IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
    Пирамиде, сега потърсих с каква мощност са "духалките" за парното в електричките. Тесла 3 модела е с 3kW, Tesla S е с 6kW. Та от този порядък са. Още преди да потърся, предположих "на око", че необходимата мощност е някъде 4kW. Защо?... Ами защото долу-горе като се преценят загубите от железата и стъклата такава мощност ще трябва. Освен това от същия порядък 3-4kW са и компресорите за климатиците през лятото по автомобилите. Както и да е... Гледай сега каква сметка се получава.
    Долу-горе една електричка за да измине 100км й трябват 16-20kWh. Ако караш примерно градско в София, средна скорост 25км/ч. Това прави 4 часа шофиране - 16 kWh за движението и 4 часа по 4kWh за топлене... А, то пак още едни 16 kWh. И си излиза половината енергия на батерията заминава за топлене/охлаждане. Същия порядък и за климатик през лятото.
    Сметките са ти абсурдни. Правиш ли разлика между максимална и номинална мощност на отоплението? Как си представяш две духалки по 2кВ да ти духат на максимум през цялото време в тясното купе? Ми ти ще станеш на грил бе.
    И на всичко отгоре последните тесли а и някои от другите марки са вече с термопомпа. Което смъква разхода още 3-4 пъти. При -10 външна температура спокойно може да се окаже че ще поддържа комфортна температура с по малко от 500 вата на час.
    А климатикът си е термопомпа по дефиниция. В жегите ще харчи по-малко, защото температурната разлика между 20 и 40 градуса е по-малка от 20 и -10, да не говорим -20.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
      Пирамиде, сега потърсих с каква мощност са "духалките" за парното в електричките. Тесла 3 модела е с 3kW, Tesla S е с 6kW. Та от този порядък са. Още преди да потърся, предположих "на око", че необходимата мощност е някъде 4kW. Защо?... Ами защото долу-горе като се преценят загубите от железата и стъклата такава мощност ще трябва. Освен това от същия порядък 3-4kW са и компресорите за климатиците през лятото по автомобилите. Както и да е... Гледай сега каква сметка се получава.
      Долу-горе една електричка за да измине 100км й трябват 16-20kWh. Ако караш примерно градско в София, средна скорост 25км/ч. Това прави 4 часа шофиране - 16 kWh за движението и 4 часа по 4kWh за топлене... А, то пак още едни 16 kWh. И си излиза половината енергия на батерията заминава за топлене/охлаждане. Същия порядък и за климатик през лятото.
      Ох. Лошо. А аз мислех, че се топлят с климатици (термопомпи). Вайвайвайвайаваййй.

      Коментар


      • Пирамиде, сега потърсих с каква мощност са "духалките" за парното в електричките. Тесла 3 модела е с 3kW, Tesla S е с 6kW. Та от този порядък са. Още преди да потърся, предположих "на око", че необходимата мощност е някъде 4kW. Защо?... Ами защото долу-горе като се преценят загубите от железата и стъклата такава мощност ще трябва. Освен това от същия порядък 3-4kW са и компресорите за климатиците през лятото по автомобилите. Както и да е... Гледай сега каква сметка се получава.
        Долу-горе една електричка за да измине 100км й трябват 16-20kWh. Ако караш примерно градско в София, средна скорост 25км/ч. Това прави 4 часа шофиране - 16 kWh за движението и 4 часа по 4kWh за топлене... А, то пак още едни 16 kWh. И си излиза половината енергия на батерията заминава за топлене/охлаждане. Същия порядък и за климатик през лятото.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
          Това, че си редовен шофьор би трябвало да ти дава някаква увереност, че познаваш процесите, но това не е достатъчно. Не си подготвен да спориш по същество и долу колегите, без да се бият в гърдите (като теб) ти го казват в прав текст.

          Това е показателно. Ти не си само дезинформатор. Ти си НЕКОМПЕТЕНТЕН дезинформатор. Дори не знаеш какво да кажеш от мерак да противостоиш на всяка (моя) теза и сам се прецакваш.

          (това, че ме провокираш да ти давам факти и мои знания - халал да са ти..., дано се ограмотиш!)
          Аха. Ще му кажа.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

            Как да ти кажа, не само имам представа какво говоря, ами го и наблюдавам редовно, т.к.съм редовен шофьор от 36 години. И имам обяснение, кое, защо и как, и още, нека те светна, че това няма отношение към температурата на газовете по време на горене в цилиндъра. И тези твои "над 50% от капацитета за топло в купето", са чиста проба глупотевини. Айде по-полека, дървен философе, а?

            Това, че си редовен шофьор би трябвало да ти дава някаква увереност, че познаваш процесите, но това не е достатъчно. Не си подготвен да спориш по същество и долу колегите, без да се бият в гърдите (като теб) ти го казват в прав текст.

            Това е показателно. Ти не си само дезинформатор. Ти си НЕКОМПЕТЕНТЕН дезинформатор. Дори не знаеш какво да кажеш от мерак да противостоиш на всяка (моя) теза и сам се прецакваш.

            (това, че ме провокираш да ти давам факти и мои знания - халал да са ти..., дано се ограмотиш!)

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

              Нямаш понятие за какво говориш.

              Температурата на охлаждащата течност е НАД 95-110 градуса Целзий.

              В работния цикъл в цилиндрите се достигат температури, НАД 1800 градуса по Целзий.

              Какъв разход ти се увеличава при ниските температури?

              По други причини може да се увеличи, но не и от ниските температури - колкото при електрокарите - НАД 50% от капацитета на батерията отива за топлото в купето.

              .................

              Това е при всички електрокари.

              Затова и казвам, че хибридът е много повече за предпочитане пред чистата електричка.

              Хибридът е друго! Двигателят ще зарежда при необходимост батерията и също ще топли купето... И ще се съчетават предимствата на двата движителя. И регенеративното спиране ще пълни батерията...
              Как да ти кажа, не само имам представа какво говоря, ами го и наблюдавам редовно, т.к.съм редовен шофьор от 36 години. И имам обяснение, кое, защо и как, и още, нека те светна, че това няма отношение към температурата на газовете по време на горене в цилиндъра. И тези твои "над 50% от капацитета за топло в купето", са чиста проба глупотевини. Айде по-полека, дървен философе, а?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                Що трябва да ги уча, че и във електричка, може да се инсталира фабрично отопление на LPG ?
                После, ел.двигателят, също грее. Някак. Но пък, няма нужда от подгряване, за да вдигне максимална мощност, нали? Другаде е бедата: Път, сцепление, повишаване вътрешното съпротивление на батерията. Затопляне, и нещата се утрисат.
                ...Иначе, да, и на мен ми е жал за надценили те модерните технологии. То бива, то може паралелни светове но, току се налага отрезвяване.

                Никой не е надценил модерните технологии. Има лапнишарани, чиято лековерност се използва от хора, ориентирани към лесни печалби.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                  Че то, и на колите с ДВГ им се вдига разходът на студено, няма никакво чудо в това. И също, се вдига сериозно. Нищо ново не ни казваш.
                  Нямаш понятие за какво говориш.

                  Температурата на охлаждащата течност е НАД 95-110 градуса Целзий.

                  В работния цикъл в цилиндрите се достигат температури, НАД 1800 градуса по Целзий.

                  Какъв разход ти се увеличава при ниските температури?

                  По други причини може да се увеличи, но не и от ниските температури - колкото при електрокарите - НАД 50% от капацитета на батерията отива за топлото в купето.

                  .................

                  Това е при всички електрокари.

                  Затова и казвам, че хибридът е много повече за предпочитане пред чистата електричка.

                  Хибридът е друго! Двигателят ще зарежда при необходимост батерията и също ще топли купето... И ще се съчетават предимствата на двата движителя. И регенеративното спиране ще пълни батерията...

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                    Епа ЕВ-тата толкоз.
                    Колко това "толкоз"?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                      Пирамиде, на колите с ДВГ "парното" зимата е "безплатно". То така и така двигателя си загравя добре, антифриза и т.н....
                      КПД-то нали е под 50%. Та леко повишения разход на гориво е от обогатяването на горивото докато позагрее мотора, от гъстото масло и т.н. Но не е нещо значително увеличението на разхода.

                      При електричките няма откъде да дойде това нещо. А една желязна кола + доста стъклария с единични стъкла има огромни топлинни загуби на купето. Не е като итонги с троен стъклопакет : )
                      Та... бая киловати си трябват на "духалката" вътре за да успее да стопли изобщо нещо. Скоро изпреварах на един многолентов път един Нисан Лииф. Мале, жал ми стана за човека вътре, джамовете запотени, студ... и като погледна към мен(понеже се загледах в него) и видях как стъклото му се запотява страничното от дъха му. : )
                      Или не може да стопли добре... или е намалил "парното", че ша даде "батери лоу" преди да е стигнал закъдето е тръгнал.
                      Що трябва да ги уча, че и във електричка, може да се инсталира фабрично отопление на LPG ?
                      После, ел.двигателят, също грее. Някак. Но пък, няма нужда от подгряване, за да вдигне максимална мощност, нали? Другаде е бедата: Път, сцепление, повишаване вътрешното съпротивление на батерията. Затопляне, и нещата се утрисат.
                      ...Иначе, да, и на мен ми е жал за надценили те модерните технологии. То бива, то може паралелни светове но, току се налага отрезвяване.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                        Aми това е, ти колко очакваше че ще се вдигне разхода- на 100% ли
                        Епа ЕВ-тата толкоз.

                        Коментар


                        • Пирамиде, на колите с ДВГ "парното" зимата е "безплатно". То така и така двигателя си загравя добре, антифриза и т.н....
                          КПД-то нали е под 50%. Та леко повишения разход на гориво е от обогатяването на горивото докато позагрее мотора, от гъстото масло и т.н. Но не е нещо значително увеличението на разхода.

                          При електричките няма откъде да дойде това нещо. А една желязна кола + доста стъклария с единични стъкла има огромни топлинни загуби на купето. Не е като итонги с троен стъклопакет : )
                          Та... бая киловати си трябват на "духалката" вътре за да успее да стопли изобщо нещо. Скоро изпреварах на един многолентов път един Нисан Лииф. Мале, жал ми стана за човека вътре, джамовете запотени, студ... и като погледна към мен(понеже се загледах в него) и видях как стъклото му се запотява страничното от дъха му. : )
                          Или не може да стопли добре... или е намалил "парното", че ша даде "батери лоу" преди да е стигнал закъдето е тръгнал.

                          Коментар


                          • понеже говорихме за алтернативи и цени- https://aixam.de/fahrzeuge/aixam/- има една такава тук, като разхождам кучето я виждам, само че е стар модел, доста по ръбата

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              Хехе. Това нищо не е.
                              Aми това е, ти колко очакваше че ще се вдигне разхода- на 100% ли

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                                Колко е сериозно- от 6,8 на 7,1- форд фиеста
                                Хехе. Това нищо не е.

                                Коментар

                                Working...
                                X