If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Поредните глупости. Изобщо няма такова изискване френското законодателство. Kласифицират единственона база оборот. Де юре може да има колкото си иска служители.
Това, което фарфаронът се опитва да каже, но не му стига мисловен капацитет е, че във Франция micro-entreprise е всъщност еквивалент на нашето регистрация физически лица, упражняващи свободна професия, а не на Едноличен търговец.
Абе вие българските "умници" друго освен да се заяждате можете ли?
В съседната тема сбърках числото, оказвате се повече от 90%
Преекратявам изследванията
Те по принцип и Хърватия малко на юнашко доверие я приеха.
Съотношението дълг към БВП беше над 60%, ама имало една точка "ако правителството покаже желание за намаляването му". И Хърватите изкараха една година с излишък или почти на нула и съотношението мръдна надоле. Отделно и те не отговаряха на инфлацията, ама бяха много близо до изискваната инфлация. Та ги приеха и тях така. Нас по някакви странни причини ни оставиха да гледаме отстрани. В интерес на истината тогава ние бяхме със сериозна инфлация и може да са решили, че съвсем ще газят правилата ако ни приемат.
Ама сега никой копче не може да каже - отговаряме си на критериите, имаме стабилно (уж) правителство и бюджет (уж) с малък дефицит.
Вътре сме. На тях им трябваме и то сега. Това е причината. За нас всяко отдалечаване от матушката е Ок.
Може би парадоксът е, че в България едно физическо лице
може да има няколко микропредприятия (еднолични фирми)
Имаме във форума поне едно такова
Давам ти фактите, ти смятай
Това, което франсетата наричат "Микропредприятие" е едннолична фирма:
едно физическо лице = едно юридическо лице.
И аз имам такова - заради хонорарите. Не мога да имам повече от 1
Поредните глупости. Изобщо няма такова изискване френското законодателство. Kласифицират единственона база оборот. Де юре може да има колкото си иска служители.
Article 50-0, paragraphe 1 du Code général des impôts :
"Le régime micro-entreprise s'applique aux entreprises individuelles [...] dont le chiffre d'affaires annuel, ajusté s'il y a lieu au prorata temporis, n'excède pas :
188 700 euros pour les entreprises dont l'activité principale est la vente de marchandises, d'objets, de fournitures et de denrées à emporter ou à consommer sur place, ou la fourniture de logement ;
77 700 euros pour les autres entreprises."
Това, което фарфаронът се опитва да каже, но не му стига мисловен капацитет е, че във Франция micro-entreprise е всъщност еквивалент на нашето регистрация физически лица, упражняващи свободна професия, а не на Едноличен търговец.
Много е вероятно някой в Брюксел да се е уплашил от Тръмп и Путин и да иска да ни върже без да гледа критерии.
В противен случай ще е провалът на века, ако няма предварително съгласуване и искаш извънреден доклад без да изпълняваш инфлационния критерий в нито един месец през последните няколко години, без да имаш яснота за дефицита на начислена основа през 2024 г., без да имаш бюджет за 2025 г., а само да имаш някакъв нелеп проект на бюджет, в който математически изравняваш разходи и приходи до 3% разлика.
Те по принцип и Хърватия малко на юнашко доверие я приеха.
Съотношението дълг към БВП беше над 60%, ама имало една точка "ако правителството покаже желание за намаляването му". И Хърватите изкараха една година с излишък или почти на нула и съотношението мръдна надоле. Отделно и те не отговаряха на инфлацията, ама бяха много близо до изискваната инфлация. Та ги приеха и тях така. Нас по някакви странни причини ни оставиха да гледаме отстрани. В интерес на истината тогава ние бяхме със сериозна инфлация и може да са решили, че съвсем ще газят правилата ако ни приемат.
Ама сега никой копче не може да каже - отговаряме си на критериите, имаме стабилно (уж) правителство и бюджет (уж) с малък дефицит.
Правителството е поискало разрешение от Народното събрание да изтегли цели 18.9 милиарда лева нови заеми само в рамките на тази година. Това става ясно в окончателния проект на бюджет за 2025 година, който Министерски съвет одобри и внесе в Народното събрание. Тази сума е исторически рекорд по няколко показателя. Тя е равна на 9% от брутния вътрешен продукт. Равна е на сумата на държавните заеми теглени през последните три години и в исторически план, като номинал, е равна на онзи дълг, който комунистическата власт остави на България да обслужва през годините на прехода.
В последните два месеца, през които ГЕРБ допуснаха стратегическата грешка да се чудят как да огъват международните счетоводни стандарти само и само, за да се свие бюджетният дефицит до относителен размер от 3% спрямо БВП, държавният дълг се оказва единствен показател за мащаба на проблемите във фиска. ГЕРБ се уплашиха ППДБ да не ги обвшнят за путинисти, които саботират усилието да влезем в еврозоната, но и не желаят да наложат истинска фискална дисциплина и контрол над разходите, поради което нуждата от нови заеми е единственият показател за оформящия се дефицит.
В какафонията от послания, които стигат до публиката, за човек е трудно да разбере какво наистина е състоянието на публичните финанси. Но сумата на новите заеми може ясно показва за какво се подготвя държавата.
Още миналата седмица, когато проектобюджетът бе публикуван за обществено обсъждане, изникна въпросът защо се търсят 16.9 милиарда лева нови заеми, ако дефицитът е само 6 милиарда, а падежиращият стар дълг е под четири милиарда. Тоест, защо държавата търси двойно повече заеми, отколкото посочва, че ще са ѝ необходими.
Правителството представи сумата като презастраховка, но сега размерът на презастраховката расте с още два милиарда – от 16.9 на 18.9 милиарда лева, което означава, че зад числото от миналата седмица стоят реални фактори. Днешната причина за увеличението на дълга е подготвяното увеличение на капитала на Българска банка за развитие, за което още миналата есен стана ясно, че ще е между два и 2.5 милиарда лева.
Такива операции се броят за разходи на държавата и няма да се обхванат сметките за бюджетния дефицит. Те обаче се случват със средства от фискалния резерв и са пари, които го напускат окончателно, за да влязат по сметката на самата банка.
Необходимостта това повишение на капитала да се подсигури с дългови средства, показва, че самият фискален резерв ще се окаже неспособен да служи като буфер по някое време тази година и затова е важно в него да постъпят пари както за финансиране на дефицита, така и за планираните инвестиции.
Само час, след като проектобюджетът бе качен на сайта на Народното събрание министърът на финансите Теменужка Петкова и управителят на БНБ Димитър Радев подписаха писмото с искане до ЕК и ЕЦБ за изготвяне на извънредни конвергентни доклади.
Така излиза, че двете институции ще оценяват подготвеността на България да замени националната си валута с евро през година, в която:
- разходите на бюджета се увеличават с исторически невижданите 22% на годишна база;
- е поднесена неубедителна прогноза за скок на приходите с 25% на годишна база;
- държавата търси нови заеми в размер на 9% от брутния вътрешен продукт, и няма резерв, от който да капитализира държавните си предприятия, заради което се обръща към дълговите пазари.
Да се твърди, че това е нормален ход на развитие за държава със стабилни публични финанси от страна на българските власти е наглост, която граничи с клинични определения. Ако пък се окаже, че при всичко това Европейската комисия и Европейската централна банка не видят никакви проблеми, то ще е знак за тоталната деградация и отчаяние и на европейските институции.
Нещо се бъркаш, не може във Франция да има само 159 000 фирми.
Обикновено това зависи от счетоводните закони. Ако във Франция няма голяма разлика между физическо и юридическо лице или по-добре е да си физическо лице и да работиш като самонает вместо да правиш фирма и да си самонает.
В България па е обратно по-лесно е да имаш фирма, вместо да се опитваш да работиш като физическо лице. А някои имат по 5-6 фирми с цел да нагласят ДДС, щото с оборот под 50к мисля си без ДДС. Абе сложно е.
Във Франция аномалията е друга - има изключително голям брой фирми с 50 човека
Може би парадоксът е, че в България едно физическо лице
може да има няколко микропредприятия (еднолични фирми)
Имаме във форума поне едно такова
Давам ти фактите, ти смятай
Това, което франсетата наричат "Микропредприятие" е едннолична фирма:
едно физическо лице = едно юридическо лице.
И аз имам такова - заради хонорарите. Не мога да имам повече от 1
-------------------------
Според най-новите данни много малките предприятия представляват 99,9 % от всички предприятия във Франция[1][2]. Тази впечатляваща цифра показва решаващото значение на много малките предприятия (ММП) и на малките и средните предприятия (МСП) в икономическата структура на Франция.
Този дял се разпределя, както следва:
- Микропредприятията представляват 96,3 % от всички предприятия[1][2].
- МСП (с изключение на микропредприятията) представляват 3,6 % от всички предприятия[2].
Важно е да се отбележи, че сред тях 99,9 % от ВМП и МСП :
- Франция има около 4,3 млн. предприятия от сектора на ПОИ, като преобладаващата част от тях са микропредприятия[1].
- Според данните за 2024 г. броят на МСП е около 159 000[1][2].
Този преобладаващ брой на ГСЕ и МСП подчертава жизненоважната им роля във френската икономика, особено по отношение на заетостта и приноса към БВП. Всъщност в тези предприятия са заети 45,5 % от служителите на пълно работно време във Франция[2] и те формират почти 55 % от френския БВП[3].
------------------------------
Според данните на Националния статистически институт (НСИ) на България, броят на предприятията в страната за 2023 година е 462 7521. Тази цифра представлява общия брой на нефинансовите предприятия в България.
Разпределението на предприятията според броя на заетите лица е следното:
До 9 заети лица: 432 699 предприятия
От 10 до 49 заети лица: 24 800 предприятия
От 50 до 249 заети лица: 4 483 предприятия
250 и повече заети лица: 770 предприятия
Тези данни показват, че преобладаващата част от предприятията в България са микро- и малки предприятия.
-----------------------------------
Много е вероятно някой в Брюксел да се е уплашил от Тръмп и Путин и да иска да ни върже без да гледа критерии.
В противен случай ще е провалът на века, ако няма предварително съгласуване и искаш извънреден доклад без да изпълняваш инфлационния критерий в нито един месец през последните няколко години, без да имаш яснота за дефицита на начислена основа през 2024 г., без да имаш бюджет за 2025 г., а само да имаш някакъв нелеп проект на бюджет, в който математически изравняваш разходи и приходи до 3% разлика.
Много вероятно е точно това да се случи за наше съжаление. Ще ни качат на титаник в последния момент преди да потъне
Нещо се бъркаш, не може във Франция да има само 159 000 фирми.
Обикновено това зависи от счетоводните закони. Ако във Франция няма голяма разлика между физическо и юридическо лице или по-добре е да си физическо лице и да работиш като самонает вместо да правиш фирма и да си самонает.
В България па е обратно по-лесно е да имаш фирма, вместо да се опитваш да работиш като физическо лице. А някои имат по 5-6 фирми с цел да нагласят ДДС, щото с оборот под 50к мисля си без ДДС. Абе сложно е.
Във Франция аномалията е друга - има изключително голям брой фирми с 50 човека
Просто минеш ли 50 човека във фирма трябва да имаш синдикати, па никой не ги обича тях. Съответно или се отваря нова форма и там се назначават хора и те се водят подизпълнител или отваряш клон в Източна Европа.
Повечето френски ИТ фирми дето имат програмисти в България във Франция са до 50 човека.
Както се казва специфика на местното законодателство
Много е вероятно някой в Брюксел да се е уплашил от Тръмп и Путин и да иска да ни върже без да гледа критерии.
В противен случай ще е провалът на века, ако няма предварително съгласуване и искаш извънреден доклад без да изпълняваш инфлационния критерий в нито един месец през последните няколко години, без да имаш яснота за дефицита на начислена основа през 2024 г., без да имаш бюджет за 2025 г., а само да имаш някакъв нелеп проект на бюджет, в който математически изравняваш разходи и приходи до 3% разлика.
Коментар