Първоначално изпратено от bizneslady
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да създам фирма, какви са ми разходите?
Collapse
X
-
-
Някой може ли да ми даде информация за консигнацията,за регистрацията на фирма доколкото си запознах това се извършва в Агенцията по вписванията http://brra.bg/
Във връзка с процедурата по регистрация на ЕТ се заплаща такса за вписване в търговския регистър в размер на 35 лв., а по заявление за запазване на фирма се събира такса в размер на 50 лв.
осигуровки 110 управител данък печалба 10% приходите-разходите
данък девидент 5%
20лв такса при годишен отчет ходи се в данъчното,статистиката,търговския регистър.
Това което съм разбрала първо проверявам тук дали името което искам е свободно.
https://public.brra.bg/CheckUps/Veri...OverCompany.ra
1. Първо трябва да избера име на фирмата, която ще регистрирам. Има законово изискване за наименованието на ЕТ-то. Фирмата трябва да съдържа без съкращения личното и фамилното или бащиното име на търговеца. Преди да започна попълването на документите за регистрация, трябва да проверя дали името, с което искам да се регистрирам като ЕТ, е свободно.
Ако държа, мога да си запазя име, но това удоволствие ще ми струва 50 лв. и е абсолютно незадължително.
2. Попълват се следните документи (може на място в Агенция по вписванията, но предварителната подготовка, разбира се, е за предпочитане):
Заявление за вписване на обстоятелствата относно ЕТ
file:///C:/Users/Vision/Downloads/A1%20(1).pdf
Заявлението, от което се нуждая като ЕТ, е А1. Мога да попълня заявлението както ръкописно, така и на компютър, след което да го занеса разпечатано и готово в Агенция по вписванията. Последните два листа от заявлението са “Указание за попълване”, което още повече улеснява запълването на празните полета.
Декларация по чл. 57 и чл. 58 от Търговския закон
Декларация по чл. 57, ал. 4 Търговския закон
Декларация за истинността на заявените от мен обстоятелства – това е декларация по чл. 13, ал. 4, ЗТР.
Образец от подписа на търговеца - т.н. спесимен. Този документ мога да си подготвя отново сам, но е необходимо – преди да отида в Агенция по вписвания – да го заверя нотариално. Нотариалната заверка ще ми струва 6 лв. Отделно трябва да си платя, разбира се, ако искам нотариалната кантора да ми подготви документа.
тук мога да проверя дали фирмата ми е регистрирана
https://public.brra.bg/CheckUps/Veri...gistrations.ra
Разходи: 30 лв. държавна такса + 2 лв. банков превод + 6 лв. за нотариална заверка + около 1 лев за принтер = 39 лв. При онлайн регистрация държавната ми такса се намаля наполовина – за този вид регистрация обаче ми е необходим електронен подпис.
Коментар
-
Първоначално изпратено от borqna.nikolova Разгледай мнениеЗдравейте, имам бърз въпрос. До колкото знам всеки, който направи регистрация на фирма, открива набирателна сметка, за да може да бъде удостоверен капиталът на съответното дружество. От банката ми казаха, че за да закрия сметката ще ми трябва удостоверение от Търговския регистър за самата регистрация.
Въпросът ми е: мога ли да изтегля внесения капитал и да оставя сметката празна? Тя няма такси и комисионни и до колкото знам се спира след определен период от време. Така ли е ???
Коментар
-
Помощ!
Здравейте, имам бърз въпрос. До колкото знам всеки, който направи регистрация на фирма, открива набирателна сметка, за да може да бъде удостоверен капиталът на съответното дружество. От банката ми казаха, че за да закрия сметката ще ми трябва удостоверение от Търговския регистър за самата регистрация.
Въпросът ми е: мога ли да изтегля внесения капитал и да оставя сметката празна? Тя няма такси и комисионни и до колкото знам се спира след определен период от време. Така ли е ???Last edited by borqna.nikolova; 05.03.2014, 22:56.
Коментар
-
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ СЛЕД РЕГИСТРАЦИЯ НА ФИРМА
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ СЛЕД РЕГИСТРАЦИЯ НА ФИРМА*
1. Актуално състояние – изкарва се от агенция по вписванията;
2. Подаване на декларация за започване на дейност / Деларация за регистрация на самоосигуряващо се лице /;
3. Направа на печат *
Печат на фирмата се прави след нейната регистрация и цените започват от 19.60 лв. *;
4. Закриване на набирателна сметка;
5. Откриване на разплащателна сметка – не е задължително;
6. Регистрация в комисията за защита на личните данни – ако ще се назначава персонал или ще се обработват други лични данни / клиенти, картотеки и др. /;
7. Касов апарат – ако има плащания в брой;
8. Документ за експертиза и договор със служба по трудова медицина; - ако ще се назначава персонал /декл. Чл15/;
9. Ревизьонна книга – регистрация в Инспекцията по труда /само ако има назначен персонал/;
10. Купуване на книги */ регистри /: ревизьонна книга, книга за начален инструктаж, книга за периодичен инструктаж, книга за похвали и оплаквания, книга за рекламациите, кочан с фактури, касова книга, кочан с касови бележки, кочан с сторнировъчни бележки, книга за санитарното състояние, дневник за температура на хладилната система, дневник за поддържане на хигиенното състояние на обекта, дневник за личната хигиена на персонала, Книга за годността на хранителните продукти /дневник за входящия контрол на приетите храни и опаковъчни материали/ – за хранителни магазини и заведения за обществено хранене, дневник за бракуване на хранителни продукти, акт за бракуване на материални запаси, дневник за проведени ДДД мероприятия, Дневник за обучение на персонала по добри производствени и хигиенни практики, график за отпуски на персонала.
11. График за отпуските на работниците /служителите/
12. Регистрация по закон за мерките срещу изпирането на пари в ДАНСLast edited by X_Y; 14.02.2014, 11:19.
Коментар
-
Първоначално изпратено от kateto87 Разгледай мнениеСподелям опит, та дори и правя препоръка. Вярвам това е идеята на темата и форума като цяло. По твоята логика по-долу всичко би трябвало да е реклама?Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит
Коментар
-
Първоначално изпратено от kateto87Благодаря ти. Книгата беше ОК, но още по-полезно беше, че имах възможността да си задам въпросите на живо чрез онлайн чат. Стартирах регистрация на ЕООДНе спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит
Коментар
-
Първоначално изпратено от markov Разгледай мнениеАбе хора затова има счетоводители.
Върви плати си 50 лева за час консултация и ще ти обяснят всичко.
По форумите ще изчетете маса глуппости покраи верните неща.
Примерно в долния пост т.12 регистрацията в ДАНС ............. тя е за обслужващия те счетоводител не за фирмата клиент.
Той отдавна трябва да е изготвил и подал в ДАНС вътрешни правила според които ако види съмнителни транзакции
в свои клиент трябва да докладва на органите.
Коментар
-
Абе хора затова има счетоводители.
Върви плати си 50 лева за час консултация и ще ти обяснят всичко.
По форумите ще изчетете маса глуппости покраи верните неща.
Примерно в долния пост т.12 регистрацията в ДАНС ............. тя е за обслужващия те счетоводител не за фирмата клиент.
Той отдавна трябва да е изготвил и подал в ДАНС вътрешни правила според които ако види съмнителни транзакции
в свои клиент трябва да докладва на органите.Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит
Коментар
-
Да речем , че имам фирмата ... не можах да разбера това ... ако съм ЕТ имам ли месечни задължения освен това за осигуровки .... колко се плаща на месец на счетоводител ... а в началото нужен ли ми е счетоводител ... искам да попитам още нещо ... 5 работни дни чакам да имам фирма , а ако помещението което наема е с нужните документи за баничарница ... нужно ли е да ходя в хеи ... понеже такова помещение ще търсим ... да е бивша баничарница с нужното оборудване
Коментар
Коментар