IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко струва ориентрировъчно асфалтиране на черен път??

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • инж, при мен бетонираха една площадка пред гаража, като след като бетоновоза изля бетона го изравнихме. Едното момче, което помагаше взе торба цимент и наръси отгоре и изглади. Каза че така се прави, за да не се изрони бетона. Площадката е вече на 10 години, и не е мръднала. Под нея има чакъл дебела е около 25 см без желязо. Не се натоварва много и е на морето, температурите там по-рядко падат под нулата, но все пак падат.
    Има наклон и не задържа вода с изключение на 2 локви около 50х50см но доста плитки.

    Коментар


    • Що не пробваш да станеш акционер на Trace - скоро им е IPO - то. Тогава може и без пари да ти излезе.....
      Не е препоръка за покупка или продажба на ценни книжа.

      Коментар


      • Един от основните недостатъци на обикновения бетон е, че се разрушава през зимата. Причината е, че има доста големи празнини, кухини и каверни, видими даже с просто око. При попадане на вода /и задържане/, тъй като е хидрофилен материал, водата навлиза в откритите пори. При понижение на температурата следва разширение на водата и след замръзването, съответно се създават напрежения в бетона, някой от тях опънни, и се появяват малки разрушения по повърхностния слой. Слдва размразяване, навлизане в нови пукнатини и т.н.
        В Германия се прилага специален бетон за аутобаните. При него количеството на порите е намалено като цяло, на повърхността още повече, освен това структурата на порите е различна - те са затворени. Докато при обикновения бетон, системата е свързана. А технологията на полагане е със специална машина, като нашите за полагане на асфалтова настилка.
        Прави са тези, които ти казват за отводняването. Ако е правилно, даже и чакълен път ще издържи дълго, ако не минаваш по него с тежки машини. Ако е лошо никаква настилка няма да издържи.
        инж.

        Коментар


        • така като слушам мисля ,че е най-добре да направиш добра основа и канавки-задължително.И е въпрос на сметки кое ще ти излезе по-евтино. Но това с цимента ме притеснява ако има наклон, зимата ще е много шибано, защото ще се заледява а това е опасна работа.

          Коментар


          • Бетона не го препоръчват от личен опит - при мене така направих...
            Първо зимата се заледява постоянно и ако е наклон става много неприятно. (можеш да направиш като мене - да се запасиш с търпение и морска сол )
            Второ задължително трябва да му се зададе наклон и канавка, иначе още на втората година ще лъсне само чакъла, нз защо но много бързо се отмива цимента.
            Ако не сложиш 6-а арматура забрави да не пропадне и да стане като поредица от лежащи полицаи.

            Коментар


            • Че то по-добре да си го бетонираш, 100 лв. на кубик (транспорт и бетонпомпа), армираща мрежа 4 лв/м2. Излиза, че 10 см желязобетон са ти 14 лв/м2

              Надали пътя е натоварен, така че 3 метра ти стигат.

              3х100х14=4200 лв.

              Доколкото знам на всеки 5 метра се оставят някъде около 3 см луфт, за да може да се поемат топлинните разширения.

              10 см ще са достатъчни за лека кола, ако искаш да минават и камиони, можеби 15-20 ще е по-добре.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от DoNsKi
                я сподели че ми стана интересно за шахтите
                Искрено и лично )

                Коментар


                • Аз ще дам цена: около 35-40 лв на кв.метър, отдолу камъни и отгоре асфалт. При ширина от 5.50 на 100 метра * 35 лв = 19250 лв. Виждате че не е толкова скъпо. Разбира се ширината зависи от пътя.

                  Коментар


                  • Не може да има универсална цена - терена и други фактори могат да я променят много (напр. колко близо е бетония възел и т.н.) за толкова къса отсечка е трудно да се даде обобщена цена.

                    Коментар


                    • стана ми много интересно покрай тези неща които обсъждате, дали има една цена която е официална(стандартна) за път по БДС или както са там изискванията, да има цена на метър без компромиси и след това да може да си прецени човек дали да прави компромиси или да си вземе оригинала?

                      Коментар


                      • я сподели че ми стана интересно за шахтите

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от justpassingby
                          Da, tochno taka e za betona, taka se strojat Autobahnite v Germania i tam greshka njama! No predpolgam, che choveka iska da si postroi put do kustata )
                          Inache dolnia tekst e mnogo polezen za nashite stroiteli na putista, da vidjat i nauchat kak se stroi magistrala, che kato vidjah kak strojat Kalotina - Sofia mi prichernja, otdelno che mi se razbi kolata za 55 km ...
                          Информацията е полезна, дори и да е само път до къщата. Човекът ще хвърля пари и предполагам, не иска на следващата година да преасфалтира.. А тук се спомена, че бетонирането излиза по-евтино. Освен това при бетона се спестява един пласт от леглото. За съжаление, не мога да направя ценово сравнение. При всички положения ще му излезе солено, понеже са си 100м. както и да ги погледнеш.

                          А за строителите на пътища.. една друга технология от Америка, която е използвана вече и в България /във Велико Търново,ако не се лъжа/. Използва се асфалт и бетон, като бетона се полага от двете страни на уличното платно с ширина 40-60см. С това се осигурява по-голяма устойчивост, там, където се отичат водите. Връзката с бордюрите е вече бетон-бетон, а не асфалт-бетон. Линията на свръзка/м/у асфалта и бетона/ е значително над отичането и се избягва корозията. И решението на шахтите е много интересно при този модел, но да не разводнявам темата повече.. Ако някой се интересува, мога да споделя

                          Коментар


                          • Da, tochno taka e za betona, taka se strojat Autobahnite v Germania i tam greshka njama! No predpolgam, che choveka iska da si postroi put do kustata )
                            Inache dolnia tekst e mnogo polezen za nashite stroiteli na putista, da vidjat i nauchat kak se stroi magistrala, che kato vidjah kak strojat Kalotina - Sofia mi prichernja, otdelno che mi se razbi kolata za 55 km ...

                            Коментар


                            • Разликата между бетона и асфалта е в стуктурата - твърда и гъвкава, което пък е разлика в начина, по който се разпределят товарите върху основата. Затова при асфалта трябват повече слоеве и по-голяма дебелина за по-оптимално предаване на товара на основата. Живота на асфалта е 17г., на бетона - 34г. Корозия при асфалта - 61%, бетона - 5,5%. Бетоновите пътища не се износват, изронват, не се образуват коловози заради твърдостта им. Бетоновата настилка предопределя по-кратък спирачен път. Бетоновите настилки са предпоставка за спестяване на гориво до 11%, а за тежки возила до 20%. Бетоновото покритие подобрява нощната видимост. Бетоновата настилка определя по-безшумно пътуване.

                              това, съвсем накратко из Доклад на Wisconsin Department of Transportation


                              А за недостатъците на бетона - крехкост и малка якост на опън, заради което се слагат армировки.

                              Коментар


                              • А какви са недостатъците на бетона? И предисмтвената ( с изключение на износоустойчивост, което е очевидно)? Сериозна ли е разликата в цените? Питам, тъй като и на мен ше ми се наложи подобна операция скоро, че по офф-роуд пътеки до къщата, автомобила боли много

                                Коментар

                                Working...
                                X