IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лоши банки - Добри банки

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от коки Разгледай мнение
    7 искания до Орешарски срещу банковия рекет
    16 септември 2013
    Банките прибират по 400 млн. лева годишно от кредитополучатели чрез едностранно, произволно повишаване на лихвените проценти по кредити след сключването на договорите за кредит, а БНБ и Комисията за защита на потребителите на практика не защитават правата на потребителите, обяви на пресконференция днес финансистът д-р Любомир Христов. Въпреки лавината от дела срещу банки от ощетени клиенти (напр. УниКредит и Пощенска банка са осъдени по 12 пъти), банките продължават да налагат договори, съдържащи неравноправни клаузи на клиентите си.

    За да се прекрати това, група експерти подготвиха пакет, включващ 7 законодателни мерки. Отворено писмо с искане за въвеждането им подписаха днес юристи, финансисти и специалисти, работещи за защита правата на потребителите. До края на седмицата то ще бъде изпратено до премиера Пламен Орешарски и до депутатите с копие до президента Росен Плевнелиев и до омбудсмана Константин Пенчев.

    Писмото подписаха финансистът д-р Любомир Христов, председател на Управителния съвет на Института на дипломираните финансови консултанти, Богомил Николов от “Активни потребители”, проф. Кръстьо Петков, представляващ експертно сдружение ГЛАС, Георги Атанасов от Български финансов форум, адвокатите Валентина Иванова (БФФ) и Десислав Данов, Васил Кендов (angrysheep.org). Към отвореното писмо се присъединява и адв. Веска Волева.

    “Похвално е, че някои народни представители забелязват напоследък резултатите от подчиненото положение на банковите клиенти – десетки хиляди сънародници рискуват да загубят жилищата си. Не е разбираем обаче възприетият подход на подхвърляне на частични, недобре обмислени идеи, както и намеренията те да бъдат обсъждани отново само с банковото лоби, зад гърба на организациите за защита на потребителите.
    С това писмо целим да подпомогнем народните представители, като очертаем минималния пакет от мерки, необходими за възстановяване равнопоставеността на банковите клиенти. Втората ни цел е да съобщим на днешните и утрешни потребители на банкови услуги какви са европейските стандарти на равнопоставеност, за да могат сами да оценяват дали въпросните политически действия са искрени, или са насочени към запазване на доминиращото положение на банките на пазара”, пишат авторите на писмото.

    Предложените мерки са:

    1.Определяне на пазарен референтен лихвен процент. Ефектът от това ще е, че занапред банките няма да могат да променят едностранно лихвите по кредитите. Следствието ще е незабавно намаляване на вноските по съществуващите кредити с между 100 и 600 лв. месечно. Това са сумите, които, според съдебната практика, банки събират без правно основание. За целта се изисква промяна на една дефиниция в Закона за потребителския кредит.

    2..Отмяна на думите “и банките” в чл. 417, т. 2 от ГПК и даване възможност на длъжници да повдигат иск за неравноправни клаузи в договора за кредит, с което изпълнителното производство се спира. Предложението е в съответствие с европейското право, разтълкувано от Съда на Европейския съюз през март 2013 г. (На базата на чл. 417, ал. 2 банките могат да поискат издаване на заповед за изпълнение на вземането на базата на извлечение от счетоводни си книги);

    3.Забрана на такса “предсрочно погасяване” след първите 12 вноски. Така клиентите ще имат възможност за рефинансиране при по-изгодни условия, което ще стимулира конкуренцията между банките.

    4.Приемане на Закон за финансов омбудсман. Финансовият омбудсман е орган за извънсъдебно решаване на спорове между банки и други финансови институции и техните клиенти. Ефектът от приемането на закона би бил бързо и безплатно за клиентите решаване на спорове извън съда с възможност за получаване на парична компенсация. Според авторите на мерките, не е подходящо финансовият омбудсман да е под шапката на Комисията за защина на потребителите. Финансовият омбудсман би трябвало да се отчита пред Народното събрание, а не пред БНБ или министерство. Той трябва да отговаря на критериите за членство в Европейската система на финансови омбудсмани FIN-NET. КЗП не изпълнява тези критерии и всеки неин отдел би продължил да служи единствено за заблуда на обществеността.

    5..Закон за несъстоятелността на физическите лица, с който да се разграничат тези, които не искат да обслужват дълговете си, от тези, които наистина не могат. Това ще даде шанс на последните за ново начало. Такива съществуват или се обсъждат в момента в 24 от 27-те страни – членки на ЕС.

    6.Учредяване на ефективен регулаторен орган извън БНБ за регулиране на търговските практики на банките и другите финансови институции. Този орган трябва да има право да издава Наредби и предписания, с които да не допуска и да санкционира подвеждащи и измамни практики на финансовите институции. Така както прави всеки сериозен регулатор. КЗП не е такъв регулатор в сферата на финансовите услуги – не може да приема наредби.

    7.Промяна на чл. 435, ал. 2 от ГПК, с оглед даване на възможност за длъжника да обжалва цената на продаваемия имот.
    http://offnews.bg/index.php/243294/7...ankoviya-reket
    Ако може само да добавя SEPAaaaaaaaaa

    Коментар


    • 7 искания до Орешарски срещу банковия рекет
      16 септември 2013
      Банките прибират по 400 млн. лева годишно от кредитополучатели чрез едностранно, произволно повишаване на лихвените проценти по кредити след сключването на договорите за кредит, а БНБ и Комисията за защита на потребителите на практика не защитават правата на потребителите, обяви на пресконференция днес финансистът д-р Любомир Христов. Въпреки лавината от дела срещу банки от ощетени клиенти (напр. УниКредит и Пощенска банка са осъдени по 12 пъти), банките продължават да налагат договори, съдържащи неравноправни клаузи на клиентите си.

      За да се прекрати това, група експерти подготвиха пакет, включващ 7 законодателни мерки. Отворено писмо с искане за въвеждането им подписаха днес юристи, финансисти и специалисти, работещи за защита правата на потребителите. До края на седмицата то ще бъде изпратено до премиера Пламен Орешарски и до депутатите с копие до президента Росен Плевнелиев и до омбудсмана Константин Пенчев.

      Писмото подписаха финансистът д-р Любомир Христов, председател на Управителния съвет на Института на дипломираните финансови консултанти, Богомил Николов от “Активни потребители”, проф. Кръстьо Петков, представляващ експертно сдружение ГЛАС, Георги Атанасов от Български финансов форум, адвокатите Валентина Иванова (БФФ) и Десислав Данов, Васил Кендов (angrysheep.org). Към отвореното писмо се присъединява и адв. Веска Волева.

      “Похвално е, че някои народни представители забелязват напоследък резултатите от подчиненото положение на банковите клиенти – десетки хиляди сънародници рискуват да загубят жилищата си. Не е разбираем обаче възприетият подход на подхвърляне на частични, недобре обмислени идеи, както и намеренията те да бъдат обсъждани отново само с банковото лоби, зад гърба на организациите за защита на потребителите.
      С това писмо целим да подпомогнем народните представители, като очертаем минималния пакет от мерки, необходими за възстановяване равнопоставеността на банковите клиенти. Втората ни цел е да съобщим на днешните и утрешни потребители на банкови услуги какви са европейските стандарти на равнопоставеност, за да могат сами да оценяват дали въпросните политически действия са искрени, или са насочени към запазване на доминиращото положение на банките на пазара”, пишат авторите на писмото.

      Предложените мерки са:

      1.Определяне на пазарен референтен лихвен процент. Ефектът от това ще е, че занапред банките няма да могат да променят едностранно лихвите по кредитите. Следствието ще е незабавно намаляване на вноските по съществуващите кредити с между 100 и 600 лв. месечно. Това са сумите, които, според съдебната практика, банки събират без правно основание. За целта се изисква промяна на една дефиниция в Закона за потребителския кредит.

      2..Отмяна на думите “и банките” в чл. 417, т. 2 от ГПК и даване възможност на длъжници да повдигат иск за неравноправни клаузи в договора за кредит, с което изпълнителното производство се спира. Предложението е в съответствие с европейското право, разтълкувано от Съда на Европейския съюз през март 2013 г. (На базата на чл. 417, ал. 2 банките могат да поискат издаване на заповед за изпълнение на вземането на базата на извлечение от счетоводни си книги);

      3.Забрана на такса “предсрочно погасяване” след първите 12 вноски. Така клиентите ще имат възможност за рефинансиране при по-изгодни условия, което ще стимулира конкуренцията между банките.

      4.Приемане на Закон за финансов омбудсман. Финансовият омбудсман е орган за извънсъдебно решаване на спорове между банки и други финансови институции и техните клиенти. Ефектът от приемането на закона би бил бързо и безплатно за клиентите решаване на спорове извън съда с възможност за получаване на парична компенсация. Според авторите на мерките, не е подходящо финансовият омбудсман да е под шапката на Комисията за защина на потребителите. Финансовият омбудсман би трябвало да се отчита пред Народното събрание, а не пред БНБ или министерство. Той трябва да отговаря на критериите за членство в Европейската система на финансови омбудсмани FIN-NET. КЗП не изпълнява тези критерии и всеки неин отдел би продължил да служи единствено за заблуда на обществеността.

      5..Закон за несъстоятелността на физическите лица, с който да се разграничат тези, които не искат да обслужват дълговете си, от тези, които наистина не могат. Това ще даде шанс на последните за ново начало. Такива съществуват или се обсъждат в момента в 24 от 27-те страни – членки на ЕС.

      6.Учредяване на ефективен регулаторен орган извън БНБ за регулиране на търговските практики на банките и другите финансови институции. Този орган трябва да има право да издава Наредби и предписания, с които да не допуска и да санкционира подвеждащи и измамни практики на финансовите институции. Така както прави всеки сериозен регулатор. КЗП не е такъв регулатор в сферата на финансовите услуги – не може да приема наредби.

      7.Промяна на чл. 435, ал. 2 от ГПК, с оглед даване на възможност за длъжника да обжалва цената на продаваемия имот.
      http://offnews.bg/index.php/243294/7...ankoviya-reket
      Всичко е много просто. Искаш ли нещо - бориш се...Не ти ли стиска - губиш го!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Лорда Разгледай мнение
        Той дълга не е точно мой, ама е на близки, които гледам да облекча. Аз съм съдлъжник, просто ми писна целия наем да отива за покриване на вноската, вместо да си го делим. А тия тъпагьози от пощенска, вместо да намалят лихвите са блокирали местенето с една 4% такса предсрочно погасяване. Само евродиректива ще ги озапти.
        Виж сега, не знам какви точно са ти условията по кредита, но за да може да ти се даде коректен съвет е важно да посочиш детайлите: Лихвен процент, годишна такса управление, допълнителни услуги, които те задължават за да използваш към момента дадения лихвен процент (като например клиентски пакети и т.н.) и ако има друго специфично, което не съм споменал.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Бате Пешо Разгледай мнение
          Първо чест ти прави че си признаваш.До съд не стигай щото нема ти помогне.23000 евро изобщо не са малка сума за твоите доходи.И колко време още ще те цакат?Лихвите тепърва ще растат
          Той дълга не е точно мой, ама е на близки, които гледам да облекча. Аз съм съдлъжник, просто ми писна целия наем да отива за покриване на вноската, вместо да си го делим. А тия тъпагьози от пощенска, вместо да намалят лихвите са блокирали местенето с една 4% такса предсрочно погасяване. Само евродиректива ще ги озапти.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Лорда Разгледай мнение
            Дайте идея , познати, лобисти, приятели, служебни връзки, как да ги натисна легално, щото вече съм се отправил към съда, ама като знам какъв е муден, по-добре медиатори нещо.........
            Дължа им едни кирливи към 23К евра, за които се ебават с мене.., обяснявам им най човешки, че могат скоро да забравят за мен, ама пак си ме цакат с условия от 2008-ма.
            Първо чест ти прави че си признаваш.До съд не стигай щото нема ти помогне.23000 евро изобщо не са малка сума за твоите доходи.И колко време още ще те цакат?Лихвите тепърва ще растат

            Коментар


            • ПОЩЕНСКАААААА!

              Дайте идея , познати, лобисти, приятели, служебни връзки, как да ги натисна легално, щото вече съм се отправил към съда, ама като знам какъв е муден, по-добре медиатори нещо.........
              Дължа им едни кирливи към 23К евра, за които се ебават с мене.., обяснявам им най човешки, че могат скоро да забравят за мен, ама пак си ме цакат с условия от 2008-ма.

              Коментар


              • И аз съм разбрал ,че майката му е в реването ,дори и само да си размърдат задниците ,чиновниците пак си струва
                Първоначално изпратено от Ella Разгледай мнение
                Благодаря на всички, които се отзоваха на питането ми! Моят проблем се уреди по благоприятен начин. След повече от пет седмици безплодно чакане за писмен отказ на искането ми за издаване на разширен лихвен лист миналата седмица пуснах оплакване до звено "Клиентска удовлетвореност" на Уникредит Булбанк, където пространно изложих проблема си. Проблемът при мен не беше с прибавянето на премия към БЛП, а с липсата на отразяване на понижаването на индекса Софибор върху погасителните вноски. Истината е, че пуснах оплакване, за да изчерпя възможните средства за защита преди сезирането на КФН. Останах много изненадана, когато днес видях, че по сметката имам постъпление - възстановени лихви за последните две години и то в размер, който приблизително очаквах.
                Споделям опита си, защото се оказа, че написването на едно оплакване ми спести време и разходи.

                Коментар


                • Благодаря на всички, които се отзоваха на питането ми! Моят проблем се уреди по благоприятен начин. След повече от пет седмици безплодно чакане за писмен отказ на искането ми за издаване на разширен лихвен лист миналата седмица пуснах оплакване до звено "Клиентска удовлетвореност" на Уникредит Булбанк, където пространно изложих проблема си. Проблемът при мен не беше с прибавянето на премия към БЛП, а с липсата на отразяване на понижаването на индекса Софибор върху погасителните вноски. Истината е, че пуснах оплакване, за да изчерпя възможните средства за защита преди сезирането на КФН. Останах много изненадана, когато днес видях, че по сметката имам постъпление - възстановени лихви за последните две години и то в размер, който приблизително очаквах.
                  Споделям опита си, защото се оказа, че написването на едно оплакване ми спести време и разходи.

                  Коментар


                  • архайчно и най скъпо

                    Аз се присъединявам Plamen1967. Защото нещата за които той ви говори и споменава кога да потвърдя, че са истина от личен опит. Само да спомена, че тук в БГ ..банките ДОЯТ и кастрят по най долния и груб начин...най архаичната и умишлено нереформирана система ..стоите и си говорите коя Банка е добра/лоша ..Ами погледнете тарифите ....ще разберете ........скубят ви най безсрамно ...и за всичко ...които протестира за това никой....Боян Боян ..оставки.......това са реални пари които ви ги събират и Вие само .....оставки ......мухъл е пропил в мозъка на Българина и незнае какво и как да го прави ....е ще има тарифи, ще Ни скубят банките, ще си ги угояваме ...те ще си репатрират дивидентите ....пасмина пампайци живеят в в БГ. това е .....дори държавата ви скубе с банков бизнеса ....БОРИКА ...БИСЕРА ......част от парите ви отиват там ....срамота ...е

                    Коментар


                    • Може някое муле да е счупило крак по-пътя или персоната която да може да работи с компютър да е в болнични,след отпуск и т.н,
                      Моят съвет е да ги тормозиш ежедневно ,така както те правят ...

                      Коментар


                      • Всъщност, като става въпрос за последните две години, наистина смятам, че отговорът е несериозен. Както и да е прехвърлен кредита от базата на Хеброс в Булбанк, изчисленията са правени сега, а не по-рано. Направо искай от Банков надзор, но все пак изчакай официалният отговор.
                        Като се замислям, направо те пързалят, че инфото е в София, едва ли е толкова задръстен софтуера на Булбанк.
                        И това ще мине ...

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Ella Разгледай мнение
                          Привет на всички! Включвам се в темата доста след началото на дискусията и си признавам, че не успях да изчета всичко, така че моля за извинение, ако въпросът ми вече е бил дискутиран.
                          Погасих потребителския си кредит към Уникредит Булбанк миналата година през септември. Договорът ми беше от 2005 г., сключен с тогавашната банка Хеброс, със срок на погасяване 7 години. Първите пет години бях с фиксирана лихва и нямах забележки към банката. Последните две години вноската ми скочи с около 35 лв. на месец, а не с 15 лв., както очаквах, и отдадох това на евентуалното повишение на БЛП.
                          По повод шума, който се вдигна около едностранното вдигане на лихвите от страна на банката чрез начисляването на т. нар. "премия" към договорената лихва, реших да проверя дали и аз съм от засегнатите, но просто от любопитство, без някакви сериозни намерения - все пак евентуалната ми загуба е между 400 и 500 лв., т.е. по-ниска от адвокатския хонорар и плащането на държавните такси за производството . За целта поисках разширен лихвен лист от банката. Обясниха ми, че понеже кредитът е погасен, се налага информацията да се изиска от София, за което е необходимо да се изчака известно време. Днес, точно две седмици след подаването на молбата, ходих до банката да проверя за резултат. Такъв още нямаше, но момичето от клона ми се обади следобед, че е невъзможно издаването на такъв лист, защото......договорът ми бил сключен със старата банка Хеброс и да очаквам писмен отказ. Това обяснение ми прозвуча абсурдно. Очаквах отказ, защото кредитът е погасен, но защото съм го сключила с банка, дето вече я няма-честно много плоско ми се стори. Отказът ме амбицира да разбутам нещата, макар че в началото нямах такива намерения. Смятам като го получа в писмен вид да сезирам КЗП.
                          Имате ли други идеи?
                          Предварително благодаря!
                          Здравей, обърни се към Банков надзор на БНБ и изисквай чрез тях да ти бъде представен разширения лихвен лист, банките са длъжни ако не се лъжа поне 6 години да пазят данни за изтеклите кредити.
                          Наистина е много плоско обяснението което са ти дали.

                          Коментар


                          • Привет на всички! Включвам се в темата доста след началото на дискусията и си признавам, че не успях да изчета всичко, така че моля за извинение, ако въпросът ми вече е бил дискутиран.
                            Погасих потребителския си кредит към Уникредит Булбанк миналата година през септември. Договорът ми беше от 2005 г., сключен с тогавашната банка Хеброс, със срок на погасяване 7 години. Първите пет години бях с фиксирана лихва и нямах забележки към банката. Последните две години вноската ми скочи с около 35 лв. на месец, а не с 15 лв., както очаквах, и отдадох това на евентуалното повишение на БЛП.
                            По повод шума, който се вдигна около едностранното вдигане на лихвите от страна на банката чрез начисляването на т. нар. "премия" към договорената лихва, реших да проверя дали и аз съм от засегнатите, но просто от любопитство, без някакви сериозни намерения - все пак евентуалната ми загуба е между 400 и 500 лв., т.е. по-ниска от адвокатския хонорар и плащането на държавните такси за производството . За целта поисках разширен лихвен лист от банката. Обясниха ми, че понеже кредитът е погасен, се налага информацията да се изиска от София, за което е необходимо да се изчака известно време. Днес, точно две седмици след подаването на молбата, ходих до банката да проверя за резултат. Такъв още нямаше, но момичето от клона ми се обади следобед, че е невъзможно издаването на такъв лист, защото......договорът ми бил сключен със старата банка Хеброс и да очаквам писмен отказ. Това обяснение ми прозвуча абсурдно. Очаквах отказ, защото кредитът е погасен, но защото съм го сключила с банка, дето вече я няма-честно много плоско ми се стори. Отказът ме амбицира да разбутам нещата, макар че в началото нямах такива намерения. Смятам като го получа в писмен вид да сезирам КЗП.
                            Имате ли други идеи?
                            Предварително благодаря!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Plamen1967 Разгледай мнение
                              Нови две осъдителни присъди срещу булбанк, за променена формула за изчисление на лихвата и надвзети лихви.

                              http://www.justice-ruse.org/court/fi...3/55261113.htm
                              http://www.justice-ruse.org/court/fi...3/61470213.htm
                              Похвала за такива решения.
                              Кога ли ще осъдят и топлофикация?

                              Коментар


                              • Булбанк осъдена

                                Нови две осъдителни присъди срещу булбанк, за променена формула за изчисление на лихвата и надвзети лихви.

                                http://www.justice-ruse.org/court/fi...3/55261113.htm
                                http://www.justice-ruse.org/court/fi...3/61470213.htm

                                Коментар

                                Working...
                                X