23 хиляди затворници от Русия са пратени в Украйна. С такава армия победата е неизбежна.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ще има ли война Украйна - Русия / Конфликтът Хамас-Израел
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от GiRo Разгледай мнение
Голям напън, друго не успя ли да измъдриш? Тинчето ни учи на капитализъм. Това е оксиморон от всякъде. Тинче, да се беше замислил за националните интереси на България, а не за някаква си руска компания, която спекулира с цената на наш гръб. Нали уж си българин? Та ако беше помислил малко, щеше да стигнеш до термина "злоупотреба с монопол". А Лукойл е монополист в България. Ако не ми вярваш питай КЗК. До какво води този монопол и как се третира от капитализма, оставям на теб да се сетиш. Макар, че честно казано нямам особени надежди.
П.П. Да ти напомням ли, че държавата има златна акция в Лукойл, с която могат да се преостановят такива порочни практики. Да ти напомням ли, че Лукойл не е платила и стотинка данък в държавния бюджет от тази свръх печалба. За мурзилажа това може и да е съвсем нормално, но за гражданите не е.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеАльоооооооооо, ...
П.П. Да ти напомням ли, че държавата има златна акция в Лукойл, с която могат да се преостановят такива порочни практики. Да ти напомням ли, че Лукойл не е платила и стотинка данък в държавния бюджет от тази свръх печалба. За мурзилажа това може и да е съвсем нормално, но за гражданите не е.Не е препоръка за каквото и да било.
- 3 Харесвания
Коментар
� -
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
За зелените технологии се обърни към зазката ака импотент. В момента при мен е минус 5 и вали сняг. Ела да те вържа навън за дървото в парка и сутринта да ми обясниш пак за зелените технологииНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
� -
Първоначално изпратено от DS66 Разгледай мнениеВ България големия проблем в момента е липсата на инвестиции от ЕС. Ако сега се налеят от там пари дори момента е много подходящ за реиндустриализация, създаване на работни места и бизнес който да печели добре. И това трябва да е по линия на зелените технологии.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от GiRo Разгледай мнениеМурзилажа патреоте, мнение по въпроса имате ли?
Старшинка, това как се връзва с българските национални интереси?
можем да говорим за „свръхпечалби“ от над 100 млн. долара на месец.[/B][/I]
G]
Ако не знаеш гиро в момента сме в капитализъм и всяка стотинка печалба за всяка компания/ не само за лукойл, може да намесиш и аец и хамериканските централи/ е добре дошла.
Има изследвания на пазарното поведение на лукойл и тези изследвания установяват че то е пазарно- пазарна икономика все пак, но не стимулиращо конкуренцията. Какво се има предвид- рафинерията продава с достатъчно голяма надценка за себе си и с толкова че да не стимулира вноса. Ако например може да се внесе от македония по евтин бензин- много хора биха го направили. Но рафинерията продава с да кажем 1 лев под този въображаем внос. Толкова е напълно достатъчно че след всеки внос вносителя да се набълбука със загуба
Много моля модераторите глупави въпроси като този на гиро да се трият в зародиш- в Бг имаме капитализъм- познат още като пазарна икономика. В този обществен строй фирмата се създава не за да удовлетвори някакви потребности на потребителите, а за да носи печалба на собственика си. А за потребностите си се грижи държавата. Мога да пиша още доста, но потребител гиро няма да разбере , а и не мисля че го интересува пазарното поведение на лукоил
Коментар
� -
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Според мене трябва да се преосмислят понятията лъжец, крадец, мародер, терорист, престъпник, изверг, психично болен с мания за величие и др.
Онзи ден имаше във фейсбука статия- защо ако един мъж каже че е напалеон го вкарват в лудницата, а ако каже че е жена му ръкопляскат- съветвам те да я намериш и прочетеш
Коментар
� -
Първоначално изпратено от Агро Разгледай мнениеАвстралийски изследователи са открили начин за увеличаване ефективността на производство на водород над 14 пъти с помощта на ултразвук. Това означава още един пирон в ковчега на изкопаемите горива и съответно и в ковчега на РФ.
https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...B8-400200.html
Въобще много писатели в тази тема го карат като шаманите- уууууууууу да бъде вечно лято, ууууууу долу путин, ууууууууу нова технология, пирон в петата на путин, ууууууууууу............Хора осъзнайте се, не пишете глупости
Коментар
� -
Първоначално изпратено от GiRo Разгледай мнениеМурзилажа патреоте, мнение по въпроса имате ли?
Старшинка, това как се връзва с българските национални интереси?
От началото на 2021 г. до първата седмица на декември 2022 г. руският суров петрол поскъпва от 45 евро до 51 евро на барел - или около 12%. В същото време, безоловният бензин (цена преди акциз и ДДС) поскъпва с 94% (почти двойно!), а на дизелът – със 137% (значително над два пъти!).
Още по-драстично е ако гледаме само изминалата година, особено и защото все търсим причини за високата инфлация в България. В първата седмица на декември 2022 г. цената на руския петрол Е ВЕЧЕ ПО–НИСКА от тази преди 12 месеца – 51 евро при над 64 евро в първата седмица на декември 2021 г. Цените на бензина обаче са с близо 20% по-високи, а на дизела – с над 45%!
Да припомним, че България издейства в рамките на ЕС дерогация от ембаргото за руски петрол в полза на „Лукойл“. Руският петрол след началото на войната се продава с отстъпка от пазарната цена – ако сравним с „Брент“. Тя варира, но при стойностите досега можем да говорим за „свръхпечалби“ от над 100 млн. долара на месец.
- 1 like
Коментар
� -
Имаме много дизелови коли и докалкото знам горивото произведено в България се подлага на обработка за повишаване на качеството, но май напоследък изнасят толкова дизел че за вътрешния пазар сигурно го поддържат с качество като на европейците към момента. То пък е паднало и малките дизелови двигатели се чупят, както върви ще се залее пазара с коли които са дизелови но с повредени двигатели, вече има доста набързо счупени. Това е ефекта от санкциите срещу Русия за момента. Получава се какафония и те изнасят за Индия и Китай. А както вървят нещата с търговията, те са по добри купувачи на индийски и китайски стоки, просто са близо а транспорта стана колкото цената на стоките, но не и за тях. Не мисля че ще ни се натискат да ни снабдяват. Правим точно обратното на това което трябва, ние трябва да ги натиснем да ни продават. Забравете че ще имаме горива за същия профил на потребление какъвто имаме в момента. Бедна ви е фантазията как може да се появят и у нас дистилати - уникати, бензин с октаново число 82 например и ще счупим и двигателите на бензиновите автомобили.
Коментар
� -
GiRo, при една рафинерия и развито потребление на пропанбутан в страната, те изнасят бензин и дизел за да им остава повече LPG, пропанбутан. Предполагам, че той се консумира сравнително много в България. Защо мисля така ? Ами ние не ползваме примерно метан, никога не сме ползвали метан хората около мен, но всички консумираме LPG. Доколкото знам при рафинирането на петрола, той е нещо като каймака ако свариш прясно мляко, малко е. Но пък можете да видите какво качество като гориво притежава, има октаново число над 110, изгаря много по чисто не омирисват колите улиците ако работят с такова гориво. И подържат цена която ниска, сега е някъде 1.15 - 1.20 лв. за литър. Той се ползва без всякакви добавки за повишаване на октановото число, и бензина и дизела имат добавки които вече не са със съдържание на олово, но имат там някакви усложнения в производствения процес. Бензина с високо октаново число е много по скъп от примерно 95, ние сме с 95, но по Света има страни в които рафинериите не са направени да могат да произвеждат бензин с по високо октаново число, първобитни са и рафинират според него като започват от окотаново число 78 ако не се лъжа и не беше най ниското 72. Смятайте за какви горива става въпрос..нискокачественни бензини, а за пропанбутан те си мечтаят, рафинериите им въобще не го произвеждат. В България има LPG, на всяка бензиностанция. Та мисълта ми е рафинерия която не изнася и я тъпчат с нефт който е сорт - от кол и от въже както се казва, тя не може да покрие този профил на потребление който в момента има България.
Коментар
� -
Мурзилажа патреоте, мнение по въпроса имате ли?
Старшинка, това как се връзва с българските национални интереси?
От началото на 2021 г. до първата седмица на декември 2022 г. руският суров петрол поскъпва от 45 евро до 51 евро на барел - или около 12%. В същото време, безоловният бензин (цена преди акциз и ДДС) поскъпва с 94% (почти двойно!), а на дизелът – със 137% (значително над два пъти!).
Още по-драстично е ако гледаме само изминалата година, особено и защото все търсим причини за високата инфлация в България. В първата седмица на декември 2022 г. цената на руския петрол Е ВЕЧЕ ПО–НИСКА от тази преди 12 месеца – 51 евро при над 64 евро в първата седмица на декември 2021 г. Цените на бензина обаче са с близо 20% по-високи, а на дизела – с над 45%!
Да припомним, че България издейства в рамките на ЕС дерогация от ембаргото за руски петрол в полза на „Лукойл“. Руският петрол след началото на войната се продава с отстъпка от пазарната цена – ако сравним с „Брент“. Тя варира, но при стойностите досега можем да говорим за „свръхпечалби“ от над 100 млн. долара на месец.
Не е препоръка за каквото и да било.
Коментар
�
Коментар