IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо българите плащаме най-високите цени на дизела в ЕС, спрямо цената на бензина?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • да повдигна тази древна тема отпреди 3,5 години - годините си минават, но ситуацията в Бг си е същата - плащаме най-скъпият дизел спрямо цената на бензина и наистина не разбирам защо ЗАЩО????
    Ето и ситуацията към днешна дата - 6% по-скъп дизел от бензина, при положение, че средно в ЕС ситуацията е почти точно обратната - 5% по-скъп бензин от дизела. Ние ли грешно ги избираме, те ли на цар руПла се борят, па макар и с уж евро наклон, шо ли?:

    Austria € 1.172 € 1.114
    Belgium € 1.435 € 1.282
    Bulgaria € 1.104 € 1.171
    Croatia € 1.233 € 1.177
    Cyprus € 1.223 € 1.268
    Czech R. € 1.114 € 1.120
    Denmark € 1.573 € 1.395
    Estonia € 1.058 € 1.098
    Finland € 1.431 € 1.334
    France € 1.341 € 1.221
    Germany € 1.352 € 1.220
    Greece € 1.450 € 1.254
    Hungary € 1.180 € 1.213
    Ireland € 1.345 € 1.300
    Italy € 1.622 € 1.528
    Latvia € 1.079 € 1.069
    Lithuania € 1.102 € 1.010
    Luxemb. € 1.197 € 1.075
    Malta € 1.380 € 1.310
    Netherlands€ 1.612 € 1.352
    Poland € 1.038 € 1.062
    Portugal € 1.484 € 1.281
    Romania € 1.261 € 1.243
    Slovakia € 1.245 € 1.144
    Slovenia € 1.308 € 1.220
    Spain € 1.251 € 1.183
    Sweden € 1.388 € 1.410
    UK € 1.530 € 1.624
    EU AV € 1.301 € 1.238
    Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнение
    И така, от справката по-долу може лесно да се види, че българите плащаме най-скъпия дизел, спрямо цената на бензина в целия ЕС. В 16 страни безнзинът е по-скъп от дизела, в 8 дизелът е по-скъп от бензина, а в 3 е горе-долу на еднаква цена, но в Бг разликата между дизела и бензина е фрапираща - цели 8% е по-скъп дизела от бензина Въпросът ми е защо - нали идеята е дизела да е по-евтин, тъй като замърсява по-малко, по-еко френдли е, гори по-малко и т.н. и т.н. Та защо дизелът е толкова скъп в България? Това политика на Парвителството ли е? Лукойл ли са виновни? Или просто може да се дере повече от дизела и затова е толкова скъп?


    November 27, 2011
    Unleaded Diesel

    Austria € 1.412 € 1.402
    Belgium € 1.589 € 1.488
    Bulgaria € 1.206 € 1.314
    Cyprus € 1.200 € 1.280
    Czech € 1.351 € 1.355
    Denmark € 1.644 € 1.580
    Estonia € 1.255 € 1.320
    Finland € 1.551 € 1.383
    France € 1.577 € 1.450
    Germany € 1.582 € 1.448
    Greece € 1.662 € 1.504
    Hungary € 1.283 € 1.376
    Ireland € 1.499 € 1.438
    Italy € 1.611 € 1.562
    Latvia € 1.278 € 1.300
    Lithuania € 1.309 € 1.268
    Luxem-g € 1.279 € 1.221
    Malta € 1.410 € 1.320
    Netherl-s € 1.660 € 1.431
    Poland € 1.231 € 1.244
    Portugal € 1.544 € 1.445
    Romania € 1.234 € 1.266
    Slovakia € 1.465 € 1.362
    Slovenia € 1.320 € 1.269
    Spain € 1.305 € 1.331
    Sweden € 1.521 € 1.588
    UK € 1.620 € 1.677
    EU Av. € 1.466 € 1.391
    Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнение
      Ех, Трайчо, а защо не говореше, докато беше министерин и особено защо не направи нищо по въпроса? А дали не те махнаха за подобни изказвания? Или беше заради енергетиката?
      Щото Му не вечеря с олигарси, той само цъка сантасе с тях и щеше да Го размаже!

      Коментар


      • Защо българите плащаме най-високите цени на дизела в ЕС, спрямо цената на бензина?
        Защото другите държави в ЕС, обединени в неоколониалния картел нато, получават евтин нефт от окупираните държави като Либия и Ирак.
        Седерастите, сините талибани, соросоидите и НПО простетата са безочливо нагла зомбирана сган!

        Коментар


        • ЗАШТОТО СМЕ СЕЛЯНДУРСКИ ШМАТКИ
          Животът е огледало.....усмихвай се

          Коментар


          • А ето, че и един вече бивш министър си отвори устата:

            Трайков: Дизелът трябва да е под 2.40 лв.
            В момента България се намира на четвърто място по бензин и на катастрофалното девето място при цената на дизела в ЕС. Трябва да сме на второ място по цената на дизела, смята Трайков. По думите му в момента у нас дизелът трябва да се продава на цена от 2 лв. без ДДС или 2.40 лв. с ДДС.


            Ех, Трайчо, а защо не говореше, докато беше министерин и особено защо не направи нищо по въпроса? А дали не те махнаха за подобни изказвания? Или беше заради енергетиката?
            Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience

            Коментар


            • divedi

              Водорода е чудесно гориво за автомобили и въобще не е трудно да се конвертират ДВГ за работа на водород , той може да се произвежда от ел. ток за което вече пък има доста начини които са екологични. Какво ще стане тогава обаче с фосилните горива ? За какво ни е на нас шистов газ , при положение че Шеврон с действията си по добива му могат да предизвикат такива земетресения , че втория по големина град в един миг да изчезне ..Толкова е вяла съпротива срещу това да сме експериментална площадка на Шеврон , че просто няма накъде ..Предстои нещо страшно ! Като знам как ни върви.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Климатгейт и екофашизъм
                http://www.ivanstamenov.com/tag/climategate/

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнение
                  Един приятел си прави експеримент и според него (а той уж ги разбира) само скъпият дизел на ОМВ става, всичко друго е пълна боза - аз лчино никога не съм добавял каквито и да е добавки към дизела и засега колата не е имала ниакъв проблем. А и разходът е нисък - 5.5 на магистралата при яко надут клиамтик лятото.

                  Въпросът обаче е в друго и никой не успя да ми отговори на него - зашо има такава разлика между дизела и бензина в Бг и защо тя е най-голямата в ЕС евър? Аз освен картел и дуене на печалби, друга причина не виждам....
                  сам си си отговорил------по -голямо потребление -----по висока цена----поголяма печалба

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение

                    Между другото, къде видя че цената им ФОБ е еднаква?
                    http://energy.eu/

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнение
                      Обвиняваш ме напълно безпочвено. Не искам да покажа, че има ръст или спад в производството на дизел или бензин, а това, че се произвежда точно толкова бензин, колкото и дизел. Цената им ФОБ също е еднаква, разпространяват се на едни и същи бензиностанции, в едни и същи населени места, с едни и същи цистерни, имащи едни и същи транспортни разходи и съхранявани в едни и съще резорвоари (поправи ме, ако греша) - е, за къв чеп, едното е по-скъпо и до доста по-скъпо от другото (при положение, че и акциза за дизела е по-нисък от този за бензина), освен, ако някой по веригата не товари? Аз не съм специалист в тематиката, но виждам огромно несъответствие, което за мен е необяснимо, освен с товарене на цената - ако можеш да ми го обясниш, ще съм благодарен...
                      Аз също не съм голям специалист в областта на нефтопреработката и търговията с петролни продукти, но се мъча да вникна и се опирам на здравия смисъл и пазарното мислене. Исках да ти покажа, че в България търсенето на дизел се увеличава относително повече от търсенето на бензин. Следователно, трябва все повече и повече дизел на пазара. По-голямо търсене => по-високи цени.

                      Между другото, къде видя че цената им ФОБ е еднаква?
                      He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                      Коментар


                      • Обвиняваш ме напълно безпочвено. Не искам да покажа, че има ръст или спад в производството на дизел или бензин, а това, че се произвежда точно толкова бензин, колкото и дизел. Цената им ФОБ също е еднаква, разпространяват се на едни и същи бензиностанции, в едни и същи населени места, с едни и същи цистерни, имащи едни и същи транспортни разходи и съхранявани в едни и съще резорвоари (поправи ме, ако греша) - е, за къв чеп, едното е по-скъпо и до доста по-скъпо от другото (при положение, че и акциза за дизела е по-нисък от този за бензина), освен, ако някой по веригата не товари? Аз не съм специалист в тематиката, но виждам огромно несъответствие, което за мен е необяснимо, освен с товарене на цената - ако можеш да ми го обясниш, ще съм благодарен...
                        Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнение
                          е, да де, ама точно в този линк пише, цитирам:

                          През август 2011 г. спрямо юли 2011 г. се увеличава производството на твърди горива с 14,4% до близо 3,16 млн. тона, на безоловен бензин - с 1,6% до 126 хил. тона, а на природен газ - с 5,3% до 40 млн. куб. м.

                          На месечна база производството на пропан-бутан намалява с 10% до 9 хил. тона, на дизелово гориво - със 7,4% до 126 хил. тона, а на електроенергия - с 4,9% до 4029 гигаватчаса.

                          Или иначе казано, произвеждаме точно толкова дизел, колкото и безоловен (то и цената им ФОБ, която се рипортва пред ЕС е еднаква) и няма абсолютно никаква, ама никаква, пазарна логика дизелът е толкова по-скъп от бензина, освен някаква договорка или изказвания от типа - доларът се качи, значи цената на магданоза на Женския пазар трябва също да се качи
                          Грую, не ти отива да се правиш на ударен и да сравняваш два поредни месеца. Я виж август 2011 към август 2010 Много плитко го даваш.

                          Доставките (потреблението) на твърди горива през август 2011 г. спрямо същия месец на 2010 година нарастват с 23,2%. Потреблението на годишна база на безоловен бензин нараства с 18%. Скок бележи потреблението на дизелово гориво - с 39,6% и на природен газ - с 38,8%. Лек спад през август спрямо година по-рано имат доставките на пропан-бутан - с 3,3% и на електроенергия - с 0,3%.
                          При това статията започва точно с този текст, а ти си цитирал сравнението за два поредни месеца, което е следващ абазац. Айде моля, не пасем трева.

                          А ето какво пише за производството през едни и същи месеци на 2010 и 2011:

                          Производството на дизелово гориво през август 2011 г. спрямо същия месец на 2010 г. бележи ръст от 14,5%, сочат данните на Националния статистически институт (НСИ). За същия период производството на твърди горива е нараснало с 30,3%, а на електроенергия - с 0,9%.

                          Намалява производството на годишна база на безоловен бензин с 3,1%.
                          He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение
                            Грую,

                            Ето ти линк, където можеш да видиш, че има и пазарни причини за по-високата цена на дизела спрямо бензина.
                            е, да де, ама точно в този линк пише, цитирам:

                            През август 2011 г. спрямо юли 2011 г. се увеличава производството на твърди горива с 14,4% до близо 3,16 млн. тона, на безоловен бензин - с 1,6% до 126 хил. тона, а на природен газ - с 5,3% до 40 млн. куб. м.

                            На месечна база производството на пропан-бутан намалява с 10% до 9 хил. тона, на дизелово гориво - със 7,4% до 126 хил. тона, а на електроенергия - с 4,9% до 4029 гигаватчаса.

                            Или иначе казано, произвеждаме точно толкова дизел, колкото и безоловен (то и цената им ФОБ, която се рипортва пред ЕС е еднаква) и няма абсолютно никаква, ама никаква, пазарна логика дизелът е толкова по-скъп от бензина, освен някаква договорка или изказвания от типа - доларът се качи, значи цената на магданоза на Женския пазар трябва също да се качи
                            Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience

                            Коментар


                            • Грую,

                              Ето ти линк, където можеш да видиш, че има и пазарни причини за по-високата цена на дизела спрямо бензина.
                              He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                              Коментар


                              • Един приятел си прави експеримент и според него (а той уж ги разбира) само скъпият дизел на ОМВ става, всичко друго е пълна боза - аз лчино никога не съм добавял каквито и да е добавки към дизела и засега колата не е имала ниакъв проблем. А и разходът е нисък - 5.5 на магистралата при яко надут клиамтик лятото.

                                Въпросът обаче е в друго и никой не успя да ми отговори на него - зашо има такава разлика между дизела и бензина в Бг и защо тя е най-голямата в ЕС евър? Аз освен картел и дуене на печалби, друга причина не виждам....
                                Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience

                                Коментар

                                Working...
                                X