IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да създам фирма, какви са ми разходите?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от capricorn_di Разгледай мнение
    Здравейте!

    Имам фирма, ЕООД, създадена 2012г., досега не съм имала работници на трудов договор, и в момента нямам, интересува ме какви документи трябва да имам при проверка от Инспекцията по труда. Виждам списък с 42 документа, който сте публикували по-рано, но кои точно документи касаят моята фирма, която пак казвам няма наети лица на трудов договор. Ще съм благодарна, ако ми помогнете
    Щом нямаш нает персонал , на инспекцията по труда нищо не дължиш..... Вероятно си самоусигуряващо се лице и според закона можещ да се самоекспоатираш колкото си искаш ......за теб не важи кодекса на труда
    Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

    Коментар


    • Здравейте!

      Имам фирма, ЕООД, създадена 2012г., досега не съм имала работници на трудов договор, и в момента нямам, интересува ме какви документи трябва да имам при проверка от Инспекцията по труда. Виждам списък с 42 документа, който сте публикували по-рано, но кои точно документи касаят моята фирма, която пак казвам няма наети лица на трудов договор. Ще съм благодарна, ако ми помогнете

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
        Списък на документи, изисквани от органите на Инспекция по труда:

        1 Регистрация в ДОИТ – Декларация по образец - чл.15 от ЗЗБУТ - до 30 дни от започване на дейността

        2 Книга за начален инструктаж - чл.6 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - при назначаване на персонала

        3 Книга за инструктаж на работното място и периодичен инструктаж - чл.6 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - преди започване на работа

        4 Програма за провеждане на начален инструктаж - чл.4 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - преди провеждане на инструктажа

        5 Служебна бележка за проведен начален инструктаж – по образец - чл.12 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - след провеждане на начален инструктаж

        6 Програма за провеждане на инструктаж на работното място - чл.4 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - преди провеждане на инструктажа

        7 Протокол за проверка на усвоените знания по БХТ и ППО - чл.14 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - след инструктаж на работното място

        8 Програма за провеждане на периодичен инструктаж - чл.4 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - преди провеждане на инструктажа

        9 Заповед за определяне на длъжностното лице по безопасност и здраве - чл.2 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - преди започване на трудовата дейност

        10 - Заповед за определяне на видовете инструктаж - чл.4 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - при започване на трудова дейност

        11 Заповед за лицата, които ще провеждат видовете инструктаж - чл.4 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - при провеждане на инструктажа

        12 Заповед за провеждане на изпит на новоназначени - чл.14 от Наредба № 3 на МТСП и МЗ от 1999 г. - след провеждане на инструктажите

        13 Правила за безопасни и здравословни условия на труд за различните трудови дейности и единични машини - чл.277 от Кодекса на труда - преди започване на трудова дейност

        14 Програма за провеждане обучение (опресняване на знанията) на работниците и служителите по безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана - чл.281 от Кодекса на труда - ежегодно

        15 Програма за провеждане обучение на работниците обслужващи съоръженията с повишена опасност - чл.281 от Кодекса на труда - ежегодно

        16 Организация за изграждане на КУТ и ГУТ – документи при над 50 работника - чл.27 от ЗЗБУТ - незабавно

        17 Програма за провеждане на обучение на КУТ и ГУТ при над 50 работника - чл.30 от ЗЗБУТ - ежегодно

        18 Длъжностно разписание - ПМС №129 от 1991г. - незабавно

        19 Длъжностни характеристики с допълненията на задълженията по здравословни и безопасни условия на труд - ПМС №129 от 1991г. и чл.127 от КТ - при постъпване на работа

        20 Дневник за регистриране на трудовите книжки - незабавно

        21 Книга за регистриране на положения извънреден труд - чл.149 от КТ - незабавно

        22 Програма за извършване на оценка на професионалния риск - чл.7 от Наредба №5 на МТСП и МЗ от 1999г. - при организиране на трудова дейност

        23 Програма за намаляване или премахване на професионалния риск - чл.19 от Наредба №5 на МТСП и МЗ от 1999г. - след оценка на риска

        24 Списък на курсовете по безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана, които трябва да се провеждат ежегодно за опресняване на знанията (съоръжения с повишена опасност, електро-безопасност, безопасност на движението) според наредбите - ежегодно

        25 Ревизионна книга за констатации и предписания на контролните органи по спазване на трудовото законодателство - чл.408 от КТ по организация на БХТ

        26 Протоколи за измерване параметрите на работната среда - чл.4 от ЗЗБУТ
        през 3 години

        27 Протоколи за измерване на електрооборудването - НТЕЕ - по график

        28 Пожарен сертификат - Наредба № І – 209 на МВР от 2004г. - съгласно наредбата

        29 Протоколи за измерване на ефективността на вентилацията. Паспорти и инструкция за работа - чл.170 от Наредба №7 на МТСП от 1999г. - периодично

        30 Правилник за вътрешния трудовия ред - чл.181 от КТ - актуализация

        31 Осигуреност на фирмата със Служба по трудова медицина - чл.25 от ЗЗБУТ

        32 Регистър за регистриране на трудови злополуки. Декларация за трудовите злополуки по образец.

        33 Разработен режим на труд и почивка - Наредба №5 на МТСП и МЗ от 1999г. - незабавно

        34 Книга за отчитане на удълженото работно време

        35 План за действие при аварии, пожари и природни бедствия - чл.248 от Наредба №7 на МТСП от 1999г. - актуализация

        36 Документиране на извършваните ремонти и проверки на работното оборудване - чл.168а от Наредба №7 на МТСП от 1999г. - актуализация

        37 Разпределение на работното време.График за явяване на работа. - чл.139 от КТ

        38 Други документи, изисквани при специфични дейности, справки по преценка на органите

        39 Копие от комплекта документи, изисквани при сключването на трудовия договор – молба за постъпване на работа, автобиография, трудова книжка, свидетелство за съдимост, медицинско, здравна книжка…

        40 Документи за разрешено ползване на платен годишен отпуск

        41 Трудови договори (вкл. и доп. споразумения) и справки от НАП за получени уведомления за сключени трудови договори

        42 Заповеди за прекратени трудови договори, уведомления до НАП и справки от НАП за получени уведомления за прекратени трудови договори, включително молбите на лицата за прекратяване на трудовите правоотношения

        43 Ведомости за работни заплати (или други документи) за изплащане на възнаграждение на наетите лица

        44 Вътрешни правила за организация на работната заплата
        e......б.......м......ужас
        Чл. 39. (1) Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово ...

        Коментар


        • колко ще ми струват документите за новооткрита кръчма

          Коментар


          • В София и Варна заложните къщи трябва да плащат по 28 000 лв. всяка година налог за патент....
            Егати! Банки да са, сигурно ще е по-малко!!! После някой ще се чудят, че лихвите високи. Ами тия 28 000 лева на година как се избиват, отделно останалите разходи....
            Администрацията в града сега се цупи, че никой не бил платил сумата, а всички заложни къщи били ООД та и минавали през НАП направо.. 28 бона на година. Тия които пишат наредби и закони тотално не са в час на последния етаж

            Общинарите обясняват това с вратички в закона. Ако са се регистрирали като юридически лица, а не като еднолични търговци, тогава могат да работят и без патент, уточниха от "Московска" 33. Шефката на дирекция "Местни данъци" във Варна Венцеслава Коева допълни, че патентен данък дължат физическите лица и едноличните търговци, които не са регистрирани по ДДС. Оказва се, че заложните къщи в морската столица са обикновено ООД-та, които се водят на директен отчет в НАП-Варна.
            http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

            Коментар


            • Моля за компетентен отговор

              Имам регистрирано ЕООД в България. Имам желание да закупя малък семеен хотел с ресторант към него в Германия- Бавария. Моля да ми отговорите : Мога ли да закупя този обект на името на моята фирма? Мога ли да управлявам хотела и ресторанта с тази моя фирма ? Тъй като хотела е малък и ресторанта също около 40-46 места, мога ли освен моето семейство да взема и други 2-ма българи - 1 готвач и една камериерка, на който естествено ще плащам заплати, но въпроса ми е: задължен ли съм да се осигурявам аз в Германия, както и членовете на моето семейство коИто са с мен, както и готвача и камериерката?
              ВЪЗМОЖНО ЛИ Е ДА ПЛАЩАМ ДАНЪЦИ В БЪЛГАРИЯ, ЗАЩОТО ТУК СА 10% ДАНЪК ОБЩ ДОХОД, А В ГЕРМАНИЯ СА ОТ 15 ДО 42 % ?????
              МОЛЯ ЗА ВАШ КОМПЕТЕНТЕН ОТГОВОР!
              БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО.
              ПО ДОБРЕ МАЛЪК НО СВОИ И ОТПРЕД, ОТКОЛКОТО ГОЛЯМ, НО ЧУЖД И ОТЗАД...

              Коментар


              • Много добра статийка, поздравления! В България дребния и стартиращ бизнес, който се базира не на финансови ресурси, а на интелектуални такива е невъзможен. Младите предприемачи са изправени пред проблем, с който е равносилен на разбиването на бетонна стена с глава. Много си прав, че стартът на всяка една компания от ранга на Гугъл, Епъл и другите от статията не би бил възможен в БГ, системата просто щеше да ги унищожи, ако не и да ги вкара в затвора .
                Мнението не е препоръка за сделки!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от XY Разгледай мнение
                  Лелиии... кви са тия всички документи? Всички ли ги имат...?
                  Личното ми мнение е, че дори изискванията са малко.

                  Нужна е, както обичат да казва високо интелигентните журналисти - Регулация, Регулация, само в Регулацията е истината...
                  Оня ден гледам представител на европейското КФН, на гости на новините на Канал 1 и нашият велик телевизионен говорител (тоя който води бизнес новините в 22 часа) който така вдъхновено говори по принцип за пазари и дава вид на върл капиталист, на няколко пъти го пита няма ли да регулират, а оня чиновник, не схваща въпроса и пак приказва какво искат, а нашият пак "Ами регулациите на пазарите", а оня европейски шушумига дори не може да схване дълбоката и мъдра мисъл на българският ум и пак приказва, а нашият отчаян вече "Какви мерки ще вземе .... за да регулира..?", а западнякът мига на парцали и пак не схвана.. Обаче това е понеже тяхната бюрокрация и медиите не са така интелигентни като нашите. За това и западняците никой не ги ебава, а ние имаме вече няколко европейски рекорда.

                  Рекорда в безработицата принадлежи на Германия малко преди Хитлер да дойде на власт - около 50 % . В България неофициалната е около и в момента малко под 40 % .. В 2012 тя обаче ще скочи това гарантирано и ако минем рекорда на Германия от 32-33 г. ще станем европейски шампиони и ще се прочуем по света.

                  Компании почнали от гаражи и апартаменти - Защо безработицата в България рекордно расте http://borsi.blog.bg/novini/2011/12/...abotica.865244
                  Last edited by Jay Gould; 16.12.2011, 06:46.
                  http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                  Коментар


                  • Как се назначава днес работник във ферма, ако си фермер

                    (Това съм го копнал директно от фермерски форум в който фермери и счетоводители обсъждаха тази сложна, трудна и скъпа дейност, по назначаване на селскостопански работници)

                    1. Работникът трябва да си пусне молба за започване на работа, като приложи медицинско за започване на работа.

                    2. Трябва да има становище на фирмата за трудова медицина, с която си сключил договор, че е годен за съответната длъжност.

                    3. След сключване на трудовия договор се подава уведомление в НАП.

                    4. Работника не може да започне работа преди да се получи потвърждение от НАП, че уведомлението е прието.

                    5. Ако работното време е разпокъсано е най -добре да се въведе сумарно работно време.

                    6. Трябва да се изготвят графици за работното време, защото при една проверка от инспекцията по труда следват предписания при дребни нарушения и глоби при по сериозни.

                    Това са само някои от нещата, които трябва да направиш, ако искаш да си назначиш работници законно. Но назначиш ли работници, трябва да спазваш правилата, което означава повече разходи и препоръчителна регистрация по ДДС за да ти минават заплатите и осигуровките за разход.
                    Каква връзка има регистрацията по ДДС с признаването на разходите?
                    Ако не си регистриран по ДДС ти се признават 60% разходи от всички документирани приходи в това число и субсидиите и от останалите 40% процента се изваждат само твоите осигуровки.
                    На получения резултат се плаща 10% данък.
                    Ако си регистриран по ДДС ти се признават всички разходи, които са свързани с дейността ти.

                    7. Наемането на работници е свързано с още ежемесечна работа по подаване на декларации в НАП, което е работа за човек, запознат с тази специфична работа.

                    Освен това, една регистрация по ДДС води до много повече ангажименти и задължения като водене на счетоводство - задължително, вземане на фактури, облагане на дейността като ЕТ с 15% данък, подаване на месечни справки-декларации по ДДС всеки месец до 14-то число, евентуално и внасяне на ДДС (голям проблем и борба между клиент и счетоводител) и други такива "дреболийки".
                    С две думи, трябва да си наемеш счетоводител, а това са допълнителни разходи. Ама пък барне ли те Инспекцията по труда, дупе да ти е яко, ако си в крачка.

                    В крайна сметка "Има човек (работник) - има проблеми, няма човек (работник) - няма проблеми (проверки)".

                    Естествено, остава проблема с внезапните проверки ако имаш не-назначен по горните правила работник и глобата от 1500 до 15000 лв.
                    http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от toni77 Разгледай мнение
                      Здравейте отново ,
                      въпросът ми е, кое да избера ЕТ или ЕООД за магзин за цветя и парфюми на Рефан
                      ООД

                      1 За съдружник си фащаш некакъв неграмотен мангал
                      2. Набълбукваш се с кредити
                      3. Не плащаш данъци
                      4. Прехвърляш всичко на мангала

                      Коментар


                      • ЕТ
                        http://georgipiskov.blogspot.com

                        Коментар


                        • Относно регистрация на фирма

                          Здравейте отново ,
                          въпросът ми е, кое да избера ЕТ или ЕООД за магзин за цветя и парфюми на Рефан

                          Коментар


                          • Вместо да откриваш, защо просто не купиш. Само дето трябва да проучиш всичко да е често по нея!
                            След години, когато си изчерпал възможностите на дейноста, може да е продадеш.
                            И защо всеки бърза да регистрира фирма!
                            Last edited by Georgi; 15.12.2011, 09:46.
                            http://georgipiskov.blogspot.com

                            Коментар


                            • [QUOTE=4ubaka;1059186802]регнеш ли си фирма,
                              влизаш в матрицата,
                              назначиш ли си персонал,
                              влизаш в още по-голяма,
                              бегетовицата не е държава
                              подпомагаща дребен и среден
                              бизнес, а напротив,
                              съвсем скоро бюрократичната
                              машина ще ти убие желанието
                              да правиш нещо тука,
                              сори за скептицизма,
                              но това са реалностите[/QUOT

                              vseki do koito sam se dopitala za savet mi kazva 4e trqbva mnogo da vnimavam s registraciqta ma firma i da vi kaja dvoumq se dali da otkrivam firma ili ne

                              Коментар


                              • Че вие да не правите социалистческо ДСО? Чиновниците и бюрократите нямет спирка. За да се генерира бюрокрация, трябва да и се измисли и работа!
                                http://georgipiskov.blogspot.com

                                Коментар

                                Working...
                                X