IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да създам фирма, какви са ми разходите?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от XY Разгледай мнение
    Лелиии... кви са тия всички документи? Всички ли ги имат...?
    Това са само от една инстанция, пък то няма само една, много са и някой имат още по-голям списък с изисквания.. Ами нали и чиновника хляб яде, да не смяташ, че който бачка само себе си ще храни.. има поне 2-3 на гърба му които чакат за храна, кола, апартамент, банкова сметка..
    Но-о както казва премиерът, в България е идеално за бизнес, така, че без мрънкане.
    Пари за счетоводител всеки месец, ако е по ДДС някъде към една месечна заплата отива там..

    А който иска по-малко бумаги да отива в Швейцария, Германия, Англия или в малката бедна държавичка Люксембург. Там данъците уж са повече - според Дянков и Бойко , но пък бюрокрацията доста по-малка.. Мрънкала. Не се занимавам вече с производство, че да ви изкарам всички документи ще ви се завие свят
    Last edited by Jay Gould; 14.12.2011, 19:11.
    http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

    Коментар


    • Първоначално изпратено от XY Разгледай мнение
      Лелиии... кви са тия всички документи?

      Всички ли ги имат...?
      а бе има и лесно,
      сключваш договор със СТМ
      и те ти водят документацията,
      така или иначе трябва да ти направят
      "оценка на риска",
      но всичко е пари

      Коментар


      • Лелиии... кви са тия всички документи?

        Всички ли ги имат...?
        Мнението не е препоръка за сделки!

        Коментар


        • Списък на документи, изисквани от органите на Инспекция по труда:

          1 Регистрация в ДОИТ – Декларация по образец - чл.15 от ЗЗБУТ - до 30 дни от започване на дейността

          2 Книга за начален инструктаж - чл.6 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - при назначаване на персонала

          3 Книга за инструктаж на работното място и периодичен инструктаж - чл.6 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - преди започване на работа

          4 Програма за провеждане на начален инструктаж - чл.4 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - преди провеждане на инструктажа

          5 Служебна бележка за проведен начален инструктаж – по образец - чл.12 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - след провеждане на начален инструктаж

          6 Програма за провеждане на инструктаж на работното място - чл.4 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - преди провеждане на инструктажа

          7 Протокол за проверка на усвоените знания по БХТ и ППО - чл.14 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - след инструктаж на работното място

          8 Програма за провеждане на периодичен инструктаж - чл.4 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - преди провеждане на инструктажа

          9 Заповед за определяне на длъжностното лице по безопасност и здраве - чл.2 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - преди започване на трудовата дейност

          10 - Заповед за определяне на видовете инструктаж - чл.4 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - при започване на трудова дейност

          11 Заповед за лицата, които ще провеждат видовете инструктаж - чл.4 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - при провеждане на инструктажа

          12 Заповед за провеждане на изпит на новоназначени - чл.14 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - след провеждане на инструктажите

          13 Правила за безопасни и здравословни условия на труд за различните трудови дейности и единични машини - чл.277 от Кодекса на труда - преди започване на трудова дейност

          14 Програма за провеждане обучение (опресняване на знанията) на работниците и служителите по безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана - чл.281 от Кодекса на труда - ежегодно

          15 Програма за провеждане обучение на работниците обслужващи съоръженията с повишена опасност - чл.281 от Кодекса на труда - ежегодно

          16 Организация за изграждане на КУТ и ГУТ – документи при над 50 работника - чл.27 от ЗЗБУТ - незабавно

          17 Програма за провеждане на обучение на КУТ и ГУТ при над 50 работника - чл.30 от ЗЗБУТ - ежегодно

          18 Длъжностно разписание - ПМС №129 от 1991г. - незабавно

          19 Длъжностни характеристики с допълненията на задълженията по здравословни и безопасни условия на труд - ПМС №129 от 1991г. и чл.127 от КТ - при постъпване на работа

          20 Дневник за регистриране на трудовите книжки - незабавно

          21 Книга за регистриране на положения извънреден труд - чл.149 от КТ - незабавно

          22 Програма за извършване на оценка на професионалния риск - чл.7 от Наредба №5 на МТСП и МЗ от 1999г. - при организиране на трудова дейност

          23 Програма за намаляване или премахване на професионалния риск - чл.19 от Наредба №5 на МТСП и МЗ от 1999г. - след оценка на риска

          24 Списък на курсовете по безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана, които трябва да се провеждат ежегодно за опресняване на знанията (съоръжения с повишена опасност, електро-безопасност, безопасност на движението) според наредбите - ежегодно

          25 Ревизионна книга за констатации и предписания на контролните органи по спазване на трудовото законодателство - чл.408 от КТ по организация на БХТ

          26 Протоколи за измерване параметрите на работната среда - чл.4 от ЗЗБУТ
          през 3 години

          27 Протоколи за измерване на електрооборудването - НТЕЕ - по график

          28 Пожарен сертификат - Наредба № І – 209 на МВР от 2004г. - съгласно наредбата

          29 Протоколи за измерване на ефективността на вентилацията. Паспорти и инструкция за работа - чл.170 от Наредба №7 на МТСП от 1999г. - периодично

          30 Правилник за вътрешния трудовия ред - чл.181 от КТ - актуализация

          31 Осигуреност на фирмата със Служба по трудова медицина - чл.25 от ЗЗБУТ

          32 Регистър за регистриране на трудови злополуки. Декларация за трудовите злополуки по образец.

          33 Разработен режим на труд и почивка - Наредба №5 на МТСП и МЗ от 1999г. - незабавно

          34 Книга за отчитане на удълженото работно време

          35 План за действие при аварии, пожари и природни бедствия - чл.248 от Наредба №7 на МТСП от 1999г. - актуализация

          36 Документиране на извършваните ремонти и проверки на работното оборудване - чл.168а от Наредба №7 на МТСП от 1999г. - актуализация

          37 Разпределение на работното време.График за явяване на работа. - чл.139 от КТ

          38 Други документи, изисквани при специфични дейности, справки по преценка на органите

          39 Копие от комплекта документи, изисквани при сключването на трудовия договор – молба за постъпване на работа, автобиография, трудова книжка, свидетелство за съдимост, медицинско, здравна книжка…

          40 Документи за разрешено ползване на платен годишен отпуск

          41 Трудови договори (вкл. и доп. споразумения) и справки от НАП за получени уведомления за сключени трудови договори

          42 Заповеди за прекратени трудови договори, уведомления до НАП и справки от НАП за получени уведомления за прекратени трудови договори, включително молбите на лицата за прекратяване на трудовите правоотношения

          43 Ведомости за работни заплати (или други документи) за изплащане на възнаграждение на наетите лица

          44 Вътрешни правила за организация на работната заплата
          Last edited by Jay Gould; 14.12.2011, 14:04.
          http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

          Коментар


          • Първоначално изпратено от toni77 Разгледай мнение
            Здравейте,интересува ме как се започва малък бизнес ,става въпрос за магазин за цветя,първо трябва да регистрирам фирма и тогава ли да тарся магазин под наем.Питам защото чета ,че се вписва адрес на магазина когато се открива фирма (ЕТ)
            регнеш ли си фирма,
            влизаш в матрицата,
            назначиш ли си персонал,
            влизаш в още по-голяма,
            бегетовицата не е държава
            подпомагаща дребен и среден
            бизнес, а напротив,
            съвсем скоро бюрократичната
            машина ще ти убие желанието
            да правиш нещо тука,
            сори за скептицизма,
            но това са реалностите

            Коментар


            • Вчера мернах, че има промени на цените за регистрация на фирма. За ЕТ 25 лв ако платиш през интернет, 35 на каса. За ООД 90 лв през интернет и 160 на каса. За акционерно дружество - 270 лв, интрнет и 400 на каса. По спомен цитирам, цифирте може и да не са напълно коректни.

              Коментар


              • моля за съвет

                blagodarq za iz4erpatelnite otgovori ,dai boje da imam kasmet,mislq da opitam

                Коментар


                • Избор на вида на фирмата

                  Решението за регистриране на ЕТ е правилно, в случай че търговският обект е малък (до 50 хиляди лева годишен оборот по касовия апарат). В този случай дейността се облага с патентен данък, който е в пъти по-нисък от корпоративния данък за другите фирми, пример - за София, за магазин от 30 кв. метра, годишният патентен данък е от 300 до 600 лв. - в зависимост от района в който се намира. И патентният данък е окончателен в този случай - онези 15 %, споменати по-долу, не се плащат при патентно облагане на дейността.
                  За регистрирането на ЕТ е необходим постоянен адрес на лицето-собственик. Колко магазина и на какви адреси ще има по-късно, е отделен въпрос и отделна процедура за регистрацията им.

                  Успех в начинанието!

                  Коментар


                  • моля за съвет

                    Благодаря за отговор и съвета който ми даде

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от toni77 Разгледай мнение
                      Здравейте,интересува ме как се започва малък бизнес ,става въпрос за магазин за цветя,първо трябва да регистрирам фирма и тогава ли да тарся магазин под наем.Питам защото чета ,че се вписва адрес на магазина когато се открива фирма (ЕТ)
                      вписва се седалището на фирмата,а когато купиш касов апарат ,програмира се обекта на продажба.
                      Съвет-много добре си направи бизнесплана-колко ще ти е наема,колко фонд работна заплата,колко счетоводство и т.н.Колко оборот ще правиш/стремиш да правиш/,каква печалба залагаш и дали ще ти се покрият разходите,че и да излезеш на печалба.Нагледах се последните две години на новобранци -ентусиасти,които се проваляха за няколко месеца.Потреблението постоянно спада,отпадат фирми,които години са били на пазара ,имат разработен пазар,клиентела ,знаят пътищата на стоката,избрали са най-добрите/изгодни/снабдители и въпреки това фалират.
                      За да си печеливш на този пазар,трябва с нещо да си уникален-да продаваш цветя,които друг не продава,да си директен вносител и да имаш голям марж на печалба или подобно.
                      Не искам да те отчайвам,но много хора/съкратени,безработни/в отчаянието си тръгват да правят бизнес,без да знаят всички подводни камъни и изхарчват последните си спестявания в някое,на пръв поглед перспективно бизнесначинание.
                      Желая успех и умната.
                      понеже ЕТ са най-печелившите фирми,единствено те в НРБ се облагат с 15% ,така,че мисли
                      Last edited by MILOM; 13.11.2011, 15:31.
                      http://milom.blog.bg/

                      Коментар


                      • моля за съвет

                        Здравейте,интересува ме как се започва малък бизнес ,става въпрос за магазин за цветя,първо трябва да регистрирам фирма и тогава ли да тарся магазин под наем.Питам защото чета ,че се вписва адрес на магазина когато се открива фирма (ЕТ)

                        Коментар


                        • Искам да си отворя магазин за мебели в Лондон

                          а може и в Нотингам ако някои може да ми помогне ще съм много благодарен

                          Skype- ocb_blade

                          Коментар


                          • Зависи с какво ще се занимава фирмата.. Каква е причината да бъде на името на инвалид?

                            Първоначално изпратено от didiesilian Разгледай мнение
                            iskam da popitam kakvi sa iziskvaniqta da sazdam virma na imeto na invalid kolko pari 6te mi struva i kade trqbva da otida za da pusna dokumenti

                            Коментар


                            • iskam da popitam kakvi sa iziskvaniqta da sazdam virma na imeto na invalid kolko pari 6te mi struva i kade trqbva da otida za da pusna dokumenti
                              Last edited by Eti_; 29.05.2011, 00:09. Причина: Моля, пишете на кирилица!
                              diana

                              Коментар


                              • Кафене

                                Първоначално изпратено от elichka93 Разгледай мнение
                                iskam da popitam ako iskam da otvorq sobstveno zavedenie,primerno kafe nujno li e da suzadavam firma ? i kakvi proceduri sa neobhodimi?
                                Като човек, който има горчив опит с кафене (без предлагане на храна, освен пакетирана) само да добавя няколко неща към тези на Dreamer79:
                                1. Ако кафенето е в София и ще имаш и маси навън ще плащаш и тротоарно право. Трябва да направиш скица на местата, която се заверява в общината, на чиято територия е кафето (по принцип се заверява от главния инженер, но някои общини искат да е от главния им архитект). На база тази скица ти се определя тротоарното право.
                                2. Скицата по т.1 първо трябва да бъде заверена в КАТ и после в Общинската комисия по транспорт на ул. Будапеща (дали не пречиш на градски транспорт и на движението изобщо). КАТ приемат документи само в два дни през седмицата по 1-2 часа преди обед, защото следобед уж ходели по проверки (разбирай пият на аванта).
                                3. Трябва да имаш ОВ-инсталация, която да е заверена от оторизирана фирма.
                                4. Преди да извикаш пожарникаря, трябва да осигуриш пожарогасители, напълнени и проверени от оторизирана фирма. Пожарникарят можеш да намериш само рано сутрин. След това уж отивал на проверка. Аз така и не стигнах до него, защото просто ми писна да се занимавам с глупости, но си имах пожарогасители!
                                5. Ако не си по ДДС догодина трябва да свържеш касовия си апарат с НАП.
                                6. Трябва да вземеш категория.
                                7. ХЕИ искат всичко да е готово преди да ти дадат окончателно разрешение - да си заредил с фризери, да имаш персонал (нищо, че още не работиш) и изобщо един куп глупости. Ако ще предлагаш и непакетирани храни работата става дебела. Трябва да водиш дневник за температурата във фризерите като всеки ден трябва да се правят контролни замервания.
                                8. Задължително застраховай и пускай СОТ - мен ме разбиваха наркоманите три-четири пъти. Една врата от закалено стъкло струва около 300-400 лв. и в София има само две фирми, които ги предлагат.

                                За финал един съвет - ако ще правиш заведение не казвай на никоя общинска служба и работи абсолютно нелегално (може само НАП да знаят, защото те правят най-малко проблеми). Ще ти излезе много по-евтино и без грижи. Аз пробвах да работя по правилата и всичко да бъде по закон - е, няма начин. Всички служби те спъват на всеки сантиметър, изискванията са 1001 и винаги има нещо, което си забравил и трябва още 1 месец на отговорния другар да вземе решение. Специално в София цялата система е направена така, че да те накара или да се откажеш да правиш каквото и да било законно или да плащаш рушвети на поразия.
                                Най-добре си наеми човек, който разбира от всички общински процедури и го остави той да се занимава. Ако тръгнеш да правиш всичко сам ще луднеш. Иначе да си направиш фирма вече е почти без пари....
                                Успех!

                                Коментар

                                Working...
                                X