Интересно е, че Тесла НЕ Е и между 10-те най-продавани премиум-модели в Европа за 2020 г.
Най-вероятно - по тази причина е направена и класацията до 20-то място. Тесла е на 14-тото... /многоточие/... Вече споменах ЗАЩО другите големи производители не се хвърлят на чистите електрички /Тесла не може да прави други, освен тях/... Хибридите - хем използват по-малко /земни/ ресурси, хем за същите ресурси се правят 50 ПЪТИ повече хибриди, които няма да те оставят на магистралата, поради разредена батерия, хем пък - при същите ресурси - замърсяването намалява с 1/3 !!! Много предимства имат хибридите и е добре правителствата да се огледат в тия реалности!...
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/44454-koi-sa-nay-prodavanite-premium-modeli-v-evropa
Кои са най-продаваните премиум модели в Европа?
Обичайният победител измежду BMW, Mercedes, Audi... или може би Tesla?
Константин Томов 07.01.2021 10:25 Прочитания: 25596
От 80-те години насам в европейския премиум сегмент не е имало особена интрига: челото по продажби винаги е окупирано от Mercedes, BMW и Audi, в една или друга конфигурация. Но може ли 2020 година най-сетне да разбие германската хегемония? Още от края на предишната година Tesla Model 3 даваше подобни заявки, а и някои други марки показват растящи амбиции - две от тях даже влизат в Топ 5.
1. Mercedes A-class - 144 974
Най-продаваният премиум модел в Европа през 2020 година, и то със солиден аванс. Заслуга за това има плъг-ин хибридната версия, която бе най-популярният PHEV модел изобщо през първите 11 месеца. Все пак и при А-класата резултатът е с около 40 000 бройки по-нисък в сравнение с 2019.
2. BMW 3 Series - 106 149
Трета серия си остава бестселърът на BMW в Европа и почти не е забавила темпо през 2020 - разликата с предишната година не надхвърля 2000 автомобила.
3. MINI Hatch - 100 325
Статистиката на JATO брои тук и Convertible версиите. Резултатът на MINI е впечатляващ - с близо сто бройки повече в сравнение със същия месец на 2019. За цялата 2020 моделът отчита около 17% спад, което е доста под средното за пазара.
4. BMW 1 Series - 96 013
"Единицата" е сред най-малко засегнатите от коронакризата модели. Резултатът му е с по-малко от 3000 автомобила по-слаб от миналогодишния, а през ноември всъщост продажбите са 10 548 при само 8580 година по-рано.
5. Volvo XC40 - 95 113
Един от големите печеливши през 2020 година, с около 20 000 продажби повече в сравнение с предишната година. Само през ноември от XC40 бяха пласирани 11 445 бройки, за което спомагат излязлата плъг-ин хибридна версия и щедрите държавни субсидии в повечето европейски държави.
6. Mercedes GLC - 89 291
Доста умерен спад (около 10 000 бройки) за компактния кросоувър на Mercedes.
7. Audi A3, S3, RS3 - 85 615
Ефектът от пазарния дебют на новото поколение си личи през ноември - 10 500 продажби, срещу едва 7700 година по-рано. За цялата 2020 обаче А3 отбелязва спад от около 30 000 бройки.
8. Audi Q3 - 81 752
Обновеният компактен кросоувър на Audi има едва около 1400 автомобила спад спрямо 2019, а през ноември всъщност отчита с 1200 продажби повече, отколкото през същия месец на миналата година, така че с добавянето на декемврийските продажби Q3 може да е от шепата модели, за които 2020 всъщност е била по-силната от двете последни години.
9. BMW X1 - 77 118
Един от малкото модели, които през този ноември продадоха повече бройки (9987), отколкото през миналия (9537). За цялата година изоставането на Х1 е над 22 000 автомобила.
10. Mercedes C-class - 74 099
По-достъпните премиум модели пострадаха повече от кризата, и С-class е добро доказателство - 74-те хиляди продажби тази година са почти наполовина спрямо 137-те хиляди през 2019.
11. Audi A4, S4, RS4 - 70 995
За същите 11 месеца на 2019 моделът е реализирал цели 95 613 бройки
12. Mercedes E-class - 61 855
Над 38 000 бройки по-малко за Е-класата през тази година в сравнение с миналата. Навлизането на пазара на представения фейслифт трябва да обърне тенденцията.
13. Volvo XC60 - 61 844
След като шефът на Volvo Хакон Самуелсон се извини за проблемите с качеството при ранните серии на модела и обеща корекция, продажбите се стабилизираха и спадът спрямо миналата година е само около 11 500 автомобила
.
14. Tesla Model 3 - 61 651
Около 12 000 автомобила спад за Model 3 спрямо 2019 година - но през 2020 американският електромобил вече има доста повече конкуренция в този сегмент.
През ноември продажбите му са 5006, а тези на Volkswagen ID.3 - 8415.
15. Mercedes CLA - 61 604
Най-достъпното купе в гамата от Щутгарт даже отчита пазарен ръст в сравнение с 2019, когато продажбите му бяха 55 771.
16. BMW 5 Series - 54 296
Един от най-популярните корпоративни автомобили в Европа логично забави продажбите, защото покрай коронакризата много компании отложиха обновяването на автопарковете си. 48% спад спрямо 2019
17. BMW X3 - 54 208
Точно 20 000 пласирани бройки по-малко в сравнение с 2019.
18. Audi Q2 - 54 014
С близо 18 000 бройки по-малко в сравнение със същия период на 2019 година.
19. Audi A1 - 52 471
Най-малкият модел от Инголщад е пласирал точно с 20 000 бройки по-малко през 2020.
20. Audi A6, S6, RS6, Allroad - 50 636
Спадът в сравнение с предходната година е около 26 000 автомобила.
Най-вероятно - по тази причина е направена и класацията до 20-то място. Тесла е на 14-тото... /многоточие/... Вече споменах ЗАЩО другите големи производители не се хвърлят на чистите електрички /Тесла не може да прави други, освен тях/... Хибридите - хем използват по-малко /земни/ ресурси, хем за същите ресурси се правят 50 ПЪТИ повече хибриди, които няма да те оставят на магистралата, поради разредена батерия, хем пък - при същите ресурси - замърсяването намалява с 1/3 !!! Много предимства имат хибридите и е добре правителствата да се огледат в тия реалности!...
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/44454-koi-sa-nay-prodavanite-premium-modeli-v-evropa
Кои са най-продаваните премиум модели в Европа?
Обичайният победител измежду BMW, Mercedes, Audi... или може би Tesla?
Константин Томов 07.01.2021 10:25 Прочитания: 25596
От 80-те години насам в европейския премиум сегмент не е имало особена интрига: челото по продажби винаги е окупирано от Mercedes, BMW и Audi, в една или друга конфигурация. Но може ли 2020 година най-сетне да разбие германската хегемония? Още от края на предишната година Tesla Model 3 даваше подобни заявки, а и някои други марки показват растящи амбиции - две от тях даже влизат в Топ 5.
1. Mercedes A-class - 144 974
Най-продаваният премиум модел в Европа през 2020 година, и то със солиден аванс. Заслуга за това има плъг-ин хибридната версия, която бе най-популярният PHEV модел изобщо през първите 11 месеца. Все пак и при А-класата резултатът е с около 40 000 бройки по-нисък в сравнение с 2019.
2. BMW 3 Series - 106 149
Трета серия си остава бестселърът на BMW в Европа и почти не е забавила темпо през 2020 - разликата с предишната година не надхвърля 2000 автомобила.
3. MINI Hatch - 100 325
Статистиката на JATO брои тук и Convertible версиите. Резултатът на MINI е впечатляващ - с близо сто бройки повече в сравнение със същия месец на 2019. За цялата 2020 моделът отчита около 17% спад, което е доста под средното за пазара.
4. BMW 1 Series - 96 013
"Единицата" е сред най-малко засегнатите от коронакризата модели. Резултатът му е с по-малко от 3000 автомобила по-слаб от миналогодишния, а през ноември всъщост продажбите са 10 548 при само 8580 година по-рано.
5. Volvo XC40 - 95 113
Един от големите печеливши през 2020 година, с около 20 000 продажби повече в сравнение с предишната година. Само през ноември от XC40 бяха пласирани 11 445 бройки, за което спомагат излязлата плъг-ин хибридна версия и щедрите държавни субсидии в повечето европейски държави.
6. Mercedes GLC - 89 291
Доста умерен спад (около 10 000 бройки) за компактния кросоувър на Mercedes.
7. Audi A3, S3, RS3 - 85 615
Ефектът от пазарния дебют на новото поколение си личи през ноември - 10 500 продажби, срещу едва 7700 година по-рано. За цялата 2020 обаче А3 отбелязва спад от около 30 000 бройки.
8. Audi Q3 - 81 752
Обновеният компактен кросоувър на Audi има едва около 1400 автомобила спад спрямо 2019, а през ноември всъщност отчита с 1200 продажби повече, отколкото през същия месец на миналата година, така че с добавянето на декемврийските продажби Q3 може да е от шепата модели, за които 2020 всъщност е била по-силната от двете последни години.
9. BMW X1 - 77 118
Един от малкото модели, които през този ноември продадоха повече бройки (9987), отколкото през миналия (9537). За цялата година изоставането на Х1 е над 22 000 автомобила.
10. Mercedes C-class - 74 099
По-достъпните премиум модели пострадаха повече от кризата, и С-class е добро доказателство - 74-те хиляди продажби тази година са почти наполовина спрямо 137-те хиляди през 2019.
11. Audi A4, S4, RS4 - 70 995
За същите 11 месеца на 2019 моделът е реализирал цели 95 613 бройки
12. Mercedes E-class - 61 855
Над 38 000 бройки по-малко за Е-класата през тази година в сравнение с миналата. Навлизането на пазара на представения фейслифт трябва да обърне тенденцията.
13. Volvo XC60 - 61 844
След като шефът на Volvo Хакон Самуелсон се извини за проблемите с качеството при ранните серии на модела и обеща корекция, продажбите се стабилизираха и спадът спрямо миналата година е само около 11 500 автомобила
.
14. Tesla Model 3 - 61 651
Около 12 000 автомобила спад за Model 3 спрямо 2019 година - но през 2020 американският електромобил вече има доста повече конкуренция в този сегмент.
През ноември продажбите му са 5006, а тези на Volkswagen ID.3 - 8415.
15. Mercedes CLA - 61 604
Най-достъпното купе в гамата от Щутгарт даже отчита пазарен ръст в сравнение с 2019, когато продажбите му бяха 55 771.
16. BMW 5 Series - 54 296
Един от най-популярните корпоративни автомобили в Европа логично забави продажбите, защото покрай коронакризата много компании отложиха обновяването на автопарковете си. 48% спад спрямо 2019
17. BMW X3 - 54 208
Точно 20 000 пласирани бройки по-малко в сравнение с 2019.
18. Audi Q2 - 54 014
С близо 18 000 бройки по-малко в сравнение със същия период на 2019 година.
19. Audi A1 - 52 471
Най-малкият модел от Инголщад е пласирал точно с 20 000 бройки по-малко през 2020.
20. Audi A6, S6, RS6, Allroad - 50 636
Спадът в сравнение с предходната година е около 26 000 автомобила.
Коментар