If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Трейс: Може би е време пътищата да се правят с цимент, не с битум (петрол)
Бетона може и без фуги, и смятам за много добър вариант, но ако ще го правят с фуги, по-добре да продължават с битум. Който е минавал през фугите на качаване на Аспарухов мост посока Бургас сигурно знае. Това направо си е извращение спрямо колите и стои от толкова време, че и да го заобиколиш неможе.
Доколкото разбрах е гаранционна подмяна на всички стълбове, тъй като сложените там са били некачествени.
По същия метод по протежението на Ломско шосе в момента подменят паважната настилка, понеже зимата се оказало, че не е сезона за полагането й.
Подобно упражнение е и на Семинарията, идвайки от София Ленд. Вчера за пореден път установих, че все повече е осран пътя. Допреди 2 г. беше стъкло, в един слънчев ден обаче се появиха някакви БЕТОННИ наноси, с времето се увеличиха, а сега прилича на един голям гъз. Да не говорим за Цариградското, стар римски път, най-вече в частта около спортния център на Балканите. По-долу сте се хванали за боята. То понеже сегашната кара по 10 г., хванахме се за 40 г. такава. Дайте първо да спрем ямите, изникващи след всяка зима. В немско ме съмнява след всяка зима, а там май са и по-сурови да има такива ями. Да, там обаче няма и такива снегове по пътя, да не говорим за ледени коловози, ама отиваме в друга тема. Като цяло бетона ще да е по-добре може би като настилка, но пък и как в редица страни асфалта не се скапва, само нашия.
Кой каза по-напред, че бетонът не бил /сякаш, сфалтът е?/ еластичен? Асфалтът е ПЛАСТИЧЕН, при това, доста, и резултат са изкривените от тировете през лятото пътища.
Друг проблем, обаче, виждам: Страстта на нашенеца да копа и току да се дири дипломите под прясно положени асфалти-какво ли ще стане, ако почнат под бетона да ги търсят?
Иначе, орледелено, ЗА бетона. Причини да искаш.
Моят начин на мислене винаги е бил - направи едно нещо като хората веднъж, за да не го правиш 10 пъти. В тоя ред на мисли, определено идеята за бетонни пътища ми се нрави повече отколкото настоящите асфалтови. Още повече, че до колкото се ориентирах при тях поне част от материала се произвежда в България, а и има достатъчно квалифициран персонал предполатам
Единственото, което ме притеснява е наистина качеството на изпълнението, защото в чужбина хората и с асфалт правят пърища, които издържат десетки години, а в България и 1 не изкарват без да се почне кърпенето. До голяма степен го отдавам на това, че е по-на далавера за фирмите изпълнители да ремонтират един и същи път всяка година, отколкото да строиш нови пътища. Жалко, че им минават номерата
При всяко строителство има слягане и деформации на основа.За това е много важен поддържан дренаж!!! и почистване на банкета от растителност.От тези операции лесно се краде-за това няма трайни пътища.А за бетон-изпичането на цимента е с луксозно гориво-метан.Устойчив на замръзване бетон е скъп.Хитлер е правил бензин от въглища-липса на петрол.За това са строили с бетон пътищата
Докато битума е отпадък на рафинериите.Там винаги има ефтина отпадъчна топлина.Предполагам че циментови заводи спонсорират дискусията
пътя свързващ скобелева майка с АМ Тракия в пловдив е правен преди 20 години с асфалт. няма нито една дупка по него
И после проблема бил в асфалта. Проблема не е в асфалта, а в хитреците дето полагат само боклуци за да печелят нови поръчки за поддръжка на пътищата си.
Китайска работа.
Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!
Моят начин на мислене винаги е бил - направи едно нещо като хората веднъж, за да не го правиш 10 пъти. В тоя ред на мисли, определено идеята за бетонни пътища ми се нрави повече отколкото настоящите асфалтови. Още повече, че до колкото се ориентирах при тях поне част от материала се произвежда в България, а и има достатъчно квалифициран персонал предполатам
Единственото, което ме притеснява е наистина качеството на изпълнението, защото в чужбина хората и с асфалт правят пърища, които издържат десетки години, а в България и 1 не изкарват без да се почне кърпенето. До голяма степен го отдавам на това, че е по-на далавера за фирмите изпълнители да ремонтират един и същи път всяка година, отколкото да строиш нови пътища. Жалко, че им минават номерата
и двете настилки имат предимства и недостатъци.
не съм си правил труда да обмислям подобен въпрос , защото не ме касае толкова много и не аз вземам решенията.въпреки , че съм съпричастен до известна степен към изграждането на лот 3 от АМ Марица.
просто видях тука един два поста писани от хора, които не знаят за кво става дума и един с уникално чувство за хумор и отговорих. това е .
ОК, благодаря за отговора все пак и наистина не съм целял да се заяждам. Точно това имах предвид и аз - да не съдим когото и да било без да сме обезпечени информативно /преди 10тина поста го написах/.
1. Въобще не исках да се заяждам и това е проблем в този форум. Когато пита човек нещо, всички си мислят, че във въпросът има ирония.
2. Какво искаш да кажеш, че без фуги не става? Еми нека има фуги, след като с тях няма проблеми.
3. Каза, че еди кой си асфалтов участък е перфектен, каза че асфалта е еластичен за разлика от бетона и просто те питам ти за кое си - бетон или асфалт? Моя работа също не е да решавам, но за това са форумите - просто да изразиме неангажиращо мнение....
и двете настилки имат предимства и недостатъци.
не съм си правил труда да обмислям подобен въпрос , защото не ме касае толкова много и не аз вземам решенията.въпреки , че съм съпричастен до известна степен към изграждането на лот 3 от АМ Марица.
просто видях тука един два поста писани от хора, които не знаят за кво става дума и един с уникално чувство за хумор и отговорих. това е .
Коментар