Прокредитбанк
Имам много лош опит с Райфайзен банк.
Исках да си издам кредитна карта при тях. Щеше да е на името на юридическо лице. Имах вече пуснат овърдрафт и ми предложиха карта с малък лимит. Служителката ми даде куп документи и ми каза "Подпишете тук, тук и тук".
Не съм свикнал да се подписвам без да чета и затова се зачетах сериозно. Понеже са много документи и казах, че ще ги взема да ги прочета в къщи на спокойствие. Отговора беше, че не мога да ги изнасям от банката. Аз попитах, добре де след като ги подпиша ще взема половината от тези документи. Защо да не мога да ги изнеса сега ? Амиии даааа то може да вземете тези и тези и тези - демек половината.
Прибрах се и заседнах. В договора се оказа, че има клаузи от сорта „Банката може да предоставя личните ми данни на застрахователя, лица свързани със застрахователя както и на трети лица“ или „Ако искам да направя инвестиции във фирмата си, трябва да искам предварителното, писмено съгласие на банката.“ или „Ако искам да вляза в кредитни отношения с друга банка, финансова институция и т.н. трябва да искам предварителното, писмено съгласие на банката“. !!!!!!!!!!!!!
Посмяхме се с един мой приятел адвокат и въобще не им се обадих повече.
Няколко месеца по късно реших да мина на цифров подпис при активно банкиране. Питах по телефона в банката и те ме насочиха към сайта им. Имало форма-заявка за издаване на подпис. Там пишеше, че издавали подписи на Банксервиз. Ми ОК, на мен ми е все тази кой ще ми даде подпис. Оказа се обаче че формата е написана така, че не става ясно какви точно данни искат. Звъня на Банксервиз, при което след сума време чакане на телефона ми вдига една леля ( до колкото може да се прецени по гласа ) и не можа да ми обясни какво се иска да напиша в полетата. Освен това цялата процедура била 2-3 дена.
Падна ми пердето и за 2 часа си изкарах подпис на Инфонотари през ЦКБ който на всичкото отгоре струваше по малко.
От ЦКБ директно в Райфайзен. Попълних някаква форма и ми поискаха цифровия подпис. Видяха, че е на Инфонотари и казаха, че няма да стане. На въпроса „Защо ?“ ми отговориха че работели само с Банксервиз !!!! Идея си нямате колко тъпо погледнах.
Пак ми падна пердето и поисках да говоря с управителя на клона. Качиха ме горе и се оказа че управителя е на среща с шефа на Райфайзен за града и на някакъв регионален за цяла североизточна или източна Б-я – не помня вече.
Много се бях напушил и те го забелязаха, започнах да обяснявам, колкото се може по спокойно, какви са ми проблемите, като се почне от договора за кредитна карта и се продължи с цифровия подпис. Казах им в прав текст, че до преди тези проблеми, няколко години съм бил доволен техен клиент и търся причина да продължа да бъда. И всички започнаха да гладят по косъма: Господине така. Господине онака.... След 10 мин гладене по косъма, регионалния мениджър ми каза в прав текст следното: "Това в договора за кредитната карта е записано абстрактно" !?!?!?!?!?!? Договор – абстрактно. За мен тези две думи в едно изречение не се събират. След това изказване аз млъкнах и бях съгласен на всичко. След 2 мин. излязох от клона и се обадих на познат да ми препоръча банка. Прати ме в Прокредит.
Аз знам какви документи ми трябват и ги имах. Там ми обясниха какво предлагат без да съм им казал, че ще се местя. Просто проучвах. Като ми разказаха всичко им казах „Аре давайте ! Имам документите“ Обясняването и процедурата за две 4 сметки, ( лична, фирмена + две карти VIZA ), и пуснато електронно банкиране – 40 мин. За същото в Райфайзен смених 3-ма служители и ми костваше две седмици докато получа активно електронно банкиране. Закриването на 2-те ми сметки в Райфайзен ми отне повече от 40 мин. !!
Служителя, който направи това в Прокредит се казваше С. Кондов. Евала на човека и на политиката на банката да не разтакават клиентите си. Вярно е че Прокредит направиха промени в работата си наскоро, но въпреки това повече от 3-4 мин. ме съм чакал.
В ОББ на възмущение, че има голяма опашка ( 15 човека ) чух коментар от охраната „Ама господине това е банка. Тука се чака.“ Той беше изненадан, че се възмущавам. Аз още повече.
В ДСК съм чакал 40 мин за да внеса пари. На въпроса ми дали винаги е така получих отговор „Да“. А като коментирах, че съм изненадан понеже в моята банка не е така ми казаха „Ами не знам коя ви е банката, но ние сме най голямата“.... Ъъъъ !?!?!?
Това, което мога да кажа е че сме МНОГО ДАЛЕЧ от нормална страна. И за това сме виновни ние клиентите. Ако си изнесем парите от една банка тя ще се промени. Понеже си траем и нищо не се променя. Това последното важи не само за банките...
Имам много лош опит с Райфайзен банк.
Исках да си издам кредитна карта при тях. Щеше да е на името на юридическо лице. Имах вече пуснат овърдрафт и ми предложиха карта с малък лимит. Служителката ми даде куп документи и ми каза "Подпишете тук, тук и тук".
Не съм свикнал да се подписвам без да чета и затова се зачетах сериозно. Понеже са много документи и казах, че ще ги взема да ги прочета в къщи на спокойствие. Отговора беше, че не мога да ги изнасям от банката. Аз попитах, добре де след като ги подпиша ще взема половината от тези документи. Защо да не мога да ги изнеса сега ? Амиии даааа то може да вземете тези и тези и тези - демек половината.
Прибрах се и заседнах. В договора се оказа, че има клаузи от сорта „Банката може да предоставя личните ми данни на застрахователя, лица свързани със застрахователя както и на трети лица“ или „Ако искам да направя инвестиции във фирмата си, трябва да искам предварителното, писмено съгласие на банката.“ или „Ако искам да вляза в кредитни отношения с друга банка, финансова институция и т.н. трябва да искам предварителното, писмено съгласие на банката“. !!!!!!!!!!!!!
Посмяхме се с един мой приятел адвокат и въобще не им се обадих повече.
Няколко месеца по късно реших да мина на цифров подпис при активно банкиране. Питах по телефона в банката и те ме насочиха към сайта им. Имало форма-заявка за издаване на подпис. Там пишеше, че издавали подписи на Банксервиз. Ми ОК, на мен ми е все тази кой ще ми даде подпис. Оказа се обаче че формата е написана така, че не става ясно какви точно данни искат. Звъня на Банксервиз, при което след сума време чакане на телефона ми вдига една леля ( до колкото може да се прецени по гласа ) и не можа да ми обясни какво се иска да напиша в полетата. Освен това цялата процедура била 2-3 дена.
Падна ми пердето и за 2 часа си изкарах подпис на Инфонотари през ЦКБ който на всичкото отгоре струваше по малко.
От ЦКБ директно в Райфайзен. Попълних някаква форма и ми поискаха цифровия подпис. Видяха, че е на Инфонотари и казаха, че няма да стане. На въпроса „Защо ?“ ми отговориха че работели само с Банксервиз !!!! Идея си нямате колко тъпо погледнах.
Пак ми падна пердето и поисках да говоря с управителя на клона. Качиха ме горе и се оказа че управителя е на среща с шефа на Райфайзен за града и на някакъв регионален за цяла североизточна или източна Б-я – не помня вече.
Много се бях напушил и те го забелязаха, започнах да обяснявам, колкото се може по спокойно, какви са ми проблемите, като се почне от договора за кредитна карта и се продължи с цифровия подпис. Казах им в прав текст, че до преди тези проблеми, няколко години съм бил доволен техен клиент и търся причина да продължа да бъда. И всички започнаха да гладят по косъма: Господине така. Господине онака.... След 10 мин гладене по косъма, регионалния мениджър ми каза в прав текст следното: "Това в договора за кредитната карта е записано абстрактно" !?!?!?!?!?!? Договор – абстрактно. За мен тези две думи в едно изречение не се събират. След това изказване аз млъкнах и бях съгласен на всичко. След 2 мин. излязох от клона и се обадих на познат да ми препоръча банка. Прати ме в Прокредит.
Аз знам какви документи ми трябват и ги имах. Там ми обясниха какво предлагат без да съм им казал, че ще се местя. Просто проучвах. Като ми разказаха всичко им казах „Аре давайте ! Имам документите“ Обясняването и процедурата за две 4 сметки, ( лична, фирмена + две карти VIZA ), и пуснато електронно банкиране – 40 мин. За същото в Райфайзен смених 3-ма служители и ми костваше две седмици докато получа активно електронно банкиране. Закриването на 2-те ми сметки в Райфайзен ми отне повече от 40 мин. !!
Служителя, който направи това в Прокредит се казваше С. Кондов. Евала на човека и на политиката на банката да не разтакават клиентите си. Вярно е че Прокредит направиха промени в работата си наскоро, но въпреки това повече от 3-4 мин. ме съм чакал.
В ОББ на възмущение, че има голяма опашка ( 15 човека ) чух коментар от охраната „Ама господине това е банка. Тука се чака.“ Той беше изненадан, че се възмущавам. Аз още повече.
В ДСК съм чакал 40 мин за да внеса пари. На въпроса ми дали винаги е така получих отговор „Да“. А като коментирах, че съм изненадан понеже в моята банка не е така ми казаха „Ами не знам коя ви е банката, но ние сме най голямата“.... Ъъъъ !?!?!?
Това, което мога да кажа е че сме МНОГО ДАЛЕЧ от нормална страна. И за това сме виновни ние клиентите. Ако си изнесем парите от една банка тя ще се промени. Понеже си траем и нищо не се променя. Това последното важи не само за банките...
Коментар