IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо българите плащаме най-високите цени на дизела в ЕС, спрямо цената на бензина?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнение
    аз съм с Тойота Аурис и не съм имал абсолютно никави проблеми с дизела. даже имат и някаква система, дето пали и при няй-голям студ от раз. Е, вярно, че слагам и от скъпия дизел на ОМВ, но това е друга тема.

    И все е доста странно такава ултра голяма разлика в цената на дизела и бензина в Бг - ако наистина се търси толкова много дизел, просто да внасят от друго място, а и статията, която даде колегата Минаващ, показва отлично, че реално вкарват петрол, който е годен повече за дизел, отколкоро за бензин и би трябвало ситуацията с цената да е коренно различна, а не е????

    Да не говорим, че част от бензина и дизела се вкарва от съседни държави, а цените са си същите навсякъде. Картел????
    Никой няма да ти прави картел само с едното гориво. Освен изброените от мен фактори има и още два - сезонност (през зимата търсенето на дизел и по-тежките фракции се увеличава заради отоплението) и акцизи. Всъщност не знам дали акциза за дизела и бензина е еднакъв в България. В някои страни като Индия например, дизелът е на практика субсидиран поради голямото му значение за икономиката на страната.
    He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

    Коментар


    • Шведските коли и по-точно Волво не можеш да ги сравняваш с почти никои други, от класа им освен с Мерцедес, БМВ и Ауди. въпреки, че последните им модели на тия трите имат доста проблеми. както и да е не е това темата. за паленето, отделен въпрос. обикновения дизел не го бърка кой знае колко дали има вода в нафтата или не. обаче комънрейла... там е друга работата. чакай да падне под -20 па гледай дали ше запали, ако има вода в резервоара, а то почти винаги има щото са ни много "качествени" бензиностанциите. затова или купуваш зимен дизел или си слагаш добавки, а ако си скръндза слагаш газ за горене. при бензините същото, само че слагаш спирт за горене. да не говорим, ако нафтата ти е леко корабно, или е фрашкана с парафини и тн... всичко ни е ментак и горивото не прави изключение. на каквото и да карате сметката накрая излиза еднаква. при пропан-бутана сменяш ауспуси, свещи, сегменти и тн честичко, при нафтовите особено новите, сменяш дюзички, който от хубавата нафта се запушват и с утразвук не се чистят дори... така, че всичко е в рамките отново на кръчмарските приказки .....

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Jason_Thorn Разгледай мнение
        Аз съм със нисан и за сега при всекви студове пали като ракета, хем колицата ми не е от много новите
        А шведските машини, те са голяма работа, даже ти завиждам благородно, че си с такава
        аз съм с Тойота Аурис и не съм имал абсолютно никави проблеми с дизела. даже имат и някаква система, дето пали и при няй-голям студ от раз. Е, вярно, че слагам и от скъпия дизел на ОМВ, но това е друга тема.

        И все е доста странно такава ултра голяма разлика в цената на дизела и бензина в Бг - ако наистина се търси толкова много дизел, просто да внасят от друго място, а и статията, която даде колегата Минаващ, показва отлично, че реално вкарват петрол, който е годен повече за дизел, отколкоро за бензин и би трябвало ситуацията с цената да е коренно различна, а не е????

        Да не говорим, че част от бензина и дизела се вкарва от съседни държави, а цените са си същите навсякъде. Картел????
        Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience

        Коментар


        • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение
          Донякъде си прав. На мен също не ми пука, че съм с дизел, щото карам шведски автомобил и през зимата нямам проблеми. Но съм гледал шофьорите на доста нови дизелови френски и италиански коли как псуват сутрин рано на паркинга
          Аз съм със нисан и за сега при всекви студове пали като ракета, хем колицата ми не е от много новите
          А шведските машини, те са голяма работа, даже ти завиждам благородно, че си с такава
          Bulls make profits, bears make profits, only the hungry pigs get slaughtered. Don't be a hungry pig!

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Jason_Thorn Разгледай мнение
            При новите дизели карани на северозапад (там трошките ги дават на нас) малко теорията за непаленето ти издиша. Палят и по бързо и при по- ниски температури от бензиновите.
            Донякъде си прав. На мен също не ми пука, че съм с дизел, щото карам шведски автомобил и през зимата нямам проблеми. Но съм гледал шофьорите на доста нови дизелови френски и италиански коли как псуват сутрин рано на паркинга
            He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение
              П.С. Има и допълнителен фактор - климатът. В северните страни се карат повече бензинови коли, заради трудното палене на дизелите. За пример виж Финландия в таблицата на Грую. Но Швеция е изключение също като Великобритания, която пък е сред богатите, но карат повече дизел.

              При новите дизели карани на северозапад (там трошките ги дават на нас) малко теорията за непаленето ти издиша. Палят и по бързо и при по- ниски температури от бензиновите.
              Bulls make profits, bears make profits, only the hungry pigs get slaughtered. Don't be a hungry pig!

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                Ако някой смята, че причините са производствени, пазарни, икономически, да вземе да мине един тест за интелигентност, не че ще му помогне, но поне ще има реална представа човечецът. Макар вярата в Дядо Коледа да е нещо положително за децата от 2 до 5
                Напълно подкрепям.
                Bulls make profits, bears make profits, only the hungry pigs get slaughtered. Don't be a hungry pig!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                  Ако някой смята, че причините са производствени, пазарни, икономически, да вземе да мине един тест за интелигентност, не че ще му помогне, но поне ще има реална представа човечецът. Макар вярата в Дядо Коледа да е нещо положително за децата от 2 до 5
                  Джей, можеш ли да опровергаеш някое от следните твърдения:

                  1. Относителното съдържание на отделните фракции в нефта зависи само от находището, където е добит.
                  2. Дизеловите автомобили харчат по-малко литри на 100 км от бензиновите.
                  3. България е най-бедната държава в ЕС.

                  П.С. Има и допълнителен фактор - климатът. В северните страни се карат повече бензинови коли, заради трудното палене на дизелите. За пример виж Финландия в таблицата на Грую. Но Швеция е изключение също като Великобритания, която пък е сред богатите, но карат повече дизел. Факт е, че повечето страни със скъп дизел са от източна Европа.
                  Last edited by netware5; 28.11.2011, 16:03.
                  He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                  Коментар


                  • Ако някой смята, че причините са производствени, пазарни, икономически, да вземе да мине един тест за интелигентност, не че ще му помогне, но поне ще има реална представа човечецът. Макар вярата в Дядо Коледа да е нещо положително за децата от 2 до 5
                    http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                    Коментар


                    • Отговорът е елементарен. Просто пазарно търсене.

                      Не забравяйте, че какъвто и да е нефта, няма начин да управляваш относителния добив на бензин и дизел. Ако примерно от тон нефт (от конкретен тип) се получават X кила бензин, Y кила нафта и Z кила мазут, няма как да получиш повече дизел за сметка на по-малко бензин, колкото - толкова. Т.е. ако на конкретния пазар се търси повече дизел и по-малко бензин, нямаш начин да пренастроиш производството, просто си принуден да преработваш повече нефт за да задоволиш търсенето на дизел и ти се получава излишък при другите фракции. В България, поради бедност, се карат относително повече дизелови леки коли спрямо бензиновите, защото харчат по-малко. И се стига до парадокса да се изравнят цените и дори дизелът да стане по-скъп. Но пак е по-евтино да караш на дизел, защото харчи по-малко. Другият краен случай (освен България) са САЩ. Там пък, защото горивата са евтини, всички карат на бензин и ако си с дизелова лека кола може да имаш проблеми в някои райони - просто няма дизел по бензиностанциите и трябва да се редиш на опашката с тировете.
                      He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                      Коментар


                      • Ми да вземем да протестираме, ама не с колите, ами ходейки пеш, с колело, ограничавайки ползването на горива!

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнение
                          така де, ако това, което си написал е вярно, то би следвало да правим много дизел и цената му да е по-ниска от тази на бензина. Така ли? Само дето у нас е точно обратното, Т.е. някъде по веригата някой товари яко, за да можем цената му да е толкова висока? Кой е този някой и зашо?
                          При "процесинг" офшорна фирма май купува от Русия суровина,дава я за обработка на лизинговоишлеме и когато,което,как и за колкото продаде.Според нуждите може и да изнася нефтопродуктите.

                          Минфин коментираше нещо за нова методика срещу износ на печалби,но то е било преди избори.След 2 години пак p.s. Едно перо за висока цена може и да е "биогориво и блендиране".Комични бяха сметките при опит да се сметне цена на дизел без бИОгориво(0.03%-5.05%
                          )
                          Last edited by Minavast; 28.11.2011, 15:46.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от al_lukanov Разгледай мнение
                            Дизела замърсява много повече от бензина.
                            кой ти го каза това? едно време беше то с по-голямото количество на серните изпарения. в момента катализаторите на новите коли особено на дизелите са на съвсем друг принцип на работа. давам няколко пояснения. при катализатора на бензинов агрегат: сутрин, палиш колата. първите 15-20 мин на работа, катализатора ти изобщо не работи, защото за да работи трябва да е загрял до 400градуса. ти в града трябва да караш поне 20км за да ги стигнеш тия градуси. сам си направи сметката дали не тровиш повече като ходиш до работа с колата само някакви си 5км примерно. Така наречения безоловен бензин съдържа бензол, който е в пъти по-отровен от оловото. давам един прост пример на въглеродни емисии от две коли на дизел и бензин, сами си правете сметката. още повече, че цената на дизела, поне според мое мнение е по-висока, защото масово хората се насочват към дизела, заради високия въртящ момент, и икономията на гориво.
                            102 к.с. Бензин
                            Ускорение с 5-степенна механична трансмисия 11.3
                            Гориво Бензин Super, безоловен или нормален бензин, безоловен, мин. 91 октана 4)
                            Градско 9.7
                            Извънградско 5.6
                            Комбинирано 7.1
                            CO2-емисии комбинирано 166


                            110 к.с. Дизел
                            Ускорение с 5-степенна механична трансмисия 10.7
                            Гориво Дизел, мин. 51 CZ според DIN EN 590
                            Градско 6.4
                            Извънградско 4.0
                            Комбинирано 4.9
                            CO2-емисии комбинирано 128

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнение
                              Защо българите плащаме най-високите цени на дизела в ЕС, спрямо цената на бензина?
                              Валентин Златев върти 16 млрд., а според някои – и държавата! http://borsi.blog.bg/novini/2011/03/...rjavata.707831



                              Тънката “златна” линия на правешките олигарси http://borsi.blog.bg/politika/2011/0...ligarsi.761957







                              ......................



                              Министерски съвет
                              Last edited by Jay Gould; 28.11.2011, 15:26.
                              http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                              Коментар


                              • За пръв път цената на дизеловото гориво превиши цената на бензин А 98 - това мисля ,че никога не е било . Имам наблюдения от поне 15 години .

                                Коментар

                                Working...
                                X