IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да създам фирма, какви са ми разходите?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Извинявам се, не се изразих правилно. Просто има добри предимства. Ето една статия по въпроса:

    http://www.pravoto.com/site/danachno...i-nedostatatzi

    Да си прецени сама

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Stella_Petkova Разгледай мнение
      Не уточняваш нищо, то си пише в документите за ООД, с какво може да се занимава фирмата. Много неща може да се практикуват, за това ООД дава големи възможности,ама пак ще си видиш ти.
      А за ДДС, задължително да. Все пак и с фактури ще работиш, и с касов апарат. И си наеми добър счетоводител, някой,който има добър авторитет, че колко хора изгоряха с хиляди... По-добре повече му плащай, но от това не спестявай!
      Кое точно според теб я задължава да регистрира по ДДС?

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Tedi_17 Разгледай мнение
        Много Ви благодаря за отговорите! Аз мисля да регистрирам фирмата като ЕООД, но искам да попитам като предмет на дейност трябва ли да уточнявам нещо и какво по-точно, тъй като искам да мога да продавам и пакетирани храни и напитки освен непакетираните? И фирмата трябва ли да я регистрирам по ДДС (предполагам, че е задължително, но все пак да попитам)?
        Регистрирай едно стандартно
        Вътрешна и външна търговия; покупка на стоки или други вещи с цел да ги продаде в първоначален, преработен или обработен вид; дизайн, проектиране и строителство на жилищни, промишлени, стопански и търговски обекти; строително - ремонтни дейности; инженерингови услуги; ресторантьорство и хотелиерство; рекламни, информационни, компютърни, програмни, импресарски и туристически услуги; маркетинг; експлоатация на заведения за кафе; спортно развлекателни дейности; експорт, импорт, реекспорт; производство и търговия с промишлени, хранителни, селскостопански и битови стоки; дизайн, комисионна, консултантска, спедиторска, складова и лизингова дейност; превоз на пътници и товари в страната и чужбина със собствен или нает транспорт; управление на активи, финансови обосновки и анализи, изготвяне на бизнес проекти и бизнес оценки; търговско представителство и посредничество на местни и чуждестранни лица в страната и чужбина, както и всички останали незабранени от закона дейности.

        Можеш да прибавиш и премахнеш каквото си искаш
        Регистрация по ДДС не е задължителна

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Tedi_17 Разгледай мнение
          Много Ви благодаря за отговорите! Аз мисля да регистрирам фирмата като ЕООД, но искам да попитам като предмет на дейност трябва ли да уточнявам нещо и какво по-точно, тъй като искам да мога да продавам и пакетирани храни и напитки освен непакетираните? И фирмата трябва ли да я регистрирам по ДДС (предполагам, че е задължително, но все пак да попитам)?
          Не уточняваш нищо, то си пише в документите за ООД, с какво може да се занимава фирмата. Много неща може да се практикуват, за това ООД дава големи възможности,ама пак ще си видиш ти.
          А за ДДС, задължително да. Все пак и с фактури ще работиш, и с касов апарат. И си наеми добър счетоводител, някой,който има добър авторитет, че колко хора изгоряха с хиляди... По-добре повече му плащай, но от това не спестявай!

          Коментар


          • Много Ви благодаря за отговорите! Аз мисля да регистрирам фирмата като ЕООД, но искам да попитам като предмет на дейност трябва ли да уточнявам нещо и какво по-точно, тъй като искам да мога да продавам и пакетирани храни и напитки освен непакетираните? И фирмата трябва ли да я регистрирам по ДДС (предполагам, че е задължително, но все пак да попитам)?

            Коментар


            • Tedi_17 , относно документите от ХЕИ и НАП и т.н. , прегледай МНОГО добре документите на програмата ХАСЕП , направи с папката с изискваните документи от Инспекция на Труда и създай такава фирма, която да може да се занимава с по-обширна дейност, като ООД .....

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Tedi_17 Разгледай мнение
                Здравейте! Реших да ви попитам за съвет! Искам да започна собствен малък бизнес (баничарница), но имам няколко въпроса и се надявам да получа компетентен отговор, за което благодаря предварително! Въпросите ми са следните:
                1.Трябва ли да имам предварително набран персонал преди регистрирането на фирмата?
                2.Колко време отнема регистрирането и какви са необходимите документи по тази процедура?
                3.Ако наема счетоводител или агенция за регистрирането каква част от работата ще ми свърши?
                4.При регистрирането на фирмата трябва ли да внасям веднага в сметка някаква сума, която да ми бъде капитала?
                5.Ако наема готова баничарница, която действа в момента и има нужните документи, не е ли по-добре и тогава какви документи ще трябва да си вадя аз?
                6.Ако наема готовата баничарница, ще трябва ли да имам отделно закупено собствено оборудване във фирмата?
                7.Ако баничарницата има необходимите документи от НАП, ХЕИ и т.н. трябва ли и за моята фирма да вадя някакви документи от тези инстанции и какви?
                Благодаря предварително за отделеното време!
                Здравей,

                1. Не
                2. Вече не помня, но счетоводител или адвокат може да ти направи регистрацията.
                3. Цялата. Препоръчвам счетоводител, така или иначе ти трябва за по-натам.
                4. 2 лв. е минималния капитал, който се изисква.
                5. Независимо какво наемаш, трябва да имаш собствена фирма. След като имаш регистрираната фирма, правиш договор за наем или друг, какъвто се разберете със собственика на баничарницата
                6. Не, освен ако не искаш да сложиш нещо, което го няма в баничарницата. Но дори и тогава може да ти го купи наемодателя, а ти само да го ползваш.
                7. Без да съм 100% сигурен, тъй като не съм се занимавал с храни - не, не трябва. Ти за фирмата ще си задължен да си изкараш документ за НАП още при регирстрацията

                Коментар


                • Здравейте! Реших да ви попитам за съвет! Искам да започна собствен малък бизнес (баничарница), но имам няколко въпроса и се надявам да получа компетентен отговор, за което благодаря предварително! Въпросите ми са следните:
                  1.Трябва ли да имам предварително набран персонал преди регистрирането на фирмата?
                  2.Колко време отнема регистрирането и какви са необходимите документи по тази процедура?
                  3.Ако наема счетоводител или агенция за регистрирането каква част от работата ще ми свърши?
                  4.При регистрирането на фирмата трябва ли да внасям веднага в сметка някаква сума, която да ми бъде капитала?
                  5.Ако наема готова баничарница, която действа в момента и има нужните документи, не е ли по-добре и тогава какви документи ще трябва да си вадя аз?
                  6.Ако наема готовата баничарница, ще трябва ли да имам отделно закупено собствено оборудване във фирмата?
                  7.Ако баничарницата има необходимите документи от НАП, ХЕИ и т.н. трябва ли и за моята фирма да вадя някакви документи от тези инстанции и какви?
                  Благодаря предварително за отделеното време!

                  Коментар


                  • Ето ТУК има един много як списък с критерии, по които можете да определите дали дадена бизнес идея има потенциал или не. Според мен е доста адекватен.

                    Предполагам ще е от помощ за всеки стартиращ предприемач.
                    Мнението не е препоръка за сделки!

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от shpono Разгледай мнение
                      Има ли новости по темата ?
                      Имам предвид като такси и изисквания за откриване на фирми...като данъчни облекчения или промени в данъчното облагане
                      да има....таксите на счетоводителите се дигнаха .....
                      Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

                      Коментар


                      • Има ли новости по темата ?
                        Имам предвид като такси и изисквания за откриване на фирми...като данъчни облекчения или промени в данъчното облагане

                        Коментар


                        • НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ СЛЕД РЕГИСТРАЦИЯ НА ФИРМА

                          1. Актуално състояние – изкарва се от агенция по вписванията;

                          2. Подаване на декларация за започване на дейност / Деларация за регистрация на самоосигуряващо се лице /;

                          3. Направа на печат *

                          Печат на фирмата се прави след нейната регистрация и цените започват от 19.60 лв. *;

                          4. Закриване на набирателна сметка;

                          5. Откриване на разплащателна сметка – не е задължително;

                          6. Регистрация в комисията за защита на личните данни – ако ще се назначава персонал или ще се обработват други лични данни / клиенти, картотеки и др. /;

                          7. Касов апарат – ако има плащания в брой;

                          8. Документ за експертиза и договор със служба по трудова медицина; - ако ще се назначава персонал /декл. Чл15/;

                          9. Ревизьонна книга – регистрация в Инспекцията по труда /само ако има назначен персонал/;

                          10. Купуване на книги */ регистри /: ревизьонна книга, книга за начален инструктаж, книга за периодичен инструктаж, книга за похвали и оплаквания, книга за рекламациите, кочан с фактури, касова книга, кочан с касови бележки, кочан с сторнировъчни бележки, книга за санитарното състояние, дневник за температура на хладилната система, дневник за поддържане на хигиенното състояние на обекта, дневник за личната хигиена на персонала, Книга за годността на хранителните продукти /дневник за входящия контрол на приетите храни и опаковъчни материали/ – за хранителни магазини и заведения за обществено хранене, дневник за бракуване на хранителни продукти, акт за бракуване на материални запаси, дневник за проведени ДДД мероприятия, Дневник за обучение на персонала по добри производствени и хигиенни практики, график за отпуски на персонала.

                          11. График за отпуските на работниците /служителите/

                          12. Регистрация по закон за мерките срещу изпирането на пари в ДАНС



                          * Настоящият списък за небходими документи след регистрация на фирма е примерен и не е изчерпателен. Закупуват се само необходимите книги в зависимост от дейността на фирмата и наличието на нает персонал. За по - подробна информация се консултирайте със счетоводителя Ви.

                          Коментар


                          • Коли

                            продавам нови коли в Полша, искам да развия бизнеса си в София. Къде мога да намеря информация за всички данъци и такси по реализирането и развитието на този вид бизнес за Българския пазар. VTA? Трябва ли да се плати преди продажбата на крайния клиент? Има ли други такси които са задължителни при внос на нови коли и от какво зависят те- от капацитет на двигател, година, мощност...
                            Благодаря Ви

                            Коментар


                            • Чудя се, ако Джон Атанасов се беше родил и живял в България, а Дянков и Тотю са министри в САЩ, при зараждането на технологичните компании, какъв щеше да е света сега?

                              Коментар


                              • За съжаление в България закони не се спазват, институциите могат да те изнудват както им е удобно на тях. Научих от моя позната, която също има фирма без работници, че трябвало да имам ревизионна книга. Поразрових се в нета за тая книга какво казва закона-че трябва да има работещ във фирмата. Обаче отивам в Инспекция по труда с една ревизионна книга и от там ми казват- По принцип не е нужно, но е ХУБАВО да имате и да я съхранявате в обекта?!!!???!!!!!

                                Коментар

                                Working...
                                X