенергия.
2. Получаване на пара с различни параметри (за различни производства + за отопление)
3. Получаване на топла вода за отопление.
Значи: енергията (както пишеш)- "която се вади с изгаряне на горивото" - има доста възможности, вкл. и да отоплява и осветява градове и да се вършат много производствени задачи... от "едното изгаряне" на горивото...
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Защо, ли?
Защото живеем в такива времена, когато всеки иска да има автономността - да отиде, където пожелае.
Това означава, че той залага на различни видове транспорт, който получава своята енергия в определена точка в началото на всеки предстоящ преход (маршрут).
В тази определена точка е немислимо да бъде разположена отделна централа.
По горната причина - налага се работното тяло за получаване на енергията да се транспортира, което е едно доста скъпо начинание, без което е невъзможно да съществува съответното (избрано от съвременния човек) - средство за транспорт.
.................
Затова, какъвто и КПД за споменаваш (в централата)- цялата мрежа за транспорт на енергоносителя (получен в централата) оскъпява дадено производство.
Все пак, това е за предпочитане, пред изграждане на централа на всеки 10-20 километра...
И да повторим: желанието на хората да бъдат автономни ги кара да имат свои виждания при избора на превозно средство от някой от видовете транспорт.
.........,......
И още нещо много важно : обикновено в централата има условия за получаване на няколко вида енергоносители!
(нали се сещаш за твоят неосъществен проект за топлата вода)....
Коментар
Коментар