Първоначално изпратено от markov
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо българите плащаме най-високите цени на дизела в ЕС, спрямо цената на бензина?
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от bpst Разгледай мнениеЗащо българите плащаме най-високите цени на дизела в ЕС, спрямо цената на бензина?
'щото сме тъпи УФСИ !!!
научи се да пишеш
Коментар
-
1984
Зарежи тези формули от физиката, това са знания на елементарно ниво. В действителност в случая нещата са много по сложни и 80% от енергията която се отделя при химичната реакция на изгаряне на горивото просто се губи по много начини и не се превръща в движение и дори в механична енергия на самия вал на ДВГ.Възможностите тези загуби да се намалят са много добри. Дори електрическите автомобили с разход от 15 киловатчаса за 100км пробег са неикономични, само 5 са изразходвани ефективно.D.Y.F-091066
Коментар
-
http://www.saksa-bg.com/bg/wholesale/wholesale-fuels
печалбата за бензиностанции е по-голяма при дизела,при бензина се задоволяват с по-малко за да не избягат клиентите им към газта,която е предимно вносна
Коментар
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнениеХа-ха-ха. Ти това на учителя си физика казвал ли си го? Или не си учил изобщо физика.
Трябва да се отбележи, че акциза на дизела у нас е 2 пъти по-висок от този за бензина
http://www.bulmarket.bg/trade-in-fuels.html
а дизел и бензин са с почти еднакви акцизи,вероятно имаш предвид LPG
Коментар
-
Първоначално изпратено от 1984 Разгледай мнениеЕнергията,необходима за автомобила,е вързана с МАСАТА на горивото още от Айнщайн E = m c2.
Трябва да се отбележи, че акциза на дизела у нас е 2 пъти по-висок от този за бензина
http://www.bulmarket.bg/trade-in-fuels.html
Коментар
-
Първоначално изпратено от markov Разгледай мнениеДа приемем че Лукойл са лошите, ами Шел, ОМВ , Петрол, Ромпетрол и сие какви са ?
Коментар
-
Първоначално изпратено от kriza64 Разгледай мнениеНе спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит
Коментар
-
Важна е, разбира се,и калоричността
Енергийно съдържание на горивата и октаново число по изследователския метод.
Вид гориво:
Бензин - 91–98 (RON). 33,00 MJ/l или 44,00 MJ/kg
Пропан - 111 (RON). 23,4 MJ/l или 46,1 MJ/kg
Бутан - 103 (RON). 26,5 MJ/l или 45,46 MJ/kg
Метан - 135 (RON). 39,82 MJ/kg (природен газ)
Етанол - 129 (RON). 19.59 MJ/l или 26,40 MJ/kg
Метанол - 133 (RON). 14,57 MJ/l или 22,61 MJ/kg
Газохол - 93/94 (RON). 28,06 MJ/l или 43,54 MJ/kg (10%Етанол + 90%Бензин)
Дизелово гориво - 36,25 MJ/l...42,47 MJ/kgLast edited by 1984; 22.08.2015, 15:23.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение. Дори под 5 на дълъг път може да падне разхода и то на газ.... Колите ви са направени от производителите да харчат много гориво, затова разхода им е висок въпреки че са пълни с технологиии които позволяват да са много по икономични...в пъти по икономични.
Енергията,необходима за автомобила,е вързана с МАСАТА на горивото още от Айнщайн
E = m c2.
LPG(пропан-бутан компремиран)е с маса около 0.545кг.за литър( според сезона)
бензина е окло 0.750кг.,а дизелово гориво е около0.855кг.
Това е основната причина,поради която по-тежките горива дават по-нисък разход.
Има и допълнителни,като степен на компресия(при дизела е мн.по-висока),дали е стар карбураторен или директно впръскване и т.н.
Но разход от 2.7кг.въглеводороди на 100км.е наистина ....впечатляващоLast edited by 1984; 22.08.2015, 17:58.
Коментар
-
Танов: Има картел за горивата, цената на бензина трябва да е 1,8 лв.
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1486841Да бъде благословен българският Ян Палах (Д-р. Н.Черкезов) - за усмиването на SCI с коментарите си.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТака караме по икономични автомобили, на мен горивото за 100км ми е 5-6лева.
и дай цена лв за км
мойта съм смятал да е някъде 0.22 лв за км, което ще рече 22 лв за 100 км (част от които не са кеш който се плаща на момента, но в един момент в бъдещето...)“The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.”
Коментар
Коментар