IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

НЕ на монополните и картелирани цени в България!

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • След обявената победа и пъчене на гърди на правителството, че направили споразумение за замръзяване на цените нагоривата за 30 дни, то още вечерта Лукойл вдига цените:

    http://www.standartnews.com/news/det...B7%D0%B8%D0%BD

    а сутринта:

    Борисов: Не сме поемали ангажименти към компанията

    Заковаха за месец горивата

    Лукойл ще продава дизела по 2,49 лева
    http://paper.standartnews.com/bg/art...article=361881


    А какви ги говореше министъра на транспорта сутринта...В една нормална държава такъв министър ако не си подаде оставка, министър-председателя го маха...
    Last edited by luboil; 24.03.2011, 21:05.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от onufri Разгледай мнение
      Ех,Асеня,Асеня,каква стана тя сега "българономистите" сбъркали от 34 до 35.62%,а ти чак до 40Къде разликата е по-голяма,а?
      много подценяваш батко ти аско
      я се замисли ,щом знам,че българономистите не знаят как да смятат проценти, дали и аз не знам?
      пускането на число " на око " е с цел батка, ама немаш толкова пипе да го разбереш......
      по тоя начин гледам колкото от вас са и НЕ са българономисти
      нали на 90 % съм ви враг,понеже постоянно ви се присмивам на малоумието,та ако някой от вас знаеше как да изчислява проценти ,веднага щеше да изчисли и да ми се " подиграе " .
      факт е,че нито един от вас не го направи- изчислението отнема по малко от минута ......
      следователно единствено ицо78 в момента е доказал , че знае неща,които в сащ се изучават в гимназията......
      дори отделих минутка,че да пресметна,дали е прав и КАЗАХ ЧЕ Е !!!!!
      та да те питам,къде беше ти,че да ме "поправиш" ?

      п.п.
      ако се занимаваш с това,с което аз се занимавам, ще ти смъкнат и белите гащи от гъза ,преди дори да си се и усетил с такива българономистки процентни сметки .... ама за тва такива като теб стават или преподаватели в УНСС ,или банкери със 20 % лоши кредити ,или дянковчета и номенклатурчици ..... демек - изкарвате си парите или от кражби на държавата , или от управление на парите на ДРУГИТЕ , но НИКОГА от реално управление на вашите пари.......

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Forex Master Разгледай мнение
        Аха-аха... Да си дойдем на думата!

        Както вече споделих, това им е основната болка на "безнесмените" които стоят зад протеста на гъдулките... Как да се направи вноса "по-либерален" така че да стане пак възможна контрабандата с гориво и врътките с криене на акцизи и ДДС... Глад! А?...
        А сега врътките ги прави само Лукойл

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Zumbai Разгледай мнение
          Всички мерки, които утежняват вноса, са в интерес на един субект и е ясно кой е той.
          Аха-аха... Да си дойдем на думата!

          Както вече споделих, това им е основната болка на "безнесмените" които стоят зад протеста на гъдулките... Как да се направи вноса "по-либерален" така че да стане пак възможна контрабандата с гориво и врътките с криене на акцизи и ДДС... Глад! А?...
          Седерастите, сините талибани, соросоидите и НПО простетата са безочливо нагла зомбирана сган!

          Коментар




          • Столична Община бойкотира Националния протест.

            От Столична Община отказаха да издадат допълнително разрешително за провеждането на нови точки към протеста в неделя 27.03.2011. Уведомителното писмо за доуточняване относно провеждане на протеста дори не е било прието от общинарите. Никой от тях, обаче не каза кой и защо отказва да приеме писмото и на какво основание отказват да входират разрешителното. Единственото, което се получи като информация е, че изискващите разрешението е трябвало да подадат уведомителното писмо не по-късно от 5 дни преди провеждането на самите протестни действия. Според законодателството на Република България, обаче, това не е така. В Закона за Митингите се казва, че срокът е 48 часа.

            Другото зверство, което извършват общинарите, с цел да бойкотират протеста, е че с нашите пари, с парите на данъкоплатците, са сформирали група от хора на фирма „ТИТАН” , които срещу заплащане, обикалят и премахват поставените плакати, свързани с протеста. Ние, гражданите на Република България, гражданите на София, сами, на доброволни начала, сформирахме групички, към които в последните часове се присъединиха много хора, които разлепят плакатите и разпространяват флайърите, с информацията за протеста, похабихме ценното си време, за да може всеки гражданин да получи информация за действията в неделя. От Столична Община явно не се харесва идеята с популяризирането на протеста и започнаха да харчат собствените ни пари, за да плащат на нещо, което има за цел да ни провали. Толкова много се говори в последните години за липсата на гражданско общество в България.

            Ние питаме: Защо, след като най-сетне започна да се образува нещо, което в общи линии заприличва на това бленувано „Гражданско общество”, управляващите институции, в частност Столична община, правят всичко възможно, харчат дори парите ни, за да го потъпчат и унищожат. Това ли е Европа, това ли е демокрацията, така ли е модерно да се действа или просто трябва да приемем, че живеем в България …

            Хубавата новина е, че въпреки всички усилия на различни индивиди да съботират протеста ( лица извън протеста , поставени лица, незаинтересовани ) – популярността нараства! Хората виждат чистата идея и на своя глава, осъществяват помощ по ралични методи. Тук е момента да благодарим на всички, които се захващат ДОБРОВОЛНО с инициативата. Също така да отбележим служителите на МВР и СДВР , които тайничко ни дават пълна информация и напълно подкрепят протестите. Радваме се, че се обединяваме в идеята да подобрим стандарта и начина си на живот!
            http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

            Коментар


            • Много хубаво интервю със собственика на "Биомет". Хайде искам да ви видя всичките дето казвате, че ценита са ОК как опонирате на човека, който със сигурност е много по-запознат от тук пишещите. Поздравления за смелостта да си каже каквото мисли по въпроса по този категоричен начин.

              http://www.dnevnik.bg/intervju/2011/..._ikonomika_se/

              Как оценявате ефекта от мерките за намаляване на цените на горивата?
              - Със сигурност отпадането на биодизела, ще окаже положително влияние. Той безспорно оскъпява крайната цена на горивото, но според мен има други мерки, които биха били с по-добър ефект. Имам предвид ролята на държавата, която традиционно отсъства и абдикира от задълженията си.

              Пазарът в България е така устроен, че да може да се купува само от съществуващите търговци. Теоретично пазарът е либерализиран и вносът е свободен. Но нормативните изисквания за внос са такива, че ако се изпълняват, в крайна сметка се оказва, че внесеното гориво е по-скъпо, отколкото ако бъде купено в България.

              За решението за резервите, трябва да кажат петролните компании.

              Говорите за големи потребители като вашата фирма, а не за търговците на горива?
              - Да. Ние сме сред големите потребители на дизелово гориво. Месечно потребяваме около 1 млн. литра.

              Какви са пречките пред компании като вашата да внасят гориво?
              - Ще ви дам следния пример. Ако купите цистерна с дизелово гориво от рафинерия в Гърция, наред с всички данъци и акциза, които трябва да платите, трябва да имате и лицензиран акцизен склад. За да имате такъв склад, трябва да осигурите много голяма банкова гаранция. А процедурата по това е дълга и тромава. Но ако разполагате с такъв склад и складирате там закупеното гориво, неминуемо ще се наложи да го претоварите, което вдига цената и я прави по-висока от тази в България.

              Ние купуваме от бензиностанциите. Малък процент от горивото, което ползваме, е купено на едро. Това е така, защото малка част от транспортните ни средства минават през базата ни. Ако трябва да ги зареждаме в базата, транспортните разходи за това ще обезсмислят по-ниската цена на горивото. Изправени сме пред абсурдния избор да обмисляме закупуването на няколко бензиностанции, но в някоя развита страна от ЕС, където горивото е по-евтино.

              Всъщност на брифинга след срещата беше споменато, че ще се търси облекчаване на вноса?
              - Това е много общо изказване и предполагам, че с времето може и да отшуми. Иначе може да се върви в тази посока, но трябва да се окаже по-силен натиск. Всички мерки, които утежняват вноса, са в интерес на един субект и е ясно кой е той. Те са направени, за да се гарантира монополът на "Лукойл".

              Аргументите срещу облекчаването на вноса на горива са, че така може да се увеличи контрабандата.
              - Не облекчаването на режима, а липсата на адекватен контрол е причината за контрабандата.

              Намаление от 14 ст. на литър, което беше изчислено като ефект от прилагането на мерките, съществено ли е?
              - Да, но съм скептичен, че тази разлика ще се постигне на практика.

              Ще намалят ли превозвачите цените на услугите си при по-евтини горива?
              - Цените на товарните превози не са увеличавани. Ние вдигнахме билетите за пътническите превози с лев, което не компенсира поскъпването на горивата. По-скоро спад поевтиняване на дизела ще успокои напрежението в сектора и ще предпази от бъдещи увеличения.

              Как си обяснявате, че дизелът в България е по-скъп, отколкото в други европейски страни?
              - Имаме много добър поглед, защото ежеминутно наш камион зарежда някъде в Европа. Следим цените на горивата и наистина няма логика горивото на колонка в някоя от развитите европейски държави да е по-евтино, отколкото тук. Суровината би трябвало да е на една и съща цена, но разходите за работна ръка тук са в пъти по-ниски от тези в Европа.

              Транспортните разходи също са по-ниски. Така че би трябвало разликата в цените тук и в развитите страни да е значителна. Получава се обаче абсурдната ситуация тук да е по-скъпо. Нямам разумно обяснение за това, освен че някой печели много големи пари.

              Според вас прозрачно ли е ценообразуването на "Лукойл"?
              - Всяка компания сама определя ценовата си политика и този принцип работи, но при реална конкуренция. Държавата не трябва да е регулатор на цените, а да допринася за наличието на реална конкуренция.

              В момента Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) прави секторен анализ на пазара. Според вас ще има ли ефект и ще се покаже ли реално дали има злоупотреба с господстващо положение от страна на "Лукойл"? Смятате ли, че комисията има капацитета или желанието да го направи?
              - Смятам, че КЗК трябва да бъде оставена да си свърши работа и след това да коментираме. Но съм песимистично настроен за резултата. Основната причина е заключението от проверката им преди две години, която не откри никакви нарушения. Все пак сега условията са други и се надявам този път да има друг резултат.

              Как си обяснявате, че цената на горивата в бензиностанциите на различни компании е почти една и съща? Поражда ли това съмнения за незаконно споразумение?
              - Проблемът не е в операторите на пазара. Те имат заложена печалба, която не е голяма. Освен това не е проблем един търговец да отиде да провери цената на съседната бензиностанция и да сложи подобна. По мое впечатление търговците не печелят много и не могат да се конкурират със сваляне на цени.

              Затова явно са избрали варианта да са с еднакви, но не мога да твърдя, че има договаряне. Има и още един очебиен факт - в момента цената на дизела е близка, дори по-висока от тази през лятото на 2008 г. Тогава цената на барел петрол беше 150 долара, а сега е 115. Логичният въпрос е защо. Промъкнаха се мъгляви обяснения, че курсът на долара тогава е бил по-различен. Но при сравнението на курса долар/лев(евро), което ние направихме, се оказа, че това съотношение е почти същото.

              Състоятелно ли е обяснението, че заради свитото потребление "Лукойл" произвежда по-малко, а постоянните разходи са едни и същи и това оскъпява продукцията?
              - Всяка компания сама планира продажбите си и приходите от тях, като при смяна на условията би следвало да пренастрои мощностите си. Не би трябвало за неправилни разчети да плащат потребителите.

              А смятате ли, че може да има ефект от едномесечен мораториум върху промяна на цените, за какъвто премиерът съобщи, че ще помолил "Лукойл"?
              - В една работеща икономика движещ механизъм е реалната конкуренция, а не временни уговорки и мораториуми.

              Как ще коментирате спора между министъра на икономиката Трайчо Трайков и генералния директор на "Лукойл" Валентин Златев и намесата на Бойко Борисов на страната на производителя?
              - Намирам повече логика във въпросите и твърденията на министъра. С това ще приключа коментара.
              Мога да кажа, че положението на фирмите в транспортния бизнес е много тежко. Тази година ще има много фалити - толкова, колкото не е имало досега. Разбира се, това е лошо за фалиращите търговци, но като цяло за икономиката ще изиграе и оздравителна роля, ако е в разумни граници.

              Сега обаче сме изправени пред най-тежкия момент. През 2009 г. кризата вече беше притиснала бизнеса. Но тогава, освен че цените на услугите бяха ниски, бяха ниски и цените на горивата. Още тогава прогнозирах, че ще дойде момент, когато горивата ще поскъпнат, а цените на услугите ще останат ниски.

              Сега реално няма какво да компенсира стойността на горивата. Тя е около 40% от себестойността на услугата и има голяма тежест в разходите на компания като нашата

              От друга страна, конкуренцията в този сектора е много голяма.
              - Да. В нашия отрасъл има прекалено много участници. Стигна се дотам цената да падне под себестойността на предлаганата услуга, което не издържа на никаква икономическа логика. Много случайни участници се включиха в бизнеса с цел бърза печалба. Но се оказа, че не могат правят адекватни бизнес планове, елементарна сметка на приходите и разходите си. Като резултат след известно време са принудени да затворят.

              През това време обаче са навредили достатъчно на пазара с ниските си цени, тъй като не предлагат качествен продукт, а търсят само бърза печалба.

              Вече има фалити. Има и много компании, които все още се задържат изкуствено на пазара. Една от причините са банките и лизинговите дружества. Лизингополучателите са спрели да изплащат задълженията си, но банките и лизинговите дружества не искат обратно оборудването, тъй като вторичният пазар е много ограничен в момента, а и трябва да правят допълнителни разходи по съхраняването и поддръжката му.

              Така некоректните платци към банките и лизинговите дружества продължават да ползват транспортните средства, но това няма да продължи дълго. В един момент фалитите ще се увеличат лавинообразно.

              А през последните месеци няма ли съживяване на бизнеса и увеличение на товарите?
              - Има съвсем малко съживяване, основно в износа. Потреблението в България обаче продължава да се свива - намалява вносът на всякакъв вид стоки. Ръстът на износа, от друга страна, не е толкова голям, както го отразява статистиката.

              Може ли това да се дължи на фиктивен износ?
              - Според мен да. Възможно е и това да оказва влияние на официалната статистика.

              Как се развива сегментът на пътническите превози?
              - Хората не пътуват. Вероятно заради кризата са намалели пътуванията по работа, друг фактор са свитите доходи. Заради високите цени на горивата ние сме принудени да вдигнем цените, което още повече отблъсква клиентите. Железопътният транспорт не е алтернатива заради ниското качество и липсата на сигурност. Не без значение е и това, че населението в България намалява.
              Last edited by Zumbai; 24.03.2011, 18:14.

              Коментар


              • Протест - Варна: http://www.facebook.com/event.php?eid=119882588086920

                НЕ! на високите цени на горивата: http://www.facebook.com/home.php?sk=...169391766&ap=1



                http://gorivo.net/

                Градове: http://gorivo.net/gradove/

                Писна ни да ни крадат с цени на ток, горива, парно, вода, телефон: http://www.facebook.com/group.php?gi...8025384&v=wall

                http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                Коментар


                • Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнение
                  ....внася и си изнася и в Македония, Румъния... а бе, както му дойде...
                  Нефтът е ограничен ресурс и ограничен брой страни го добиват. Затова цели войни се водят и цели народи изтребват с "хуманни" бомби и томахавки, както е сега в Либия. На който не му харесва цената на руския нефт да вдига самолетите на нато и да започва война с Русия!
                  Седерастите, сините талибани, соросоидите и НПО простетата са безочливо нагла зомбирана сган!

                  Коментар


                  • Според мен протеста трябва да е насочен към държавата и комисиите, които трябва да са регулатори. Какво правят тия от ДКЕВР, освен да взимат заплати от нас , а да защитават интереса на монополистите. Нали затова са назначени там от НАС , за да регулират!
                    Аналогичен е случая и с КФН и всякакви други комисийки!

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнение
                      А и ще има ефект и върху останалото картелче
                      Кво картелче ма душа не ти ли обясних вече че бензиностанциите печелят по 3 -4 стинки на литър . И по долу пак си писала лъжите си че бензина в БГ бил скъп - хората се спукаха да ти дават статистики като тук например
                      http://www.investor.bg/news/article/114304/332.html
                      кво виждаш на първата табличка, разлика между дизел и бензин правиш ли ? И после щом съм те обиждал на тъпа

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от SPART Разгледай мнение
                        Бойкотираш Веригата , но не и Рафинерията ! "Лукойл " добавя различните "присадки" по желание на клиентите си по всяка партида за вътрешна доставка ..Пазарът на т.нар. "вносни " горива също изцяло е подчинен на "Лукойл" ,които в интерес на истината ,разиграват добро тетро с някакви " никому " неизвестни нелегални петролни вносители .
                        Прав си нали затова говорим, че монополиста си разиграва коня....внася и си изнася и в Македония, Румъния... а бе, както му дойде...

                        Но ефектът от загуба на приходите им от продажби на дребно хич няма да е безболезнен. Малко ли се бориха за нови и нови бензиностанции
                        А и ще има ефект и върху останалото картелче

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
                          аз лично подминавам бензиностанциите на лукойл като крайпътен знак...
                          Скоро всички бензиностанции ще подминаваш, защото от тъпи инвестиции вече нямаш стотинки.
                          Седерастите, сините талибани, соросоидите и НПО простетата са безочливо нагла зомбирана сган!

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от acen1975 Разгледай мнение

                            ЕДНОГОДИШНОТО ПРОЦЕНТНО УВЕЛИЧЕНИЕ НЕ Е 34 % а е 40% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                            българономиката българономична,дело на всеки българономист!
                            Ех,Асеня,Асеня,каква стана тя сега "българономистите" сбъркали от 34 до 35.62%,а ти чак до 40Къде разликата е по-голяма,а?
                            Всяка краткосрочна спекулация е потенциална дългосрочна инвестиция.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
                              ...просто я бойкотирам тяхната верига.....
                              Бойкотираш Веригата , но не и Рафинерията ! "Лукойл " добавя различните "присадки" по желание на клиентите си по всяка партида за вътрешна доставка ..Пазарът на т.нар. "вносни " горива също изцяло е подчинен на "Лукойл" ,които в интерес на истината ,разиграват добро тетро с някакви " никому " неизвестни нелегални петролни вносители .
                              Доказателство за доверие дава първо оня, който го търси!

                              Коментар

                              Working...
                              X