Докато си губех времето попаднах на следното забавно четиво (долу е линка, защото е авторско):
http://www.izbuhni.com/2010/09/blog-post_11.html
http://www.izbuhni.com/2010/09/blog-post_11.html
Ето как някои некоректни агенции за недвижими имоти Ви ХВАЩАТ НА ВЪДИЦАТА
„Доде има ахмак свят, бай ти Ганьо изпуска ли келепира...“
Веднъж една жена на име Радка Ставрева решила, че иска да си купи жилище във Варна. Вече била прочела няколко книги за бързо забогатяване, ама видяло се то, че ще се тегли кредит.
Мозъчето на Радка се плакнело в сладки мечти по бъдещия имот и макар да нямала готовност да тегли кредит веднага, решила да поогледа как вървят цените на апартаментите.
Слязла до будката, купила вестник „Позвънете“, а след туй и списание „Варненски имоти“ за всеки случай. Като всяко съвестно момиче, изпипващо нещата, просто искала да има по-голяма широкообхватност на пазарна информация, която тя жадно щяла да попие само след минути.
Наплюнчила пръсти и съсредоточено запрелиствала печатните издания. За нейна изненада, страниците били ФРАШ с изгодни оферти, които напирали да грабнат радкиното внимание. Поосвестила се малко от внезапно сполетялата я радост и с потна от вълнение ръка, набрала първата оферта, която си била оградила със зелен химикал.
За зла беда обаче апартамента вече бил капариран. Прозвънила още две три оферти, но тъгата в сърцето й натежала като стоманобетон, понеже и те били капарирани. Тъй като била зодия овен, младата девойка не се спирала пред нищо. Докато си лакирала ноктите на левия крак, прозвънила още 10 „яки“ оферти от imot.bg, но чувала все едно и също, а именно „Съжаляваме, но апартаментът вече е капариран. А Вие какво всъщност търсите, можем да Ви предложим много други апартаменти? Защо не заповядате в нашия офис?“.
Младата жена си долакирала изящните нозе и връхлетяна от нова вълна любопитна надежда, решила да заповяда в един от офисите, който се намирал някъде там зад Община Варна.
На вратата я посрещнал едър мъж с костюм и вратовръзка. Усмихнал се професионално и я поканил да седне. През целия разговор не спирал да демонстрира знания и най-вече способността си да говори с големи цифри и бързо да изчислява проценти от трудни суми. Докато комуникирали, дебелите му пръсти шарели от време на време върху калкулатора като малки, неуморни кебапчета. В крайна сметка решили да гледат някакви апартаменти, които хич не били в радкините нужди и представи и..... тука вече не ми се пише, защото тази история сигурно е до болка позната на много купувачи.
Може би много често сте попадали на такива оферти в печатните и интернет издания, които сякаш са ТОЧНО това, което търсите. Освен това цената е ТОЧНО тази, която можете да си позволите. Гадната истина е, че въпросните оферти никога не са съществували.
Целта на тези фиктивни обяви, които аз наричам „въдички“, е да служат на съответната НЕКОРЕКТНА агенция да Ви привлече като купувач и от там нататък да започват да Ви показват РЕАЛНИТЕ си оферти, които изобщо не са това, което търсите. Това е във ВАШ ущърб поради следните причини:
1. По презумпция Ви смятат за глупак (ако поне два пъти сте се хващали на този номер, наистина сте глупак).
2. Некоректни са с Вас от самото начало (вероятно и до края)
3. Губят Ви времето докато Ви занимават с излишни разходки насам-натам
4. Създават грешна представа у Вас за състоянието на пазара и докато чакате да се появи поредната „яка оферта“, за да не я изпуснете този път, някой друг който е наясно, реализира покупка на добър апартамент.
5. По някое време Ви писва и започвате да слагате всички агенции под общ знаменател, например „всички са мошенници“ и изпускате възможността да работите с някой, който наистина може да ви е от полза, понеже вече сте си казал „Всички са един дол дренки“.
(Последното е и в наш ущърб и в ущърб на всички други агенции, които работят коректно с клиентите си).
Това, което аз не разбирам е, защо се води такава политика от някои фирми и то в дългосрочен план. Много купувачи се светват почти веднага, а на тези, които тепърва започват да търсят, ще се радваме да спестим тези излишни преживявания.
Като заключение искам да кажа, че всички съвпадения с реални лица и ситуации са си БАШ истина. Може да проверите това още утре. Вече знаете как и къде.
п.п 1. Този текст по никакъв начин не цели да накърни репутацията на рекламните издания. Те не носят отговорност за обявите, които се публикуват в тях.Напротив, точно некоректното поведение на някои агенции води спада в рейтинга им.
п.п 2. Понякога наистина се случва някой апартамент да е продаден, но се получава като в приказката за лъжливото овчарче.
п.п 3 Името „Радка“ не е случайно и в никакъв случай не е подложено на ирония. Просто една от детските ми мечти беше да имам клиентка на име „Радка“ и тя още не се е осъществила.
Миро Христов
„Доде има ахмак свят, бай ти Ганьо изпуска ли келепира...“
Веднъж една жена на име Радка Ставрева решила, че иска да си купи жилище във Варна. Вече била прочела няколко книги за бързо забогатяване, ама видяло се то, че ще се тегли кредит.
Мозъчето на Радка се плакнело в сладки мечти по бъдещия имот и макар да нямала готовност да тегли кредит веднага, решила да поогледа как вървят цените на апартаментите.
Слязла до будката, купила вестник „Позвънете“, а след туй и списание „Варненски имоти“ за всеки случай. Като всяко съвестно момиче, изпипващо нещата, просто искала да има по-голяма широкообхватност на пазарна информация, която тя жадно щяла да попие само след минути.
Наплюнчила пръсти и съсредоточено запрелиствала печатните издания. За нейна изненада, страниците били ФРАШ с изгодни оферти, които напирали да грабнат радкиното внимание. Поосвестила се малко от внезапно сполетялата я радост и с потна от вълнение ръка, набрала първата оферта, която си била оградила със зелен химикал.
За зла беда обаче апартамента вече бил капариран. Прозвънила още две три оферти, но тъгата в сърцето й натежала като стоманобетон, понеже и те били капарирани. Тъй като била зодия овен, младата девойка не се спирала пред нищо. Докато си лакирала ноктите на левия крак, прозвънила още 10 „яки“ оферти от imot.bg, но чувала все едно и също, а именно „Съжаляваме, но апартаментът вече е капариран. А Вие какво всъщност търсите, можем да Ви предложим много други апартаменти? Защо не заповядате в нашия офис?“.
Младата жена си долакирала изящните нозе и връхлетяна от нова вълна любопитна надежда, решила да заповяда в един от офисите, който се намирал някъде там зад Община Варна.
На вратата я посрещнал едър мъж с костюм и вратовръзка. Усмихнал се професионално и я поканил да седне. През целия разговор не спирал да демонстрира знания и най-вече способността си да говори с големи цифри и бързо да изчислява проценти от трудни суми. Докато комуникирали, дебелите му пръсти шарели от време на време върху калкулатора като малки, неуморни кебапчета. В крайна сметка решили да гледат някакви апартаменти, които хич не били в радкините нужди и представи и..... тука вече не ми се пише, защото тази история сигурно е до болка позната на много купувачи.
Може би много често сте попадали на такива оферти в печатните и интернет издания, които сякаш са ТОЧНО това, което търсите. Освен това цената е ТОЧНО тази, която можете да си позволите. Гадната истина е, че въпросните оферти никога не са съществували.
Целта на тези фиктивни обяви, които аз наричам „въдички“, е да служат на съответната НЕКОРЕКТНА агенция да Ви привлече като купувач и от там нататък да започват да Ви показват РЕАЛНИТЕ си оферти, които изобщо не са това, което търсите. Това е във ВАШ ущърб поради следните причини:
1. По презумпция Ви смятат за глупак (ако поне два пъти сте се хващали на този номер, наистина сте глупак).
2. Некоректни са с Вас от самото начало (вероятно и до края)
3. Губят Ви времето докато Ви занимават с излишни разходки насам-натам
4. Създават грешна представа у Вас за състоянието на пазара и докато чакате да се появи поредната „яка оферта“, за да не я изпуснете този път, някой друг който е наясно, реализира покупка на добър апартамент.
5. По някое време Ви писва и започвате да слагате всички агенции под общ знаменател, например „всички са мошенници“ и изпускате възможността да работите с някой, който наистина може да ви е от полза, понеже вече сте си казал „Всички са един дол дренки“.
(Последното е и в наш ущърб и в ущърб на всички други агенции, които работят коректно с клиентите си).
Това, което аз не разбирам е, защо се води такава политика от някои фирми и то в дългосрочен план. Много купувачи се светват почти веднага, а на тези, които тепърва започват да търсят, ще се радваме да спестим тези излишни преживявания.
Като заключение искам да кажа, че всички съвпадения с реални лица и ситуации са си БАШ истина. Може да проверите това още утре. Вече знаете как и къде.
п.п 1. Този текст по никакъв начин не цели да накърни репутацията на рекламните издания. Те не носят отговорност за обявите, които се публикуват в тях.Напротив, точно некоректното поведение на някои агенции води спада в рейтинга им.
п.п 2. Понякога наистина се случва някой апартамент да е продаден, но се получава като в приказката за лъжливото овчарче.
п.п 3 Името „Радка“ не е случайно и в никакъв случай не е подложено на ирония. Просто една от детските ми мечти беше да имам клиентка на име „Радка“ и тя още не се е осъществила.

Миро Христов
Коментар