Първоначално изпратено от Kalibradov
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Трябва ли да плащам някакви данъци?
Collapse
X
-
нали и тема беше направил, а сега си сменил ника и старите ти въпроси си ги задаваш наново ---- ако нещо си забравил какво сме ти писали ............ прочети пак темата която отвори
Първоначално изпратено от Kalibradov Разгледай мнениеЗдравейте,
Живо се влючвам в тази тема, тъй като от няколко дни чета и ровя из нета да намеря информация или по-точно съвет от хора със стаж по въпроси свързани с фирма и онлайн търговия. В момента продавам в няколко аукцион сайта(български) китайски стоки, като ги пращам с наложен платеж. Правя средно по 30-40 продажби на месец и нещата се развиват и вървят добре, но тъй като бях убеден, че с българските аукцион сайтове данъчните няма да се занимват не бях и мислил за фирма, тъй като и продажбите бяха малко. Направих си и два онлайн магазина(още не съм ги пуснал), които да действат на мои домейни и вече наистина взех да се притеснявям не от данъчните да не започнат проверки, а от конкурентите да не поискат такива. Но и нормално да поискат такива аз бих поискал, ако някой ми подбива цените предвид това, че продава на екстра ниски цени, защото не плаща нищо на държавата. Консултирах се с двама счетоводители, които са приятели на родителите ми, но отговорите бяха: "Може да стане така, но не съм сигурна", "Абе действай сега така пък като те хванат ще видим" и т.н. Вярно е че и въпросите ми не бяха толкова точни, но както и да е, нека споделя какво съм научил до тук и какво не ми е ясно.
Подготвил съм 300-500лв за регистрация на фирмата + закупуване на касов апарат(има ли такси за регистрацията му?). Твърдо съм решен, че фирмата, която ще отворя ще е ЕООД.
Основният пъпрос, който ме тормози е не колко ще ми струва фирмата да я отворя, а колко ще са ми разходите на месец. Не мога да разбера защо всеки дава някакви разходи за счетоводител, та не мога ли сам да си водя счетоводството, едва ли всеки магазин си има счетоводител, може да има, но на книга. Как се води счетоводната книга лепиш касовите бележки за деня и готово, пък не знам може да има и още нещо. Тъй като се осигурявам от университета разбрах, че след като си отворя фирма, университета спира да ми плаща здравни осигуровки и трябва да си ги плащам сам. Освен здравни трябва да плащам и пенсиони ( общо г/д 100лв на месец, не знам дали бъркам). Освен това, ако не бъркам на края на годината внасям данък печалба на фирмата, не на лицето мисля 10%. Предполагам, че е 10% от разликата приходи - разходи.
Та печалбата ми на месец е около 350лв. Говоря за чиста с разходите по аукционни такси, които са 70-80лв. Разходите ми след регистрация на фирмата ще са:
- 100лв. осигуровки
- 50лв. счетоводител да речем
- 10% данък печалба на края на годината
Има ли други такси, данъци и т.н.
Ако това е стъпката за растеж нагоре съм готов да намаля печалбата си на 50%, естествено ще вдигна и цените.
Друг важен въпрос, който искам да задам е:
Баща ми има фирма т.е управител е на фирма ООД (няма начин да продавам чрез нея) и се самоосигурява. Та ако отворя фирмата на негово име и е управител и на друга фирма ще трябва ли още един път да се осигурява, защото ако намаля този разход ще е много добре.
Как да има добри цени на продуктите в България след като всеки продавач като мен трябва да плати:
20% ДДС на митницата
Митнически такси на бройка, тъй като продуктите, които продавам са евтини ми излиза г/д 10% от цената
10% данък печалба
10% такси към аукциони
Доста дълъг пост, ако съм дал някаква грешна информация, която може да подведе някой ще го изтрия. Мисля, че нямам други въпроси, но предполагам, че ще възникнат в течение на дискусията.
Поздрави,
Емил
Коментар
-
Първоначално изпратено от rover Разгледай мнениеКак се води счетоводната книга лепиш касовите бележки за деня и готово, пък не знам може да има и още нещо
==================================================
Няма нищо друго, освен да си купиш лепило, ама от онова беличкото, да не ти цапа.
И да не забравяш да счетоводиш всеки ден в "счетоводната книга" с касовите бележки.
Коментар
-
Основният пъпрос, който ме тормози е не колко ще ми струва фирмата да я отворя, а колко ще са ми разходите на месец. Не мога да разбера защо всеки дава някакви разходи за счетоводител, та не мога ли сам да си водя счетоводството, едва ли всеки магазин си има счетоводител, може да има, но на книга. Как се води счетоводната книга лепиш касовите бележки за деня и готово, пък не знам може да има и още нещо
==================================================
Няма нищо друго, освен да си купиш лепило, ама от онова беличкото, да не ти цапа.
И да не забравяш да счетоводиш всеки ден в "счетоводната книга" с касовите бележки.Партия была, есть и будет есть!
Коментар
-
Търговия без фирма
Няма никакви законови пречки да се осъществява такава търговия без регистрация на фирма - само с регистрация в БУЛСТАТ, като свободна професия.
Подробности тук:
http://redor.bg/#/Article/id=1529974
По този начин текущите разходи за дейността се намаляват значително и собственикът може сам да си води счетоводството.
Коментар
-
@Kalibradov - направо действай през фирмата на баща ти. Само дпълни към дейностите и това което ще правиш ти.Недвижими имоти [URL=http://bit.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ChristianИдеята ми беше, ако някой може да ми обясни какво може да се обърка при деклариране на доходите в края на годината и такива неща, малко по-подробно, както и за тези патенти и т.н.
Това е последното нещо което искам да знам и приключвам темата.
http://lex.bg/laws/ldoc/2134174720
в Приложение № 4 почти накрая са описани видове патентни дейности и годишни размери на данъка от ... до.Примерно за София за дадена дейност която се развива ако влиза в патента е една сумата ,а за друг град може да е друга ,тъй като се опреелят на местна почва.[color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус
Коментар
-
Първоначално изпратено от ChristianКонсултирането ще го направя 100%. Въпроса е, че просто искам да знам какви са рисковете при ЕТ, но малко по така обяснено...До сега разбрах, че ако има някакви нарушения нося отговорност с цялата ми собственост...
останалото е "танту за кукуригу"fuск the bеаr - give me the bееr
Коментар
-
Първоначално изпратено от ChristianЗа ООД разбрах какви са плюсовете...Само си остава една мъгла в главата ми за ЕТ, защо и кофти работа...тия патенти и т.н. А това което ми даде е огромно като информация и се обърквам още повече...Просто искам малко по-подробно обяснено какви са минусите на ЕТ и кога и как могат да настъпят проблеми и да се стига до глоби и т.н...
няма минуси - има само плюсове -> колкото повече плюсове - толкова повече кинти
колкото повече четеш - толкова повече се объркваш - колкото си по-объркан -> толкова повече въпроси и питания
още в началото ти казах - търси счетоводител или по-добре данъчен и адвокат ...................... за да няма после "ама в един форум , един ми каза, че еди какво си..."
основните насоки ги разбра, но преди да вземеш каквото и да е решение ................. консултирай се с данъчен инспектор и адвокат /но хора които са специалисти в тази област/ - хонорарите им са инвестиция за теб, а не са пари хвърлени на вятъра - от мен го знай и запомниfuск the bеаr - give me the bееr
Коментар
Коментар