IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Понеже Имп..даде тази идея, защо не вземете да правите тази работа като индиеца, приемаме да помислим по този въпрос. Иначе по добре ли е да киснеш в заеми и чак да ги завещаеш, утре ще им хрумне на бамките че пак трябва да си приберат парите на пожар и ще стане една..
    При индиеца има два основни проблема:

    1. Той не знаеше, че във фабричните акумулатори клетките не са набити чак до дъното, а висят на известно растояние над него. Причината е много проста - трябва да има място къде да се събират утайките и падналите парченца покритие, за да не дават накъсо клетката над тях.

    2. Той не знаеше колко е важна херметизацията между отделните клетки. А можеше да направи нещо по въпроса като например слагането на двойнозалепващо разпенено полимерно фолио.

    Така рециклирания от него акумулатор ще има голям саморазряд и кратко време на живот поради окъсяване на клетките от падналите на дъното утайки.

    Коментар


    • Матеев, за тубички за пасти за зъби не съм наясно, но от акумулаторните кутии определено изживяхме разочарование че не са херметизирани чак толкова добре. Хубаво е че ги имате тези технологии, а има ли такъв момент - необходимо ли е да се притиснат здраво детайлите за да се залепят чрез проникване на материал от единия детайл в другия. Защото тези кутии са малко тънки като вестници, искахме да използваме такава технология за нещо друго и ни казаха че не става ако не е материала между два специално изработени поансона и да има сила на притискане и ръбче което да се разтопи и материала му да проникне в другия детайл. Тази кутия от полипропилен са акумулаторните кутии се залепя така по външния ръб, трябва машина на която да се притиснат и запоят и електроди - поансони казаха за които забравих колко струваха, но не бяха евтини и те. Това е което знам и споделям.
      Last edited by supertrader; 01.05.2021, 12:05.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Матеев там е работата че и заводски не са чак толкова херметизирани, как ще я херметизираш перфектно тази кутия. .....
        Има си начини за перфектна херметизация на вътрешните стени. Аз знам поне два такива, защото и двата ги използваме в нашето производство. Единият начин е с ултразвук, а другият - със СВЧ излъчване. Както едното, така и другото могат да се насочват/фокусират и да загряват/разтопяват скрити вътре в обема части.

        Процесът е много бърз, когато се използват излъчватели с голяма мощност. Може да се сведе до под 1 секунда на детайл, така че да не се забавя поточната линия. Ако не вярваш - вземи и разгледай една паста за зъби, в която има 3 различни шева - страничен шев, шев в основата около кръглия детайл и шев отзад за херметизация на тубичката. Сам ще се убедиш с очите си колко перфектни са тези шевове и как осигуряват ПЕРФЕКТНА ХЕРМЕТИЗАЦИЯ.
        Last edited by Mateev; 01.05.2021, 11:55.

        Коментар


        • Матеев нали знаеш залетите със смола акумулатори от едно време, за тях в учебниците пишеше че ако се олее отгоре с електролит и номиналния ток на саморазряд скача. Затова периодично да се измиват и да се неутрализира електролита с основа беше препоръчително за повърхността между гърловинките на клетките. Да обаче тези в пластмасовите кутии са със залепени тук таме вътре кпаци колкото да не дрънчат по скоро и не може да не се наплиска вътре с електролит, той е проводник без да изпадаме в подробности как провежда ток, но взривове от саморазряд не се случват - факт.
          Last edited by supertrader; 01.05.2021, 12:07.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Учили сме ги разбира се, то без да се учи не става в България образованието е доста добро, но с него си оставаме. Съвременните оловни батерии са "различни" от старите. Учили сме че клетките трябва да са изолирани по електролит, но в същото време вече бяха се появили тези с пластмасовите кутии и още тогава стигнахме до извода че това е старо схващане което не е вярно. Едно е да потопиш външен проводник в електролита на две клетки и съвсем друго по електролита в който са били заредени те да протече ток между клетките. Всъщност това микромодула не го касае особенно.
            В точките на свързване на електродите между две клетки дори и леко да се наруши херметизацията, там изравнителните токове са нищожни поради еднаквия потенциал от двете страни. Този потенциал обаче вече не е чак толкова еднакъв при протичане на ток през външната верига, защото във връзката вече има пад на напрежение.

            Дотук добре - ефекта на саморазряд е минимален и остава в някакви допустими граници така, щото акумулатора да може да се експлоатира няколко години. Пълна глупост обаче е някой НЕВЕЖ "ИЗОБРЕТАТЕЛ" да си въобрази, че клетките ще работят безпроблемно в общ електролит. За съжаление обаче нашият общ познат дълго време я приказва тази глупост.

            Да извадя ли цитати по-назад от темата, като например този?
            Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
            ....Ти разбра ли, защо общият електролит е възможен? ......
            Last edited by Mateev; 01.05.2021, 12:01.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

              Пак приказваш глупости на търкалета. Омокрянето на преградите в горната си част, където индиеца не ги херметизира, ще води до големи токове на утечка, ако акумулатора се клати и там се омокря непрекъснато.

              Рециклирания от индиеца акумулатор е пълна порнография и в никакъв случай не отговаря на параметрите на един заводски произведен акумулатор, където херметизацията е почти перфектна. Със сигурност рециклирания акумулатор ще има голям ток на саморазряд.

              Подкрепям мнението. Голямото саморазреждане, в комплект с големите пускови токове за преодоляване на сериозното съпротивление при всяко ново тръгване (включително и при движение в градски условия, при светофари и др.), ще бъдат пагубни за батерията. Ако това е хибрид, проблемът ще се решава някак, до смяна на батерията с рециклирана от друг индиец или индианец.

              Коментар


              • Понеже Имп..даде тази идея, защо не вземете да правите тази работа като индиеца, приемаме да помислим по този въпрос. Иначе по добре ли е да киснеш в заеми и чак да ги завещаеш, утре ще им хрумне на бамките че пак трябва да си приберат парите на пожар и ще стане една..
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Матеев там е работата че и заводски не са чак толкова херметизирани, как ще я херметизираш перфектно тази кутия. Знам го както се казва по лошия начин, разчитахме че могат да се херметизират и заводски са ОК, вземаш кутиите , прилагаш същата технология за херметизация и накрая се оказва че си пропускат и заводски между клетките, но кой да се сети да подаде въздух към една клетка и да види дали ще държи налягане..Виж сега индиеца явно човек беден, намерил е какво да прави да изкарва някой лев и като ги продаде сигурно вършат работа тези възтановени акумулатори, работата е там че и ние не сме по богати и какво да му се присмиваме пък и човека народен - снимал видео и си споделил технологията. Не го намирам за лошо. Хайде като сме по умни и по учили да измислим как да се направи тази процедура по добре и по лесно с някаква установка и приспособления. Навремето съм промивал акумулатор, да му изкарам утайките които окъсяват плочите защото той индиеца всъщност и той това прави, но го прави по добре. Чел съм по форумите умуват защо днешното производство акумулатори умират толкова бързо, има умници които твърдят че нарочно им слагат по рядък електролит да загинат по бързо. Това не се покрива с истината, защото такъв акумулатор от прясно произвежданите сега лудо трупа и бързо си прави утайка и точно това което индиеца поправя им е проблема. На мен такъв съвременен боклук на който му се рушат бързо плочите на третата година ми направи направо рязко късо съединение и ми изгори диод на генератора. Сега ако се направи една по удачна технологийка за чистене на утайката, това нещо ще е много добро за народа който търси как да направи икономия.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                    ...пък ще мине Аа-Кб. Токът в електролит, е ПОТОК НА ВЕЩЕСТВО В ДВЕТЕ ПОСОКИ , понеже, електролитът е дисоцииран. Е, то и натрупването на заряд, е натрупване на вещество но, с определен хим.състав, фиксиран към повърхността на активния материал на електрода. За да пропуснеш тока, веществото трябва да може свободно да пътува.
                    И тука вече, става интересното.
                    Всичко е до проницаемост на преградата...и дов разлика в потенциалите по дължина на този проход. "Убиваш" разликата в потенциалите в двата края на каналчето (което е лесно, каналчето е през метал) и...я няма силата, която, да насочи по дължина на канала йоните, за да осигурят утечката. Свързваш Аа и Кб с външна верига, и, понеже електроните пътуват през метала, имаш работен ток. Ала ТОВА, не е утечка.
                    С много думи искаш да прикриеш факта, че до преди два-три дена ти тънеше в голямо невежество по отношение на нуждата от херметизация на отделните клетки на една батерия. Плещеше някакви простотии за общ електролит, които мога да ти ги извадя от темата и да ти ги цитирам.

                    Сега се опитваш с многословие да прикриеш този факт, а именно че аз ти отворих очите, и сега се опитваш някакси да избегнеш срама, че един "изобретател" така жестоко се е изложил с непознаване на основите на електротехниката.

                    Няма подробно да анализирам последните ти постинги, защото в тях отново има недомислици и доказателства за некомпетентност, непознаване на терминологията и непознаване на процесите, които в действителност протичат.

                    Най-разумната ти стратегия е да се скриеш в миша дупка от срам, а не да продължаваш да плещиш простотия след простотия. Моите съболезнования, но всички вече видяха до какво те доведе голямото ти его - до безкрайни излагации.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      https://www.youtube.com/watch?v=l665eovBlEkq - ето доказателство че клетките не са добре изолирани по електролит, а той е проводник и едно намокряне на повърхността на преградите би довело до късо съединение..но не води.
                      Пак приказваш глупости на търкалета. Омокрянето на преградите в горната си част, където индиеца не ги херметизира, ще води до големи токове на утечка, ако акумулатора се клати и там се омокря непрекъснато.

                      Рециклирания от индиеца акумулатор е пълна порнография и в никакъв случай не отговаря на параметрите на един заводски произведен акумулатор, където херметизацията е почти перфектна. Със сигурност рециклирания акумулатор ще има голям ток на саморазряд.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                        ...пък ще мине Аа-Кб. Токът в електролит, е ПОТОК НА ВЕЩЕСТВО В ДВЕТЕ ПОСОКИ , понеже, електролитът е дисоцииран. Е, то и натрупването на заряд, е натрупване на вещество но, с определен хим.състав, фиксиран към повърхността на активния материал на електрода. За да пропуснеш тока, веществото трябва да може свободно да пътува.
                        И тука вече, става интересното.
                        Всичко е до проницаемост на преградата...и дов разлика в потенциалите по дължина на този проход. "Убиваш" разликата в потенциалите в двата края на каналчето (което е лесно, каналчето е през метал) и...я няма силата, която, да насочи по дължина на канала йоните, за да осигурят утечката. Свързваш Аа и Кб с външна верига, и, понеже електроните пътуват през метала, имаш работен ток. Ала ТОВА, не е утечка.
                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • ...пък ще мине Аа-Кб. Токът в електролит, е ПОТОК НА ВЕЩЕСТВО В ДВЕТЕ ПОСОКИ , понеже, електролитът е дисоцииран. Е, то и натрупването на заряд, е натрупване на вещество но, с определен хим.състав, фиксиран към повърхността на активния материал на електрода. За да пропуснеш тока, веществото трябва да може свободно да пътува.
                          И тука вече, става интересното.
                          Всичко е до проницаемост на преградата...и дов разлика в потенциалите по дължина на този проход. "Убиваш" разликата в потенциалите в двата края на каналчето (което е лесно, каналчето е през метал) и...я няма силата, която, да насочи по дължина на канала йоните, за да осигурят утечката. Свързваш Аа и Кб с външна верига, и, понеже електроните пътуват през метала, имаш работен ток. Ала ТОВА, не е утечка.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                            Представете си ДВЕ клетки, А и Б. Анод А и Катод А са изцяло в електролита, нали? Без външна проводимост Аа-Ка, колко ток тече ВЪТРЕ В ЕЛЕКТРОЛИТА между тях? Напрежение има, има проводимост но, зарядире физически, са разделени. И, НЕ пренесеш ли заряди ПРЕЗ ЕЛЕКТРОЛИТА, ТОК НЕ ТЕЧЕ.Същото е между Аб и Кб.
                            Обединяваме Ка =Аб (Външно, пускат метални връзки). Зз да имаме утечка между Аа и Кб, трябва ток ПРЕЗ ЕЛЕКТРОЛИТА, да премине там, дето, не тече, т.к.няма външна връзка.
                            ДО ТУК, СХВАЩАТЕ ЛИ? Че то, токът НЕ минава Аа-Ка, нито Аб-Кб...
                            Ох, толкова си сладкодумен, как да не те похвали човек?

                            Обаче най-добре е да покажеш това чрез ъъъ как беше... закони на Кирхофф ли бяха, на Ом ли... Това са прости работи и съм сигурен че няма да те затрудни.
                            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • Представете си ДВЕ клетки, А и Б. Анод А и Катод А са изцяло в електролита, нали? Без външна проводимост Аа-Ка, колко ток тече ВЪТРЕ В ЕЛЕКТРОЛИТА между тях? Напрежение има, има проводимост но, зарядире физически, са разделени. И, НЕ пренесеш ли заряди ПРЕЗ ЕЛЕКТРОЛИТА, ТОК НЕ ТЕЧЕ.Същото е между Аб и Кб.
                              Обединяваме Ка =Аб (Външно, пускат метални връзки). Зз да имаме утечка между Аа и Кб, трябва ток ПРЕЗ ЕЛЕКТРОЛИТА, да премине там, дето, не тече, т.к.няма външна връзка.
                              ДО ТУК, СХВАЩАТЕ ЛИ? Че то, токът НЕ минава Аа-Ка, нито Аб-Кб...

                              Коментар


                              • Супертрейдър както виждаш не споря повече щото няма смисъл.
                                Като сложите клетките в общ електролит се обадете.
                                Отсега да ти каже че каквото и да е, резултатът ще е нулев.
                                В крайна сметка - да перифразирам - по резултатите ще ги познаете.

                                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X