IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво ми трябва, за да водя счетоводство на ЕТ или ЕООД?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Съветът ми към всички, които нямат икономическо образование е да изкарат курс по счетоводство. Независимо дали смятат сами да си водят счетоводството или да го поверят на счетоводна фирма. Аз на времето така постъпих.
    А колкото до данъчните - "който се страхува от вълци да не ходи в гората". По-смело го давайте, а който много им се плаши и държи винаги и във всичко да е изряден, явно не го бива за бизнес.

    Коментар


    • Това в раздела за самореклама ще трябва да е

      Че пък колко да сте добри като се хващате да водите за 75 лева .... за тия пари някои стражант само може да се хване ...ма то и качеството ще е такова ниско като размера на цената
      Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

      Коментар


      • Заслужава ли си риска за 50-100лв/месец

        Не е ли малко безсмислено. Хората са учили 4 години за да станат счетоводители, a ти тепърва ще се учиш за да спестиш 50-100лв на месец. Колко време ще загубиш и дали изобщо ще се научиш, тъй като това не е за всеки. Цените са такива за стартиращи фирми... Аз плащам 75лв на http://jjk.bg, а съм чувал, че и тези са добри -> brainstorm.bg.

        Вярно, че ако ти потръгне бизнеса тази такса може да се увеличи драстично, но пък с потръгването на бизнеса би следвало и да имаш финансовата възможност да си плащаш счетоводството. В смисъл, то това би следвало да ти е заложено в ценовата политика. Колко време ще загубиш да се обучаваш, вместо да се концентрираш в бизнеса си.

        Коментар


        • Наеми си счетоводител, когато фирмата има дейност. То са осигуровки, данъци, годишно приключване, статистика, публикуване на отчетите в Агенцията по вписванията и т.н. Гледам, че ти предлагат 50 лв. за тази работа, което си е направо нищо. Има един израз „когато имаш само един 1 кг. брашно, дай го на майстора, за да ти опече хляб”
          Успех!

          Коментар


          • Първоначално изпратено от nradev Разгледай мнение
            само Ет може да води едностранно счетоводство. и то ако не е по ДДС
            Абсолютно вярно
            Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

            Коментар


            • Първоначално изпратено от BWNNR Разгледай мнение
              Счетоводство на фирмата може да ти свърши работа се поразходиш в някоя книжарничка има литература бол, поразгледаш па си харесаш по добре си наеми някой счетоводител за по 50-100лв на месец ще ти върши работата поне да знаеш че е както трябва и ако има проблем той е виновен че данъчните са си сериозна работа
              успех
              Повечето хора забравят че пред данъчните виновен за грешки в счетоводството е единствено собственика на фирмата. Той в крайна сметка се подписва за верността на данните и сметките. Така че идеята е да си наемем счетоводител и да забравим за всичко не е работеща. Може да си имаш счетоводител, но трябва и ти да си имаш идея какво прави този счетоводител, и дали не те мами за нещо. Защото има много фирми които са ужилени от счетоводители и сега ходят да ги търсят....

              Коментар


              • само Ет може да води едностранно счетоводство. и то ако не е по ДДС

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнение
                  Да предположим, че регистрирам ЕТ или по-добре ЕООД.

                  Въпросът ми е много прост - какво трябва да знам и да мога, за да водя сам счетоводството на фирмата ми? Т.е. мога ли да се науча сам от книги (ако има такива) и дали само книгите ще ми свършат работа?

                  Принципно не ми се иска да плащам на някой друг да върши тази работа, особено като се има предвид, че евентуалната фирма няма да има кой знае колко сложна дейност, най-вече закупуване на разни неща на името на фирмата (например акции, но може и други неща за в бъдеще).

                  Образованието ми е в съвършено различна област, така че ще съм много благодарен ако някой ми препоръча нещо смислено за четене по въпроса и изобщо със съвет(и) от къде да започна!
                  Ваньо,
                  1. Ако ще регистрираш фирма нека да не е в никакъв случай ЕТ;
                  2. Ако си регнеш ЕООД можеш без проблем да си водиш САМ първоначално ПРОСТО счетоводство! Елементарно е. Ако развиеш фирмата и/или тръгнеш да я регистрираш по ДДС, тогава вече ще ти трябва двойно такова и счетоводител.

                  Успех!

                  Коментар


                  • Ще Ви покажа как сам да си водите счетоводството, стига да имате огромно търпение за това - http://www.kantora.eu/kontakti.html

                    Коментар


                    • Търпение!!!!

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от НЕСТОР
                        Стани клиент на счетоводна кантора, в зависимост от дейността ти и документния оборот ще ти сформират тарифа.
                        Сам със сигурност ще забъркаш каша, рано или късно. Стига ти само някакъв срок да пропуснеш или някаква нова подробност и ще ти залепят глоба данъчните хиени.
                        Абсолютно верно! Дори и да спестиш някой лев в началото после ще ти излезе по-скъпо.

                        Коментар


                        • Стани клиент на счетоводна кантора, в зависимост от дейността ти и документния оборот ще ти сформират тарифа.
                          Сам със сигурност ще забъркаш каша, рано или късно. Стига ти само някакъв срок да пропуснеш или някаква нова подробност и ще ти залепят глоба данъчните хиени.

                          Коментар


                          • хич не се захващай, щом не си учил/а/ счетоводството, само с четене на няколко книжки и регистрация на фирма не става, виж нещо друго.

                            Коментар


                            • Re: За счетоводството на ЕТ

                              Първоначално изпратено от Stek
                              От 9-10 год. съм регистрирал ЕТ. Понеже нямам възможност да плащам на счетоводител още от самото начало започнах да си водя счетоводството сам. Понеже законите за счетоводството, облагането и тем подобни са страшно обемисти и материята доста сложна аз си купих си едни малки книжки в които се даваха практически съвети как се води едностранно счетоводство на ЕТ. От там научих най-простите неща: да пусна заповед, че във фирмата ще се води едностранно счетоводство, да си купя и водя книги за приходите, за разходите, за материалните запаси и инвентарна книга. Научих, че всички разходи трябва да имат оправдателни документи т.е. фактури, че трябва да ползвам касов апарат ,който се регистрира и се поддържа от съответна фирма с договор всяка година, да водя книга за дневните финансови отчети, да имам кочан с фискални касови бележки. Също така като ЕТ трябва да се самоосигурявам, като внасям сумите за съответните осигуровки / ДОО и ЗО/ на съответните сметки и параграфи и да внасям в НАП попълнени декларация обр.1 и придружително писмо. Досега 2-3 пъти в НАП ми се губеха документите за вноските и се налагаше с копието на придружителните писма да доказвам, че съм подал декларацията. Заболя ли те главата от това което ти написах, че трябва да водиш )) Още по-сложно е ако назначиш работник във фирмата си - документите стават три пъти по-вече. Направих този опит и на третия месец се отказах заради бумащината която трябваше да водя. Имай в предвид, че постоянно трябва да следиш измененията в законите и постановленията, защото постоянно се сменят ту мин. осигурителен доход, ту процентите, излизат нови образци декларации, сменят се б.с. и всичко което се сетиш, че може да се измени. Накрая на всяка година идват големите мъки с годишната данъчна декларация. 2/3-ти от писаното там не разбирам, но слава богу, че работата ми е по-простичка и не попълвам всичко в декларацията.
                              С това което написах исках да ти кажа, че и най-простото счетоводство в БГ е голяма джунгла и бюрокрация. Питам често в нета за някои неща, добри хора ми отговарят, други ме ругаят, че от такива тарикати като мен ,дето искат безплатни съвети, пропадал бизнеса на счетоводните фирми. Не знам дали до сега съм се справял със счетоводството си, защото не съм имал данъчна проверка. Казвали са ми, че започнат ли да ме проверяват винаги ще намерят нещо недогледано или не направено както трябва и глобата ми е винаги гарантирана. Но както писах, финансово съм на ръба и не мога и да помисля да плащам 50-100 лв. месечно на счетоводител. Може би евентуалната глоба ще ми излезе по евтино, но не съм сигурен.
                              Накрая ще ти кажа /за да не ме намразят счетоводителите ) / ако имаш финансова възможност плащай на специалист. Ще ти спести време, разправии и рискове.
                              Вземам 50лв.месечно, което е едно нищо. Ако проявиш интерес пиши на личен.

                              Коментар


                              • За счетоводството на ЕТ

                                От 9-10 год. съм регистрирал ЕТ. Понеже нямам възможност да плащам на счетоводител още от самото начало започнах да си водя счетоводството сам. Понеже законите за счетоводството, облагането и тем подобни са страшно обемисти и материята доста сложна аз си купих си едни малки книжки в които се даваха практически съвети как се води едностранно счетоводство на ЕТ. От там научих най-простите неща: да пусна заповед, че във фирмата ще се води едностранно счетоводство, да си купя и водя книги за приходите, за разходите, за материалните запаси и инвентарна книга. Научих, че всички разходи трябва да имат оправдателни документи т.е. фактури, че трябва да ползвам касов апарат ,който се регистрира и се поддържа от съответна фирма с договор всяка година, да водя книга за дневните финансови отчети, да имам кочан с фискални касови бележки. Също така като ЕТ трябва да се самоосигурявам, като внасям сумите за съответните осигуровки / ДОО и ЗО/ на съответните сметки и параграфи и да внасям в НАП попълнени декларация обр.1 и придружително писмо. Досега 2-3 пъти в НАП ми се губеха документите за вноските и се налагаше с копието на придружителните писма да доказвам, че съм подал декларацията. Заболя ли те главата от това което ти написах, че трябва да водиш )) Още по-сложно е ако назначиш работник във фирмата си - документите стават три пъти по-вече. Направих този опит и на третия месец се отказах заради бумащината която трябваше да водя. Имай в предвид, че постоянно трябва да следиш измененията в законите и постановленията, защото постоянно се сменят ту мин. осигурителен доход, ту процентите, излизат нови образци декларации, сменят се б.с. и всичко което се сетиш, че може да се измени. Накрая на всяка година идват големите мъки с годишната данъчна декларация. 2/3-ти от писаното там не разбирам, но слава богу, че работата ми е по-простичка и не попълвам всичко в декларацията.
                                С това което написах исках да ти кажа, че и най-простото счетоводство в БГ е голяма джунгла и бюрокрация. Питам често в нета за някои неща, добри хора ми отговарят, други ме ругаят, че от такива тарикати като мен ,дето искат безплатни съвети, пропадал бизнеса на счетоводните фирми. Не знам дали до сега съм се справял със счетоводството си, защото не съм имал данъчна проверка. Казвали са ми, че започнат ли да ме проверяват винаги ще намерят нещо недогледано или не направено както трябва и глобата ми е винаги гарантирана. Но както писах, финансово съм на ръба и не мога и да помисля да плащам 50-100 лв. месечно на счетоводител. Може би евентуалната глоба ще ми излезе по евтино, но не съм сигурен.
                                Накрая ще ти кажа /за да не ме намразят счетоводителите ) / ако имаш финансова възможност плащай на специалист. Ще ти спести време, разправии и рискове.

                                Коментар

                                Working...
                                X