Първоначално изпратено от Грую Груев
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо българите плащаме най-високите цени на дизела в ЕС, спрямо цената на бензина?
Collapse
X
-
He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.
-
Шведските коли и по-точно Волво не можеш да ги сравняваш с почти никои други, от класа им освен с Мерцедес, БМВ и Ауди. въпреки, че последните им модели на тия трите имат доста проблеми. както и да е не е това темата. за паленето, отделен въпрос. обикновения дизел не го бърка кой знае колко дали има вода в нафтата или не. обаче комънрейла... там е друга работата. чакай да падне под -20 па гледай дали ше запали, ако има вода в резервоара, а то почти винаги има щото са ни много "качествени" бензиностанциите. затова или купуваш зимен дизел или си слагаш добавки, а ако си скръндза слагаш газ за горене. при бензините същото, само че слагаш спирт за горене. да не говорим, ако нафтата ти е леко корабно, или е фрашкана с парафини и тн... всичко ни е ментак и горивото не прави изключение. на каквото и да карате сметката накрая излиза еднаква. при пропан-бутана сменяш ауспуси, свещи, сегменти и тн честичко, при нафтовите особено новите, сменяш дюзички, който от хубавата нафта се запушват и с утразвук не се чистят дори... така, че всичко е в рамките отново на кръчмарските приказки .....
Коментар
-
Първоначално изпратено от Jason_Thorn Разгледай мнениеАз съм със нисан и за сега при всекви студове пали като ракета, хем колицата ми не е от много новите
А шведските машини, те са голяма работа, даже ти завиждам благородно, че си с такава
И все е доста странно такава ултра голяма разлика в цената на дизела и бензина в Бг - ако наистина се търси толкова много дизел, просто да внасят от друго място, а и статията, която даде колегата Минаващ, показва отлично, че реално вкарват петрол, който е годен повече за дизел, отколкоро за бензин и би трябвало ситуацията с цената да е коренно различна, а не е????
Да не говорим, че част от бензина и дизела се вкарва от съседни държави, а цените са си същите навсякъде. Картел????Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
Коментар
-
Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнениеДонякъде си прав. На мен също не ми пука, че съм с дизел, щото карам шведски автомобил и през зимата нямам проблеми. Но съм гледал шофьорите на доста нови дизелови френски и италиански коли как псуват сутрин рано на паркинга
А шведските машини, те са голяма работа, даже ти завиждам благородно, че си с такаваBulls make profits, bears make profits, only the hungry pigs get slaughtered. Don't be a hungry pig!
Коментар
-
Първоначално изпратено от Jason_Thorn Разгледай мнениеПри новите дизели карани на северозапад (там трошките ги дават на нас) малко теорията за непаленето ти издиша. Палят и по бързо и при по- ниски температури от бензиновите.He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.
Коментар
-
Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнениеП.С. Има и допълнителен фактор - климатът. В северните страни се карат повече бензинови коли, заради трудното палене на дизелите. За пример виж Финландия в таблицата на Грую. Но Швеция е изключение също като Великобритания, която пък е сред богатите, но карат повече дизел.
При новите дизели карани на северозапад (там трошките ги дават на нас) малко теорията за непаленето ти издиша. Палят и по бързо и при по- ниски температури от бензиновите.Bulls make profits, bears make profits, only the hungry pigs get slaughtered. Don't be a hungry pig!
Коментар
-
Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнениеАко някой смята, че причините са производствени, пазарни, икономически, да вземе да мине един тест за интелигентност, не че ще му помогне, но поне ще има реална представа човечецът. Макар вярата в Дядо Коледа да е нещо положително за децата от 2 до 5Bulls make profits, bears make profits, only the hungry pigs get slaughtered. Don't be a hungry pig!
Коментар
-
Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнениеАко някой смята, че причините са производствени, пазарни, икономически, да вземе да мине един тест за интелигентност, не че ще му помогне, но поне ще има реална представа човечецът. Макар вярата в Дядо Коледа да е нещо положително за децата от 2 до 5
1. Относителното съдържание на отделните фракции в нефта зависи само от находището, където е добит.
2. Дизеловите автомобили харчат по-малко литри на 100 км от бензиновите.
3. България е най-бедната държава в ЕС.
П.С. Има и допълнителен фактор - климатът. В северните страни се карат повече бензинови коли, заради трудното палене на дизелите. За пример виж Финландия в таблицата на Грую. Но Швеция е изключение също като Великобритания, която пък е сред богатите, но карат повече дизел. Факт е, че повечето страни със скъп дизел са от източна Европа.Last edited by netware5; 28.11.2011, 16:03.He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.
Коментар
-
Ако някой смята, че причините са производствени, пазарни, икономически, да вземе да мине един тест за интелигентност, не че ще му помогне, но поне ще има реална представа човечецът. Макар вярата в Дядо Коледа да е нещо положително за децата от 2 до 5http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Отговорът е елементарен. Просто пазарно търсене.
Не забравяйте, че какъвто и да е нефта, няма начин да управляваш относителния добив на бензин и дизел. Ако примерно от тон нефт (от конкретен тип) се получават X кила бензин, Y кила нафта и Z кила мазут, няма как да получиш повече дизел за сметка на по-малко бензин, колкото - толкова. Т.е. ако на конкретния пазар се търси повече дизел и по-малко бензин, нямаш начин да пренастроиш производството, просто си принуден да преработваш повече нефт за да задоволиш търсенето на дизел и ти се получава излишък при другите фракции. В България, поради бедност, се карат относително повече дизелови леки коли спрямо бензиновите, защото харчат по-малко. И се стига до парадокса да се изравнят цените и дори дизелът да стане по-скъп. Но пак е по-евтино да караш на дизел, защото харчи по-малко. Другият краен случай (освен България) са САЩ. Там пък, защото горивата са евтини, всички карат на бензин и ако си с дизелова лека кола може да имаш проблеми в някои райони - просто няма дизел по бензиностанциите и трябва да се редиш на опашката с тировете.He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнениетака де, ако това, което си написал е вярно, то би следвало да правим много дизел и цената му да е по-ниска от тази на бензина. Така ли? Само дето у нас е точно обратното, Т.е. някъде по веригата някой товари яко, за да можем цената му да е толкова висока? Кой е този някой и зашо?
Минфин коментираше нещо за нова методика срещу износ на печалби,но то е било преди избори.След 2 години пак p.s. Едно перо за висока цена може и да е "биогориво и блендиране".Комични бяха сметките при опит да се сметне цена на дизел без бИОгориво(0.03%-5.05%
)Last edited by Minavast; 28.11.2011, 15:46.
Коментар
-
Първоначално изпратено от al_lukanov Разгледай мнениеДизела замърсява много повече от бензина.
102 к.с. Бензин
Ускорение с 5-степенна механична трансмисия 11.3
Гориво Бензин Super, безоловен или нормален бензин, безоловен, мин. 91 октана 4)
Градско 9.7
Извънградско 5.6
Комбинирано 7.1
CO2-емисии комбинирано 166
110 к.с. Дизел
Ускорение с 5-степенна механична трансмисия 10.7
Гориво Дизел, мин. 51 CZ според DIN EN 590
Градско 6.4
Извънградско 4.0
Комбинирано 4.9
CO2-емисии комбинирано 128
Коментар
-
Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнениеЗащо българите плащаме най-високите цени на дизела в ЕС, спрямо цената на бензина?
Тънката “златна” линия на правешките олигарси http://borsi.blog.bg/politika/2011/0...ligarsi.761957
......................
Министерски съветLast edited by Jay Gould; 28.11.2011, 15:26.http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
Коментар