If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
И какъв ще е този буфер, който да може поне 30 секунди да отдава 1000А ток при 400-500V?
Та това са 12-15 милиона джаула енергия .....
Нали осъзнаваш цифрите, които ти ги пиша?
Този буфер трябва да е суперкондензатор, защото само той има свойството да се зарежда за 1-2 минути, и после да отдава 10-20 секунди. И ако се изчерпа енергията на суперкондензатора в момент, в който колата изпреварва, ефекта ще е като натискане на спирачката точно когато най-много се нуждаеш от мощност. Такова едно подвеждане на водача в някакъв процент от случаите ще доведе до катастрофа от типа челно сблъскване с насрещната кола.
Най-тъпото е изстрелване на колата с голямо ускорение и след това изведнъж загуба на мощност в най-критичния момент. Ако това се случи в някой модел кола, медиите ще започнат да я оплюват и хората няма да я купуват.
Така че забравете за недомислицата, наречена буфер или кеш на енергията на основната батерия. Тази недомислица е родена от болен и некомпетентен мозък.
Ако случайно не знаеш, най-добрите акумулаторни батерии имат плътност на енергията в тях от порядъла на 100 Wh/kg, докато при суперкондензаторите тази плътност е само 10 Wh/kg. Тоест 10 пъти по-малко. Следователно ако искаме да направим буфер с капацитет 1/10 от тази на основния акумулатор, този буфер ще е голям и ще тежи колкото основния акумулатор. Тоест удвояваме теглото и обема на акумулатора на колата 2 пъти.
Прав си за суперкондензаторите (има си българска думичка) но, само крачка встрани, има оловни батерии с 5-6 ПЪТИ повече специфична енергия от тях. И НЕ губят така силно напрежение по време на разряда си, т.е. са по-фобри като източник на напрежение
Не внимаваш. Лошо.
Тоше, те пълни с технологии от къде ли не и машини за производства и инвестиции съответно, там е някаква дълбока вода според мен. Аз затова съм за белия заек в който може да се превърне тесла, ако поеме инициативата за стандартните батерии. Виж за първите Тесли за батериите какво излиза вече - на 13 години, честно се правят нещата там. Много добре знаем как могат да се направят батерии с по голям капацитет и по ниско тегло, капацитета зависи от площа на електродите - правиш ги още по тънки и готово, но батерията ако не работи само при оптималните за електрохимията условия или се товари да отдава голям ток и да грее ще живее доста кратко. Имаш из..посоката е вярна, Матеев много добре разбира че ако не се товари цялата батерия е по добре, но не можело защото трябва да се получи голям ток за кратко време за което се заблуждава. Развитието ще е в посока - ако потребяваш в дългосрочен режим определено количество енергия с нея трябва да си запасен дългосрочно, а енергията за кракосрочна работа при висока мощност я вземаш от буфер за да се получи оптимална конструкция.
И какъв ще е този буфер, който да може поне 30 секунди да отдава 1000А ток при 400-500V?
Та това са 12-15 милиона джаула енергия .....
Нали осъзнаваш цифрите, които ти ги пиша?
Този буфер трябва да е суперкондензатор, защото само той има свойството да се зарежда за 1-2 минути, и после да отдава 10-20 секунди. И ако се изчерпа енергията на суперкондензатора в момент, в който колата изпреварва, ефекта ще е като натискане на спирачката точно когато най-много се нуждаеш от мощност. Такова едно подвеждане на водача в някакъв процент от случаите ще доведе до катастрофа от типа челно сблъскване с насрещната кола.
Най-тъпото е изстрелване на колата с голямо ускорение и след това изведнъж загуба на мощност в най-критичния момент. Ако това се случи в някой модел кола, медиите ще започнат да я оплюват и хората няма да я купуват.
Така че забравете за недомислицата, наречена буфер или кеш на енергията на основната батерия. Тази недомислица е родена от болен и некомпетентен мозък.
Ако случайно не знаеш, най-добрите акумулаторни батерии имат плътност на енергията в тях от порядъла на 100 Wh/kg, докато при суперкондензаторите тази плътност е само 10 Wh/kg. Тоест 10 пъти по-малко. Следователно ако искаме да направим буфер с капацитет 1/10 от тази на основния акумулатор, този буфер ще е голям и ще тежи колкото основния акумулатор. Тоест удвояваме теглото и обема на акумулатора на колата 2 пъти.
Така и не се разбра колко батерии има в "микромодула". Мистерия остава и как са подредени.
Има, колкото трябва. Подредени са според случая.
По преимуществено разпределените случаи, се оформя стандарт, който, да се наложи за определени приложения.
Други въпроси?
Тоше, те пълни с технологии от къде ли не и машини за производства и инвестиции съответно, там е някаква дълбока вода според мен. Аз затова съм за белия заек в който може да се превърне тесла, ако поеме инициативата за стандартните батерии. Виж за първите Тесли за батериите какво излиза вече - на 13 години, честно се правят нещата там. Много добре знаем как могат да се направят батерии с по голям капацитет и по ниско тегло, капацитета зависи от площа на електродите - правиш ги още по тънки и готово, но батерията ако не работи само при оптималните за електрохимията условия или се товари да отдава голям ток и да грее ще живее доста кратко. Имаш из..посоката е вярна, Матеев много добре разбира че ако не се товари цялата батерия е по добре, но не можело защото трябва да се получи голям ток за кратко време за което се заблуждава. Развитието ще е в посока - ако потребяваш в дългосрочен режим определено количество енергия с нея трябва да си запасен дългосрочно, а енергията за кракосрочна работа при висока мощност я вземаш от буфер за да се получи оптимална конструкция.
+100.
ЕСТЕСТВЕНО, ЧЕ РАЗБИРА МАТЕЕВ. РАЗБИРА. Ама шикалкави.
Тук ще повторя нещо, което вече писах: Кешът НЕ Е ДЛЪЖЕН да е отделен. Прави се в директен паралел с основната част от батерията и най-близо до извода на шинитенот нея., понеже,
1.Е с друга електрохимия, позволяваща по-висок стартов ток и по-ниско динамично съпротивление, по-добре го отдава, вместо да се разрежда сам. Така, връщайки се към по-ниска консумация, кешът отново се зарежда от (нека така я наречем, по Матеев), "литиевата" част на батерията и... ГОТОВО: Пак е готов да изтегли яко при изпреварване, примерно.
2.Да посочвам ли не че, напр. оловните батерии, могат да дадат по-голямо просядане на напрежението, без да разрушат електродите си? Само да сравним: от 2,1 до 1,75 срещу от 3,7 до 3,3 V. , Едните, за същото напрежение, са 100, а другите-180 бр.клетки в микромодул и точка. Да, ама отдават по 10-20С ударно, срещу 4-8С...Ето го резервът.
Още нещо: Поради плътно стекованите хоризонтални клетки, ако са от олово, активната маса остава в тесен контакт с електрода (няма накъде да опада), което, силно удължава живота на цялата им структура (микромодул) а, ако и да се разрушат един-два, пак са малка част от всички, лесно заменими при поредна спирка.
Т.е., дори и по Матеев, това да е "въздушна кула" то, краката под нея и фундаментът, не са точно от пясък без цимент. Никой не го кара да обича тогова или оногова но, времената на "доминацията" му, са минало. История в друг форум.
Да ги почетем с минута мълчание.
Тоше, те пълни с технологии от къде ли не и машини за производства и инвестиции съответно, там е някаква дълбока вода според мен. Аз затова съм за белия заек в който може да се превърне тесла, ако поеме инициативата за стандартните батерии. Виж за първите Тесли за батериите какво излиза вече - на 13 години, честно се правят нещата там. Много добре знаем как могат да се направят батерии с по голям капацитет и по ниско тегло, капацитета зависи от площа на електродите - правиш ги още по тънки и готово, но батерията ако не работи само при оптималните за електрохимията условия или се товари да отдава голям ток и да грее ще живее доста кратко. Имаш из..посоката е вярна, Матеев много добре разбира че ако не се товари цялата батерия е по добре, но не можело защото трябва да се получи голям ток за кратко време за което се заблуждава. Развитието ще е в посока - ако потребяваш в дългосрочен режим определено количество енергия с нея трябва да си запасен дългосрочно, а енергията за кракосрочна работа при висока мощност я вземаш от буфер за да се получи оптимална конструкция.
Той си имаше и попадения поне като правилни желания за имотите, че не е хубаво да падат в БГ и на мен не ми харесваше тенденцията защото като падат къщите ще пада всичко и икономиката тоже. Сега обаче е прещракал, а това за БМВ и Мерцедес къртеше ... Лодката е една и хайде вече да се усетят че всички сме в нея пък да спрат да я клатят. ВРЕМЕ Е.
Pyramid, едва ли Мъск ще тръгне да се занимава с глупости, Теслите ги правят там и имат завод и сигурно знаят какво има в тях китайците. Това по върви като субсидия за китайските електрички - щом сте на заплата от държавата ще карате от другите електрички че да се харчат.
Виж сега, някой не си е държал езика зад зъбите, а китайците мразят са им надничат иззад ъгъла и, щом тъй - а той се изцепи, че нил щял да затвори Тесла, ако се докаже шпионаж ...
Pyramid, едва ли Мъск ще тръгне да се занимава с глупости, Теслите ги правят там и имат завод и сигурно знаят какво има в тях китайците. Това по върви като субсидия за китайските електрички - щом сте на заплата от държавата ще карате от другите електрички че да се харчат.
Импотеп, тази тема за бмв и мерцедес колко били опасни и как поднасяли понеже са със задно предаване беше на Ландлорда..не си спомням точна как беше , но нещо от вида да се забранят в БГ защото правят много катастрофи и хората му казваха че така се получава от задкормилните устройства - българските шофьори, но той някакви СТАТИСТИКИ събираше там...Не е лош човек но прещаква, та и той сега дошъл да се изкаже - Как тъй Тодор щял да бъде из..
Дан, Микро... Е също болен трол, хейти, т.к.не може да роди сам нещо свястно. А неговите статистики, са за групата "пречат ми ръцете/не ми помагат краката". Щрака не, ами яко.
Днес, 11:08
Този коментар от grisow е изтрит от mibova
Причина: Пишете по темата.
Колегата не съм го засичал да глаголи извън. Внимателно ли прочетохте поста му, преди да го изтриете? И по темата пише, и е коректен и доброжелателен... Не грешите ли?
Импотеп, тази тема за бмв и мерцедес колко били опасни и как поднасяли понеже са със задно предаване беше на Ландлорда..не си спомням точна как беше , но нещо от вида да се забранят в БГ защото правят много катастрофи и хората му казваха че така се получава от задкормилните устройства - българските шофьори, но той някакви СТАТИСТИКИ събираше там...Не е лош човек но прещаква, та и той сега дошъл да се изкаже - Как тъй Тодор щял да бъде из..
Коментар