В периода от 5 до 15 април 2022 г. експертите от МВФ, ръководени от Жан-Франсоа Дофен, проведоха срещи и разговори с представители на българските институции, сред които Министерството на финансите и Българската народна банка.
Преглед на данъчната система за увеличаване на приходите и преразпределението. Реформата на ниската плоска ставка на данъка върху доходите на физическите лица може да помогне за създаването на фискално пространство и за намаляване на неравенствата. Също така временното намаляване на ставките на ДДС за избрани стоки и услуги, въведено като мярка за подкрепа в условия на COVID, трябва да бъде преустановено, тъй като то няма целеви характер и е регресивно.
https://www.minfin.bg/bg/news/11776
През 2020г. индексът на разходите за крайно потрбление на домакинствата изчислен чрез паритетна покупателна способност:
1)
- в България е 55
2)
- в Дания е 140
Тоест 55 лв. в България през 2020г. имаха същата паритетна покупателна способност както 140 лв. в Дания...
Според ЕЦБ през 2020г. еврото варираше от 7.4361 датски крони до 7.4732 датски крони.
Тогава през 2020г. физическите лица:
1)
- в България с доход НАД 3 ХИЛЯДИ лв. на месец бяха едва 148,388 души
2)
- в Дания с доход НАД 400 ХИЛЯДИ датски крони на година или НАД 8,723 лв. на месец бяха 1,528,732 души
Тоест през 2020г. физическите лица с месечен доход НАД 8,723 лв. бяха НАД 10 ПЪТИ ПОВЕЧЕ от физическите лица с едва НАД 3 ХИЛЯДИ лв. месечен доход...
Както показват данните, въвеждането на прогресивно данъчно облагане в България няма да може да преразпредели значителна сума на глава от населението, защото чакащите преразпределение са НЯКОЛКО МИЛИОНА души, а тези с доход НАД 3 ХИЛЯДИ лв. на месец са ПО-МАЛКО ОТ 150 ХИЛЯДИ души...
https://www.minfin.bg/bg/wreply/11599
https://www.statbank.dk/statbank5a/S...=0&wsid=cftree
https://ec.europa.eu/eurostat/statis...l_price_levels
https://www.ecb.europa.eu/stats/poli...ph-dkk.en.html
https://www.minfin.bg/bg/wreply/11619
Преглед на данъчната система за увеличаване на приходите и преразпределението. Реформата на ниската плоска ставка на данъка върху доходите на физическите лица може да помогне за създаването на фискално пространство и за намаляване на неравенствата. Също така временното намаляване на ставките на ДДС за избрани стоки и услуги, въведено като мярка за подкрепа в условия на COVID, трябва да бъде преустановено, тъй като то няма целеви характер и е регресивно.
https://www.minfin.bg/bg/news/11776
През 2020г. индексът на разходите за крайно потрбление на домакинствата изчислен чрез паритетна покупателна способност:
1)
- в България е 55
2)
- в Дания е 140
Тоест 55 лв. в България през 2020г. имаха същата паритетна покупателна способност както 140 лв. в Дания...
Според ЕЦБ през 2020г. еврото варираше от 7.4361 датски крони до 7.4732 датски крони.
Тогава през 2020г. физическите лица:
1)
- в България с доход НАД 3 ХИЛЯДИ лв. на месец бяха едва 148,388 души
2)
- в Дания с доход НАД 400 ХИЛЯДИ датски крони на година или НАД 8,723 лв. на месец бяха 1,528,732 души
Тоест през 2020г. физическите лица с месечен доход НАД 8,723 лв. бяха НАД 10 ПЪТИ ПОВЕЧЕ от физическите лица с едва НАД 3 ХИЛЯДИ лв. месечен доход...
Както показват данните, въвеждането на прогресивно данъчно облагане в България няма да може да преразпредели значителна сума на глава от населението, защото чакащите преразпределение са НЯКОЛКО МИЛИОНА души, а тези с доход НАД 3 ХИЛЯДИ лв. на месец са ПО-МАЛКО ОТ 150 ХИЛЯДИ души...
https://www.minfin.bg/bg/wreply/11599
https://www.statbank.dk/statbank5a/S...=0&wsid=cftree
https://ec.europa.eu/eurostat/statis...l_price_levels
https://www.ecb.europa.eu/stats/poli...ph-dkk.en.html
https://www.minfin.bg/bg/wreply/11619
Коментар