If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фонд за недвижими имоти България АДСИЦ (5BU / BREF)
Не че имам нещо против високите наеми по принцип, но заявките преди увеличението на капитала бяха за цени малко под пазарните с цел по-бързо запълване на сградата, даже по спомен се споменаваха 9-10 евро/за тогава, събитията през годините е ясно, че попромениха нещата/. Честно казано заявената тогава стратегия за мен като инвеститор е за предпочитане, предпочитам относително бързи 4-5 лв тук пред бавни 7-8..
Това показват сметките, ако са верни изходните данни, а които разполагаме Аз нямам проблем нито с бързите 4-5 лева (според мен цената на тази хартия дори в момента следва да е около тези нива, ама цар-пазар), нито с бавните 7-8, напасвам се според реалността, но не е сериозна ултра яка сграда като Синерджи, на предстояща супер топ място с метро да се търгува на 10 еврака, колкото са избушеняците по Околовръстното. Някакси, ако на едно ферари му свалиш цената, ако мога така да се изразя, то ще загуби топ клиентите си, а ритейлът винаги е бил шир потреба. та така
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
наемът явно е около 15 еврака за тази сграда, затова и (може би) толкова бавно се пълни -търсим качествени наематели. Вижда се и от отчета за приходите за Кю3 и Кю4 - разликата е от наетите площи на Бош, като те не ги наеха и двата етажа едновременно, а вторият беше с малка разлика във времето от около месец. Да речем, че техния сигурно е 14 еврака, щото са наели 2 етажа и то още на кота картинка (горе-долу). Това са нивата за топ сграда, каквато нашата е.
Не че имам нещо против високите наеми по принцип, но заявките преди увеличението на капитала бяха за цени малко под пазарните с цел по-бързо запълване на сградата, даже по спомен се споменаваха 9-10 евро/за тогава, събитията през годините е ясно, че попромениха нещата/. Честно казано заявената тогава стратегия за мен като инвеститор е за предпочитане, предпочитам относително бързи 4-5 лв тук пред бавни 7-8..
Обикновено щом има в отчета "разговори с потенциални наематели" има в последствие и нови договори.
За мен е интересно защо са подготвени 5 етажа, при сключени договори за 3. Надявам се някой сегашните наематели да вземе и другите два етажа.
С постъпленията от прожбата на Бриколаж Варна се надявам последващите усвоявания по кредита да са малки, за да не се налага погасявания на главница.
Интересно какъв е подписания анекс и какви ще са плащанията на главница през годината.
Ако наемът наистина е 15 евро на квадрат - топ!
Подписаният анекс касае само удължаване на срока на усвояване на кредита - банките винаги залагат някакъв срок, в който всичко трябва да бъде усвоено, но явно не сме успели да си израдходваме парите навреме за довършителните работи, затова сега са го удължили. Другото си е същото - и с лихви, и с плащането на главници. Нищо не направиха по намаляване на лихвата на кредита за Камбаните, както бяха обещали, но може би ще го покрият с продажбата на Бриколажа във Варна и затова не им се занимава да предоговарят, а може и да го ползват за довършителни работи по тех парка. Може и да ни го дадат като дивидент догодина - ще видим. Ако решат с него да покрият дълга за Камбаните, догодина дивидентът (по закон) може и да е 0, но пък могат да дадат дивидент от печалбата за минали години - все още нищо не е ясно и няма как да се направят предварителни сметки.
наемът явно е около 15 еврака за тази сграда, затова и (може би) толкова бавно се пълни -търсим качествени наематели. Вижда се и от отчета за приходите за Кю3 и Кю4 - разликата е от наетите площи на Бош, като те не ги наеха и двата етажа едновременно, а вторият беше с малка разлика във времето от около месец. Да речем, че техния сигурно е 14 еврака, щото са наели 2 етажа и то още на кота картинка (горе-долу). Това са нивата за топ сграда, каквато нашата е. И като сметнем, че Модис даваха по 10 еврака (накрая на града), разбираме колко яка придобивка е Тех парка - да продават другите две шитни, да си оправяме кредитите с тях, и да си менажират само тази сграда
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
Хубава е компанията Груец.За пръв път нямам тука а съм свързан с тях!Добра печалба а може би още по-добра ще е в бъдеще!Успех!P.S.Препоръки никакви разбира се!
Чак пък хубава. Какво хубаво в нея - почти нищо
Даже набалончената атера се оказа по-хубава
Отчетчето излезе, но явно не е важно за никого Стандартно и очаквано - ние пък си чакаме новите наематели и сделки, когато се случат - явно това движи пазара в наши дни. Отбелязвам две неща:
- първо, че са неграмотници - може ли на страница 24 в междинния доклад да пише дословно - заделени 1, 673 милки заделени за дивидент и това да било "дивидент на акция бруто 0.0258 лева". Добре че никой не чете доклади и всеки на бфб търгува само вътрешно инфо, че иначе съвсем да я бяхме вапцали с този наполовина "намален" дивидент. Бива аматьорщина, ама да не можеш да разделиш 2 числа си е излагация
- и второ, ако моите сметки и инфото, подадено от тях на уебинара, са верни, то АГ Софтуер плащат по 15 еврака с ддс на квадрат - 168 000 лева е горницата спрямо предходното Кю от наеми, на уебинара казаха, че предават етажа на Софтуеър АГ от февруари, а те имат 2749 квадрата. Наемът е повече от перфектен - за този наем няма какво да кажа, освен "браво".
Остават само новите наематели и в Тех парка, и в Камбаните, и в Бизнес парка, защото заетостта е отчайващо ниска и на трите места.
Обикновено щом има в отчета "разговори с потенциални наематели" има в последствие и нови договори.
За мен е интересно защо са подготвени 5 етажа, при сключени договори за 3. Надявам се някой сегашните наематели да вземе и другите два етажа.
С постъпленията от прожбата на Бриколаж Варна се надявам последващите усвоявания по кредита да са малки, за да не се налага погасявания на главница.
Интересно какъв е подписания анекс и какви ще са плащанията на главница през годината.
Ако наемът наистина е 15 евро на квадрат - топ!
Отчетчето излезе, но явно не е важно за никого Стандартно и очаквано - ние пък си чакаме новите наематели и сделки, когато се случат - явно това движи пазара в наши дни. Отбелязвам две неща:
- първо, че са неграмотници - може ли на страница 24 в междинния доклад да пише дословно - заделени 1, 673 милки заделени за дивидент и това да било "дивидент на акция бруто 0.0258 лева". Добре че никой не чете доклади и всеки на бфб търгува само вътрешно инфо, че иначе съвсем да я бяхме вапцали с този наполовина "намален" дивидент. Бива аматьорщина, ама да не можеш да разделиш 2 числа си е излагация
- и второ, ако моите сметки и инфото, подадено от тях на уебинара, са верни, то АГ Софтуер плащат по 15 еврака с ддс на квадрат - 168 000 лева е горницата спрямо предходното Кю от наеми, на уебинара казаха, че предават етажа на Софтуеър АГ от февруари, а те имат 2749 квадрата. Наемът е повече от перфектен - за този наем няма какво да кажа, освен "браво".
Остават само новите наематели и в Тех парка, и в Камбаните, и в Бизнес парка, защото заетостта е отчайващо ниска и на трите места.
Хубава е компанията Груец.За пръв път нямам тука а съм свързан с тях!Добра печалба а може би още по-добра ще е в бъдеще!Успех!P.S.Препоръки никакви разбира се!
Отчетчето излезе, но явно не е важно за никого Стандартно и очаквано - ние пък си чакаме новите наематели и сделки, когато се случат - явно това движи пазара в наши дни. Отбелязвам две неща:
- първо, че са неграмотници - може ли на страница 24 в междинния доклад да пише дословно - заделени 1, 673 милки заделени за дивидент и това да било "дивидент на акция бруто 0.0258 лева". Добре че никой не чете доклади и всеки на бфб търгува само вътрешно инфо, че иначе съвсем да я бяхме вапцали с този наполовина "намален" дивидент. Бива аматьорщина, ама да не можеш да разделиш 2 числа си е излагация
- и второ, ако моите сметки и инфото, подадено от тях на уебинара, са верни, то АГ Софтуер плащат по 15 еврака с ддс на квадрат - 168 000 лева е горницата спрямо предходното Кю от наеми, на уебинара казаха, че предават етажа на Софтуеър АГ от февруари, а те имат 2749 квадрата. Наемът е повече от перфектен - за този наем няма какво да кажа, освен "браво".
Остават само новите наематели и в Тех парка, и в Камбаните, и в Бизнес парка, защото заетостта е отчайващо ниска и на трите места.
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
Интересно проучване - болднал съм важното. След като първото болднато е налице, скоро ще видим и ръст на второто болднато. Чакаме силен отчет за Кю1 - Мудис още ще плащат, ще се включат и другите наематели с цял етаж в Синерджи, а и гравница по кредита още няма, но показателен ще е Кю2, от което вече мина половината и оосбено Кю3, когато и Фибанкаъсту вече ще са се нанесли в сградата на Маркан. Гледаме мача C&W FORTON: СЛУЖИТЕЛИТЕ ПОEТАПНО СЕ ЗАВРЪЩАТ В ОФИСИТE
Служителите на компаниите в София се завръщат поетапно във физическите си офиси, става ясно от проучване на консултантската компания Cushman & Wakefield Forton.Данните от него показват, че към април 2022 г. в 37% от запитаните компании на работа в офиса са между 30% и 50% от служителите. Година по-рано същия дял на присъствена работа са регистрирали само 4% от анкетираните компании, а 85% са отговорили, че под 30% от служителите им работят от офиса.
„С отпадането на противоепидемичните мерки служителите на все повече организации поетапно се завръщат на традиционните си работни места. От анкетите с наемателите можем да обобщим, че над 80% от компаниите търсят начини и насърчават връщането на служителите си обратно в офисите“, коментира Йордан Кръстев, мениджър „Офис площи“ в Cushman & Wakefield Forton.
Без съществена промяна остава делът на компаниите, чиито служители предпочитат да работят изцяло от вкъщи. Спрямо проучването от април 2021 г. сега той е намалял от 9% на 7%. Повече хора, същото пространство
Проучването показва, че макар и да се разрастват като брой служители, в краткосрочен план повечето компании не планират да увеличат наетите офис площи. Близо 60% от анкетираните продължават да наемат нови служители, но едва 1% от тях възнамеряват да се разширят като пространство.
Според Йордан Кръстев това се наблюдава основно при компаниите от IT и BPO сектора, тъй като естеството на бизнеса им не налага присъствена работа. В подкрепа на това почти половината от анкетираните посочват, че са въвели хибриден модел на работа, при който служителите им прекарват само част от работното си време в офиса. 35% от участвалите в проучването осигуряват на работещите за тях неограничен достъп до офисните пространства, но също без ангажимент за постоянна присъствена работа.
Освен настъпилите промени вследствие на пандемията от COVID-19, бизнесът на големите наематели се е повлиял и от войната в Украйна. Засегнати от случващото се в страната се оказват 24% от участвалите в проучването. Последиците са свързани основно с релокация на хора, преустановяване на започнати проекти или поемане на допълнителна работа заради затворени офиси в зоните на конфликта. За проучването
Проучването на Cushman & Wakefield Forton е проведено сред компании с общо над 35 000 служители в София и цели да отрази актуалните тенденции в нагласите на бизнеса по отношение на работата в офиса или от дома. Това е четвъртото проучване, проведено от компанията от началото на пандемията от COVID-19 насам. От участниците 64% са в IT или BPO бизнеса, 23% – във финансовия сектор, 1% са компании за правни и консултантски услуги, 6% са с друг предмет на дейност. Дяловете са изчислени на базата на броя работещи в компаниите, дали определени отговори на зададените въпроси.
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
Последните две пандемични години бяха особено тежки за пазара на офис площи. С налагането на мерките за социална дистанция сериозна част от тези пространства бяха освободени, а служителите се сблъскаха с "хоум офис"(работа от вкъщи) действителността.
Днес, след отпадането на всички мерки от пандемията от COVID-19, почти не се говори за работен процес, осъществяван само от вкъщи.
Новият модел на работа под формата на „хибрид“, според който служителите прекарват половината от седмицата у дома и другата половина от офиса, наложи някои от големите компании у нас да търсят отново по-големите офис пространства, които бяха освободили.
Към днешна дата наблюдаваме нарастване на наетите офис площи в София. Те възлизат на приблизително 154 000 кв. м за 2021 г., в сравнение с пандемичната 2020 г., когато в столицата бяха наети едва 107 382 кв. м. Това е ръст от около 50%.
И не само това! Малко хора се замислят, че големите международни компании имат определени изисквания, на които офисите им в различните страни, в които оперират, трябва да отговарят. Понякога става въпрос за необходимост от социализация на екипите. Офис пространствата трябва да отговарят на естеството на работа на самата компания, нейния имидж и все повече на изискванията на служителите в компанията или зеления начин на работа и живот.
„Средните наемни нива на офис площите остават стабилни и без съществена промяна. В централните бизнес райони офертните нива на първокласни офиси се запазват на 15 евро/кв.м и 12-14 евро/кв.м по големите булеварди и в покрайнините на града. Цените на сградите от по-нисък клас остават под натиск, най-вече поради желанието на наемателите за миграция към по-благоприятни локации и сгради от клас А“, казва брокерът на офис площи от Forton Йордан Кръстев, потвърждавайки желанието на наемателите да работят в по-висок клас сгради.
Е, щом го споменават - значи там имат уговорка. Мястото има огромен и приятен парк. Изключително подходящо е и сградата не е в просташки район, като този, около Парадайз.
Коментар