IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Имхотеп, няма смисъл да се прототипва модул ако е да се изпробва дали ще работи няма вариант да не работи. Да се започне работа по подготовка за процес на производство, ще струва поне 10 - 20 хиляди, а да се плати на една лаболатория да го направят този прототип ще искат над 100 сигурно като нищо. Въпроса е дали има смисъл от малко производство което едва ще се крепи или да се плаща на мастита лаболатория да направят прототип. Няма смисъл в това нещо, защото производителите на ел.коли и на батерии си ги имат тези неща и на тях ще им излязат за жълти стотинки, като се пренебрегне факта че са инвестирали в лаболаториите си милиони.
    Въпросът е че само плямпате и си намирате извинения. Например: имате ли чертеж на туй нещо. Имате ли чертежи на шината за която се закачат? Имате ли схема на електрониката как работи? Правили ли сте фърмуер за управление?
    Бас държа че нямате нищо от това, обаче били изобретили.
    Тя идеята ви ако става, някой който е по-образован от вас (съответно и с повече възможности), ич няма да ви пита, а даже няма и да разберете ако направи нещо.
    Че вие даже не знаете как да следите параметрите на една батерия?


    Тоест, ако нямате работещ модел, нямате нищо!

    Last edited by X_Y; 02.12.2021, 22:42.
    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

    Коментар


    • Имхотеп, няма смисъл да се прототипва модул ако е да се изпробва дали ще работи няма вариант да не работи. Да се започне работа по подготовка за процес на производство, ще струва поне 10 - 20 хиляди, а да се плати на една лаболатория да го направят този прототип ще искат над 100 сигурно като нищо. Въпроса е дали има смисъл от малко производство което едва ще се крепи или да се плаща на мастита лаболатория да направят прототип. Няма смисъл в това нещо, защото производителите на ел.коли и на батерии си ги имат тези неща и на тях ще им излязат за жълти стотинки, като се пренебрегне факта че са инвестирали в лаболаториите си милиони.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        Знаеш ли, колко струва подобен прототип?
        Не. Ти да не би да знаеш?
        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Бързоходко, синхронни са електродвигателите на Теслите, те са с постоянни магнити в ротора.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Да ги вградят в колелата, но това е само ако пътищата са идеални, повишава са масата която е подресорна и става по тежко да се гасят нейните колебания. Няма масово пари за идеална инфраструктура, няма масово пари и за електромобили. Това може да си го мислят хората които разполагат със средства, но за тези които не разполагат а това са масовите хора - тези неща стават недостъпни. Гледах много симпатично малко електромобилче , китайско. Такова за хора на възраст да се придвижват в града с него, цена 9000 долара. А то толкова малко че трябва да се кара с обувки без връзки, ако случайно се оплетат в педалите като ставаш може да го повлечеш електромобилчето след себе си.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Има ограничение върху ускорението И за ел.мобили и то, по няколко линии:
              1. И при тях, мощността и способността за издържане на претоварване, СА ограничени.
              2. Масата: Дори самата батерия понатежава, а това, ограничава ускорението. И по-мощен двигател да сложиш, той също е по-тежък.
              3. С навлизане на микромодулната батерия, опасността от самозапалване, се снижава с пъти. (Е, той лъжецът и измамник Мармотейков твърдеше, че уж и сега било нямало опасност от пожари и че проблемът уж бил решен, ама те пак си се палят и горят, като факли. Това-Теслите, с техните макроелементи 3265/4680 в чудовищните си големи киловатчасови модули.)
              4., Оттам, ограниченията за ползване инфраструктура за микромодулни батерии, също, ще се свиват. При тези батерии, тоците лесно се ограничават, а заедно със свалените цени, предпоставките за масовост, СА налице.
              Мда не съм се изразил достатъчно ясно. Няма знаци за ограничение на ускорението, подобно на знаците за ограничение на скороста.
              Иначе разбирасе че ускорението се ограничава от номиналния и максималния момент на задвижването(Ел. Двг или ДВГ)
              Що се отнася до вярта ми във възможноста един или друг проблем да се реши, такова нещо като вяра не ползвам що се отнася до инжинерни проблеми.
              Затова се опитвам да обосновавам мненията си с общи принципи, които съответно се спазват или се нарушават.
              Конкретно за Ел Мобилите и всички разсъждения относно възможностите им, няколко пъти се опитвам да обърна внимание върху факта че Ел Двигателите в различните модели са доста различни, при това тази информация не е лесно достъпна. Така например години наред ТЕСЛА ползват в автомобилите си асинхронен двигател с инверторно захранване/управление. Но това почети не се споменава. А не се споменава понеже макс КПД на Асинхрония двигател е 85% а не типичния за двигателите с постоянен (ел)магнит 95%. Освен по лошо КПД асинхрония двигател има и по лоша товарна характеристика. Което също се прикрива с непълното описание на задвижването.
              В резултт започват доста оптимистични коментари за ел мобилите, които доста бързо влизат в разрез с реалноста.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Какво да му кажа на червения.., мнението му след като се изцепи за рециклирането на автоматични скоростни кутии яко е девалвирало.
                Матеев май просто е остарял и той не вярва че електричките могат да се пооправят доста. В интерес на истината могат да стигнат до 10%, но много масови чисти електрички не виждам как освен в страни с много висок стандарт на живот. Ако някой иска да ги масовизира първо трябва много масово да вдигне стандарта на живот на планетата. Може и ще се намери кой да ги произвежда, но кой да ги купи е проблема.
                Като вдигнат още толкова ДБГ + ЕКО данъци няколко пъти и само електрички ще ни ПРИНУДЯТ да купуваме. Ето въвеждат и по яки ограничения - до 120, максимална скорост на колите електронно ограничена на 180 а после на 150км
                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Какво да му кажа на червения.., мнението му след като се изцепи за рециклирането на автоматични скоростни кутии яко е девалвирало.
                  Матеев май просто е остарял и той не вярва че електричките могат да се пооправят доста. В интерес на истината могат да стигнат до 10%, но много масови чисти електрички не виждам как освен в страни с много висок стандарт на живот. Ако някой иска да ги масовизира първо трябва много масово да вдигне стандарта на живот на планетата. Може и ще се намери кой да ги произвежда, но кой да ги купи е проблема.
                  Е, доде ги има такива, като габровеца, може и хич да не видим.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Pyramid, няма да се влоши кпд на трансмисията, обратното. Бързоходко ги усеща нещата, само не вярва във възможностите проблемите да са решими. Не става въпрос за скоростна кутия и съединител, съвсем друго имам наум.
                    Не знам. При вградени в колелата индивидуални мотори, за чий са ни тези екстри?

                    Коментар


                    • Какво да му кажа на червения.., мнението му след като се изцепи за рециклирането на автоматични скоростни кутии яко е девалвирало.
                      Матеев май просто е остарял и той не вярва че електричките могат да се пооправят доста. В интерес на истината могат да стигнат до 10%, но много масови чисти електрички не виждам как освен в страни с много висок стандарт на живот. Ако някой иска да ги масовизира първо трябва много масово да вдигне стандарта на живот на планетата. Може и ще се намери кой да ги произвежда, но кой да ги купи е проблема.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Pyramid, няма да се влоши кпд на трансмисията, обратното. Бързоходко ги усеща нещата, само не вярва във възможностите проблемите да са решими. Не става въпрос за скоростна кутия и съединител, съвсем друго имам наум.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • ...Мармотът се покри. Явно, започна да вдява, колко е изостанал от Прогреса.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                            Да няма ограничение върху ускорението. Но елмобилите, в това число и хибридите, ще променят това, понеже при тях има реални условия за постигане на опасно високи стойности на ускорението. При класическия ДВГ опасните стойности на ускорениео просто са недостижими за масовите автомобили.
                            Що се отнася до драмата ти с редуктора, и тя беше обсъждана преди две години и тогава се опитвах да обясня защо и как възниква.
                            Накратко, използваните в по-старите модели на Тесла асинхрони двигатели, немогат да развият достатъчно висок въртящ момент при ниски обороти. Поради което се поставя редуктор който да преодолее този проблем. Редуктора се оразмерява за ниските обороти на двигателя поради което при скорости от 100км/ч той се оказва проблемен. Същото е като да си караш колата само на първа или макс на втора скорост.
                            Накратко легендата за изключително ефективния ел двигател рухва. Цитираното КПД от 95% се отнася за постояно токови двигатели а не за асинхрони захранвани/управлявани чрез инвертор. В добава имаш и неефективен при високи обороти редуктор.
                            Та това си говорехме преди две години в тази тема.
                            Понеже лека полека ще стигните и до други вече обсъждани пролеми ще си позволя да ги припомня. Просто ей така да ускоря процеса.
                            1. Електромобила с батерии е безперспективен като масов, понеже изисква в момента на зареждане в него да се "вкара" цялата енергия която ще използва по време на движение. От където следва че мощноста на зарядното устройство ще е толкоз пъти по голяма от мощноста на двигателя , колкото е по кратко времето за което тази енергия ще се изразходва. Например ако автомобила е 50КВт и трябва да се движи 120 минути а искаме да го заредим за 3минути, заряядната станция трябва да е 30 пъти по мощна от автомобила - 1500 КВт.
                            2. За разлика от ДВГ в ел мобила съществува опасност цялата налина в батерията енергия да се освободи за много кртко време, при което да се получат огромни температури. Понеже този процес не е "горене", елмобила неможе да се гаси с обичайните противопожарни средства.
                            От това седва че ел мобилите макар и да са допуснати до производство и експлоатация би следвало да се ограничат силно относно достъпа им до критична инфрастуктура. Така например колис газови уредби не се допускат в закрити паркинги. Подобни ограничения следва да се налагат и на елмобилите.
                            От тези две неща неследва че ел мобила на батерии неможе да си намери някаква ниша, но със сигурност неможе да стане масов, а това означава че неможе да стане и достатъчно ефтин зада конкурира хибридите например.
                            Има ограничение върху ускорението И за ел.мобили и то, по няколко линии:
                            1. И при тях, мощността и способността за издържане на претоварване, СА ограничени.
                            2. Масата: Дори самата батерия понатежава, а това, ограничава ускорението. И по-мощен двигател да сложиш, той също е по-тежък.
                            3. С навлизане на микромодулната батерия, опасността от самозапалване, се снижава с пъти. (Е, той лъжецът и измамник Мармотейков твърдеше, че уж и сега било нямало опасност от пожари и че проблемът уж бил решен, ама те пак си се палят и горят, като факли. Това-Теслите, с техните макроелементи 3265/4680 в чудовищните си големи киловатчасови модули.)
                            4., Оттам, ограниченията за ползване инфраструктура за микромодулни батерии, също, ще се свиват. При тези батерии, тоците лесно се ограничават, а заедно със свалените цени, предпоставките за масовост, СА налице.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                              Кажи сега за коляновия вал на акумулатора

                              Дани, разкажи му.
                              Last edited by X_Y; 02.12.2021, 09:51.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                                То не могат да се палят щото ги няма. Нищото не може да се запали, остава си нищо.
                                А требваше поне една установка да направите, с хиляда микромодула, свързването, всичко. Само че не сте направили.
                                Знаеш ли, колко струва подобен прототип?

                                Коментар

                                Working...
                                X