IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

НЕ на монополните и картелирани цени в България!

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от onufri Разгледай мнение
    Защото,за съжаление,не произвеждаме толкова продукт,колкото те произвеждат.Вижте колко е БВП на Германия на глава от населението и колко е на България и тогава искайте заплати.Хората получават това което са си произвели.Ние какво сме произвели?!
    А за разликата между тяхната статистика и нашата СТЪКМИСТИКА да говорим ли - виж едно просто преброяване,което проведоха наскоро - ако електронно не се бях преброил, че и родителите ми, нямаше аз и моето семейство да фигурираме изобщо в преброителните списъци, както и родителите ми и семейството на сестра ми, защото никой не ни посети да ни преброи.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от onufri Разгледай мнение
      Защото,за съжаление,не произвеждаме толкова продукт,колкото те произвеждат.Вижте колко е БВП на Германия на глава от населението и колко е на България и тогава искайте заплати.Хората получават това което са си произвели.Ние какво сме произвели?!
      Или защото там не крадат толкова и парите им стигат за всичко?

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Caessar Разгледай мнение
        Защо да не я вдигнат минималната заплата, бе, колега? Нима българите не сме достойни да получаваме пари, достатъчни за един нормален живот? Нима нашия труд е по-евтин или работим само 1/5 от времето, което отработва един европеец? Докога ще има хора, които се самоунижават да се самопоставят в позицията на полу-хора, полу-диваци? Кога най-после всеки от нас ще осъзнае, че с нищо не сме по-лоши, по-мързеливи, по- некадърни, по-тъпи, по-глупави,по-необразовани от които и да било други в Европа и света!
        Защото,за съжаление,не произвеждаме толкова продукт,колкото те произвеждат.Вижте колко е БВП на Германия на глава от населението и колко е на България и тогава искайте заплати.Хората получават това което са си произвели.Ние какво сме произвели?!
        Всяка краткосрочна спекулация е потенциална дългосрочна инвестиция.

        Коментар


        • Само още едно пояснение - цената на бензини и дизел за краен потребител на http://www.lukoil.be/nl/index.cfm е динамична, но винаги с малки граници, днес се променя няколко пъти между 1.29 - 1.30 EUR/L
          Докато в България се обявява с комюникета по медии, служи като официална цена за информационни справки.........и се променя за секунди, само ако се чуе някъде, че скача петрола....

          Питам - това практика на конкурентен пазар ли е?

          Относно къде е по-скъп бензина и дизела на Лукойл - в България и Белгия, достатъчно е наум да сметнете разликата в акцизите...дори без 1% ДДС - беше ми неудобно аз да ви го смятам

          Коментар


          • Първоначално изпратено от rogers Разгледай мнение
            Е тва е култово просто. Я да видим сега как да постигнем това съотношение - да вземем да намалим цената на горивата под пазарната - и кой да плати разликата - ами държавата разбира се. или пък да вземем да увеличим пет пъти минималната заплата - а откъде да дойдат парите - хахахахах. Абе що не ходите във форума на бг мама ми се навъдихте тука да цапате с глупости
            Защо да не я вдигнат минималната заплата, бе, колега? Нима българите не сме достойни да получаваме пари, достатъчни за един нормален живот? Нима нашия труд е по-евтин или работим само 1/5 от времето, което отработва един европеец? Докога ще има хора, които се самоунижават да се самопоставят в позицията на полу-хора, полу-диваци? Кога най-после всеки от нас ще осъзнае, че с нищо не сме по-лоши, по-мързеливи, по- некадърни, по-тъпи, по-глупави,по-необразовани от които и да било други в Европа и света!

            Коментар


            • Изпратих запитване по E-Mail: office@lukoil.bg, опитах с опцията на сайта им "вашето мнение"?въпроси, но поне при мен не е активна.

              У мен буди недоумение разликата в цената на една и съща - се предполага и с еднакво качество стока, предлагана в страна с изключително висок стандарт на живот, съответно и разходи за труд - заплати, осигуровки ,вкл. разходи за транспорт значително по-високи от тези в България - Белгия , съпоставена с България.

              Това, което виждам в двата сайта към 25.03.2011г. е:

              Цени на ЛУКОЙЛ в БЕЛГИЯ

              1.29 EUR
              http://www.lukoil.be/nl/index.cfm

              Дебело е подчертана "Вашата отстъпка" - 15 цента/литър


              Цени на ЛУКОЙЛ в БЪЛГАРИЯ

              http://www.lukoil.bg/

              1.28 EUR

              В тези цени влизат:
              за Белгия 407 EUR акциз и 21% ДДС
              за България 314 EUR акциз и 20% ДДС
              ________________________________________

              За EUROSUPER 95+ в Белгия 1.43 EUR/L
              За А 95H в България 1.22 EUR/L

              В тези цени влизат:
              за Белгия 613.57 EUR акциз и 21% ДДС
              за България 363.02 EUR акциз и 20% ДДС

              Като потребител в България се надявам да получа отговор на какво се дължат подобни разлики.
              Ако се появи отговор ще го поместя и тук.

              Коментар


              • Е тва е култово просто. Я да видим сега как да постигнем това съотношение - да вземем да намалим цената на горивата под пазарната - и кой да плати разликата - ами държавата разбира се. или пък да вземем да увеличим пет пъти минималната заплата - а откъде да дойдат парите - хахахахах. Абе що не ходите във форума на бг мама ми се навъдихте тука да цапате с глупости

                Първоначално изпратено от Tradera Разгледай мнение
                В Европейския съюз трябва да се приме някаква граница в отношението минимална заплата / дизел.
                Не може да има 400% разлика !
                20-30% да, но не и 400%
                Трябва евро директива, всякви глупости се регулират, а мега важни неща са вън от контрол.
                И най-лесно е да се вдигне минималната заплата

                Коментар


                • Ами много просто - тва че в десетина по богати страни цените за потребителите били по ниски е нищо повече от една лъжа повтаряна постаянно от една тъпа патка. Всеки който отвори energy.eu може да види. Моля ако тъпата патка се чувства обидена да посочи десетта страни Освен това не разбрах - тва че разходите на една фирма - разходите за произвоство били ниски , значи ли че тя е благотворително дружество - и трябва да продава на ниска цена? Ми като са толкова ниски разходите - направете си рафинерия и си продавайте евтино. Къде бяхте като ви продаваха нефтохима на лукойл - а?

                  Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнение
                  Въпреки че, Лукойл направи след протестите по-чувствително намаление на бензина А 95, за да може да спре атаките и погледите на хората, как така в 10-на по-богати страни, с по-високи разходи по цялата верига, цените за потребителите са по-ниски.
                  Още повече в производството на Лукойл дизела с почти два пъти по-високо потребление
                  Last edited by rogers; 25.03.2011, 16:28.

                  Коментар


                  • Я, да погледнем как работи една компания в конкурентна среда И в среда на монопол, поддържан с всякакви средства от управляващи.

                    Картинката, по-долу е към днешна дата 25.03, след вълна на протести в България и след намалението на цените за потребителите от Лукойл-България....явно само с цел отвличане на вниманието и недоволството.
                    Други осезаеми обективни причини от 09.03 и към днес - няма.

                    Иначе как може да се обясни защо на 09.03 цена на дизел за България е 1.33 EUR/L , аз за Белгия 1.29 EUR/L


                    А дори към днешна дата цените в 7-8 страни на дизела са по-ниски от тези в България
                    http://energy.eu/#Prices

                    Въпреки че, Лукойл направи след протестите по-чувствително намаление на бензина А 95, за да може да спре атаките и погледите на хората, как така в 10-на по-богати страни, с по-високи разходи по цялата верига, цените за потребителите са по-ниски.
                    Още повече в производството на Лукойл дизела с почти два пъти по-високо потребление


                    Откривате ли някаква разлика дори само в официалната част на сайтовете - единия е отворен към потребителя, другия е ..."търси си, ако нещо те интересува..."

                    Цени на ЛУКОЙЛ в БЕЛГИЯ

                    1.29 EUR
                    http://www.lukoil.be/nl/index.cfm

                    Дебело е подчертана "Вашата отстъпка - 15 цента/литър


                    Цени на ЛУКОЙЛ в БЪЛГАРИЯ

                    1.28 EUR

                    В тези цени влизат:
                    за Белгия 407 EUR акциз и 21% ДДС
                    за България 314 EUR акциз и 20% ДДС
                    ________________________________________

                    За EUROSUPER 95+ в Белгия 1.43 EUR/L
                    За А 95H в България 1.22 EUR/L

                    В тези цени влизат:
                    за Белгия 613.57 EUR акциз и 21% ДДС
                    за България 363.02 EUR акциз и 20% ДДС
                    _______________________________________
                    Когато имам малко повече време ще погледна какво е положението и в холандската TRN, където Лукойл закупи 45% за 725млн.$, при подобна мощност на преработка с бургаската рафинерия и преобладаващо същата основна суровина - смес от Urals.
                    _______________________________________
                    И пак да напомня )

                    ОФИЦИАЛНА ДАТА за втори протест
                    27.03.2011 - 13:00

                    http://gorivo.net/gradove/
                    http://www.facebook.com/pages/Протес...83247415052185
                    http://www.facebook.com/group.php?gi...8025384&v=wall
                    Last edited by съни(тя); 25.03.2011, 15:02.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от acen1975 Разгледай мнение
                      много подценяваш батко ти аско
                      я се замисли ,щом знам,че българономистите не знаят как да смятат проценти, дали и аз не знам?
                      пускането на число " на око " е с цел батка, ама немаш толкова пипе да го разбереш......
                      по тоя начин гледам колкото от вас са и НЕ са българономисти
                      нали на 90 % съм ви враг,понеже постоянно ви се присмивам на малоумието,та ако някой от вас знаеше как да изчислява проценти ,веднага щеше да изчисли и да ми се " подиграе " .
                      факт е,че нито един от вас не го направи- изчислението отнема по малко от минута ......
                      следователно единствено ицо78 в момента е доказал , че знае неща,които в сащ се изучават в гимназията......
                      дори отделих минутка,че да пресметна,дали е прав и КАЗАХ ЧЕ Е !!!!!
                      та да те питам,къде беше ти,че да ме "поправиш" ?

                      п.п.
                      ако се занимаваш с това,с което аз се занимавам, ще ти смъкнат и белите гащи от гъза ,преди дори да си се и усетил с такива българономистки процентни сметки .... ама за тва такива като теб стават или преподаватели в УНСС ,или банкери със 20 % лоши кредити ,или дянковчета и номенклатурчици ..... демек - изкарвате си парите или от кражби на държавата , или от управление на парите на ДРУГИТЕ , но НИКОГА от реално управление на вашите пари.......
                      Асенка,видя се колко те бива.Смяташ с г...за сиКогато се присмиваш на някого за нещо,трябва да докажеш,че си по-добър от него.А твоите сметки показват точно обратното.И ясно показват чие е малоумието.

                      П.С.Не,не се занимавам с разнасяне на пици
                      П.П.С.Да,българските банки не са цвете за мирисане,ама поне засега се оправят сами,а не се налага някой да им излива трилоини долари,за да ги спаси да не лопнат кепенците
                      Всяка краткосрочна спекулация е потенциална дългосрочна инвестиция.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Tradera Разгледай мнение
                        Горивото трябва да е пропорционално на минималната заплата спрямо Герамания т.е.
                        Германия заплата/дизел = 1000/1,5=666 (ебати цифрата се получи)

                        т.е. в България дизела трябва да е 190/666=0,29 EUR
                        В Европейския съюз трябва да се приме някаква граница в отношението минимална заплата / дизел.
                        Не може да има 400% разлика !
                        20-30% да, но не и 400%
                        Трябва евро директива, всякви глупости се регулират, а мега важни неща са вън от контрол.
                        И най-лесно е да се вдигне минималната заплата

                        Коментар


                        • Бензинът – данък връз данък: http://robstvo.wordpress.com/2011/03...8%D0%BD%D0%B0/

                          Ето как се формира цената на бензин А-95, според сайта на Лукойл, към днешна дата. В лева:
                          1174.00 – това и цената на производителя, в която е включена и неговата печалба
                          710.00 – акциз , това е прословутата свещена крава на ЕС – нито стотинка по- долу от 71 стотинки за литър
                          1884.00 – данъчна основа . Ключът от чекмеджето е тук, тъй като според нашето законодателство „Данъчната основа се определя на базата на всичко, което включва възнаграждението, без данъка по този закон. Данъчната основа се увеличава с:
                          • всички други данъци и такси, в т.ч. акциз, когато такива са дължими за доставката;“ /Закон за ДДС/

                          376.80 – ДДС , което се начислява върху така формираната максимална данъчна основа
                          2260.80 – крайна цена на едро
                          Прегледах набързо класиците, но понятието „данъчна основа“ не се среща там. Там ясно е написано що е туй „добавена стойност“. Това са всички компоненти от процеса в който се създава новия продукт – машини, работна сила, интелектуална собственост и т.н. В резултат на тези разходи и усилия се създава новия продукт и затова е по-скъп, тоест с по-голяма добавена стойност. В нашия случай – бензина, който е по скъп от суровия нефт. При класиците, поне аз не видях, акцизът да е някакъв елемент при създаването на добавената стойност.
                          Не ми е ясна философията, според която един косвен данък /акциза/ у нас се облага с втори косвен данък /ДДС/.
                          Доколкото ми е известно, акцизът е косвен данък, който не се възстановява на производителя, докато другия косвен данък ДДС, при определени условия, се възстановява. В един светъл ден.
                          В нашия случай, обаче, облагането на данъчна основа /в която влиза акциза/ с ДДС – на практика връща 20% от акциза на производителя чрез възстановяването на ДДС. Или нещо бъркам?
                          Ако не съм се се объркал, това би трябвало да значи, че у нас акцизът върху Бензин А-95 не е 710 лева за 1000 литра, както повеляват от ЕС, а 568 лева, тоест с 20% по-нисък, тъй като 142 лв. ДДС, с които е обложен този акциз, се връщат на производителя. Макар и на теория.
                          Друг е въпросът, при какви условия, кога и дали въобще се възстановява ДДС. Но това е друга тема.
                          Въпреки, че признавам възможната си некомпетентност по тази тема, призовавам нашите законотворци да сложат ДДС там, където му е мястото – тоест, веднага след цената на производителя. Ако това стане, картинката при крайната цена на бензина ще изглежда така:
                          1174.00 – цена на производител и реална данъчна основа
                          234.80 – ДДС
                          710.00 – акциз
                          2118.80 – крайна цена на едро
                          Тоест, с 142 лева по-ниска за 1000 литра от днешната цена на едро /2260.80/.
                          Това би довело до минимум 14 стотинки поевтиняване на първо четене.
                          Пък после да мислят по въпроса, ще махат ли акциза на биокомпонента, ще си връщаме ли ДДС-то и кога, кой го точи и кой прибира парсата.
                          http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                          Коментар


                          • Поддържането на монополи се превърна в национална стратегия: http://www.desant.net/show-news/21949/

                            - Г-н Филипов, какви са причините за високите цени на горивата у нас? Имаше граждански протести, но не стана ясно срещу кого точно са насочени те.

                            - За мен в национална стратегия на държавата се е превърнало поддържането на монополи. Те вероятно са си купили правото да упражняват тази дейност, и не става въпрос само за горивата, но и за всичко останало. Така че в случая държавата не си е на мястото, тъй като не приема принципи и закони за ограничаване ограбването на народа. А монополите са функция на обстоятелствата.

                            - Има ли разлика между различните правителства в това отношение или всичките са едни и същи?

                            - Има една народна приказка – кучето скача според тоягата. Почти всички правителства, които минаха в този преход, са от едно котило родени и управлявани от едни и същи кукловоди. Така че мисля, че не може да търсим кой знае какво разграничение - те всички си приличат. Общо взето никой не го е хабер населението как ще просъществува. Но в края на краищата това е нашият потенциал - национален, кадрови и т.н.

                            - Вие бяхте казали, че енергийната мафия властва у нас, но кои са лицата на тази мафия?

                            - Не бих си позволил да подсказвам, мисля, че всеки грамотен човек вижда какво е положението. Моят конкретен упрек днес е към регулатора, а това е председателят на комисията за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) Ангел Семерджиев. За мен това е основният виновник и мисля, че самото му назначаване е голяма грешка на правителството. Този човек при цялото време, в което се мотае в енергийните среди, нанася само щети. А пребиваването му три години в „Булгартрансгаз“ е върхът на неговото зловредителстване. Сега вече виждаме държавната власт в лицето на ДКЕВР като регулатор на тези обществени отрасли, а на мен буквално ми се струва, че неговите лични интереси са се слели с тези на монополистите и вече няма никакъв контрол. Интересът на населението и на икономиката не е защитен - оставаме си с общите приказки и продължаваме да пътуваме на самотек.

                            - Ангел Семерджиев не е ли с вързани ръце? Не е ли нужно да се предприемат някакви законодателни мерки оттук нататък?

                            - В България има много сериозни закони, които са приети и които могат да се прилагат, но виждате, че всичко го е ударило на „пет за четири“, както имаше едно предаване, и всеки гледа ден да мине и друг да дойде или както беше в казармата – ден да мине, комар да загине. Съдебната власт не е на място, всеки се е затворил, си е очертал периметъра и върлува в него, няма преследване на противозаконна, незаконна и т.н. дейности. Така че да ходим да ги търсим кой къде е, кой какъв е – не си струва. Просто нашата държава много сигурно вече и много бързо потъва и е време да се мисли за нов обществен модел, тъй като този, който изживяваме, води до ликвидиране на всичко, до изчерпване на нашите национални капитали, на нашите наличности. Ние сме просто, не искам да кажа тази страшна дума, но ние сме обречени. Това поколение след нас, не че сегашното е облагодетелствано, но ние почти вече не можем да разчитаме на национален капитал и ще останем, и тези след нас ще останат да работят с капиталите на големите чужди банки, ще работят с големи лихви, главницата ще ни стои на врата като камък и така... Просто не виждам светлина в тунела, дори и влак няма срещу нас.

                            - Бойко Борисов е близък приятел на шефа на Лукойл Валентин Златев. Цветан Цветанов пък от СРС-тата стана ясно, че покровителства контрабандата на същата тази петролна компания. В що за държава живеем, щом най-висшите държавници в момента явно покровителстват един монополист?

                            - Аз другояче ще подходя - бих ви препоръчал да проучите и да направите обществено достояние каква е структурата на капитала по приватизацията на Нефтохим-Бургас – оттам ще видите, че „Лукойл“ е собственик на 39% от акциите. Над 50% ги държи една личност с офшорни компании – вижте това и тогава ще започнете горе-долу да се ориентирате. Днешното правителство, което споменахте – премиер и вицепремиер, те могат да понесат доста укори, защото не предприемат мерки за натиск върху този монополист, но в края на краищата погледнете, че съдебната система също не подкрепя правителството, от което всички очакват средства за препитание, за заплати, пенсии и т.н. Просто при нас се действа на парче и хаотично. Трябва да се изчистят въпросите още от приватизирането на Нефтохима, ако говорим в частта горива - там е заровено кучето. Там има неща, които не са оправени, а Валентин Златев не е основният играч в Нефтохим. Той от доста години отговаря само за бензиностанциите - не е баш босът.

                            - Казвате, че над 50% от акциите на Нефтохим са концентрирани в един човек – кой е той?

                            - Запитайте Иван Костов дали има нещо общо с тази дейност – по предоставянето на някакви дялове на тоя и на оня, и по продажбата на най-голямата рафинерия на Балканския полуостров за 82 млн. долара. След като в Нефтохим има над 25 инсталации, които струват по 100 милиона, на какво основание той продаде тези дялове за 82 млн.?! Би трябвало да се обърнете към него като вестник, а и СКАТ също да го покани да отговори на това

                            - Канили сме го, но не иска да разговаря.

                            - Не иска, защото това е една от най-ревниво пазените тайни - структурата на капитала на Нефтохим Бургас и разпределянето му на офшорки, които са собственост на един човек.

                            - Това разпределение на дяловете променяло ли се е от времето на Костов или винаги е било едно и също?

                            - Не вярвам, не вярвам да се промени. То ще си проличи. Това е много важно да се изясни, защото виждате колко неща не се решават, тъй като всичко е затапено. Затапени са банките, затапен е Нефтохим, въобще всичко е затапено. Да вземат да си извадят документите за собственост и тогава отново да се проведе обществен дебат.

                            - Избягвате да критикувате днешните управляващи, но всъщност...

                            - Не избягвам, как. Аз казах – те са виновни, защото за този хаос е виновно управлението, не монополистите. Ако има строг контрол върху дейността на монополистите, няма да има такава разюзданост и безпардонност. Правителството трябва да ги контролира, но явно има интереси...

                            - Кой е кукловодът обаче, не се разбира?

                            - Кукловодите не са в България, те са в Москва. В България няма, тук ги виждаме, знаем ги всичките. Тук са отрепки, паразити най-различни и храненици....

                            Писна ни да ни крадат с цени на ток, горива, парно, вода, телефон: http://www.facebook.com/group.php?gi...8025384&v=wall
                            http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от zapalkata
                              Това кой ти го каза ,бе идиот!!! Чие гориво е най-евтино?!!! Тъпунгер, та ние сме последната ниша на европата - не ми говори в цифри, а ми говори в относителни числа /ако знаеш, какво значи, профан.../. Изкара ме от нерви...
                              Що не протестирате заради лунният пейзаж,по който караме.Това не ти е проблем май[/QUOTE]

                              Напротив..., това ми е основният проблем! Кинтите от акциза от любимата ти Лукойл би трябвало да отиват точно в тази насока и ако те наистина се плащаха, и това наистина ставаше, то България да е опасана с чудесни пътища и до най-малката паланка още преди много години. Капиш? Не ми се прави на ощипана мома...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнение
                                Акциз дизел
                                2008г 600
                                2011г 615

                                Разликата е точно 0.015лв./литър....с ДДС е почти 2 стотинки

                                При бензина, разликата е в колосалните 3 ст.
                                Безмислено е, съни (тя). Той е лукойтски олигофрен...или поне на такъв се представя.

                                Коментар

                                Working...
                                X