IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трябва ли да се самоосигурявам в ЕООД

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • И сега в крайна сметка каква стана работата?!? В КСО пише, че собственик и управител трябва да се осигурява на две основания - като управител по ДУК и самоосигуряващо се лице, а нападжиите преразтълкуваха указанието си и казват, че ако няма договорено възнаграждение на управителя и той е собственик, може да не се осигурява като управител. Добре де, ама как така, след като за всички вписани като управители в търговския регистър, се счита, че има сключен ДУК и дори и по него да не се начислява възнаграждение, осигуровки се дължат (според КСО)

    В крайна сметка някой наясно ли е как стоят ТОЧНО нещата?
    Мнението не е препоръка за сделки!

    Коментар


    • Re: Трябва ли да се самоосигурявам в ЕООД

      Можеш да не се осигуряваш , ако НЕ РАБОТИШ в дружеството.

      т.е. ако си само собственик, а има друг управител и поне един работник.


      Първоначално изпратено от liliqn
      работя на ТД,от 01.03.2010 започва дейност ЕООД което е на мое име трябва ли да се самоосигурявам

      Коментар


      • Ясно е, че собственика на ЕООД не е нужно да се самоосигурява при липса на дейност на дружеството, като впрочем в този случай не следва да подава и годишен отчет за дейността, а просто декларация в НСИ, че дружеството не е извършило дейност.
        Според мене "липса на дейност" означава както, че дружеството не е отчело приходи или разходи, така и например, че няма сключени договори и т.н... Дори, че не е променяло никакви обстоятелства в дружеството, като например промяна на седалище и т.н. Което предполага управленско решение и значи, че дружеството все пак функционира.

        Дори се сетих за един парадокс по темата. Дружеството, макар и да няма дейност през годината, до края на юни е длъжно да публикува отчетите си в Търговския регистър, за което плаща такса от 50 лева /според чл.40 от Закона за счетоводството и чл.6 от Търговския закон/. Ако не направи това го чака солена глоба.. Ако публикува отечтите си, няма как следващата година да декларира липса на дейност, при условие, че все пак е направило разход от 50 лв. таса за публикуване..

        Коментар


        • Дамммм, и аз като управител на ЕООД да споделя:
          Ако дружеството не извършва дейност МОЖЕ да не се осигуряваш. Но издадеш ли първата фактура, в седемдневен срок трябва да подадеш в НАП декларация ОкД-5. Ако закъснееш, може да я подадеш със задна дата и плащаш глобичка 50 лв. Ако другаде те осигуряват на максимума, също може да не се осигуряваш.
          Мнението не е препоръка за сделки!

          Коментар


          • Credit Card

            Credit Card, всеки си носи глава на раменете и решава. За мен лично да работя на страх и против закона е неприемливо.
            Визираш някои разходи, които според мен и моят бизнес са неприемливи.
            Първо при годишен доход 4000-5000 лв обема документи ти е малък, предполагам по желание не си бил рег. по ДДС и цената за счетоводство от 250-300 лв е висока. Аз плашам 400 но съм по ДДС и имам около 200-300 док на месец.
            Второ. Ел подпис. Цените вече са около 90-100 лв, но моята счетоводителка си има и това е неин разход.
            Трето. Адвокатски услуги. Ами то дали си ЕООД или ФЛ ако имаш нужда от него-плащаш
            Четвърто. Банкови такси. Ако искаш такса за еднократен касов превод 5 лв-плашаш. Ако не, по-добрият вариант според мен, фирмена сметка. Годишна такса примерно 50 лв и банкираш електронно за 70-80 ст на превод.Това важи и за ФЛ.
            Пето. След като си фирма, можеш да издаваш документи, което автоматично ти води повече клиенти.Тенденцията е всеки да си опреавдава и легализира разходите
            Шесто. данъци. Така си легализираш доходите. 10% са приемливи пък се приспадат и разходите.

            Така, че избора е индивидуален.
            Ако една книга не си заслужава да я прочетеш втори път, не си е заслувавало и първия прочит.

            Коментар


            • liliqn от моя опит, като собственик на ЕООД, до края на миналата година ситуацията беше следната:

              Ако никой не си наел на работа и ти си собственик на ЕООД-то, можеш да не се осигуряваш, ако ЕООД не извършва дейсност. Една фактура за 5 лв. ако се наложи да издадеш - трябва да се осигуряваш (значи, че ЕООД извършва дейност).
              Но има и други важни неща, които трябва да знаеш - осигуровките са едно на ръка, разходите за тях май са по-малко от другите нужни разходи - счетоводител минимум 200-250 лв. на месец, банкова сметка минимум - 5 лв. на месец, имаш и годишни разходи за адвокатски услуги(които счетоводителя не може да свърши) при мен около 100 лв, за електронен сертификат (около 50 лева), такси по различни институции (20 лева) и евентуално годишни данъци. Имаш и други разходи, които сега считаме за 0.

              Аз също съм осигурен по трудов договор от моя работодател , но в свободното си време извършвам работа към други лица и фирми и на година тази допълнителна работа ми носи около 4-5 хиляди лева. Исках всичко да е законно и да си плащам данъците, клиентите ми изискват фактури исках да разрширя този бизнес, да се разраства, да го направя устойчев и с дългосрочни перспективи и затова регистрирах ЕООД. Но това беше грешка - сметките по-горе го показват.

              След това избора ми беше категоричен - ЕООД си стои така без да функционира, смятам да го закривам. Работя на парче изцяло в сивия сектор от днес за утре , не плащам никакви данъци.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от DAN_
                Първоначално изпратено от мечето Йоги
                Дан, а при ООД с 3-ма съдружници, (съответно с 10, 10 и 80%) задължително ли се осигуряват всички съдружници, ако ООД-то работи, и има дейност?
                Само единия съдружник се води управител. От другите двама единият работи постоянно в ООД-то, а другият не работи (и няма трудов договор) а е само собственик на 10% от дружеството.
                Не е от значение как е разпределен капитала.
                От значение е как управлява управителя - по решение на ОС с дог. за упр-е и контрол или като самоосигуряващ се. При първия случай е беспорно управлението на дружеството. На осигуряване подлежат само управителя и работещия съдружник в дружеството /има значение и как полага труд в дружеството - по тр. дог. или личен труд/.
                При втория случай - следва детайлно да се установи ролята на третия съдружник.Същия не трябва да полага личен труд във дружеството/вкл. консултаски услуги, ремонтни работи и др. подобни/, а само да е собственик на капитал, то тогава не следва да се осигурява.
                Но всеки конкретен казус изисква вникване във въпроса в детайли за да се вземе и правилното становище.
                Мерси за информацията, Дан.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от мечето Йоги
                  Дан, а при ООД с 3-ма съдружници, (съответно с 10, 10 и 80%) задължително ли се осигуряват всички съдружници, ако ООД-то работи, и има дейност?
                  Само единия съдружник се води управител. От другите двама единият работи постоянно в ООД-то, а другият не работи (и няма трудов договор) а е само собственик на 10% от дружеството.
                  Не е от значение как е разпределен капитала.
                  От значение е как управлява управителя - по решение на ОС с дог. за упр-е и контрол или като самоосигуряващ се. При първия случай е беспорно управлението на дружеството. На осигуряване подлежат само управителя и работещия съдружник в дружеството /има значение и как полага труд в дружеството - по тр. дог. или личен труд/.
                  При втория случай - следва детайлно да се установи ролята на третия съдружник.Същия не трябва да полага личен труд във дружеството/вкл. консултаски услуги, ремонтни работи и др. подобни/, а само да е собственик на капитал, то тогава не следва да се осигурява.
                  Но всеки конкретен казус изисква вникване във въпроса в детайли за да се вземе и правилното становище.

                  Коментар


                  • Avalaon

                    Avalaon, не вкарвай човека в беля. Дан много точно го е казал. Не се дължат осигуровки само и единствено в случай на осигуряване на макс/ 2000/ по ТД при друг работодаел. Другият вариант е да пуснеш уведомление до НАП И НОЙ, че ЕООД не осъщестява дейност.Но пшри зададеният по-долу въпрос за започване на дейнтост това отпада.
                    А дали ще е самоосигуряващ се на 420 или ще се усигурява като упревител си е негово право на избор.
                    Ако една книга не си заслужава да я прочетеш втори път, не си е заслувавало и първия прочит.

                    Коментар


                    • Re: Трябва ли да се самоосигурявам в ЕООД

                      Първоначално изпратено от liliqn
                      работя на ТД,от 01.03.2010 започва дейност ЕООД което е на мое име трябва ли да се самоосигурявам

                      Коментар


                      • Дан, а при ООД с 3-ма съдружници, (съответно с 10, 10 и 80%) задължително ли се осигуряват всички съдружници, ако ООД-то работи, и има дейност?
                        Само единия съдружник се води управител. От другите двама единият работи постоянно в ООД-то, а другият не работи (и няма трудов договор) а е само собственик на 10% от дружеството.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Avalaon
                          Това , че е едноличен собственик, а не съдружник в ООД не значи, че трябва да упражнява дейност в това дружество
                          Теоретично, персона А /собственик на ЕООД / може и да възложи управлението на дружеството на друга персона Б и да го назначи по тр. дог. Това от своя страна ще породи последици за начисляване на трудово възнаграждение и съответно на осигуровки към тях. От казаното следва извода, че не субекта е важен за задължението на начисляване и внасяне на осигуровки, а факта, че дружеството осъществява дейност и ръководителя на дружеството трябва да се осигурява.

                          При положение, че имаме лице, което се осигурява по трудов договор със осигурителен доход под 2000 лв. и в същото време е управител на ЕООД, което осъществява дейност, то следва да се осигури в ЕООД-то върху 420 лв. / ако е избрал варианта да е самоосигуряващ се / или върху 786 лв. / ако е избрал вариянта да е по договор за упр-е и контрол/, но до размера на максималния осигурителен доход /2000/
                          http://www.odit.info/?s=6&i=200351&f=3 - тук съм обяснил как се изчислява това.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от DAN_
                            Още веднъж препоръчвам, питащия да се консултира със счетоводител и да се анализира конкретния казус. Обръщам внимание, че в първия си пост е написано - "от 01.03.2010 започва дейност ЕООД ", така че някакви си декларации за липса на дейност няма да помогнат.
                            Ставаше въпрос, питащият да си пусне веднага след излизането от ТР на дружеството декларация, че той не упражнява никаква дейност в това дружество.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от DAN_
                              Първоначално изпратено от Avalaon
                              Ако работите на трудов договор при друг работодател, не е необходимо да се осигурявате в дружеството , което сте създали. Така или иначе осигуровките Ви се плащат от друго място. Предполагам, че там ще си наемете персонал, който ще осигурявате и т.н. В този случай подписвате деклрация , че не извършвате дейност в това дружество.
                              И преди да ме оплюят, ще кажа , че пиша от собствен опит след консултации със счетоводители и данъчни.
                              Надявам се , че съм помогнал.
                              Въвеждате в заблуда питащия.
                              Не случайно споменах максималния осигурителен доход. И на 10 места да работиш на тр. договор и/или договори за управление, се осигуряваш и на десетте места до достигане на максималния осиг. доход, но и от десетте места подавате информация, че имате осигурителен доход.
                              Не искам да Ви оплювам / както сам се изразихте /, но консултациите които споменавате ми се струва, че са от преди 4-5 години.
                              Консултациите ми са от преди 2 години, като в момента същите тези хора ми водят счетоводството. Това , че е едноличен собственик, а не съдружник в ООД не значи, че трябва да упражнява дейност в това дружество, което би повлякло начисляване на трудов доход и осигуровки. За самоосигуряване , също не става дума, тъй като човекът се осигурява при друг работодател и реално не упражнява дейност в дружеството.

                              Но , не карам никой да ми вярва сляпо. Всеки трябва да си проверява предоставената му информация. Така е.

                              Коментар


                              • почети малко и тук
                                http://www.odit.info/?s=3&c=3

                                Коментар

                                Working...
                                X