IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трейс: Може би е време пътищата да се правят с цимент, не с битум (петрол)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Тъй като всички оплювате Трейса реших и аз да се включа, все пак трябва да има и поне 1 положителен отзив. В тази връзка искам да споделя следното:

    1. Съмнявам се, че Михайлов, заедно с всички негови съветници, инженери и служители разбират по-малко от всички нас във форума. Това за цената на бетона и асфалта!
    2. Това наше пораженческо мислене "че всяка БГ компания е обречена навън" не се нрави на човека и ние в куп искаме да го върнем в нашия си казан!
    3. За качеството на магистралите в Германия и САЩ: първо напишете колко струват на км равен участък и тогава да сравняваме!
    4. Всички ние имаме рецепти за успех, а всички правителства са от тъпи по-тъпи! Само забравяме фактите - ние, умните с незаменими идеи и потенциал блееме в един анонимен форум, а тъпите и ограничени хора видиш ли стават мажоритари, министри и т.н.

    Не знам дали е възможно /по скоро не/ Трейс да станат средноевропейска компания, но ги поздравявам за куража и опитите им!
    Last edited by първи стъпки; 06.04.2012, 17:41.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение

      А това как тия ще стават световна компания ми звучи като виц. Някой да знае българска компания от тоя вид която да е пробила на запад?
      То си е виц.

      Отива Трейсето в Германия и им показва с каква скорост се развалят магистралите им. И те от там ГУУД ГУУД идеални сте да строите нашите пътища.

      Нали ги чух къде е пробил в чужбна Холдинг пътища. (Румъния и Албания)

      Тия от Трейсето не ги знам къде са пробили за сега в чужбина.
      Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!

      Коментар


      • ПС: Още пък ако някой помнят, в 2007 лятото, бях писал, че предвид задаващия се проблем в строителството (тогава имаше по данни на Масларова над 370 000 официално заети в строежите) няма да е зле да се наблегне на енергийната ефективност, това за което Боко и Плевнелиев чак сега (5г. по-късно) запяха.

        Само, че те и това ще окъкат, както окъкаха и строежите на пътища, тоест от това, че се строят магистрали няма ефект и безработицата не намалява - както се надяваше Бойко. Сега строят, но проблемите им не минават от това, нали?! С енергийната им ефективност също няма да се получи. Те не знаят как да го направят така, че да се решат с един изстрел много проблеми. В момента имат някаква идея, но нито знаят от къде ще намерят и дали парите, нито как да го приложат така, че да решат от раз проблема с безработицата за 2-3 години напред и тя да падне под 4-5 %

        Аз знам как и други няколко човека знаят, но както казах на един политик от Варна - планът за развитие ще ти до дадем месец преди следващите избори - местните, щото мен националните не ме касаят, а човекът ми се ще да стане следващия кмет при нас - Защо няма да го вадим сега? Ами защото, мноого обичат да крадат другарите, ама те са и като в оня виц - "Ханс, иди направи едно кафе, или и това не можеш?!" Но пък защо да им даваме бонуси и възможност да си правят реклама?!
        http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

        Коментар


        • 22.03.2011 - Защо магистралната икономическа политика на Бойко Борисов носи и е обречена на неуспех http://borsi.dir.bg/_wm/library/item...3&df=8&dflid=3

          Хитлер чиято идея е да се ликвидира безработицата поръчва да се разработи икономически план подобен на този в Италия. Първото което се питат в Икономическото министерство е какво се произвежда в Германия.
          Отговорите са - въглища, цимент, и желязо. На база на тази основа, започва строежа на магистралите в Германия, строени от железобетони панели, с немско желязо, немски цимент и с помощта не на чужди, а на местни работници и компании.

          В Германия магистралите са се строили с немски материали, като в изграждането им освен пътно-строителните фирми са участвали и много индустрии, от циментовата и металургията, до машиностроенето.

          В България за настилка се ползва асфалт, който е продукт с произход от нефта. Машините за строеж на пътищата са внос, а някой от строителните фирми са чужди и вместо парите да остават в България те отиват в Турция или Португалия.
          Не не и това е толкова страшно, а това, че тези пътища в които се наливат милиони Евра от бюджета нямат бъдеще като трасета край които ще се разрасне бизнес.
          Може би под влияние на индианските книги, или зле посъветван от някой лаик, Борисов се надява след пускане в експлоатация на дадена магистрала, край нея да се заформи бизнес, или поне той така твърди.
          Не! Това няма да стане по една много проста причина - В България разстоянията са малки. За разлика от железниците в 19 век в САЩ край нашите пътища няма да изникне бизнес, защото никой няма да спира.


          Мога да кажа само, че дори да крадат идеи не умеят. В България и да се строи с цимент, то парите от икономиката още по-бързо ще изчезнат. Строенето с цимент, може и да работи в страни като САЩ и Германия, но тук не.
          1. Вече е прекалено късно - можеше още в 2007 да се помисли за това поне една магистрала да е от цимент и само леко асфалтово покритие отгоре.
          2. Кремиковци го няма вече.. Ще се наложи внос на арматурно желязо и то при вече много високи цени (от 2007 до 2010 цените падаха или бяха ниски)
          3. Цената на въглищата се качи
          4.
          5... още няколко причини които тотално ще оплескат нещата. Няма да ги спомена обаче, защото нито назначените "бизнесмени" от Трейс, нито правителството са ми грижа...

          А това как тия ще стават световна компания ми звучи като виц. Някой да знае българска компания от тоя вид която да е пробила на запад?
          http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

          Коментар


          • Алиса.

            Собственика на Трейсето много добре знае, че проблема не е в цимента а в това, че се строи с не качествени боклуци.

            В чужбина с такава скорост ли се развалят пътищата от асфалт!
            Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!

            Коментар


            • Аз отдавна съм си мислел, че трябва да се смени с нещо друго тоя асфалт, който през зимата има "свойството" да става на дупки заради леда. И само кръпки, дупки... излишни разходи за поддръжка. Трябва пътя да се направи "вечен" - един път правиш, но да издържи минимум 50-70 години без никакви ремонти по самата настилка. Дали да е бетон, или нещо асфалта отгоре да го "гумират" някак си... но трябва да се направи нещо.

              Между другото, като стана въпрос за тая тема.... От няколко дена забелязвам в София на околовръстното от Бояна до Симеоново "кипи" някакъв "далавераджийски" труд ми се струва... От едниния край свалиха всички осветителни лампи по тоя доста нов участък, после започнаха да демонтират и самите метални стълбове наред от единия край към другия. Обаче....веднага в другия край отново монтират същите(визулано изглеждат същите) тези стълбове наново... Или някой прави някаква далаверка, или "спестяват" като ги разреждат ли нещо на мааалко повече метри един от друг ли.... ще го проверя това. Но нещо там "нечисто" се случва, май...
              Last edited by d333; 06.04.2012, 16:38.

              Коментар


              • Ей затова можем само да мечтаем у нас... околовръсното за 1 година се вдлъбна на места...

                New Minnesota concrete pavement designs are expected to last for 60+ years with minimal maintenance.

                Коментар


                • Мечти, мечти, мечти, мечти, мечти.

                  Нито ще се строи в България с цимент в близките 5 години щото 100%-та е по-скъп.

                  Нито пък е сигурно, че Трейсето щяла да стане голяма европейска компания.

                  ХА ХА ХА и щало да се намери някой да му купи по-голям дял и да се набута в Трейсето. Ха Ха Ха и всичкото това щяло да се случи при условие, че се вижда колко лесно могат да бъдат измамени акционерите на пътностроително дружество. Справка Холдинг Пътища който работи горе долу като сума по-същия брой договори като Трейсето.
                  Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ;1059242704
                    В САЩ много пътища се правят от бетон, в Европа също /в Холандия съм виждал/

                    И отдавна не ги правят на блокове ...
                    не знам

                    не съм специалист по бетон и битум ................... не мога да изкажа професионално мнение

                    давам само факти

                    освен бетон се слага и арматура по всяка вероятност, нали

                    има едно температурно разширение което някъде трябва да "избие"

                    температурите в Холандия са между -5* и +30*, а в България са между -30* и + 50*

                    нека специалистите си кажат думата защото не ми се иска да се пишат глупости от хората които не са наясно със спецификата на пътищата

                    както вече написах --->>> хубаво е да се види поради какви причини Германия и Румъния се отказаха от бетона и минаха на битум

                    Коментар


                    • Concrete vs. Asphalt

                      Concrete costs less in the long run

                      ► Federally funded studies show that concrete Interstate pavements cost 13-28% less in the long run than asphalt Interstate pavements.

                      ► Recent U of M studies in Olmsted and Waseca counties show that the use of concrete pavement saved up to 19% in the long run over the cost of using and maintaining similar asphalt roads.

                      ► The same studies shows that maintenance costs were reduced 75% when concrete was used to pave roads in these counties.

                      ► Advancements in concrete technology have reduced the cost of concrete paving while improving performance greatly; advancements in asphalt technology (so-called "SuperPave" mixtures) have increased paving costs significantly (even before considering skyrocketing oil prices) with only modest increases in performance.
                      Concrete lasts longer with less need for maintenance and repair

                      ► No potholes - so concrete pavements stay smoother longer.

                      ► No ruts form to fill with water and cause wet weather accidents. Fewer traffic interruptions for repair and maintenance.

                      ► Mn/DOT reports that the average life expectancy of their concrete pavements is 27.5 years before repair while asphalt pavements have an average life expectancy of only 15.5 years before repair.

                      ► Federally funded studies show that concrete Interstate highways around the U.S. last about 2.5 times longer on average than asphalt Interstate highways.

                      ► New Minnesota concrete pavement designs are expected to last for 60+ years with minimal maintenance.
                      Concrete costs less for users, too

                      ► Heavy trucks get up to 20% better mileage on concrete.

                      ► Better long-term performance means fewer interruptions and lower user costs.

                      ► Concrete roads are not subject to spring load restrictions that increase the number of truck trips or driving distances.
                      Concrete is quiet

                      ► After years of testing and research, Mn/DOT has adopted concrete paving designs and techniques that make concrete roads as quiet as most asphalt roads, while maintaining superior skid resistance.
                      Concrete is safer

                      ► Concrete provides better and longer lasting skid resistance.

                      ► No rutting or potholes to cause loss of vehicle control.

                      ► Concrete offers better visibility on rainy nights.

                      ► Concrete is generally less slippery in wet weather.
                      Concrete is environmentally friendly

                      ► Concrete is completely recyclable.

                      ► Concrete doesn't release odorous petroleum products into the air.

                      ► Concrete conserves oil, which is used to produce asphalt pavements.

                      ► Replacing asphalt pavements with concrete can help to lower summertime temperatures.

                      ► Concrete reflects sunlight instead of absorbing it.

                      ► The "heat island" effect seen in large cities has been attributed, in part, to the use of asphalt pavements.
                      Concrete is aesthetically pleasing

                      ► Concrete pavements have a clean appearance and brighten neighborhoods, both day and night!

                      ► Concrete can be colored and textured to produce attractive designs and patterns

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от dex Разгледай мнение
                        И отдавна не ги правят на блокове ...
                        А ето как:

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от 2012 Разгледай мнение
                          Но в България да се прави нещо което е "отритнато" по света ми се вижда несериозно
                          В САЩ много пътища се правят от бетон, в Европа също /в Холандия съм виждал/

                          И отдавна не ги правят на блокове ...

                          Last edited by dex; 06.04.2012, 16:04.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от 2012 Разгледай мнение
                            До Втората Световна война в Германия всичките пътища са били от бетон (има здрави и до днес такива пътища), но по-късно минават на битумни...

                            До преди 20 години пътищата в Румъния бяха от бетон. Може би наистина е по-здрава настилка, но тези бетонови блокове които бяха с 10-15 метра дължина с времето се разместват и се получава все едно колата минава по малки бурдюри и колите постоянно тресяха. Дори и да нямаше разлика в нивата, то от самото преминаване от единия на другия бетонен блок е много неприятно и за слуха на човека. След демокрацията румънците се отказаха от бетоновите пътища на Чаушеску и минаха на асфалтови пътища...

                            Щом Германия и Румъния изоставят бетоновите пътища и минават на битум, трябва да се види причината за това...

                            Но в България да се прави нещо което е "отритнато" по света ми се вижда несериозно
                            Умно казано а собственика на Трейсето се рее в облаците повече.
                            Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!

                            Коментар


                            • Аз в края на 80-те пътувах в бившето ГДР по магистрали строени с цимент по Хитлерово време. Какво да ви кажа, освен едно леко почукване на фугите между отделните бетонни блокове, от които е изградена магистралата, друг кусур нямаше-"бетон". Сигурен съм че с днешните технологии тези фуги няма да съществуват. Друг пример: пътя от КПП Станке лисичково над Благоевград през Щип до Велес. Изграден е от паваж от българите по време на 2-та световна война. Преди 12г. минах по него с Опел Кадет, който си е яка "лагерница" и с 120 км/ч не се усещаше скоростта. Заваля дъжд, но нивелацията беше невероятно направена и никакво вода не се задържаше върху платното. Вие си правете изводите за тези две шосета строени преди 70г. сравнени със сегашните асфалтови боклуци.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от mpy_yordanov Разгледай мнение
                                Здравейте цитирам мажоритарния собственик на Трейс Николай Михайлов

                                Това е доста интересно предвид и силата ни в циментовата индустрия.

                                Може би държавата наистина трябва да погледне сериозно на тази тема.

                                Как мислите?
                                До Втората Световна война в Германия всичките пътища са били от бетон (има здрави и до днес такива пътища), но по-късно минават на битумни...

                                До преди 20 години пътищата в Румъния бяха от бетон. Може би наистина е по-здрава настилка, но тези бетонови блокове които бяха с 10-15 метра дължина с времето се разместват и се получава все едно колата минава по малки бурдюри и колите постоянно тресяха. Дори и да нямаше разлика в нивата, то от самото преминаване от единия на другия бетонен блок е много неприятно и за слуха на човека. След демокрацията румънците се отказаха от бетоновите пътища на Чаушеску и минаха на асфалтови пътища...

                                Щом Германия и Румъния изоставят бетоновите пътища и минават на битум, трябва да се види причината за това...

                                Но в България да се прави нещо което е "отритнато" по света ми се вижда несериозно

                                Коментар

                                Working...
                                X