IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Като какъв да се регистрирам и изобщо има ли смисъл

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • MishoP, за да вършиш някаква доходоносна дейност, независимо дали у нас или в чужбина, имаш 3 основни схеми за получаване на приходи:
    - регистрираш фирма с всичките произтичащи от това последствия - обяснено ти е подробно по-долу. Препоръчва се, когато работата е сигурна и с дългосрочна (години) перспектива. Вариант е да използваш регистрирана фирма на близък и сигурен човек, като му заплащаш по някакъв начин услугата, но това е, ако работата ти е временна;
    - работиш на хонорар към възложителя - когато работиш "на парче";
    - ако си много добър в това, което правиш и клиентите ти не могат без теб, им обявяваш твоята цена в брой, а те да се оправят както знаят. Повярвай - има начини, особено ако са частни фирми.
    Знай, че ако за дадена работа искаш 100 с издаване на всякакви документи, то за същата не можеш да искаш повече от 50-60 за плащане без документ.

    Дано съм бил полезен.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от MishoP Разгледай мнение
      Здравейте, студент съм и когато закъсам правя фрийланс проекти, най-често за клиенти от европейски съюз. Това се случва 4-5 пъти годишно. Тъй като някаква част от тези клиенти са фирми, ми изискват фактура. Та разбрах някои неща за издаване на фактури и по точно, че за да издавам фактури към фирми от страни членки на ЕС трябва да имам фирма или да съм самоосигуряващо се лице, като и в двата случая трябва да съм регистриран по ЗДДС. За да мога да се регистрирам като самоосигуряващо се лице ми трябва диплома или сертификат за извършваната дейност, а аз нямам такива, но ще получа, ако ми потрябва. А и не мисля, че има смисъл да се регистрирам като такъв, тъй като не изкарвам много пари и накрая мога да излезна на загуба. Ако регистрирам фирма мисля че данъците пак ще са много, но не съм наясно с този въпрос. Та в моя случай изобщо има ли легален начин за издаване на фактури и като какъв трябва да се регистрирам при положение, че извършвам дейност няколко пъти годишно. Ако няма начини, то тогава единственото решение ще е да намеря фирма, която да издава фактури вместо мен.
      В никакъв случай не регистрирай фирма, защото ще те съдерат от осигуровки, които може
      и да надвишат приходите ти. Най вероятно партньорите ти искат да си възстановят ДДС, но няма причини да не могат да си осчетоводят плащането. Сключи договор с контрагентите ти и с него се регистрирай като някакво самоосигуряващо се лице в НАП. Тази регистрация може да я спираш и подновяваш за да не плащаш излишно осигуровки. Намери счетоводител за да ти оправи нещата с осигуровките и годишната декларация.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от MishoP Разгледай мнение
        Здравейте, студент съм и когато закъсам правя фрийланс проекти, най-често за клиенти от европейски съюз. Това се случва 4-5 пъти годишно. Тъй като някаква част от тези клиенти са фирми, ми изискват фактура. Та разбрах някои неща за издаване на фактури и по точно, че за да издавам фактури към фирми от страни членки на ЕС трябва да имам фирма или да съм самоосигуряващо се лице, като и в двата случая трябва да съм регистриран по ЗДДС. За да мога да се регистрирам като самоосигуряващо се лице ми трябва диплома или сертификат за извършваната дейност, а аз нямам такива, но ще получа, ако ми потрябва. А и не мисля, че има смисъл да се регистрирам като такъв, тъй като не изкарвам много пари и накрая мога да излезна на загуба. Ако регистрирам фирма мисля че данъците пак ще са много, но не съм наясно с този въпрос. Та в моя случай изобщо има ли легален начин за издаване на фактури и като какъв трябва да се регистрирам при положение, че извършвам дейност няколко пъти годишно. Ако няма начини, то тогава единственото решение ще е да намеря фирма, която да издава фактури вместо мен.
        Ако скоро ти предстои завършване на образованието ти, а парите, които сега изкарваш не са много е най-добре да се огледаш за близък или познат, през чиято фирма да издаваш фактурите като самата фирма ще си оформя счетоводството. Въпрос на споразумение е, но трябва собственика да ти е много близък.
        Но ако мислиш след като завършиш да започваш нещо свое, е по-добре да си направиш регистрация на фирма. Самата регистрация не изисква много средства, а ще натрупаш опит ще сложиш началото. За подробна консултация е най-добре да се обърнеш към специализирани правни кантори като например тази: http://regihelp.com/

        Коментар


        • A бихте ли споделили как звучи въпросния хонорарен лист на англйиски, т.е. има ли някакъв специален термин?

          Коментар


          • Станчо

            Така е ! Те и клиентите му - фирми би трявало да са достатъчно грамотни и да предпочетат да го наемат към тях, вместо да го притискат да им издава фактури.Очевидно са необразовани и неуки , както ги наричаш с право. Той ако работи, като самостоятелно юридическо лице - фирма , може да не плати данъци но ще направи разходи които никой няма да му възтонови. Налага му се да ги ограмотява.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Мишо, не ги слушай тези интелектуални инвалиди.
              Ще им казваш така на необразованите си клиенти:
              Ако искате да си отчетете разходите, трябва да ни издадете хонорарен лист, попитайте счетоводителя си!
              Елементарно е!
              Ще се радвам да се запознаем и да имаме бъдещо партньорство по съвместни проекти!
              "ТАЛАНТЪТ Е ПО-ЕВТИН ОТ СОЛТА НА МАСИТЕ. ТОВА, КОЕТО РАЗДЕЛЯ ТАЛАНТЛИВИТЕ ОТ УСПЕЛИТЕ Е ЯКОТО НИ БАЧКАНЕ ЗА БЛАГОТО НА ВСИЧКИ НАШИ БИЗНЕС ПАРТНЬОРИ!" СТАНЧО РАНГЕЛОВ

              Коментар


              • Първоначално изпратено от MishoP Разгледай мнение
                Добре, тогава остава варианта с друга фирма, която да издава фактури вместо мен. И тук идва следващият ми въпрос. Тази фирма трябва ли да внася ДДС и ако да, после възстановява ли се при положение, че услугата се използва в друга страна членка на ЕС?
                най-чисто е да си регистрираш едно ЕООД .... ДДС нямаш докато не стигнеш определен 12 месечен оборот , или ако сам не се регистрираш ...... мисля че ДДС не трябва да те плаши............ варианта да минаваш през друга фирма крие много рискове в бъдещето , когато твоята дейност ( дай боже ) се развие ..... Така че приказката за вълка е една хубава приказка............ единственото което трябва да направиш е един разговор със счетоводител какви разходи ще имаш относно дейността на фирмата ............ не се стискай да платиш някой лев за консултации ........... Разбери едно нещо , в живота за да просперираш трябва да работиш на принципа -"Плащам за да получа и Давам срещу заплащане"..недей се стреми да минаваш "тънко" , защото в по късен етап става "Дебело"..........

                Коментар


                • Първоначално изпратено от MishoP Разгледай мнение
                  Добре, тогава остава варианта с друга фирма, която да издава фактури вместо мен. И тук идва следващият ми въпрос. Тази фирма трябва ли да внася ДДС и ако да, после възстановява ли се при положение, че услугата се използва в друга страна членка на ЕС?
                  ДДС е данък , който когато извършваш услуга или продажба начисляваш от името на държавата и трябва да и го дадеш когато го вземеш , след като си приспаднеш ДДС , което ти си платил.....

                  Коментар


                  • Благодаря много на всички за отговорите. Сега вече знам какво да правя

                    Коментар


                    • За 4-5-6 инцидентни сделки годишно, наистина е излишна и според мен регистрация.
                      Макар тя да има своите ползи - създаване на име/бранд и т.н., тогава идва в сила и съвета на Марков.
                      За ДДС-то, инфото не е достатъчно за мен, за да се каже категорично фактурира ли се или не, защото не разбирам това краен продукт ли е или услуга, в смисъл - има ли поддръжка, обновяване и т.н., съответно, място на изпълнение...
                      Ако е продукт, ок, не се начислява ддс
                      Успех с проектите

                      Коментар


                      • Ясно е, че е най-добре да си плащаш на счетоводител, но тъй като сам ти каза, че не си струва, бих те посъветвал:
                        Намери си някой познат/ приятел с фирма и го помоли той да издава фактурите /поне на първо време, докато сумите не станат достатъчно големи и си струва ти да си отвориш фирма/. Върху тези фактури твоят приятел ще дължи 10% данък печалба и 5%, когато реши да "изважда" тези пари от фирмата. Както каза някой, по-долу, оставай му и нещо повече от това и не се занимавай с глупости. А ДДС за фактури извън страната НЕ се начислява, дори и фирмата доставчик да е регистрирана.
                        Пътека се прави камък по камък!

                        Коментар


                        • Млади момко , имаш осезаема нужда от счетоводител. Намери си...не чакаи съвети в форуми. Често пъти са пълни глупости и само ще те объркат, пък грешките с данъчни въпроси струват скъпо.....

                          Принципно ако сумите който получаваш са прилични направи така:

                          Най общо казано регистрирай си ЕООД , регистрираи го по ДДС след като ще правиш услуги с място на изпълнение територията на друга страна членка.
                          Фактурите който издаваш ще са без ДДС , ако имаш разходи с ДДС свързани с изпълнението на услугите ще може да си възстановяваш ДДС от НАП.

                          Върху реализираната печалба ще плащаш 10% данък и 5% дивидент.
                          Ще трябва и да се самоусигуряваш .
                          Last edited by markov; 30.11.2012, 20:22.
                          Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от MishoP Разгледай мнение
                            Добре, тогава остава варианта с друга фирма, която да издава фактури вместо мен. И тук идва следващият ми въпрос. Тази фирма трябва ли да внася ДДС и ако да, после възстановява ли се при положение, че услугата се използва в друга страна членка на ЕС?
                            Е ти искаш да е.еш гявола във въздуха .
                            За българина идеалното място за живот е държава с железни закони спазвани от всички но не и от него

                            Коментар


                            • Добре, тогава остава варианта с друга фирма, която да издава фактури вместо мен. И тук идва следващият ми въпрос. Тази фирма трябва ли да внася ДДС и ако да, после възстановява ли се при положение, че услугата се използва в друга страна членка на ЕС?

                              Коментар


                              • 1. Скътавай се и пробвай да работиш без фактури
                                2. Намери си фирма, която да издава фактурите вместо теб

                                Ако ти си фирма или самоосигуряващо се лице, се вкарваш във филма и ще имаш 300-400 лв разходи на месец за счетоводство, осигуровки и др. простотии. За да има смисъл ти трябва по-голям и солиден приход. Освен това рискуваш да те глобят ако не спазваш точно законите и рапоредбите...
                                Мнението не е препоръка за сделки!

                                Коментар

                                Working...
                                X