https://www.investor.bg/analizi/91/a...341168/?page=2
Интересна статия относно потребителското поведение спрямо недостига на стоки и услуги,доголяма степен можем да проектираме това поведение и на пазара на имоти,особено сега когато няма предлагане.
След като всички станахме експерти по веригата на доставки през последната година, все повече от нас се запознаха и с „камшичния ефект“ (усилване на колебанията в потребителското търсене нагоре по веригата до производителите - бел. прев.), при който недостигът на стоки неочаквано се превръща в излишък. Е, изглежда, че този ефект избледня, поне за много търговци на дребно в САЩ, пише Джон Дизърд за Financial Times.
След като прекараха месеци в извинения към американските потребители за недостига на запаси, сега те се опитват да ги примамят обратно в магазина или на уебсайта си с обещания за разширени продажби, отстъпки и по-бързи доставки. Но изглежда, че купувачите вече не са толкова заинтересовани.
Така стоки като мебели, уреди и строителни материали, някога невъзможни за намиране, се трупат в складове и магазини.
Някои доказателства за това идват с чикагския ISM, бизнес барометър от Средния Запад, често разглеждан като изпреварващ индикатор за икономическата активност на национално ниво. Неговият индекс за запасите се е повишил с 8,5 пункта миналия месец до 59,6, което е най-високото ниво в САЩ от есента на 2018 г. Неизпълнените поръчки за производителите в областта спаднаха с 18,8 пункта до 60,8, което е с 6 пункта под 12-месечната средна стойност.
Интересна статия относно потребителското поведение спрямо недостига на стоки и услуги,доголяма степен можем да проектираме това поведение и на пазара на имоти,особено сега когато няма предлагане.
След като всички станахме експерти по веригата на доставки през последната година, все повече от нас се запознаха и с „камшичния ефект“ (усилване на колебанията в потребителското търсене нагоре по веригата до производителите - бел. прев.), при който недостигът на стоки неочаквано се превръща в излишък. Е, изглежда, че този ефект избледня, поне за много търговци на дребно в САЩ, пише Джон Дизърд за Financial Times.
След като прекараха месеци в извинения към американските потребители за недостига на запаси, сега те се опитват да ги примамят обратно в магазина или на уебсайта си с обещания за разширени продажби, отстъпки и по-бързи доставки. Но изглежда, че купувачите вече не са толкова заинтересовани.
Така стоки като мебели, уреди и строителни материали, някога невъзможни за намиране, се трупат в складове и магазини.
Някои доказателства за това идват с чикагския ISM, бизнес барометър от Средния Запад, често разглеждан като изпреварващ индикатор за икономическата активност на национално ниво. Неговият индекс за запасите се е повишил с 8,5 пункта миналия месец до 59,6, което е най-високото ниво в САЩ от есента на 2018 г. Неизпълнените поръчки за производителите в областта спаднаха с 18,8 пункта до 60,8, което е с 6 пункта под 12-месечната средна стойност.
Коментар